Tak, teď tomu nerozumím.. Co dělám špatně? Já jen řeším prů*er, který už je na světě a moc za něj nemůžu. Olej měním pravidelně a dávám tam, co tam má být..Malfis píše:Tak po vás bych hoši fakt motor nechtěl Raději vyměním olej každých 5tis km než tam lít nějaké sra*ky...
Vymena turba
-
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.01.2017 18:47
Re: Vymena turba
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)
-
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.01.2017 18:47
Re: Vymena turba
Paráda. Super seznam. Moc díky, TomeTomFocus píše:- změřit tlak oleje
- výměna turba
- demont vany pro kontrolu saciho koše a pripadneho bordelu ve vaně
- rozborka - vyčištění sani od tuba po hlavu
- nová olej. náplň
- po cca 1000km zaměření tlaku ol a vymena oleje
Ještě aby se to vše podařilo
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Vymena turba
Jen se zvídavě zeptám TomFocus a proč měnit olej po 1000 km?
Moc mi to nedává smysl, pokud ve vaně nenajde žádný bordel.
Moc mi to nedává smysl, pokud ve vaně nenajde žádný bordel.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Vymena turba
vladko... proč takhle vyměnit?
Je to delší proplach (x set km).
Proplach na par minut a ještě jiným olejem ( ridsim) určitě ničemu neprospěje. Hlavně zdvihatku ne.
Slozim motor, dám olej a po cca 1k km dám cerstvej novej ol. a hlavně filtr ol.
Je to delší proplach (x set km).
Proplach na par minut a ještě jiným olejem ( ridsim) určitě ničemu neprospěje. Hlavně zdvihatku ne.
Slozim motor, dám olej a po cca 1k km dám cerstvej novej ol. a hlavně filtr ol.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23377
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Vymena turba
neni pred turbem sitko, ktere by melo bordel odchytit?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Vymena turba
Je tam sítko, ale o to se zabrzdí malé kousky, které postupně zablokují prostupnost k ložisku turba. Nebo propustnost zásadně omezí a postupně se přidírá.
Doporučuji sítko/a oddělat a měnin olej často často a často a nepodtáčet
Doporučuji sítko/a oddělat a měnin olej často často a často a nepodtáčet
-
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.01.2017 18:47
Re: Vymena turba
Tak kluci - turbo vyměněno, vyčištěna olejová soustava (naftou) - vyměněny všechny filtry a všechny cesty, kudy jde vzduch. Samozřejmě se to neobešlo bez porodních bolestí typu zavzdušněná soustava, takže to nestartovalo, ale i to se podařilo. Takže vše OK. Po prvních pár km se to jeví opravdu lepší. Auto má lepší tah, jede jakoby "lehčeji" a ustaly vibrace, na které jsem si stěžoval. Neřekl bych, že to bude turbem. Kdyby mi to někdo někdy řekl, neuvěřím mu.. Opravdu ne. Ani mě to nenapadlo. Ale asi není na škodu, že jsou nové silentbloky, spojka i se setrvákem, vyčištěné vstřiky a vyčištěný DPF filtr.. Celé to stálo strašné peníze, ale..
Uvidíme, jestli si sedne i ta spotřeba. Poslední měsíc mi vylezla +0,8l / 100km.. Tak uvidíme..
Ještě mám jeden dotaz - je nějaká možnost, a pokud ano, čím se to děje a jak se to pozná, když je problém s klikovou hřídelí (vydává nějaký zvuk?) a EGR ventilem(nějak to škube, nebo tak)? To se spíš ptám pro zajímavost, doufám, že mě to mine.. Už bych rád jen jezdil a kupoval jen naftu a občas olej a filtry...
Uvidíme, jestli si sedne i ta spotřeba. Poslední měsíc mi vylezla +0,8l / 100km.. Tak uvidíme..
Ještě mám jeden dotaz - je nějaká možnost, a pokud ano, čím se to děje a jak se to pozná, když je problém s klikovou hřídelí (vydává nějaký zvuk?) a EGR ventilem(nějak to škube, nebo tak)? To se spíš ptám pro zajímavost, doufám, že mě to mine.. Už bych rád jen jezdil a kupoval jen naftu a občas olej a filtry...
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Vymena turba
Hochu držím ti s tou kasičkou pěsti.
Nejde mě na rozum, že se pustíte do čištění olejovové soustavy naftou. Ale neumíte vyměnit naft. filtr
Jak jsi se zbavil nafty z ol. soustavy? Jakým tlakem jste prohnali naftu kanálkama?
Nejde mě na rozum, že se pustíte do čištění olejovové soustavy naftou. Ale neumíte vyměnit naft. filtr
Jak jsi se zbavil nafty z ol. soustavy? Jakým tlakem jste prohnali naftu kanálkama?
-
- Nováček
- Příspěvky: 147
- Registrován: 15.01.2017 18:47
Re: Vymena turba
Tome, ve Fordu mi mechanici rekli, kdyz jsem se ptal, jak to procistit, at regulerne misto oleje, ktery vypustime, dame do motoru naftu a nechame to 3-4 minuty vrcet. Ze pry slozenim aditivovana nafta pripadny karbon a sracky rozpusti a motor dostatecne promaze.. To sane opakovat jeste jednou. Pak oddelat, pripadne vymenit, nebo vycistit vanu a saci kos (u me bylo oboji ok) a pak to zadelat, vymenit filtry dat olej a hotovo.. Hele, co se tyce filtru, byla to kokotina, protoze misto filtru jako takoveho jsme nejprve z domecku oddelali privod z nadrze, cimz se to samozrejme zavzdusnilo.. To vis, moje druhe a starsi auto je o poznani jednodussi
Ford Focus III - combi, 2012, 1,6 TDCi (85/115)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti