1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Odpovědět
Uživatelský avatar
ign
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 18.02.2016 12:06

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od ign » 06.11.2017 15:43

Mam 1.0, 92kW a mozem ti ho len odporucit. Skusal som aj jazdu na 2.0 skyactive od mazdy (cx-3, 88kw, 3x 100kg na palube :) a napriek nepriaznivym hodnotam v zrychleni oproti mazde (ecoboost z 0-100 - 11.2, mazda 9s) som rozdiel nepostrehol a urcite by som nemenil (samozrejme bol to nezabehnuty motor, takze aj to treba brat do uvahy). Mazdacky skyactiv spominam pretoze ho povazuju za alternativu k turbo motorom, v pripade ze turba sa bojis (dosahuje max. krutak celkom nizko na atmo motory -204nm/2800ot).

Co sa tyka spolahlivosti, ak ho beries od nova, nic neriskujes s tym motorom niesu zatial (5rokov v ponuke fordu) ziadne problemy. Na spolahlivost som sa pytal kamaratov pracujucich priamo vo forde a nemali este ani jednu reklamaciu, tusim tam bola len jedna zvolavacka na tento motor.

Tu 1.6tku by som asi este raz zvazil na tvojom mieste, najlepsie bude ak sa v oboch autach prevezies, myslim, ze budes prijemne prekvapeny s tym trojvalcom.

PS: urcite neskusaj 1.5 ecoboost, potom sa vykasles aj na 1.0 :D
Focus Combi MKIII Titanium (RivalX), 1.0 ecoboost (125k)

Jarous
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 09.11.2017 18:25

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od Jarous » 09.11.2017 18:41

Já se včera také svezl tou 1.0 92kw a prijemne prekvapen:) Jen se zeptam, kdyz takhle pocitate s novym autem je ta aktualni nabidka Fordu opravdu to nej nebo pujde jeste prodejce stahnout o par kc?

Uvazuju o trend plus v kombiku za tech 390 tis, je to ok cena?
Díky

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od ZaQik » 09.11.2017 19:02

OT - je to sekce motor, ne rady na koupi :nunu:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

commanderwar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 199
Registrován: 03.01.2010 14:36

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od commanderwar » 11.11.2017 18:13

Cenu už jsem zkoušel šponovat a dolu už nechtějí jít, a dokonce v prosinci mají jít cenově nahoru zase.

Porad to doma řešíme....on to není moc velký rozdíl mezi 1,6 za cca 320k a nebo 1,0 92kw za 360k.
Ale z pohledu toho zda jít do nového nebo starého i těch 320k je obrovská částka.

je mi jasný, že 1,0 92kw je jasná volba nejspíše.

Já se jen musím rozhodnout zda koupit nový za 360k a nebo ojetý za cca 250 - 280k
Ford Focus 1.6 16V, 11/2001

commanderwar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 199
Registrován: 03.01.2010 14:36

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od commanderwar » 17.01.2018 15:19

Jen pro zajímavost jsem se podíval a něměcký ford a 1.6 tam dokonce prodávají pouze 63 kw

a ke všemu o cca 80 000 draž.. Když němcům stačí 63kw..proč nám nestačí 77??:)
Ford Focus 1.6 16V, 11/2001

focusek99
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 24.10.2018 17:27

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od focusek99 » 05.11.2018 18:53

Ahoj, nechci zakládat nové téma, tak to dávám sem. Chtěl bych se zeptat jestli chvíli zahříváte motor 1.6 Ti-VCT na volnoběh než vyjedete. Na internetu někteří odborníci doporučují vyčkat alespoň 1 minutu než se vyjede, druzí zase ihned vyjet - že se motor dříve zahřeje a olej se dostane dříve tam kam má. Co je dobré pro tento motor? Jak to děláte vy?

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od Sagic » 06.11.2018 08:00

Nevim zda to ma nejaky motor extra odlisne nez ostatni, nicmene ja tedy nastartuju a vetsinou za par vterin couvam ven ze stani, pak zavru branu a sedam a klidnou jizdou jedu. Priklanim se k nazoru ze klidnou jizdou se lepe prohreje cely motor a prevodovka nez stanim na miste kdy je motor ohraty nerovnomerne.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5653
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od petulak » 06.11.2018 08:12

při nastartování se olej dostává nahoru cca 10 - 20 vteřin.

takže, obecně: nastartovat , 30 vteřin počkat .
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

xmedeko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 06.06.2014 13:55

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od xmedeko » 10.01.2020 18:28

Nemáte někdo takhle po letech zkušenosti, jak je to s tou výdrží EcoBoost 1.0 po 150-200 tis. km? Samozřejmě záleží, jak se k tomo kdo chová, ale tak v průměru jestli je to znatelně horší než 1.6 Ti-VCT nebo srovnatelné?
FF III 1.6 Ti-VCT Combi, 92kw, 11/2011

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od ZaQik » 11.01.2020 08:11

1.6 Ti-VCT snese "drsnejsi" zachazeni
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

xmedeko
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: 06.06.2014 13:55

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od xmedeko » 11.01.2020 10:22

Co jsem koukal na sauto.cz, tak EcoBoost 1.0 se tam nabízejí i okolo 150 tis. km, kdežto 1.6 Ti-VCT tam mají i 250 tis. km i více. (Rekordman je 339 379 km https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford ... oFrom=list :o )

Krátký průzkum na mobile.de - jsou tam i EcoBoost 1.0 okolo 200 tis. km, ale podle mé chabé němčiny mají všichni nějaký motor problem (píšou to v detailu, ach ti poctiví Němci). https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v% ... mln:150000

Sice je tady 1.0 Ecoboost kratší dobu, ale řekl bych, že takový držák to nebude.
FF III 1.6 Ti-VCT Combi, 92kw, 11/2011

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od Ma.rt » 31.01.2020 20:36

Hlavne pripadna go 1.6ky bude za cenu, ktera dava ekonomicky smysl a prodlouzi zivotnost o dalsich treba 200tkm. Resit EB za 70 tycek s tim, ze priste se muze vysrat treba uz po 50tkm, je trochu loterie. Ale jak vzdycky dodávám, většině se asi zadny pruser nestane :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5328
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od Stanley_vy » 31.01.2020 22:56

Ale kdo bude chtít jezdit 400 tis. km s 1.6? Kdo jezdí málo, tak toho přežije téměř jakýkoliv motor (nebo má prostě smulu) a kdo jezdí víc, tak auta točí, a hlavně by z lenive 1.6 v mk3 zesilel.

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6580
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od Karel2 » 01.02.2020 08:51

No majitel ST-RS bude mit stejny nazor o lenivosti 1,5EB :wink: , na lepsi(vykonejsi) se rychle zvyka, opacne je to o moc horsi. Ten kdo si vybral do FFIII 1,6 atmo k tomu ma urcite jine duvody jak vykon motoru a myslim, ze cenove to vyslo na +- stejno. Staci to i tady na foru vyhledat, majitel(le) to popsali a kdyz jde obycejna 1,6 poladit na +10%, tak i ta s Ti-VCT pujde taky a se zachovanim vlastnosti typu motoru.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: 1.0 Ecoboost nebo 1.6 Ti-VCT

Příspěvek od Ma.rt » 01.02.2020 14:59

Proc by nekdo silel z 1.6ky? Pro vetsinu lidi je to dostatecne. A vykon auta rozhodne neni jedine kriterium, ktere clovek, ktery ma rad rizeni, resi. Me osobne charakteristika turbomotoru spis s.re, nez by mi to dalo nejaky ridicsky zážitek navic. Ono to dole sice jede hezky, ale nahore to dokaze najednou umrit v dost nevhodny moment.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti