Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od reckoname » 19.11.2018 21:49

Zdravím, prosím o radu, zdali je to normální a nebo se mám strachovat.

Tento týden se ochladilo a já opět začal pozorovat při studeném motoru podivný hrubě cvakající zvuk od motoru(jakoby další zvuk navíc). Když nastartuji je vše v pořádku, motor jde normálně. Podivný zvuk, který přehluší samotný motor se ozývá pouze při akceleraci a přibližně po jedné až třech minutách jízdy pomalu odezní (záleží na venkovní teplotě). Jde to jakoby ze strany od spolujezdce. Dokonce dnes se to nezdálo i manželce a to už je co říct. Auto jsem kupoval starší letos v březnu (najeto 40 000) a taky jsem si toho všiml. Celé léto i při teplotách nad 10 stupňů to nedělá. Díky.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
Předchozí:
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od phofy » 19.11.2018 21:54

Me tohle dela od novoty, snad jenom kdyz jsou teploty pres 20 stupnu, tak to nedela

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od reckoname » 19.11.2018 22:11

Dík, tak to jsi mě uklidnil. Hledal jsem info o tomto jevu na fóru i jinde ale nic nenašel. Uvidíme, zdali ještě někdo bude mít stejnou zkušenost.

Ještě bych měl jeden dotaz. Zhruba jednou týdně kontroluji hladinu chladicí kapaliny. Teď o víkendu z ničeho nic byla o 2cm níž (studený motor), předtím se to nestalo. Po ujetí 2km do kopce to pořád bylo na stejné hladině. Po dalších 5km jsem koupil kapalinu, že doliju a ejhle, kapalina byla na původní hladině, je toto možné?

A ještě něco mimo. Minulý týden jsem porovnával svůj EB 1.0 s motorem 1.0 TSI 81kW. Tedy pouze jsem porovnával vibrace motoru. Oba motory byly zahřáté a překvapilo mě, že EB měl na volnoběh větší vibrace. Při 2000 otáčkách byl ale znatelně kultivovanější.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
Předchozí:
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od phofy » 19.11.2018 22:19

Taky mam doma 1.0 tsi, tsi je hrozne hruby,ale volnobeh drzi na cca 1000ot takze nevibruje na volnobeh, 1.0eb ma 750ot a vibruje.

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od Sagic » 20.11.2018 09:30

S tou vodou, tepla kapalina ma vetsi objem proto ji mas vice. Ja na 1.6 bojuju s tim ze mi vzdy doleji do max a po 2 mesicich mam na minimu, jak pises o 2cm niz ale tam to pak drzi :nixw:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od reckoname » 20.11.2018 17:48

phofy: nenapadlo mě, že TSI má volnoběžné otáčky na 1000. Takže tímto se to vysvětlilo.
Sagic: mě jenom překvapilo, že až tak moc. Na 4 litrech kapaliny taková rozpínavost? Už jsem si myslel, že mám netěsnost soustavy, to by ještě scházelo.
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
Předchozí:
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od phofy » 20.11.2018 18:18

S 1.0 tsi mám najeto cca 16 000km a s 1.0 eb 25 000km.

Z TSI je člověk vyřízenej :dih: blbě z převodovaný, chod motoru mi připomíná naftu a je míň kultivovaný, ale zase za studena to nemá tak hrozný zvuk (žádný cvakání, klepání), jenom je o hodně hrubší, než když je zahřátý.

EB je kultivovanější, vyrovnanější a celkově se s ním jezdí o něco líp, hlavně se dá točit až do omezovače, za to TSI do 4500 pak už to nic nedělá :bebng: nevýhoda u EB je vibrace na volnoběh, ale to je daný nízkými otáčky a cvakání/cvrlikání za studena :bebng:

Proč se ti ztrácí voda netuším, já kontroluji všechny kapaliny pořád na stejným místě (v garáži) a nic mi nemizí :palec_nahoru:

Uživatelský avatar
reckoname
Nováček
Nováček
Příspěvky: 157
Registrován: 03.08.2008 21:38
Bydliště: Třinec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od reckoname » 20.11.2018 18:28

Kapalinu kontroluji taky na stejném místě. Ona se sice ztratila, ale po 7km byla zpátky. Asi se fakt scvrkla díky chladu, ale bylo pouze -1 st.

Dnes jsem si udělal malou radost. Došla mi krátká anténa, stihl jsem ji i nalakovat. Zítra, až pořádně zaschne půjde na auto.
Přílohy
antena.jpg
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
Předchozí:
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13029
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od miki21 » 21.11.2018 06:34

Na anténky si založ galerii.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od vita_k » 21.11.2018 06:55

Sagic píše:S tou vodou, tepla kapalina ma vetsi objem proto ji mas vice. Ja na 1.6 bojuju s tim ze mi vzdy doleji do max a po 2 mesicich mam na minimu, jak pises o 2cm niz ale tam to pak drzi :nixw:
Jen o cca 4 %. Při rozdílu 75 st C
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3669
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od Sentik » 21.11.2018 09:05

phofy píše:
Z TSI je člověk vyřízenej :dih: blbě z převodovaný, chod motoru mi připomíná naftu a je míň kultivovaný, ale zase za studena to nemá tak hrozný zvuk (žádný cvakání, klepání), jenom je o hodně hrubší, než když je zahřátý.
Zajímavý téma.
Já to mam teda na 1.5 EB odpozorovaný naopak, cvakání klepání je slyšet na volnoběh, když je motor zahřátej a má tím pádem už pak hodně nízký otáčky. Prej je to normální a někdo někde mi vysvětloval co to dělá, prostě vlastnost, ne vada.

Známej má 1.0 EB a jak píše autor vlákna, tak při akceleraci jsem tam žádný pazvuky nepozoroval, ale zcela za studena jsem s nim nejel, tak nevím na co se mám zaměřit. A musim říct, jak ty auta občas slyšim vedle sebe, tak neni EB jako EB, ty motory zní úplně jinak.

V jakých rychlostech se to projevuje? Je to jen při rozjezdu prvních pár metrů nebo prostě než se motor zahřeje? Se pokusim některej den jeho auto s 1.0 EB na tuhle věc otestovat :)
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od phofy » 21.11.2018 09:31

Dela to prvni 2km a idealne kdyz auto treba tyden stoji

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od Sagic » 21.11.2018 14:33

vita_k píše:
Sagic píše:S tou vodou, tepla kapalina ma vetsi objem proto ji mas vice. Ja na 1.6 bojuju s tim ze mi vzdy doleji do max a po 2 mesicich mam na minimu, jak pises o 2cm niz ale tam to pak drzi :nixw:
Jen o cca 4 %. Při rozdílu 75 st C
Ale pokud dobre pocitam tak 4% ze 5,5l jsou 2 dcl ktere mi dolivaji. ALE koukam do navodu a tam se pise ze 1.0 ecoboost ma objem pouze 1,3l :shocked:
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9395
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od phofy » 21.11.2018 18:14

Je to totiž v galonech, ale co jsem našel, tak je tam cca 6l

Uživatelský avatar
Sagic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1129
Registrován: 18.06.2012 11:59
Bydliště: Náchodsko

Re: Focus EB 1.0 92 kW cvakání studený motor při akceleraci

Příspěvek od Sagic » 21.11.2018 18:55

Vychazel jsem z tohoto:
http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... 201501.pdf

strana 255. Je to v litrech, vsechny motory maji 5-6l ale 1.0 eco ma 1.3l uvedeno. Tak nevim jestli je to chyba.
Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977

Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti