Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Odpovědět
Uživatelský avatar
oscaar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 141
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 31.07.2019 13:11

Fotky příruby sání
Přílohy
Mk4 .jpg
Mk4 .jpg (25.25 KiB) Zobrazeno 830 x
Mk3 .jpg
Mk3 .jpg (20.75 KiB) Zobrazeno 830 x
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kw, MK4, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, stříbrný sršeň
Focus kombi, r.v. 99, 1.8 Zetec 85 kw, Ghia - prodáno

MFido
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 10.07.2019 11:51

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od MFido » 09.09.2019 16:07

Ahoj,
Mam asi 3 měsíce Fofika 2.0i MK2 rok 2008. Zdá se mi že tam ty klapky klepou, před nedávnem chyba podtlakový ventil, na ovládání předpokládám že se zasvihli a po pár km to bylo zase ok.
Má otázka zní jeslí i tento novější model... By mohl mít problém s klapky

Děkuji...

Uživatelský avatar
oscaar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 141
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 23.05.2020 17:13

Ahoj, tak se mě podařilo sehnat sání z C-Maxe 1.8 ročník 2007. Výřivé klapky jsou OK, nemají vůle a nebudou klapat. Sání má jak již jsem psal, podtlakem ovládané výřivé klapky a další podtlakovka ovládá klapku. Pro změnu krátkého a dlouheho sání do motoru. Mělo by to zlepšit průběh výkonu z nízkých do vysokých otáček motoru. V příštích týdnech demontuju to původní sání a budu připravovat to z C-Maxe na montáž. První věc z kterou jsem počítal, byla skutečnost, že auta z toho roku už nepoužívala volnoběžný ventil. Bylo nutné najít vhodné sání, které má přírubu na montáž volnoběžného ventylu s osazenim na těsnění. To sem našel, akorát nemá osazené závity na šroubky a kanálky na ventyl jsou za slepené. To už jsem vyřešil. Ještě musím od kolegy na mondeu Mk4 okoukat jak se chová ta druhá klapka..
Naposledy upravil(a) oscaar dne 01.06.2020 22:33, celkem upraveno 1 x.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kw, MK4, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, stříbrný sršeň
Focus kombi, r.v. 99, 1.8 Zetec 85 kw, Ghia - prodáno

Uživatelský avatar
jenikHK
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1164
Registrován: 10.03.2008 15:30
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jenikHK » 23.05.2020 18:25

Klapka přepínající délky potrubí se otvírá při cca 4000 otáčkách.
Obávám se, že řešit její otvírání na MK3 Mondeu není dost dobře možné - nechal bych ji nezapojenou (tj. zavřenou).
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
oscaar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 141
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 23.05.2020 23:59

U vyrivích klapek vím, že když je nastartované. Je podtlakovka stáhnutá, aktivní a tím klapky zavřené. Otvírají se, až je motor ve středních otáčkách. U klapky dlouhý/krátký okruh sání, to není vidět a tak si to musím ověřit u běžícího motoru na mondeu Mk4 mého kolegy z práce, který ho má. Uměl bych to ovládat i přes relé, připojené na původní magnetický ventil vyrivích klapek. Takže by od cca 3000 ot/min. prepl na krátký okruh. Uvidíme, co zjistím od kolegy teda z jeho auta 😁
Naposledy upravil(a) oscaar dne 01.06.2020 22:33, celkem upraveno 1 x.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kw, MK4, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, stříbrný sršeň
Focus kombi, r.v. 99, 1.8 Zetec 85 kw, Ghia - prodáno

Uživatelský avatar
jenikHK
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1164
Registrován: 10.03.2008 15:30
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jenikHK » 24.05.2020 07:38

Mno, tohle mám vypozorované na svém autě:
- vířivé klapky se otevírají při cca 2800, ale není jen otázkou otáček, ale zároveň i zatížení. 2800 platí pro plnou zátěž motoru.
- klapky regulující délku otevírají při cca 4000, nevypozoroval jsem nějakou závislost na zatížení, ani mi fyzikálně nedává smysl.

Upřímně, nedává mi smysl otevírat klapky společně...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
oscaar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 141
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 24.05.2020 09:06

jenikHK píše:
24.05.2020 07:38

- klapky regulující délku otevírají při cca 4000
Ale furt nevím v jaké poloze je podtlakovka v režimu dlouhý okruh a v jaké poloze je krátký okruh ? Není to vidět, jako u výřivích klapek :) .
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kw, MK4, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, stříbrný sršeň
Focus kombi, r.v. 99, 1.8 Zetec 85 kw, Ghia - prodáno

Uživatelský avatar
jenikHK
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1164
Registrován: 10.03.2008 15:30
Bydliště: Praha

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od jenikHK » 24.05.2020 11:37

Klapka je normálně zavřená, přivedení podtlaku ji otevře / zkrátí délku sání pro vysoké otáčky.
Proto jsem již psal výše, že bych jej vůbec nezapojoval.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Uživatelský avatar
oscaar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 141
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 24.05.2020 12:31

Tak teď už rozumím, takže když je ta podtlakovka v klidu (roztažená). Je to na dlouhé sání a když je aktivní podtlakovka (sevřená), je to krátké sání.
:perfect:
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kw, MK4, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, stříbrný sršeň
Focus kombi, r.v. 99, 1.8 Zetec 85 kw, Ghia - prodáno

Uživatelský avatar
oscaar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 141
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 24.05.2020 12:57

To sání z C-Maxe jsem sehnal za 750,-
Přílohy
IMG_20200507_181511.jpg
IMG_20200507_075322.jpg
IMG_20200507_075143~2.jpg
IMG_20200507_075113~2.jpg
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kw, MK4, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, stříbrný sršeň
Focus kombi, r.v. 99, 1.8 Zetec 85 kw, Ghia - prodáno

Uživatelský avatar
oscaar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 141
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 01.06.2020 15:08

Tak jsem to sledoval u toho mondea Mk4 a po nastartování jsou oba magnetické ventily aktivní. Tím se zavřeli vířivé klapky a podtlakovka byla sevřená, ta druhá podtlakovka byla taky sevřená. Při 2750 ot./m. se otvirali vířivé klapky a při 3900 ot./m. se začala ta druhá podtlakovka roztahovat do polohy bez podtlaku.
Naposledy upravil(a) oscaar dne 01.06.2020 22:31, celkem upraveno 2 x.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kw, MK4, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, stříbrný sršeň
Focus kombi, r.v. 99, 1.8 Zetec 85 kw, Ghia - prodáno

Uživatelský avatar
oscaar
Nováček
Nováček
Příspěvky: 141
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Konstrukční chyba sání DURATEC HE

Příspěvek od oscaar » 01.06.2020 22:29

Ještě jsem provedl další úpravy: zalepit epoxidem další 3 závity, k uchycení konzole od bovdenu ovládání škrtící klapky a ještě provrtat sání v místě. Kde je připojená hadička podtlaku od lišty s palivem ke vstřikům motoru. Zalepit tam trubičku dle průměru původního sání.
Přílohy
IMG_20200601_191750.jpg
IMG_20200601_184612.jpg
IMG_20200601_191827.jpg
IMG_20200601_184444.jpg
IMG_20200601_191510.jpg
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kw, MK4, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, stříbrný sršeň
Focus kombi, r.v. 99, 1.8 Zetec 85 kw, Ghia - prodáno

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host