svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Odpovědět
Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3691
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od Sentik » 16.05.2019 09:13

ballu píše:Tak řadíš dvacet let nebo jem dva roky.???? Nedá mě to, není nějak u těch bosů, více závad, než když šly z pásu obyčejné atmosféry?
Abych pravdu rekl, nevím na co narážíš....
S timhle autem jezdim dva roky, zavady za tu dobu nemelo (klep, klep) žadnou, svolavačka byla o úpravě SW, což je v dnešní době něco vlastně uplně normálního, SW se vyvíjí za pochodu ve všech oblastech.

Po updatu mi přijde řazení 1-2 čistější. To, že jsem předtím jezdil cca 20 let jen s atmosferama a auto s turbem míval jen půjčený s tím nemá podle me vůbec žádnou souvislost.
Tak tu prostě jen zjištuju, jestli mají ostatní po updatu stejnej pocit :roll:
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
lenzi
Nováček
Nováček
Příspěvky: 137
Registrován: 10.06.2018 13:17

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od lenzi » 16.05.2019 09:50

V utorok som bol na serviske po roku a 20k km (presnejsie 21111) a tiez mi menili SW. Po dvoch dnoch jazdenia nemam pocit nejakej zmeny, spociatku sa mi to zdalo nejake vykonnejsie, ale to bude mozno novym olejom alebo placebom :wink:
Ford Focus Combi ST Line Magnetic Grey, 1.5 Ecoboost, 150k, 2018
Rezervné: Škoda Fabia Combi, 1.2HTP, 2008
Bolo: Škoda Felicia Combi, 1.3MPI, 1996

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od vita_k » 16.05.2019 16:24

Tyjo, jak ti změna kódu ovlivní mechanickou činnost spojky,majn got
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
maryn
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 29.08.2011 17:38
Bydliště: Olomoucko / Šumpersko

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od maryn » 16.05.2019 17:07

vita_k píše:Tyjo, jak ti změna kódu ovlivní mechanickou činnost spojky,majn got
Třeba tím, že v určitých otáčkách má motor daný kroutící moment a pokud ho má po SW úpravě jiný, tak je rozdíl, jestli v 1500 ot. máš 100, 150 nebo třeba 200 Nm. To ti to pouštění spojky cukne s autem trochu jinak. (ty čísla jsou jen pro ilustraci)
Je: BMW X3 M40i 2023 | I6 2998ccm 265kW (360 HP)
Je: Hyundai ix35 2011 | 1.7 CRDi 85kW "Obludka"
Byl: Mondeo MK4 2012 | Titanium 1.6 Ecoboost (galerie)
Byl: Focus MK1 2004 | 1.6 Zetec-SE 74kW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13048
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od miki21 » 16.05.2019 18:48

Aneb elektronika řídí i to, jestli si řidič prdne nahlas, nebo potichu. :irre: :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
maryn
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 29.08.2011 17:38
Bydliště: Olomoucko / Šumpersko

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od maryn » 16.05.2019 19:47

miki21 píše:Aneb elektronika řídí i to, jestli si řidič prdne nahlas, nebo potichu. :irre: :mrgreen:
Jsem dokonce slyšel, že nastavením přes elektroniku se dá zvýšit výkon auta normálně. Třeba do 110kW ecoboostu se naelektronikuje 132kW 8O Nototo
Je: BMW X3 M40i 2023 | I6 2998ccm 265kW (360 HP)
Je: Hyundai ix35 2011 | 1.7 CRDi 85kW "Obludka"
Byl: Mondeo MK4 2012 | Titanium 1.6 Ecoboost (galerie)
Byl: Focus MK1 2004 | 1.6 Zetec-SE 74kW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13048
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od miki21 » 16.05.2019 19:54

není to ten cyp tjůning, či jak se to píše? :mrgreen:
Jen se mi zdá, že těch svolávaček, úprav a dolaďovaní je poslední dobou nějak moc. A to chudák zákazník o některých věcech ani neví a dělají se v rámci garančky. :bebng:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od vita_k » 16.05.2019 20:04

To jde s tím výkonem-zvýšit, ale mechanicky tu spojku nejde ovlivnit. Ze spojky jde zatim jen stojím na ni nebo nestojím. Něco jiného je plyn. Tam je na CAN sběrnici i poloha v %.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
maryn
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 29.08.2011 17:38
Bydliště: Olomoucko / Šumpersko

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od maryn » 16.05.2019 21:17

Asi jsem se nepřesně vyjádřil... Jde o to, že spojka při jízdě autem funguje jako soustava spolu s převodovkou a s výkonem, který jde přes hřídel z motoru. Pokud dojde v ŘJ ke změně, která způsobí menší kroutící moment při nízkých otáčkách, tak při použití spojky (která je mechanicky fixní) dojde k interakci s tím momentem z motoru. A tím se bude chovat jinak - od motoru půjde v tu chvíli menší síla, spojení momentu motoru a převodovky bude kultivovanější.

Tohle jsem přesně zaznamenal po nainstalování Bluefinu, bez toho, aniž bych o tom někde slyšel. Normálně by mě to nenapadlo, spíš jsem byl zaměřený na výkon a první věci při rozjezdu bylo tohle.. Pokud má Ford novou mapu ŘJ, tak je možné, že je trochu vyladěná i tímto způsobem.
Je: BMW X3 M40i 2023 | I6 2998ccm 265kW (360 HP)
Je: Hyundai ix35 2011 | 1.7 CRDi 85kW "Obludka"
Byl: Mondeo MK4 2012 | Titanium 1.6 Ecoboost (galerie)
Byl: Focus MK1 2004 | 1.6 Zetec-SE 74kW

Uživatelský avatar
kozelos
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 655
Registrován: 28.12.2011 23:17

svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od kozelos » 27.05.2019 14:34

Mám pocit, že to tu nezaznelo, tak si rikam, ze je to možná autosugesce, ale na základě prvních 5 jízd (po meste, spousta rozjezdu) od absolvovani svolavacky bych prisahal, že auto teď lépe zvládá na 1 i 2 nizsi otacky. Driv jsem musel pomáhat spojkou při rozjezdu, protože od cca 1400 do 2000 rpm se to vůbec nechtělo sbirat, příšerně liny. Teď to zrychluje linearne, zadny priduseni už nepozoruju. Když třeba na křižovatce odbocuju, mam tam 2, během odbocovani auto zpomali a otacky padnou na třeba 1600, auto se zvládne sebrat a normálně zrychluje, dřív bych musel prislapnout spojku..

Jinak zatím nebyla možnost, a ještě asi chvíli nebude, to někde pořádně prislapnout, tak nemůžu zhodnotit, zda zustalo 134kW. Netusite, zda to podle něčeho nějak snadno poznam treba ve forscanu?

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od Sagic » 28.05.2019 13:27

Ty jo koukam zlata 1.6 EB. Ta se normalne sebere i z nizsich otacek nez 1600. Jasny nemuzes tomu slapnout na krk ale normalne to v pohode jede. Vicemene se s ni da jezdit stejne jako s 1.6 tdci co jsem mel (nerikam ze tak jezdim, pokud jsem v nizkych otackach bud podrazuju nebo lehka noha).
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
kozelos
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 655
Registrován: 28.12.2011 23:17

svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od kozelos » 28.05.2019 13:55

Mno, prikladal jsem to normě Euro6, ale prostě to najednou funguje. A přesně jak píšeš, neslapu tomu na krk v nízkých otackach, ale je velmi prijemny, že se to normálně rozjede bez zásahu spojky, což předtím prostě nebylo. Teď po pár dalších jizdach už jsem si tím jistej

Uživatelský avatar
Ksanda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 177
Registrován: 31.08.2018 09:39
Bydliště: Orlová

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od Ksanda » 29.05.2019 11:38

kozelos píše:Mám pocit, že to tu nezaznelo, tak si rikam, ze je to možná autosugesce, ale na základě prvních 5 jízd (po meste, spousta rozjezdu) od absolvovani svolavacky bych prisahal, že auto teď lépe zvládá na 1 i 2 nizsi otacky. Driv jsem musel pomáhat spojkou při rozjezdu, protože od cca 1400 do 2000 rpm se to vůbec nechtělo sbirat, příšerně liny. Teď to zrychluje linearne, zadny priduseni už nepozoruju. Když třeba na křižovatce odbocuju, mam tam 2, během odbocovani auto zpomali a otacky padnou na třeba 1600, auto se zvládne sebrat a normálně zrychluje, dřív bych musel prislapnout spojku..

Jinak zatím nebyla možnost, a ještě asi chvíli nebude, to někde pořádně prislapnout, tak nemůžu zhodnotit, zda zustalo 134kW. Netusite, zda to podle něčeho nějak snadno poznam treba ve forscanu?

Já jsem si toho taky všiml a už jsem to zde i psal, že se to lépe sesbírá.
Ford Focus kombi MK3,5 1.5EB 110kW Magnetic Grey (2017)

Uživatelský avatar
kozelos
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 655
Registrován: 28.12.2011 23:17

svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od kozelos » 29.05.2019 12:14

Jj tvůj příspěvek jsem cetl, jen mi nepřišel příliš konkretni.. Diky za potvrzení, že neblouznim:)

Uživatelský avatar
Ksanda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 177
Registrován: 31.08.2018 09:39
Bydliště: Orlová

Re: svolavacka 18S07/18S39 - 6° spojka u ecoboostu

Příspěvek od Ksanda » 29.05.2019 12:31

A nebo blouzníme oba :D Ale fakt je to pod 2000 lepší při rozjezdu, jinak se tam nepohybuji.
Ford Focus kombi MK3,5 1.5EB 110kW Magnetic Grey (2017)

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů