Alespoň Vám všem přeji hezký večer.
Já jsem momentálně pěkně nas.... Nějakou dobu už pozoruji klepání od předku na delších nerovnostech (kostky apod.) pocitově z levé strany u řidiče.
Koupil jsem si raději obě kosti na předek. Ale při lokalizaci hluku jsem na kosti nepřišel. Tak jsem to odhadoval a teď zjišťoval už ceny raději kompletních ramen ,než jen přelisovat silentbloky. Pod auto jsem se dlouho nedostal , nemám žádnou možnost montážní jámy, kde by se to dalo prohlédnout v normální poloze.
Proto když jsem včera měnil olej, tak jsem alespoň pořádně prohlédl ramena ramena na nájezdech. No nevypadala blbě, vůle ani trhliny nebyly. Náhodou jsem vzal i za poloosu a to jsem neměl dělat. Sice jsem přišel na zdroj zvuku ,ale jsem vážně nas..... Neřešil někdo tento problém?? Vypadá to na zdroj v TRIPODU, tedy vnitřním kloubu. Má cenu případně měnit jen ten, nebo rovnou celou poloosu? Za předpokladu,že to je "jen" poloosa Komplet poloosu jsem viděl k dispozici pouze od MAXGEAR za necelé 2tis.
Je to opravdu poloosa jde to opravit jinak než výměnou?
Zde je odkaz na video
https://youtube.com/shorts/Bi77EmpQQ0I?feature=share
EDIT. VIDEO nějak zlobí. Zkusím nahrát jinam a dát link
EDIT2 na mobilu mě normálně jede.Tak snad i ostatním
Poloosa
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9395
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poloosa
Mě to přijde jako standartní stav, taky v ní mám vůli a dělá tyhle zvuky, spíš bych to musel chytnout do ruky, abych ti to přesně řekl.
- JackalMAX
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29.09.2012 16:23
Re: Poloosa
Tak já se zkusím zaměřit na další díly podvozku na té straně. Třeba mi něco jen "uteklo"
FORD Fočus MK3 1.0 92kW ekobuřt titán
-
- Nováček
- Příspěvky: 43
- Registrován: 01.12.2008 13:37
Re: Poloosa
Z vlastní zkušenosti ti můžu říct, že u mě to dělalo horní uložení s ložiskem. Napřed to bylo jen drncani na kostkách. Po nějaké době už i na běžných nerovnostech a nakonec v tom i sem tam luplo při přidání plynu nebo brzdění. Výjimečně v tom i kovově vrzlo při vytočení kol na místě. Zprvu sem nevěděl po čem jít, vzhledem k tomu, že loni sem měnil komplet přední tlumiče i s uložením a ložiskem, tyčky stabilizátoru, přední ramena a čepy řízení. Jednalo se o sadu KYB, která vydržela asi 3 měsíce pak se to začalo postupně ozývat. Ač se to nezdá, tak to taky trošku narušovalo jízdní vlastnosti.
FF III ST-Line, HB, 1.5 Ecoboost
byl Ford Focus II FL 2010, HB, 1.6
byl Ford Focus II FL 2010, HB, 1.6
- JackalMAX
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29.09.2012 16:23
Re: Poloosa (vůle na podvozku)
Tak jsem při přezouvání a kontrole podvozku odpojil tyč řízení abych vyzkoušel vůli čepu řízení. Ten neměl vůli žádnou.
Tak jsem objednal nový spodní čep, už má za sebou něco přes 50tis km, tak abych to nerozebíral dvakrát. Koupil jsem i nový original šroub na zajištění.Někdy se mi podařilo navodit stav, kdy auto na zemi, levé přední kolo lehce vytočené (někdy mi to dělalo a někdy ne) a když jsem vzal za kolo cca za deset 2, levou rukou lehce tlačil a pravou lehce tahal a vyklal od sebe k sobě, tak byla znatelná vůle.
Ale při zvednutí se mi to nikdy nepodařilo. Žádnou vůli jsem nenašel.
Tak jsem vyměnil čep,šroub a vše dal dohromady.
Teď jestě musím na geo. Jako menší zlepšení tu je,ale nevím, řekl bych že tam ta vůle někde stále je. Zkusím ještě několikrát opakovat podmínky na zjištění jako předtím,ale nevím.
Mám podezření, a doufám že se to nepotvrdí, na vůli uchycení čepu v těhlici. Kdy je "vymyčkané pouzdro" a ani stažení šroubem to nesevře dostatečně pevně a já budu nucen vyměnit těhlici
Tak jsem objednal nový spodní čep, už má za sebou něco přes 50tis km, tak abych to nerozebíral dvakrát. Koupil jsem i nový original šroub na zajištění.Někdy se mi podařilo navodit stav, kdy auto na zemi, levé přední kolo lehce vytočené (někdy mi to dělalo a někdy ne) a když jsem vzal za kolo cca za deset 2, levou rukou lehce tlačil a pravou lehce tahal a vyklal od sebe k sobě, tak byla znatelná vůle.
Ale při zvednutí se mi to nikdy nepodařilo. Žádnou vůli jsem nenašel.
Tak jsem vyměnil čep,šroub a vše dal dohromady.
Teď jestě musím na geo. Jako menší zlepšení tu je,ale nevím, řekl bych že tam ta vůle někde stále je. Zkusím ještě několikrát opakovat podmínky na zjištění jako předtím,ale nevím.
Mám podezření, a doufám že se to nepotvrdí, na vůli uchycení čepu v těhlici. Kdy je "vymyčkané pouzdro" a ani stažení šroubem to nesevře dostatečně pevně a já budu nucen vyměnit těhlici
FORD Fočus MK3 1.0 92kW ekobuřt titán
- JackalMAX
- Nováček
- Příspěvky: 114
- Registrován: 29.09.2012 16:23
Re: Poloosa
Zítra by mi mělo přijít nové horní uložení LEMFÖRDER,takže ti pak poreferuji, jestli i toto byl ten případ jako u tebe.SVV píše: ↑09.11.2022 15:44 Z vlastní zkušenosti ti můžu říct, že u mě to dělalo horní uložení s ložiskem. Napřed to bylo jen drncani na kostkách. Po nějaké době už i na běžných nerovnostech a nakonec v tom i sem tam luplo při přidání plynu nebo brzdění. Výjimečně v tom i kovově vrzlo při vytočení kol na místě. Zprvu sem nevěděl po čem jít, vzhledem k tomu, že loni sem měnil komplet přední tlumiče i s uložením a ložiskem, tyčky stabilizátoru, přední ramena a čepy řízení. Jednalo se o sadu KYB, která vydržela asi 3 měsíce pak se to začalo postupně ozývat. Ač se to nezdá, tak to taky trošku narušovalo jízdní vlastnosti.
EDIT: Tak uložení dorazilo, dnes proběhla výměna a boucháme vesele dál. Bohužel se mi nějak nedaří přijít na zdroj bouchání, začínám si připadat jako autorizák, prostě něco vyměním, co kdyby to náhodou bylo ono.
Já už vážně nevím, ložisko? rameno? uložení čepu v těhlici? hřeben řízení?
Samozřejmně když člověk potřebuje nasimulovat aby na to konečně ve dvou mohl přijít třeba na kanále, tak se to neprojevuje sakra
FORD Fočus MK3 1.0 92kW ekobuřt titán
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti