Vadný píst EB 1.6

Odpovědět
Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od ZaQik » 09.07.2018 07:41

zacinaji se objevovat i 1.6EB po vymene polomotoru, takze se da risknout i tohle
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od stano. » 09.07.2018 07:50

Ja by som to neriskoval. Oprava tesne pred predajom bola robena pravdepodobne co najlacnejsie...

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Ma.rt » 09.07.2018 08:26

Co se dá ušetřit na výměně polomotoru? Když to udělá autorizák, tak to bude cajk.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od vandal46 » 09.07.2018 10:29

Keď som hovoril overené motory od PSA tak som mal na mysli dvojlitre J Myslím že o nich sa to dá tvrdiť.

A práve tiež sa začínam prikláňať k názoru že je to menšie riziko jako tieto nové priamovstrekové benzíny.

K tým dieselom, ono sa práve hovorí o krátkych trasách že sú špatné, ja mám za to že dostatečná trasa je povedzme 40km, ja ale jazdím zhruba nasledovne.
Krátke trasy asi ako každý, sem tam do obchodu pár km, potom pravidelne 2-3 krát do týždňa 2x20-25km (2x je myslené tam a spať) a raz za 1-2 mesiace delší trasa povedzme 150km jedným smerom. Otázka či je to tak špatné pre diesel, s tým aktuálním TDCi jazdím podobne už skoro 9 rokov a problém som nemal. Chápem že u nového dieselu je problém DPF filter a potencialne nafta v oleji ale ak si člověk hlída regeneráciu a nechá ju vždy dojsť do konca (napr. ak regenerujem tak proste auto neodstavím a nejaký ten km prejdem navyše aby sa regenerace dokončila), tak by to tiež nemusel byť až taký prúšvih alebo sa mýlim?

To je asi pravda, hladať benzín po výmene polomotora by tiež mohol byť dobrý kup, ak takúto opravu je majitel schopný doložiť popřípadě ju potvrdí autorizovaný servis.
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 537
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Tomin123 » 09.07.2018 10:33

Kdyz autorizak a bez donasky dilu od zakaznika, tak asi ok. Ale jinak,
i napr. takove tesneni na klice od nekvalitni druhovyroby dokaze zanedlouho dost pozlobit a prodrazit akci. Nemluve o tesneni pod hlavou atd.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Johnyy
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 809
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Johnyy » 09.07.2018 10:47

vandal46: problém s naftou v oleji už u euro5 (po fl) neřešíš, tam je extra vaporizer pro vstřik nafty do DPF.
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od vandal46 » 09.07.2018 12:11

Tak to je dobra sprava, znamena to ze potencialne hrozi "iba"poskodenie samotneho dpf filtra?

Asi sa porozhliadnem aj po dieselovych variantach, moj zaver teda je ze pri takomto rezime jazdenia ako som popisal mi nepride diesel nejak rizikovejsi ako ecoboosty.
Je to ale skoda pretoze som mal za to ze benzin je viacmenej jasna volba oproti dieselu co sa tyka spolahlivosti ...
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od ZaQik » 09.07.2018 12:37

za dalsi OT bez milosti ban
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

veisen
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 17.08.2009 12:35

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od veisen » 18.07.2018 12:33

Nevím jak je to s 2.0 eb ale já mám 1.6eb rv 2013 najeto 208000 písty původní motor nevykazuje žádnou závadu kolísání zvuky nic od začátku po první výměně oleje je tam 5w30 formula a 100 od omw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od vita_k » 21.10.2018 21:45

od Jerryho3 z oleje.cz. Ja se ani trochu vubec nedivim proc ty motory failuji. To pak opravdu neni diky vyrobci, ale nekde mezi volantem a sedackou.
V mém bezprostředním okolí je momentálně 6 motorů Ford EB (2 x 1,5EB, 4 x 1,0EB) + můj 1,6EB. Pominu-li profesionálního řidiče s 1,5EB, zbývá jedna žena s 1,5EB, další dvě s 1,0EB a dva muži s 1,0EB. Sice si teď nejsem jistý, v jakém výkonovém provedení jsou všechny ty 1,0EB, ale vzhledem k tomu, že ani v jednom případě nejde o Fiestu, mohu předpokládat, že jde o verze 92kW.

Ale abych se dostal k věci. S těmi ženami občas jedu, Focus jedné z nich s 1,5EB jsem opakovaně na dlouhé trase řídil, tedy mi je chování toho motoru důvěrně známé a mohu ho srovnávat s mým 1,6EB, byť ve výrazně těžším a větším Mondeu. Všechny vyjmenované ženy a jeden muž ty motory neskutečně trápí podtáčením, přitom přinejmenším jedna z nich předtím jezdila s Mazdou 626 GT 2,0 vcelku normálně. On ten motor 1,5EB si totiž vůbec neřekne o podřazení, což samozřejmě neznamená, že mu to neškodí. Když řídím já (na stejné trase), běžně se pohybuji o dva kvalty níž než ona, tedy pokud zrovna nejedu po dálnici či po táhlých rovinkách silnic prvních tříd.

Druhá má vůbec zajímavý styl jízdy: natočí studený motor (1,0EB) a vyrazí závodnickým stylem s vytočením jedničky až k 50 km/h, aby však následně o kus dál při odbočování do boční ulice rychlostí chůze nepodřadila ze čtyřky na nanejvýš vhodnou dvojku. A pokud už tam náhodou nějaký nižší kvalt má, neakceleruje na něj, ale vždy až s plným plynem po zařazení vyššího kvaltu. A motor rozpálený dálniční jízdou při vnější teplotě 38 st. C (4 dospělí, jeden dorostenec + zavazadla v C-Maxu) okamžitě vypíná, aby "rychleji zchladl". Jinak je přesně ten typ, který pojede navzdory všem varováním na přístrojovce, dokud to bude schopno pohybu, klidně až do zahoření motoru vlivem absence chlad. kapaliny.

Další s C-Maxem, tentokrát muž, jezdí důsledně podle rádce řazení a prý dokonce dosahuje deklarované průměrné spotřeby, přinejmenším dle PP. Jenom si mi občas stěžuje, že jeho předchozí auto (Hyundai i30 1,6MPI) prý v určitých situacích zrychlovalo lépe. Kromě toho dost často tahá naložený přívěsný vozík (je chalupář).

A takhle bych mohl pokračovat. Snad to ale není nutné, neboť teď už je, doufám, jasné, co jsem tím chtěl naznačit.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12848
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od stano. » 21.10.2018 23:33

A po takom kupi niekto auto (ako napr balu) a bude sa tu bohorovne trhat o svoju pravdu, ze mu ten motor znicil A5 olej.
Inak vyborny sposob jazdy na LSPI. Ma sice tabulkovu spotrebu, ale ze sa tym snazi odrovnat motor, si asi neuvedomuje. Hlavne ze usetril... Tu s vytacanim studeneho motora a vypnutim rozpaleneho ani nekomentujem.

Uživatelský avatar
vandal46
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 17.10.2009 06:09
Bydliště: Čeladná

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od vandal46 » 22.10.2018 06:54

Ja jazdim autom (1.4 turbo benzin) cca okolo 2000 otacok ked idem plynule po rovine a nemenim rychlost (do kopecka cez 2000), niekedy sa z tychto otacok aj pridavam ale po rovine a jemne, ak chcem pridavat razantnejsie tak podradim aby som mal otacky okolo 2500 alebo aj viac.
Je to takto podla vas v pohode? Mne pride ze ten motor v takomto rezime ide pekne a netrapim ho. Samozrejme ked chcem poriadne pridat tak motor vytocim kludne cez 4000 a potom radim vyssie ale pri beznej jazde spis tak jak popisujem ...
Hyundai i30 kombi 1.4T-Gdi , 2018
Ford Mondeo kombi Ghia 2.0 TDCi , 2005 , 96kW/130k

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od fofok » 22.10.2018 07:16

Jenž tyhle motory jsou na takovouhle jízdu konstruovány.Nástup krouťáku nízko a provozem v nižších otáčkách se docílí nižších emisí potažmo spotřeby.O ničem jiným to není.Jestli to někdo honí k omezovači jak Fittipaldi tak má motor,kterej mu evidentně není určenej.Samozřejmě je potřeba vyhnat občas pavouky.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

LH
Junior
Junior
Příspěvky: 273
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: CZ

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od LH » 22.10.2018 07:31

LSPI hrozí do 3000ot, pokud tedy na to nešlapeš jak smyslu zbavený mezi těma 2000-3000ot., tak jezdíš dle mého názoru OK.
Co se týká těch lidí co řadí podle šipek a jezdí na spotřebu, tak na jejich obranu musím říct, že v tom jsou také tak trochu nevině, když se na palubce rozsvěcí šipky přímo od výrobce, kdy řadit, tak proč je neposlouchat, výrobce přece musí vědět co je pro auto nejlepší :lol: . Spousta lidí přesně takhle přemýšlí, auta je nezajímají, co je pod kapotou netuší, auto to pro ně jen prostředek jak se dostat z bodu A do bodu B pokud možno co nejlevněji.
Ideální by bylo, kdyby Ford přidal do menu palubního PC položku šipky zobrazovat v režimu A) na emise, B) na životnost motoru. Pak by si mohl každý vybrat čemu dá přednost :)
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1659
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Vadný píst EB 1.6

Příspěvek od Jemar » 22.10.2018 08:05

fofok píše:Jenž tyhle motory jsou na takovouhle jízdu konstruovány.Nástup krouťáku nízko a provozem v nižších otáčkách se docílí nižších emisí potažmo spotřeby.
Pokud by tomu tak bylo, asi by s LSPI nebyly problémy. Podle mě je to jen snaha docílit co nejnižších emisí a to téměř za každou cenu a tím se vyhnout vysokým pokutám ze strany EU.

LH - souhlas :palec_nahoru:

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů