škubání motoru 2.0 DURATEC HE

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

škubání motoru 2.0 DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 09.04.2009 19:45

v poslední době se mi stává, že při rozběhu motoru do otáček mi auto v určitým spektru otáček jako by vynechá, čili třeba po projetí třeba kruháku to cca v 1350ot/min škubne a začíná to dělat pravidelně, nedalo mi to a zajel sem za známím co dělá v servisu v Jihlavě aby byl tak hodnej a koukl se mi na to. Auto si projel a říká tam je nějaký problém v zapalování a hnedle šel pod kapotu, vytáhl kábl a říká hele tahle je v pr..i musíš dát kábl i svíčku novou, prý až jí vyndám budu vědít proč to škubalo, tak dám hnedle zítra foto a info zda škubání přestalo.

El_Scorpio
Nováček
Nováček
Příspěvky: 65
Registrován: 01.04.2009 11:43
Bydliště: Levice

Re: škubání motoru 2.0 DURATEC HE

Příspěvek od El_Scorpio » 22.04.2009 20:29

Ahoj, mám podobný problém na Mondeu Mk.II (1998), 1.8 Zetec 81 kW, pri nízkych otáčkach zvykne šklbať, akoby zadrhávať. Sviečky sme vymenili, káble nie. Bolo to aj na diagnostike a ukázalo ako chybu s tým že treba vymeniť indukčnú cievku a káble k sviečkam. Ešte sme to nespravili, nakoľko je nie lacná záležitosť a navyše si ani nie sme istí že je to ono, nakoľko sa to zdá byť problém s prívodom paliva. Je to rodinné auto a otec je presvedčený že tá cievka to nie je, preto chce ísť "vylučovacou metódou". Zaujímalo by ma ako si nakoniec dopadol, pretože si napísal že napíšeš a nenapísal si...
Ford Focus Trend, 2.0 Zetec-E 16V, 96 kW, 1999 RIP 02. 05. 09. :cry:
Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání motoru 2.0 DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 22.04.2009 20:31

tak já sem měl svíčku prokleplou, přeskakoval proud skrze gumovou bandáž na plášť hlavy, vyměnil sem svíčku, kabel a přestalo to, cívku sem pořídil radši taky, ale zatím se fláká na podlaze pod spolujezdcem :lol:

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: škubání motoru 2.0 DURATEC HE

Příspěvek od HmerX » 22.04.2009 20:46

El_Scorpio : Moje rada je, že sou to káble k svíčkám. Tipuju to na 99%. Nevim, kolik to stojí na Tvoje Mondeo, ale podle toho, co jsem kde o škubání(zvlášť v nízkých otáčkách) četl, to byl problém s káblama :idea:
A nevim, jak to doporučuje Ford, ale podle mě je nejlepší měnit se svíčkama zrovna i kabely a použít jedině originál Motorcraft :!:
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

El_Scorpio
Nováček
Nováček
Příspěvky: 65
Registrován: 01.04.2009 11:43
Bydliště: Levice

Re: škubání motoru 2.0 DURATEC HE

Příspěvek od El_Scorpio » 22.04.2009 20:47

u nás boli sviečky okej, dali sme tam nové, nie origo ale iné (vraj lepšie - kvalitnejšie). Mám skúsiť kúpiť zatiaľ len káble? Lebo tie svoja 2000 korún a cievka až 6000.
Ford Focus Trend, 2.0 Zetec-E 16V, 96 kW, 1999 RIP 02. 05. 09. :cry:
Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání motoru 2.0 DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 22.04.2009 20:50

no víš já ať sem se ptal kde sem se ptal tak všude říkali, hele už i strý ZETEC měl problémy s neorigo svíčkama a kabelama, tohle sem neslíchal jen od lidí co prodávaj ford díly, ale i od lidí který se opravama živý, tak já nelaboruju a dal sem vše origo, tak nedokážu až tak posoudit.

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: škubání motoru 2.0 DURATEC HE

Příspěvek od HmerX » 22.04.2009 20:57

El_Scorpio : Jak píše Boban, v zapalování u Fordu "(vraj lepšie - kvalitnejšie)" neplatí. Není nic lepšího, než nový originál ... A znovu: já radim ty kabely ...
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

El_Scorpio
Nováček
Nováček
Příspěvky: 65
Registrován: 01.04.2009 11:43
Bydliště: Levice

Re: škubání motoru 2.0 DURATEC HE

Příspěvek od El_Scorpio » 22.04.2009 21:06

Tak to si ma potešil, že máš takú istotu s tými káblami, u nás to sú len také dohady starých "ostrielaných" vodičov :) Dám tam nové káble, zatiaľ to skúsim s tými sviečkami čo tam sú, ak bude ok, tak ich nechám. Totiž to auto som nedával do servisu ja, ale foter a odrbali ho tým že mu dali značkovejšie sviečky za 400 korún kus, aj ked origo Ford stojí necelých 200... Ale tak nevedel.

Keď to vymením, napíšem či pomohlo, len to chvílku potrvá. Držte palec.
Ford Focus Trend, 2.0 Zetec-E 16V, 96 kW, 1999 RIP 02. 05. 09. :cry:
Obrázek

Uživatelský avatar
Boban
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8641
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Havl. Brod (CZ)
Kontaktovat uživatele:

Re: škubání motoru 2.0 DURATEC HE

Příspěvek od Boban » 22.04.2009 21:08

no pozor ono totiž do mondea 1,8 ZETEC a 2,0 ZETEC patří platinum a ty opravdu stojí myslím 460kč :roll: ty levnější patří do 1,6 a nevydrží ani půlku co ty za 400 :idea:

HmerX
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4306
Registrován: 24.10.2008 20:08
Bydliště: Letovice

Re: škubání motoru 2.0 DURATEC HE

Příspěvek od HmerX » 22.04.2009 21:20

El_Scorpio : Jistotu v káblech nemám, a taky mě překvapuje, že by byli lepší jiné svíčky než Motorcraft, ale je to jiný motor tak nevim ... Ještě to rozmysli, případně zkus to zapalování nechat nějak změřit, dá se to i pomocí osciloskopu ... Ale nevim přesně jak :oops: Nebo se ještě různě poptej, než zaplatíš za něco 2 tisíce ...
Ford Focus 2005 2,0 TDCi

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: škubání motoru 2.0 DURATEC HE

Příspěvek od ballu » 03.05.2009 10:21

Na vyzkoušení kabelů ke svíčkám je jednoduchá pomoc. Do ručního rozprašovače dejte vodu a sní postříkejte kabely vodní mlhou. Je to potřeba dělat za tmy. Pak nastartuje motor a zhasněte světla. Když je některý kabel v háji, ve tmě se rozsvítí jako neonka. Jednoduché vyzkoušení než zbytečně valit love do kabelů a přitom to je třeba svíčkama. :mrgreen:
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 271
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

"Vši" v motoru

Příspěvek od Wizzy008 » 24.05.2009 20:13

Mám několik takových "bugů" kolem motoru a dodnes jsem nebyl schopen identifikovat příčinu (nebo příčiny), tak předkládám problémy ctěnému publiku.

Nevím jestli ty problémy spolu souvisí a mají společného jmenovatele, nebo některé jsou jen důsledkem, či je to více nezávislých chyb.

1) Lehké cukání. Kolem 2000rpm prakticky na jakýkoli kvalt motor lehce poškubává. Ani ne že by vynechával, spíš jakoby neví, jestli táhnout nebo ne. Prakticky nemožné je jet na trojku 40km/h. První nápad čidlo na klapce - proměřeno, v pořádku (proběhla i rozborka a sborka), vydřené není. Vyzkoušeno jiné, bez efektu. Další nástřel - kabely a cívka, opět vyzkoušeny jiné, bez efektu. Kontrola svíček - nemají ošlehaný izolátor (tedy jiskra nelítá "bokem"), mají správnou barvu a ani pokusné a přechodné zmenšení odtrhu nepomohlo. Pokud je motor v zápřahu, cukání zmizí. Jednou zmizelo úplně, když mi přestal fungovat kompresor klimatizace, je to asi týden zpátky. Sice jsem se pekl, ale motor nezlobil. (odbočka stranou, klimatizace mi zlobí, ale je znovu naplněná, dráty a konektory jsou zkontrolované a opravené, spojka spíná. rozebral jsem ten řídící modul, plošňák je trochu zaoxidovaný, těžko říct, půjde vyměnit). Přitom když klimu vypnu ručně, nebo i celou ventilaci na OFF, tak to na cukání nemá vliv. Ještě mě napadá, že ji zkusím vytáhnout pojistku (86)...

2) Houpavý volnoběh. Taky ne vždycky, když nastartuju za studena, drží předpisových 1300rpm, během jízdy se snižuje a po zahřátí je na klidných 750rpm. Když ale nastartuju studený motor a nechám ho zahřát na místě, tak jak otáčky klesnou na 750rpm, tak začne lítat, tak 600-800, někdy víc, někdy míň, podle nálady. Zkusil jsem odpojit EGR i lambdu, bez efektu, zkusil jsem dva různé jiné volnoběžné ventily, bez efektu. U Pepiho v garáži (kde se i balluovi kuchaly klapky) jsem si jeho japonským bazmekem změřil emise při všem zapojeném, jak by mělo, emise naprosto předpisové. (ergo lambda maká v pohodě) Přišli jsme na zajímavý poznatek - při tom houpání se objevovalo dost podpětí v palubní síti, jednou bylo při startu na baterce i 8V. Potom houpačka, po protůrování motoru se to uklidnilo. Skoro jako blbá baterka, ale startování mám bez potíží, podle nálepky na baterce má rok a půl. (11/07).

3) Nízký volnoběh za jízdy. Ne vždy a ne náhodně, ale třeba jeden den dobrý a druhý den zase ne, se mi stává, že při vyřazení za jízdy se otáčky nezastaví na 1000rpm, ale spadnou na 750-700. Motor nechcípne, ale nelíbí se mi to.

Ještě se i děje to, že při každém rozjezdy (ne startu, ale při uvedení auta v pohyb) zaznamenám hluboké zasyčení, v noci jsem si všiml, že bylo provázené pohasnutím světel. Přišel jsem na to, že to dělá volnoběžný ventil, ale nevím proč, řídící jednotka se snaží něco dorovnat, ale co a proč....
Připomenu, že mám vykuchané ty eko-klapky v sání, ale tyhle potíže jsem měl i předtím. Mám takovou domácí diagnostiku (nb+elm327+scanmaster ELM), řídící jednotka je bez chyb, všechny moje pokusy poctivě zachytila a nechala si smazat, čidla vykazují odpovídajízí hodnoty (čidlo na klapce, map, teplota vzduchu, atd...)
Nevím, jestli ty problémy mají jednu příčinu, nebo některé (jako třeba to napětí - blbá baterka nebo altík (kontrolní otázka, má altík na benzínu volnoběžku?) jsou příčina nebo následek...nevím, už jsem z toho trochu na palici. Na chod to nemá vliv, auto táhne slušně, spotřeba na osm let starý dvoulitr se 138000km v normě (na 300km okresky, města, kousek dálnice 8,5l/100km), jsou to spíš nepříjemnosti. Leckdo by mávl rukou a zvykl si, mě to docela vadí... Příjmám i šílené nápady - normální věci jsem už vyzkoušel. Klidně i takové, co jsem třeba už popsal, mohl jsem něco opomenout.
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 271
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: "Vši" v motoru

Příspěvek od Wizzy008 » 24.05.2009 20:27

Ještě musím připsat - pro úplnost - že jsem měnil termostat, čidlo pro teplotu chladící kapaliny, vlnovec před katalyzátorem a vlastní katalyzátor. Katík se dával neorigo, takže je možné, že se malinko změnila charakteristika proudění, ale motor táhne velmi dobře, maximálně má trochu syrovější zvuk.
Naposledy upravil(a) Wizzy008 dne 25.05.2009 07:01, celkem upraveno 1 x.
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: "Vši" v motoru

Příspěvek od koumess » 24.05.2009 21:29

Tak ten altík volnoběžku má. Nevím sice na co u benzínu,patrně aby se mohla posrat...
K tomu ostatnímu bych asi ješetě prověřil capiny typu "blbá kostra"...,ale nevím jen střílím od monitoru...
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

Uživatelský avatar
Wizzy008
Junior
Junior
Příspěvky: 271
Registrován: 15.10.2008 07:45
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: "Vši" v motoru

Příspěvek od Wizzy008 » 25.05.2009 07:04

Na ja, ale kde? Má ten motor někde na to typické místo? U Escorta byl altík (i startér) prakticky za chladičem, tak tam ty kabely rády hnily, tady je altík na druhé straně a kabely u něj jsou v pořádky, u baterky taky a hlavní ukostřovbací kabel motoru jsem kontroloval...
Ještě u toho bodu 3) mě napadlo, že se to jeví, jakoby řídící jednotka "nevěděla", že je auto v pohybu, tak nastaví "stojící" volnoběh, ale to by asi neukazoval tachometr a ten fachčí v pohodě... Předpokládám, že čidlo pro rychlost je na převodovce jen jedno, z něj jde signál do řídící jednotky a z ní do budíků...
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
Focus 1.6 Sigma 2008 kombi silver


Obrázek

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti