žhavící svíčky

Odpovědět
Brehowicz
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4257
Registrován: 16.12.2009 13:04

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Brehowicz » 05.02.2012 15:42

Veny je to stejné jako u 2.0 -plastové parohy na sání dolu a pak už to jde fajn.
Osobně sem dával do Mondea Beru a auto jezdí,do tranzita teď Bosche.
A pozor si dej na to aby ti náhodou nespadla matička ze žhavky do sáni v motoru,a jasně že na to nestrhnout závit.

Uživatelský avatar
Zuzka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2203
Registrován: 18.11.2009 13:45
Bydliště: Kladno

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Zuzka » 05.02.2012 17:20

Tak už mám taky nové, dnes start v pohodě, tak snad to tak už zůstane :palec_nahoru:
Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW kombi,2004,Ghia,modrá Tonic

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Eidž » 05.02.2012 22:40

jardoslavd píše: 1. Mění se na žhavičích proud podle okolní teploty, resp. podle teploty motoru? Tedy jestli je výkon žhavičů nějak řízen? Myslím si že ne a že je to naprostej nesmysl. Ale odborník nejsem a ptám se jen pro úplnost a abych si to potvrdil.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=30
2. Veny nahoře psal, že "žhaviče buď fungují, nebo nefungují...", ale někde jsem četl, že žhavič může být unavený a žhavit míň než by měl. Je to nepodložený a z nejistého zdroje. Může to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
tomu bych i věřil, ale asi bude nutné žhavič vymontovat, hodit jej na baterku a sledovat, jak rychle se rozsvítí...
3. Když zjistím že mám jeden nebo dva žhaviče spatný, je potřeba vymněnit všechny?
Všechny. Přístup mizerný, cena příznivá, neřeš to.
4. Poznají v servisu že je nějaký žhavič špatný bez měření žhavičů? Pozná to ŘJ nebo ukáže to diagnostika? Tvrdili mně před rokem že je mám v pořádku, že by jim to ukázalo, ale tvrdili mně víc věcí... Moc jim nevěřím a chtěl bych si to ověřit.
Na žhaviči (novém) máš napsaný proud, který jím teče. Krát 4 a máš číslo, které by jsi měl změřit. Jsou zapojený paralelně. Pokud víš typ žhaviče, co máš namontovaný, tak si na internetu najdeš jeho proud.
Otázkou je, jestli měření proudu odhalí žhavič ad 2.
To je už na časový vyhodnocení, osciloscop či jiný systém s časem a to klasický A-metr nemá. (Uložená křivka proudu při žhaviči, co je OK a porovnat.)

K ŘJ - to by jsi musel mít buď A-metr v obvodu žhavení nebo Hallovu sondu a klešťák. A proč? Aby jsi jednou za x-let zjistil, že máš vyměnit žhaviče? Nepodstatné....

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


jardoslavd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 13.06.2010 12:58
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od jardoslavd » 06.02.2012 03:50

Díkec za odpovědi, já su rád, když mám problém rozebraný ze všech možnejch pohledů a shrnutý všechny informace. Taky bych měnil rači všechny žhaviče najednou. Ty otázky jen pro úplnost. Není na škodu všechno shrnout.
Brehowicz píše:byly funkční všechny ,ale dvěma trvalo zřetelně déle než dosáhly vrcholu teploty a podle barvy špičky byla konečná teplota nižší naž na zbývajících dvou starých nebo všech nových.Výrobce a typ byl stejný.
Cenná informace. Můžeš ty žhaviče prosím ještě změřit ohmmetrem? Jestlis je už nevyhodil? By mně zajmalo jestli je rozdíl mezi těma dobrejma a těma horšíma :?
Elektromechanikovi je to možná jasný, já se na to musím zeptat.
Mondeo Combi 2.0 TDCI 96kW 2006 Ghia 340 000 km

jardoslavd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 13.06.2010 12:58
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od jardoslavd » 06.02.2012 04:49

Díky Eidži za ten link,
tam je popsaný jaks to měřil, ten proud. Sem si říkal, jestli by nešlo zjistit i to jestli ten žhavič už je v horším stavu. (když bych to předtím změřil na nových svíčkách, nebo znal ty hodnoty na nich) Ale jak vidím, ten proud kolísá, resp. klesá a musel by se měřit při úplně studenym motoru (žhavičích). Takže tudy cesta nevede. Vymontování a vyzkoušení na baterce fakt jediný spolehlivý. A stejně do toho člověk leze až když má pocit že nejsou dobrý. Ten klešťák aspoň ukáže celkový stav.

Na ten servis a ŘJ jsem se ptal proto, že jsem byl před rokem v servisu se slovy, že to mám půl roku, ať to zkontrolujou, jestli to něco nechce. A říkal jsem že jak se ochladilo tak to hůř startuje, jestli žhaviče. Když jsem pro to přišel a ptal se co ty žhaviče, zatvářili se jako "aha ještě ty žhaviče" a řekli že jsou určitě v pořádku, že by jim to tam ukázalo. A protože se zase ochladilo, tak se na ty žhaviče přece jenom kouknu.
Taky mně řekli že mám mrtvou baterku, že už jí nepomůže ani dobít. Baterka dobře slouží dodnes, akorát po tejdnu přestal dobíjet altík. A špatně dobíjel už nějakej čas, dobíjel čím dál hůř, až to zabalil úplně. Že to špatně dobíjí si nevšimli. Ještě mám prej taky špatnou pružnou řemenici na klikovce. Tak jsem ju chtěl vyměnit, když jsem spravoval ten altík, ale nic jí nebylo, minimálně 50 tisíc ještě vydrží.
Ještě tak někdy pojedu do autorizovanýho servisu :nunu:
Mondeo Combi 2.0 TDCI 96kW 2006 Ghia 340 000 km

Eidž
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2224
Registrován: 20.02.2010 09:39
Bydliště: Hradec Králové/Pardubice

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Eidž » 06.02.2012 17:16

Jinak jen indikativní, ne směrodatný - kolega v práci měl 4 žhaviče KO a žhavení svítilo strašně krátce. Po výměně to svítí déle.
Já po výměně za žhaviče Beru pozoruji, že to tak o 1s až 1,5s svítí déle. Ale nespoléhal bych se na to.

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno


Uživatelský avatar
coka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 65
Registrován: 23.01.2012 19:54
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od coka » 13.02.2012 14:13

Zdravím ,
Chtěl bych se zeptatt. V zimě mě nestartuje automobil baterka je Ok dělal jsem zátěžoví test. a Tak se chci podívat na žhavicí svíčky mám 2.0 Tdci ,ale nějak nemám nápady jak se k nim dostat musím sundat i sání? nemáte někdo postup?. v létě i v zimě musím dlouho držet než to chytne :-( a prostě to dlouho trvá už od koupi automobilu ,ale teď ani při mínus 8 nenastartuji :-( musím startovat přes druhé auto.
Tak jsem přišel na to teda ,že sání dolů a chtěl bych se zeptat to sání je tam přilepené nebo jen přišroubované?a jak tam drží to těsnění?
Ford Mondeo 2.0 TDci 96 kw, 2006 GHIA, Stav 158 000,

Uživatelský avatar
veny
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2209
Registrován: 30.03.2009 11:24
Kontaktovat uživatele:

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od veny » 13.02.2012 21:38

Těsnění je nasazené na tom plastu... takže to sundáš i s tím... dej pozor at ti nespadne...Podle toho co jsem viděl tak by se ani nemuselo měnit... je to tam na pár šroubech, musíš sundat egr a pak je to uchycený myslím že na 6 ti šrobech... a pak by jsi se k nim měl dostat...

jardoslavd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 13.06.2010 12:58
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od jardoslavd » 13.02.2012 21:58

Taková zajmavá zkušenost. Malá zima, asi -9, problém nastartovat. Říkám, baterkou to určitě nebude, ta točí pěkně (subjektivní pocit). Ale stejně jsem ju dal nabíjet. Pak velká zima, asi -14 a auto chytá dobře. A přitom baterka točí těžko - opět subjektivní pocit.
Na tý baterce opravdu záleží, aby měly žhaviče dost energie a ještě startér ten impuls pro to roztofrčení. Mráz hodně snižuje kapacitu baterky. Taky jsem ju měl na zátěžáku, ale až po nabití. Mylsím, že před nabitím by taky prošla.

Coka, sání odšroubuj, opatrně sundej, uvidíš sám. Těsnění by mělo jít použít zpátky, pokud nebude poškozený.
ALe pokud to dobře nestartuje ani v létě ??? V létě se ani žhavit nemusí, pokud je ostatní dobrý.
A přes druhý auto to chytne dobře? Jakou má ta baterka kapacitu?
Mondeo Combi 2.0 TDCI 96kW 2006 Ghia 340 000 km

Uživatelský avatar
Dr.Romca
.
.
Příspěvky: 7111
Registrován: 27.06.2011 15:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od Dr.Romca » 13.02.2012 22:01

Teď jsem koukal na nějaký infa o baterkách a nová plně nabitá baterka ztratí po schlazení na -15°C cca 50% kapacity...tak se není moc čemu divit...

Uživatelský avatar
veny
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2209
Registrován: 30.03.2009 11:24
Kontaktovat uživatele:

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od veny » 13.02.2012 22:10

Diesel potřebuje ke správnému startu správný tlak ve válcích, takže pokud baterka neudělá dostatečnou sílu k otočení pístů a vytvoření správnému tlaku směsi, může to mít opět za následek špatný start i v létě...

Uživatelský avatar
coka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 65
Registrován: 23.01.2012 19:54
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od coka » 13.02.2012 22:12

veny:dám pozor po zimě to zkusím nějak rozmontovat.egr sundám ,ale bál jsem se toho sání :-),
jardoslavd:Já ji měl na zátěžáku včera a prošla v pohodě vše ok a to jsem to nenatočil to auto ,ale jak klesnou mrazy tak nastartuji,ale mám takové problmy i v létě jo natočím to v poohodě ,ale musím to docela držet 3 sekundy než chytne.Kapacita 70Ah. a přes druhé auto mě to chytá ,ale taky to musím déle držet. Pokud to nebudou žhavícíc svíčky kouknu na vstřiky a pak čerpadlo a pal. filtr a pak se uvidí.
Ford Mondeo 2.0 TDci 96 kw, 2006 GHIA, Stav 158 000,

Uživatelský avatar
veny
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2209
Registrován: 30.03.2009 11:24
Kontaktovat uživatele:

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od veny » 13.02.2012 22:18

toho sání bych se nebál... jen dej pozor at neskřípneš to těsnění při nandavání zpět... Jestli to na jinou baterku chytá tak asi je problém v ní... Hele tyhle mrazy jsou fakt extrémní a může to mít mnoho příčin... třeba špatná nafta... prostě bych to neřešil... pokud je to při nule na pohodu tak je to asi i OK

jardoslavd
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 13.06.2010 12:58
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od jardoslavd » 13.02.2012 22:18

... a kompresní tlaky ...
Mondeo Combi 2.0 TDCI 96kW 2006 Ghia 340 000 km

Uživatelský avatar
veny
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2209
Registrován: 30.03.2009 11:24
Kontaktovat uživatele:

Re: žhavící svíčky

Příspěvek od veny » 13.02.2012 22:19

veny píše:Diesel potřebuje ke správnému startu správný tlak ve válcích, takže pokud baterka neudělá dostatečnou sílu k otočení pístů a vytvoření správnému tlaku směsi, může to mít opět za následek špatný start i v létě...
jak jsem napsal

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 diesel“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 4 hosti