svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Odpovědět
Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od vita_k » 17.06.2019 11:01

Tady někdo udeřil hřebík na hlavičku
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od vita_k » 17.06.2019 11:03

Přijde svolavacka na interiérové lampičky a vy budete tvrdit jak dobře táhne teď ocpoda.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
kozelos
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 655
Registrován: 28.12.2011 23:17

svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od kozelos » 18.06.2019 09:42

Ja nevim, co všechno je součástí prehraneho sw, ale ze auto jede na 1 a 2 v rozmezí 1600 - 2000,coz predtim nebylo, je prostě fakt. Jezdil jsem s autem rok a dost po městě, tak ten rozdíl prostě umím poznat

Uživatelský avatar
Cowley
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 15.09.2008 11:44
Bydliště: Praha

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od Cowley » 19.06.2019 15:49

...a interierove lampicky by si svolavacku zaslouzily ;-)
(alespon ty ve stinitkach)
FoFo II Colection 1.6 74kW Turnier 2007 Obrázek
FoFo III Titanium 1.5 110kW 2017 Obrázek
Obrázek

fortelny90
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 05.12.2018 14:59

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od fortelny90 » 25.06.2019 12:10

kozelos píše:Ja nevim, co všechno je součástí prehraneho sw, ale ze auto jede na 1 a 2 v rozmezí 1600 - 2000,coz predtim nebylo, je prostě fakt. Jezdil jsem s autem rok a dost po městě, tak ten rozdíl prostě umím poznat
Hele já taky myslím, že mi to něco změnilo s řazením a spojkou. A docela i věřím že to neni placebo..jsou samozdrejme lidi, ktery nemaj cit pro techniku nebo podobně a nepoznají... Mě se stalo už několikrát, že byl pocit u různých aut že je něco jinak a skutečně bylo, dokonce mi to nikdo nevěřil a až po důkladný kontrole se na to přišlo. Takže toť můj názor.
Ford Focus 1.5 ecoboost 134kW 2015

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od Sagic » 03.07.2019 19:24

Ono reakce co asi muze sw udelat se spojkou kdyz je mechanicka jsou mozna malinko zbytecne, staci aby se lehce pozmenilo pridrzeni otacek mezi razenim (urcite vsichni vime ze pri seslapnuti spojky padnou o cca 500 a "cekaji" na zarazeni rychlosti a az kdyz to trva dele padnou na volnobeh). Staci aby spadli o malinko mene/vice/pomaleji/rychleji a hned muze byt prechod mezi 1 a 2 plynulejsi...

A to pisu proto ze mam po svolavacce taky a prijde mi to taky lepsi, nicmene z prispevku zde ze to mozne neni budu sledovat dele nez jeden den :nazdravi:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od vita_k » 03.07.2019 19:44

Placebo funguje právě nejlíp, když se mu bezmezně věří, že funguje :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od Sagic » 03.07.2019 21:42

Hele nezkusis nevis :mrgreen: Nerikam ani to ani to, jen pisu ze si dovedu predstavit minimalne dva zpusoby jak to muze chod ovlivnit... jeden je omezeni kroutaku jak uz se tu pise a druhy to co pisu ja :wink:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3699
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od Sentik » 04.07.2019 08:48

Sagic píše: staci aby se lehce pozmenilo pridrzeni otacek mezi razenim (urcite vsichni vime ze pri seslapnuti spojky padnou o cca 500 a "cekaji" na zarazeni rychlosti a az kdyz to trva dele padnou na volnobeh). Staci aby spadli o malinko mene/vice/pomaleji/rychleji a hned muze byt prechod mezi 1 a 2 plynulejsi...
To je to o čem tu píšu celou dobu, jestli někdo nemá blížší info changelogu co v tom SW změnili. Protože navzdory posměškům některých zde, když s tim autem jezdíš denně a najednou se při řazení chová mírně jinak/líp, no tak v tom SW asi neco upravili pro dobro věci.

Placebo to neni, ta změna tam citelná byla.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
MIROMEN
Junior
Junior
Příspěvky: 346
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: HAVÍROV

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od MIROMEN » 04.07.2019 21:03

vita_k píše:Placebo funguje právě nejlíp, když se mu bezmezně věří, že funguje :)
Stat si mužeš za čim chceš, ale změna tam je patrna a o žadne placebo nejde.
Kolega ma stejne auto, on jej měl po přehrani SW a ja ještě ne. Nějake postřehy mi řekl dopředu, kdy pozoroval změny, konkretně šlo o změny 2. Dali jsme si sraz a několikrat přesedali z auta do auta a střidali se v řizeni. No a rozdil je v tom, že spojka je teď hladši, předtim kousavějši při přechodu z 1st na 2st. Rozdil nijak velky, ale jasně patrny, prostě po přehrani SW je to vic pro blondyny. A druha změna je rozhodně potěšujici. Kolega měl pocit, že po přehrani SW mu přijde, že jde auto lip za plynem, bliže nespecifikoval. A i to se potvrdilo.
Přesněji jde o to, že i 2st byl mirně přidušen, o tom jsem tu dřivěji psal a po přehrani SW jde lepe za plynem. Ja mam již taky přehrany SW a jsem si naprosto jisty, že teď by nebylo co postřehnout.
No a do třetice, ale to se tykalo pouze meho auta, protože jej mam dřive vyrobene než kolega tak po přehrani SW knk PCM jednotky se teď "nekouše" venkovni ukazatel teploty. Problem, ktery se zde na foru taky řešil.
FOCUS 3 FL Titanium 1.5EB

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3699
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od Sentik » 05.07.2019 10:49

MIROMEN píše: No a rozdil je v tom, že spojka je teď hladši, předtim kousavějši při přechodu z 1st na 2st. Rozdil nijak velky, ale jasně patrny, prostě po přehrani SW je to vic pro blondyny.
Amen,
Přesně tohle potvrzuju.
Ale neřekl bych uplně pro blondýny :mrgreen: Předtím se člověk musel na řazení 1-2 trochu i soustředit, což je nezvyk, po upravě SW je to .. no jako ve FoFo II např., tedy v pořádku.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od ballu » 05.07.2019 15:18

Jen dotaz, co si mám myslet pod pojmem kousavá spojka.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3699
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od Sentik » 07.07.2019 06:13

No,
u FoFo II je přeřazení z 1 na 2 úplně plynulý, aspon u mojeho vždy bylo.
Už při nákupu FoFo III jsem si říkal, že to takhle není, auto si při přeřazení malinko cukne, nevím jak to popsat, musel bys to zkusit. (něco jako občas / vždy :oops: předvádí třeba koncernová DSG )

Po nahrání novýho SW je to OK, nemám už šanci zkusit jak to bylo předtím, ale tak nějak odhaduju, že prostě při tom přeřazení si ta el. podrží ted vyšší otáčky.. :?: Nevím, jen odhaduju, co tam v tom SW změnili.

Jen dodám, že se nebavíme o nějaký tragedii nebo buhví čem, třeba manželka si toho ani předtím vůbec nevšimla, netušila o čem mluvím, co jí popisuju ... ani před tou změnou SW. Aby si tu zas někdo nepředstavoval buhví jak strašně to řadilo předtím, jen prostě říkám, že to nebylo "úplně ono". Ted nemám problém.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od ballu » 07.07.2019 08:43

Jen jsem to tu pročítal, a nebylo mi jasné, co je tím myšleno.
Nehledejte za tím žádnou záhadu, je to jen jedna z dalších vlastností tohoto motoru. Žádné bludy o seřřízení spojky a krouťáku přes SW. Jelikož tento malý oturbovaný motůrek nemá dosti hmoty na svůj výkon, nemà ani žádnou setrvačnost. Proto v nízkých otáčkách nejsou synchronizovány otáčky motoru a převodovky hmotou, při přeřazení auto cukne. Tak ty otáčky na úkor spotřeby el. zvýšili. Proto ty svolávačky, až to otestovali lidí v provozu, tak do SW naprogramovali na jednotlivé kvalty řadící otáčky.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3699
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od Sentik » 07.07.2019 10:39

Ač to patří do jinýho tématu, tak tvoje nenavist proti ten EB motorům je směšná, tento malý oturbovaný motůrek naloží tvojí starý líný bestii, kdykoliv, kdekoliv :wink:

Zároveň, ne, svolávačka vůbec nebyla z důvodů který píšeš ... stačí si to pročíst.
No a poslední, úpravy SW se dělaj všude a pořád, nahrávaj mi to tam i u Citroenu pro línou atmosféru, běžně se to děje a říká se tomu vývoj. Kdybys měl novější auto, znal bys to taky.

Jinak jak píšeš o nízkých otáčkách atd., no .. ne .. naopak to dělalo víc pří náloži.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů