1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Odpovědět
Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 10.06.2021 10:57

Jo, taky mi jedna z jednotek ukazuje kilometry v milionech, všechny ostatní se shodují na "normálním" čísle. Nevidím v tom problém. :beer:

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 10.06.2021 11:34

Se asi byli v CARentu trochu projet :D :D Taková klasická pondělní 5,5 milionu km dlouhá projížďka, znáte to.
Taky by mě zajímalo, kde se to tam vzalo. Já s tím nic nedělal (aspoň ne vědomě).

Ale jak píše Marlosk - i u mě (jak je ostatně vidět) ostatní jednotky píšou pravdivých 175tis km.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 12.06.2021 17:25

Tak jsem tu s další zprávou o vývoji mých problémů. Mám dvě zprávy - dobrou a špatnou.

Dobrá: Co se týká špatných chladných startů a obecně rozhádaného chodu chladného motoru - zdá se, že to už bude snad definitivně pryč. Mám od přehrání PCM najetých cca 750 km a startů už taky bylo dost, u žádného z nich se zatím problémy nevyskytly.

Špatná: Bohužel nezmizelo to škubání kolem nulové polohy pedálu plynu (níže přikládám citaci sebe sama, kde jsem to popisoval). Toto škubání se projevuje i u zcela ohřátého motoru, takže jsem od začátku tak nějak tipoval, že to nemusí mít stejnou příčinu jako problémy u chladného motoru, které mi vyřešilo přehrání PCM. Napadá někoho, jak zkusit toto pořešit? Už jsem i přemýšlel, jestli se vzhledem k nájezdu (175tis km) nemohou třeba hlásit vstřiky o výměnu. Že by vstřiky nějak blbnuly v té fázi na hranici mezi vstřikováním (přiložená noha na plynu) a nevstřikováním (sundaná noha z plynu, brzdění motorem). Ale to je jenom takový tip od boku...
Sclerry píše: 07.05.2021 15:57 Jinak k těm problémům se škubáním, o kterých tu mluví Marlosk a TomBaa - nevím, jestli se mi děje přímo totéž. U mě se kromě toho žalostného běhu po nastartování studeného motoru (poslední dobou se projevuje pouze občas) projevuje taky občasné "škubání". Je to ale spíš tak, že auto škubne dozadu v okamžiku, když byť z minimálního sešlápnutí plynu sundám noho z plynu úplně. A také naopak když z nulového sešlápnutí plynu plynový pedál stlačím sebejemněji (klidně i jen 1/8 chodu), opět nastane škubnutí (tentokrát dopředu). A je jedno, jak jemně nohu na plyn pokládam / nohu z plynu sundávám.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 12.06.2021 17:56

Sclerry, jenom nápad: v jakém stavu máš silentbloky motoru? Z Felicie pamatuju škubnutí vždy ve chvíli, kdy motor přecházel mezi brzděním motorem a záběrem a naopak. Po výměně silentbloku tzv. "reakce" (Felicie ho měla dole u převodovky) se to zlepšilo, motor se asi přestal kývat.

EDIT: Zjistil jsem to tak, že jsem zařadil jedničku, odbrzdil a na rovině do auta s pomocníkem zatlačil střídavě dopředu-dozadu, aby se rozhoupalo. A bylo vidět, jak se při opření o převody motor houpal v uložení snad 0.5 až 1 cm.

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 12.06.2021 18:43

Marlosk: To mě popravdě ani nenapadlo, ale rozhodně to vyzkouším. Navíc je to jedna z věcí, co si i sám otestuju poměrně snadno.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 20.06.2021 13:27

Marlosk píše: 12.06.2021 17:56 Sclerry, jenom nápad: v jakém stavu máš silentbloky motoru? Z Felicie pamatuju škubnutí vždy ve chvíli, kdy motor přecházel mezi brzděním motorem a záběrem a naopak. Po výměně silentbloku tzv. "reakce" (Felicie ho měla dole u převodovky) se to zlepšilo, motor se asi přestal kývat.

EDIT: Zjistil jsem to tak, že jsem zařadil jedničku, odbrzdil a na rovině do auta s pomocníkem zatlačil střídavě dopředu-dozadu, aby se rozhoupalo. A bylo vidět, jak se při opření o převody motor houpal v uložení snad 0.5 až 1 cm.
Tak jsem to zkoušel a ty silentbloky to podle mě asi nebudou... Auto jsem sice nerozhoupával žádnou brutální silou, ale přišlo mi, že tlumí celkem obstojně. Vždy při zapření bylo patrné, jak se motor "napružil" do silentbloků, ale žádný vyloženě netlumený volný pohyb jsem nezaznamenal.

Přiznám se, že pořád polemizuju nad těmi vstřiky... Kromě výše popsaného škubání se mi totiž - sice velmi zřídka - stává, že při silné akceleraci (3/4+ plynu) na nižší kvalty když se snažím auto roztáhnout (např. na dvojku od 2,5 tis do 5 tis ot. min.), tak v určitý moment auto na cca půl vteřiny přestane táhnout, ale hned v zápětí se znovu chytne a táhne dál. Jakoby takové "zaškobrtnutí".

U vstřiků bych ale asi funkčnost jednoznačně ověřil leda jejich vyndáním a odesláním někam na vyzkoušení, nebo ne?
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 24.06.2021 14:03

Sclerry: Jak to jde, změnilo se něco od minula? Aditivum jsi už asi dávno vyjel, takže ještě bych zkusil radši udělat jednou tradiční magii typu "vyčistit klapku, odpojit baterku -> resetovat adaptace, vyčistit lihem váhu vzduchu", protože to nic kromě času nestojí. Jestli buď klapka na začátku chodu nevázne, nebo je jednotka ještě zblblá z toho pročištění... jestli už to neřešíme jen z perfekcionizmu, že nemáme žádné opravdu vážné poruchy :ble2:

Uživatelský avatar
Juros89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 140
Registrován: 31.01.2018 08:05

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Juros89 » 25.06.2021 08:34

Tak mám od včerejška také updatované PCM. Je sice pravda, že problém se objevuje velmi málo, ale občas to nastane, tak tomu dám nějaký čas a případně dám také vědět s odstupem času, zda to je ok.
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 29.06.2021 22:10

Marlosk píše: 24.06.2021 14:03 Aditivum jsi už asi dávno vyjel, takže ještě bych zkusil radši udělat jednou tradiční magii typu "vyčistit klapku, odpojit baterku -> resetovat adaptace, vyčistit lihem váhu vzduchu", protože to nic kromě času nestojí. Jestli buď klapka na začátku chodu nevázne, nebo je jednotka ještě zblblá z toho pročištění...
Tak zatím se nic nezměnilo, bohužel. Pokud něco, tak se mi možná zdá, že to má lehce zhoršující se tendence. Ze škubání "občas" se postupně stává "většinou", asi to ale bude taky souviset s tím, že se na to teď hodně zaměřuju, takže jsem si toho víc vědom. Normálně bych řekl, že to hodím znovu do autorizáku, zvlášť když ty špatné starty vyřešili (sice postupem, který jsem jim přímo "nadiktoval", ale vyřešili :D ). Ale já jsem se jich přímo na toto ptal, oni s tím dělali i testovací jízdu a žádné problémy neshledali, podle nich je to prý OK. Samozřejmě je možnost, že se to zrovna během jejich testovací jízdy neprojevilo, ale když už jsem po nich toto jednou chtěl a oni mi přímo vysloveně řekli, že tak, jak to je, je to v pořádku, asi bych se od nich stejně lepší odpovědi nedostal.
Marlosk píše: 24.06.2021 14:03 jestli už to neřešíme jen z perfekcionizmu, že nemáme žádné opravdu vážné poruchy :ble2:
Taky se sám sebe snažím postupně přesvědčit o této myšlence :D Na jednu stranu je super, že mě to auto nikdy nikde nenechalo ani jsem se nebál, že nechá (hlavně to teď nezakřiknout). Na druhou stranu jsou ale takovéto "drobné" problémy na houby, protože se to zejméne pro servisy špatně diagnostikuje. Kdyby se auto jednoho dne zastavilo / nerozjelo, tak by se servis asi neoháněl argumenty "závada se neprojevila" a "podle nás je to v pořádku" :D
Juros89 píše: 25.06.2021 08:34 Tak mám od včerejška také updatované PCM. Je sice pravda, že problém se objevuje velmi málo, ale občas to nastane, tak tomu dám nějaký čas a případně dám také vědět s odstupem času, zda to je ok.
Já bych myslel, že je reálné, že se to ještě spraví. Podle mě se to zlepší spíš postupně než skokově ze dne na den :) I mně se občas stalo (a možná i stále sem-tam děje), že bezprostředně po nastartování se otáčky trochu více "zhoupnou". Z mého pohledu je ale tento projev něčím, co vůbec nestojí za řeč :D Když to porovnám s tím, jak jsem dřív musel často po nastartování provádět šamanské rituály s pravou nohou kontrolující plyn a očima vytřeštěnýma na otáčkoměr, abych motor vůbec nějak rozumně udržel v chodu, je pro mě současný stav po přehrátí jeko šepot květin :D
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Juros89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 140
Registrován: 31.01.2018 08:05

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Juros89 » 30.06.2021 12:24

Já to myslel tak, že se to projevovalo velmi zřídka i předtím. Od toho updatu se zatím nic nestalo. Takže snad to bude OK :)
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw

Uživatelský avatar
TomBaa
Junior
Junior
Příspěvky: 217
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od TomBaa » 07.07.2021 22:17

Co jsem možná nezmínil u mého případu škubání při rozjezdu... stane se to téměř vždy ca kolem 2.200 ot.
Což mě vede k úvaze na vct mechaniku... jenže ta je komplet měněná... ano záruka bezchybnosti práce servisu to není.
Ale obecně, při jakých otáčkách ta mechanika přestavuje chod vaček??
Focus mk.3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; Panthera black
Focus mk. 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 08.07.2021 08:54

TomBaa: Přečasování nabíhá plynule a podle otáček a zátěži (plynu) se časování obou vaček různě mění dopředu/dozadu. Zvládneš-li to anglicky, dost se o Ti-VCT (původním 85 kW, ale v principu se asi moc neliší) píše zde:

https://vdocuments.mx/the-new-ford-dura ... ngine.html
https://fliphtml5.com/lhec/gcvv/basic

Německy včetně obrázků a grafů:
https://dokumen.tips/documents/der-neue ... motor.html

Jsou tam i mapy, kde by se dalo vyčíst, jak se má časovat při jakých otáčkách.

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 20.07.2021 22:32

Ad Marlosk: Moc pěkná dokumentace, takové vyložené oddychové čtení :D Ale ne, vážně je to zajímavé.

Jinak moje současná situace:

Zdá se, že přehrání SW starty resp. nestabilní chod na 100% vyřešilo (nerad bych to zakřikl, ještě uvidím, co letos v zimě). Zatím všechny starty naprosto bez problému (znovu díky Marlosk za info z německého fóra, že by problém mohl být právě ve špatné kalibraci PCM).

Škubání kolem nulové polohy pedálu plynu bohužel zatím trvá. Zkusil jsem v motorovém prostoru porozpojovat všechny možné konektory a prostříknout je kontaktolem, kdyby byla chyba ve špatném kontaktu. To bohužel nepomohlo. Ještě mě napadá zkusit. takto pročistit konektor na plynovém pedálu (pokud je to nějak rozumně přístupné). Jinak asi moc nevím, co by mohlo být za tím škubáním. Svíčky mají pár jednotek tisíc km, škrtící klapku jsem čistil teď (preventivně, nebyla znečištěná) a totéž v případě váhy vzduchu. Diagnostika chybu nevypisuje. Nějaké nápady, čím by to mohlo být nebo co zkusit?
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Marlosk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 18.10.2020 08:40

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Marlosk » 21.07.2021 11:54

Pořád tak nějak myslím na ty 3 silentbloky motoru, zvlášť jestli jsou tam 10 let původní. Před 14 dny mi ten hydraulický u expanzni nadrzky chlazení praskl a vytekl a bylo znát, že to při řazení (povolovani spojky do zaberu, nebo přidávání a ubirani plynu na nulu) a rozjezdu skubalo. Po výměně o 80% lepší, asi vymenim i ty zbylé 2, až se mi bude chtít montovat .Ale ručním zatahanim za motor to skoro nebylo poznat, spis jen placebo...

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 22.07.2021 16:28

Já nevylučuju, že to může být i těmi silentbloky. Dost si i pohrávám s myšlenkou je vyměnit preventivně, právě skrz stáří / nájezd, ať mám od toho klid. Osobně si ale myslím, že můj problém tím způsoben nebude. Ono totiž prodleva mezi stisknutím plynu (sebejemnějším) a právě škubnutím je dle mého názoru příliš velká na to, aby byla způsobena tím, že motor cestuje v silentblocích. Navíc ono škubání se projevuje skutečně pouze okolo "nulové polohy plynu". Když například i na zařazenou jedničku z 1/3 sešlápnutí dám klidně plný plyn, žádné škubnutí se neprojeví. Kdyby to bylo silentbloky, tak by to v takovéto situaci mělo škubnout taky, ne?

Možná řeknu úplnou blbost, ale není možné, že je chyba v samotném plynovém pedálu? Např. ochozený potenciometr jako u starých rádií nebo tak něco?
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů