1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3917
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Jasne a budu to prolejzat do konce mesice Kdyz to ma xy FINISU
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 599
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Podle fotky pístu to je ulomený od tlaku plynů shora = LSPI nejspíš, nebo moc vylehčenej. Lom jde ode dna drážky pro kroužek.. Místní přehřívání tomu může napomáhat a praská to v místě největšího tepelnýho namáhání.. Od čela pístu se to neláme protože tlak spalin jde kolem pístu až na kroužek, tak to ten horní prstenec neohýbá tolik jako ten ulomený, ten horní je i širší..
Horší je jak se k tomu staví Ford, místo snahy zmetek vyměnit co nejlevněji je spíš snaha ještě na tom narejžovat.. Hlavně kvůli tomu příští motor nebude ekobuřt ale spíš ten Fiaťáckej 1,4 T-jet, tam se dá čekat že to spolehlivý bude řádově líp.. Ford ať si na výměnu zmetkovýho motoru za svý hledá jinýho vola..
Horší je jak se k tomu staví Ford, místo snahy zmetek vyměnit co nejlevněji je spíš snaha ještě na tom narejžovat.. Hlavně kvůli tomu příští motor nebude ekobuřt ale spíš ten Fiaťáckej 1,4 T-jet, tam se dá čekat že to spolehlivý bude řádově líp.. Ford ať si na výměnu zmetkovýho motoru za svý hledá jinýho vola..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 260 kkm
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 3917
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
1.6 EB od roku asi 2011 - polomotor 26x , cely motor 8x
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5340
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Tak sám osobně nikoho neznáš stejně jako já (s tím rozdílem, že já znám několik jejich majitelu), zde na fóruMa.rt píše: ↑23.12.2020 17:38Ja neznam nikoho, kdo by vůbec mel 1.5EB, ale znam člověka, jenz v autorizaku kontakty ma, takze informace se ke mne obcas dostanou.Stanley_vy píše: ↑22.12.2020 20:38 Tak s kolika, co odesli ses jich potkal ty osobně?
Já s žádným, takže je to stejná ruská ruleta jako s olitanym dvoulitrem.
Čističky to tedy může
No prave...atmodvoulitr, kdyz jde do kopru, je olitany, jak jsi sam spravne poznamenal. Ecoboosty jdou casto do riti v km, kdy ten dvoulitr neni ani zajety.
byl pred Zagikem možná jeden případ. Statisticky to tedy bude stejně jako padajici (kdysi nové) atmosféry. Ale chápu, že v oldtimer klubu se o tom nemluví.
Co se dá brát v potaz, tak čísla od djdekla, která ovšem potvrzuji to, co píšu.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9407
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- reckoname
- Nováček
- Příspěvky: 159
- Registrován: 03.08.2008 21:38
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Taky se přimlouvám za 1.0eb.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Djdekl si muze psát za počty, co chce, to číslo 26 bych nasbiral za par mesicu z různých for a inzerátu, kde ma nekdo k.o. 1.6ku. A to bude jen velmi maly podil skutečně zničených motoru.
Navic ford proda v CR asi 9000 aut. Kolik z toho byly 1.6EB? Podle me jen malý podil, velka auta jezdi v dieselu a z benzinu spis frcel litr a 1.6vcti. Takže bych rekl, ze pro 1.6eb ty stats moc dobre vyznivat nebudou. Ono by se totiz o tom tolik jinak ani nepsalo.
Navic ford proda v CR asi 9000 aut. Kolik z toho byly 1.6EB? Podle me jen malý podil, velka auta jezdi v dieselu a z benzinu spis frcel litr a 1.6vcti. Takže bych rekl, ze pro 1.6eb ty stats moc dobre vyznivat nebudou. Ono by se totiz o tom tolik jinak ani nepsalo.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5340
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Tak začni ubírat, at se máš taky o co opřít.
Rady se ale bavíme o 1.5 a těch 6 ks, co uvádí djdekl bude velmi silně korelovat se skutečností. Vzhledem k tomu, že většina těch aut bude ještě v tovární záruce, nelze předpokládat, že by se měnily houfně motory někde po garážích (přání otcem myslenky).
Nikdo (ani ja) nerika, že ty motory jsou dokonale, ale nejsou o nic horsi nez jejich předchůdci. Když jsem před deseti lety kupoval prvního Focuse, podobne jiný na čarodějnice se tu pořádaly na Tdci...
Rady se ale bavíme o 1.5 a těch 6 ks, co uvádí djdekl bude velmi silně korelovat se skutečností. Vzhledem k tomu, že většina těch aut bude ještě v tovární záruce, nelze předpokládat, že by se měnily houfně motory někde po garážích (přání otcem myslenky).
Nikdo (ani ja) nerika, že ty motory jsou dokonale, ale nejsou o nic horsi nez jejich předchůdci. Když jsem před deseti lety kupoval prvního Focuse, podobne jiný na čarodějnice se tu pořádaly na Tdci...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Viem, co tym myslis. V principe to dava zmysel. No 1.6EB a pozri napriklad Opel forum a 1.4turbo, kde LSPI nicilo motory vo velkom, mali odlomene z piestu (aj) nad hornym kruzkom, hlava piestu bola prasknuta.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
1.5ky nemaji tak dlouhou historii, kazdopadne fatalni zavady uz se objevuji. Duratecy takto fatalni zavady motoru nemely, snad jen klapky, ktere mohly zničit motor a za 3 roky to ford vyřešil. I ty klapky se projevily az treba ve 120tkm, to uz je někdy moc velká porce i pro dva ecobosty. Srovnání s tdci je fajn. Turbodiesely byly vždy složitější, vyzaduji vice specificke zacházeni, hraje hodne roli i kvalita paliva, tedy tytez vlastnosti, co maji dnes primovstrikove turbobenziny. právě proto jednoduche benziny byly jedinou vhodnou alternativou pro ty, kteri auto vyuzivaji mene casto a na kratkych trasach. Turbobenziny tyto výhody pohrbily. Ale to tu pisu asi uz podesate a porad si nekdo mysli, ze neprimovstrikove atmosfery jsou ve vsem horsi. Ony jsou totiz ve mnoha věcech i lepsi. Vubec nejsem proti novým motorum, jsem jen proti nemožnosti zvolit si to, co mi vyhovuje.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
A to je prave dukaz, ze samotný princip techto motoru je spatny. Neni to o značce, ale o primem vstriku. To turbo to jen umocnuje, jako takové je to docela fajn komponenta, hlavne u dieselu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5340
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
To si určitě nikdo netvrdí, včetně mě. Na druhou stranu je zřejmé, že turbobenzíny pro převážnou většinu běžných uživatelů přináší vyšší výkon a příjemnější uživatelský komfort při nižší spotřebě.
To zmiňované někdy je velmi podobné jako u jiných motorů (atmo, turboduiesel, ...), jen to tady pár uživatelů mele dokola jako kolovrátek už několik let a pak jsou v laufu z každého problému, co se objeví.Ma.rt píše: ↑24.12.2020 09:57 1.5ky nemaji tak dlouhou historii, kazdopadne fatalni zavady uz se objevuji. Duratecy takto fatalni zavady motoru nemely, snad jen klapky, ktere mohly zničit motor a za 3 roky to ford vyřešil. I ty klapky se projevily az treba ve 120tkm, to uz je někdy moc velká porce i pro dva ecobosty.
Ano, měl jsem jeden zánovní (43 - 190t km) a teď jeden ještě starší (od 160 do aktuálních 196t km) a s oběma spokojenost. Kdysi tu byl taky jeden takový, co je všechny pohřbíval (nějaký V12 a jeho PJD...).
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Akorat to nekdy je mnohem castejsi nez zavady u duratecu s mnohem vyssimi naklady na opravu. To je proste fakt.
Ano, prubeh tociveho momentu je příjemnější pro vetsinu lidi a vetsinou je motor i úspornejsi, akorat uspora je mnohem mensi, nez technicka data slibuji.
Ano, prubeh tociveho momentu je příjemnější pro vetsinu lidi a vetsinou je motor i úspornejsi, akorat uspora je mnohem mensi, nez technicka data slibuji.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
A nezazněla ode mne věta, kterou odstupem času, potvrzují i automobilky.
" byla to slepá ulička"
To jsem si vystál posměchu o neznámých, mích známých, když jsem napsal o problémech motorů od techniků v servisech z první ruky, kdy propaganda automobilek zajistila, aby na veřejnost se nedostala ani čárka. Maximálně svolávačky, které byly častěji, než první garančka.
" byla to slepá ulička"
To jsem si vystál posměchu o neznámých, mích známých, když jsem napsal o problémech motorů od techniků v servisech z první ruky, kdy propaganda automobilek zajistila, aby na veřejnost se nedostala ani čárka. Maximálně svolávačky, které byly častěji, než první garančka.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
+1
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů