Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
- PaWel
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 19.06.2009 17:41
- Bydliště: Moravskobudějovicko
Re: Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
Ballu, ještě jedna otázečka Např. dnes jsem se rozjížděl u brány na lístek, stažený okýnko a prohřátej motor po asi 30 km jízdy, dal jsem málo plynu, asi tak jen 1000 - 1500 ot. a rozjel se za 1, zacvakaly ventily? nebo kroužky?
Kdyby byl motor studenej, tak se rozjedu třeba od volnoběhu a nezacvaká vůbec nic! Co to tedy vlastně má za svědomí. Viskozita oleje za tepla?
Kdyby byl motor studenej, tak se rozjedu třeba od volnoběhu a nezacvaká vůbec nic! Co to tedy vlastně má za svědomí. Viskozita oleje za tepla?
Nyní FORD MONDEO hatchback: 2.0 Duratec HE 107kW, 10/2010
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
Viskozita oleje jsou hodnoty udávané za studena a to pro použití dle venkovních teplot, čim chladněji tím větší tekutost olej má. Při pracovní teplotě kolem 100 st. C mají všechny oleje stejnou tekutost a je jedno, jestli to je olej 0W-30, nebo 15W-40. Maximální teplota kdy je olej schopen ještě mazat, je kolem 280 st.C pak přichází jeho bod vzplanutí. Proto jak při ztuhnuté převodovce v zimě se po startu špatně řadí, k tomu samému dochází vlétě i zimě v motoru. Než se motor zahřeje, hustější olej ještě vše utlumí, ale jak se ohřeje na pracovní teplotu, pak záleží na jeho vlastnosti, jak je odolný odolávat tlakům v motoru a nechat se vytlačit z mazaných míst. Jeho schopnost se udržet na potřebných místech, záleží na sirnatých přísadách, které dávají do vínku jeho mazací vrstvu. Je to pak i řešeno jiným způsobem jak jsem psal již dříve, že i hustější olej ma přídavnéma složkama menší kluzný odpor , jak olej řidší.
Nyní o mechanických problémech motorů. Řeší se zde že motor nemá tlaky, zvoní, žere olej a vydává divné pazvuky. Vše co se týče těchto problému je vychozený motor ale to není přesná příčina, Ta hlavní příčina byla špatné mazání. Benzínové motory by neměly být v plnné zátěži, dokud nepřesáhnou 3500 ot. , což zde někteří kadla kadla na 2000 ot odrovnávají. Jestli chci motor šetřit a taky využít jeho výkon, tak musím podřadit na takový kvalt, abych se dostal kolem 4000 ot. Všehny lineární a točivé pohyby v motoru musí probíhat na olejovém polštáři, aniž by se kovové části dotkly. Na tyto tlaky jsou propočteny olejová čerpadla a kanálky v závislosti na otáčkách motoru, které tuto olejovou podušku udržují. V připadě 2000 ot dává olejové čerpadlo min. tlak a k tomu musí odpovídat i zátěž třeba kliky na šálky. Jestli v těchto otáčkách přidám více plynu, než je zdrávo, tak ten tlak kliky převýší tlak na 1cm čtvereční uložení, olej vytlačí a klika si párkrát lízne o vystélku ložiska, čimž ji postupně vydírá a po pár desítkách tis. km bude taková vůle /elipsa/ v ložisku, že již olej i 15W-40 vrstvu nevytvoří a motor ve spodku jde do kopru. Při vyšších točkách i olejové čerpadlo dává o dosti větší tlak a tím bez problému maže a hlavně udrží potřebný tlak na udržení olejového polštářu. Zde je vidět, že vždy se kecá o mazání olejem, vlivu na spotřebu ale jak se chová olej v ložiskách jsem pojednání nečetl. Již při startu ztuhnutého motoru a za použití řídké ford-voděnky si dovedu živě představit, jaký olejový film bude v ložiskách. Všude se píše, jak rychle zaplňuje kanálky a maže po startu. Logicky, jestli nějaká substance A1 rychle natéká, tak logicky musí i rychle vytékat, což u A3 je natékání pomalší, ale zase není třeba takového množství, protože ho zase tolik navyteče, má tendenci být více přilnutý k materiálu. To je zase kolaborát.
Nyní o mechanických problémech motorů. Řeší se zde že motor nemá tlaky, zvoní, žere olej a vydává divné pazvuky. Vše co se týče těchto problému je vychozený motor ale to není přesná příčina, Ta hlavní příčina byla špatné mazání. Benzínové motory by neměly být v plnné zátěži, dokud nepřesáhnou 3500 ot. , což zde někteří kadla kadla na 2000 ot odrovnávají. Jestli chci motor šetřit a taky využít jeho výkon, tak musím podřadit na takový kvalt, abych se dostal kolem 4000 ot. Všehny lineární a točivé pohyby v motoru musí probíhat na olejovém polštáři, aniž by se kovové části dotkly. Na tyto tlaky jsou propočteny olejová čerpadla a kanálky v závislosti na otáčkách motoru, které tuto olejovou podušku udržují. V připadě 2000 ot dává olejové čerpadlo min. tlak a k tomu musí odpovídat i zátěž třeba kliky na šálky. Jestli v těchto otáčkách přidám více plynu, než je zdrávo, tak ten tlak kliky převýší tlak na 1cm čtvereční uložení, olej vytlačí a klika si párkrát lízne o vystélku ložiska, čimž ji postupně vydírá a po pár desítkách tis. km bude taková vůle /elipsa/ v ložisku, že již olej i 15W-40 vrstvu nevytvoří a motor ve spodku jde do kopru. Při vyšších točkách i olejové čerpadlo dává o dosti větší tlak a tím bez problému maže a hlavně udrží potřebný tlak na udržení olejového polštářu. Zde je vidět, že vždy se kecá o mazání olejem, vlivu na spotřebu ale jak se chová olej v ložiskách jsem pojednání nečetl. Již při startu ztuhnutého motoru a za použití řídké ford-voděnky si dovedu živě představit, jaký olejový film bude v ložiskách. Všude se píše, jak rychle zaplňuje kanálky a maže po startu. Logicky, jestli nějaká substance A1 rychle natéká, tak logicky musí i rychle vytékat, což u A3 je natékání pomalší, ale zase není třeba takového množství, protože ho zase tolik navyteče, má tendenci být více přilnutý k materiálu. To je zase kolaborát.
Naposledy upravil(a) ballu dne 16.10.2011 13:01, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- PaWel
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 19.06.2009 17:41
- Bydliště: Moravskobudějovicko
Re: Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
Stručné a jasné díky Ballu
Kyby jsi se rozhodl vydávat "Technický čtrnáctideník" byl bych první předplatitel
Kyby jsi se rozhodl vydávat "Technický čtrnáctideník" byl bych první předplatitel
Nyní FORD MONDEO hatchback: 2.0 Duratec HE 107kW, 10/2010
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 26.10.2010 20:26
Re: Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
Zdravím, tento problémek jsem řešil s Pavlem v létě s výsledkem, že v létě to opravdu cvrdliká na 5w30. Zmizelo to až po jízdě 2 000 Km po dálnici, ale potom doma se to opět objevilo. Teď když je chladněji, je klid, jen při prudkém sešlápnutí kolem 1 000 ot. si to občas cvrdlikne na půl vteřiny, ale to už neřeším. Každopádně Ballu je borec a wikipedie pro nás lajky a na jaře dávám 5w40. Kolega má 2.0 107 kW, něco dělal na motoru a servis (ne Ford, ale garážista) bez optání nalil automaticky 5w40 a kolegy motor si krásně ševelí a ani si necvrdlikne a spotřeba podle počítače stejná. Ikdyž mě výměna oleje čeká v květnu, asi to nevydržím a bouchnu tam 5w40 už po zimě
Ballu díky a snad už nění pozdě a A3 ty mezery stačí ještě "vytěsnit"
Ballu díky a snad už nění pozdě a A3 ty mezery stačí ještě "vytěsnit"
- PaWel
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 19.06.2009 17:41
- Bydliště: Moravskobudějovicko
Re: Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
Freaky, já to psal už do sekce mot. olej... ale zopáknu to Já to nevydržel a plácnul tam tu 5W40 už asi před měsícem A JE KLID!!! Jestli Tě to zase zlobí, plácni ji tam raději hned!
Nyní FORD MONDEO hatchback: 2.0 Duratec HE 107kW, 10/2010
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
Stjně jako pawel....5w-40 sem tam dal asi před 1000 km a rozdíl velkej...jak v hlasitosti motoru, taky
přestalo vámi popisované cvrlikání a celkově se kultura motoru výrazně zlepšila.
přestalo vámi popisované cvrlikání a celkově se kultura motoru výrazně zlepšila.
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7111
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
Tak tak, du do Q8 taky A to mám naftu
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
Vidíš a já mám benzín a koupil sem si olej pro naftu ...ale naštěstí i bez paragonu vyměnili
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
- Dr.Romca
- .
- Příspěvky: 7111
- Registrován: 27.06.2011 15:06
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
OK olej. V dnešní době napsat pravdu, nejen o olejích proti zájmům koncernů a ekoteroristům, je jako boj s větrnými mlýny. Je stále pravdivá teorie " kdo maže ten jede" , já dodávám že šetří motor.
Ve všech odvětvích výroby, je boj, kdo bude výhradním partnerem pro osazení auta z pásu, Žárovky, pneumatiky, oleje,filtry, svíčky....atd. Jelikož se dodávající firma zaváže cenou a kvalitou dílce, na oplátku zase třeba ford musí respektovat dodavatele a tím , že jen a jen tento produkt Motorkraft je jediný pro tuto značku. A toto je alfou a omegou všech manuálů dodávaných k výrobkům.
Je zde třeba popsat chování motoru při změně oleje, protože stále 80% lidí je přesvědčeno že ten olej A1 je nejlepší, co mohou autu dát. Praxe je však někde jinde, což hlavně ti, co nevědí ani kama se olej leje nejvíce vyskakují a mlátí manuálem o stůl. Když se zeptám, tak o motoru vědí kulové ,proč to tak je.
Trochu to popíši proč se dospělo k oleji A1.
Byla snaha co nejmenšího odporu kluzných částí a tím zmenšením ekologických norem. Staré motory měly větší vůli mezi pístem a válcem, protože se počítalo s tepelnou diletací materiálu pístu. Píst byl vyráběn eliptický a kuželový, měřený ve třech bodech. Po zahřátí na pracovní teplotu se srovnal na přesný válcovitý tvar. Proto byla nutnost většího filmu oleje na stěnách válců, pro zatěsnění větší vůle. Jelikož byl vyvínut materiál Invar, který se do pístů zalévá, tak se vyrušila tvarová diletace a píst ve válci může mět vůli jen 0,02mm a je vyráběn přesně válcovitý. Tím pádem "může" ne musí být použít olej s menším filmem A1 jak je to vtloukáno do hlavy manuálem. Problém však narůstá se zvyšující zátěží a teplotou, což v letních měsících se projevuje větší spotřebou oleje, pazvuky z motoru a chvilkovým projevem jako že nějak motor ztrácí výkon. On totiž nemaže a to je ta příčina pozdějších projevů i bez zátěže. Co se týče zvýšené spotřeby PHM při 5W-40 je blbost na entou. Olej 5W-30 A1/B1 má jen o 2% vliv na spotřebu ale dle etalonu a tím je olej 15W-40????? se kterým se lehkoběžnost porovnává, což asi kolik bude mít rozdíl při porovnání s 5W-40???, který má molekulárně snížen třecí odpor a je v odporu stejný jako A1. Asi nula, nula prd, hlavně že valí všem šruby do hlavy. A to je ta teorie a praxe, kterou nikdo z manuálistů vysvětlit nedovede.
Ve všech odvětvích výroby, je boj, kdo bude výhradním partnerem pro osazení auta z pásu, Žárovky, pneumatiky, oleje,filtry, svíčky....atd. Jelikož se dodávající firma zaváže cenou a kvalitou dílce, na oplátku zase třeba ford musí respektovat dodavatele a tím , že jen a jen tento produkt Motorkraft je jediný pro tuto značku. A toto je alfou a omegou všech manuálů dodávaných k výrobkům.
Je zde třeba popsat chování motoru při změně oleje, protože stále 80% lidí je přesvědčeno že ten olej A1 je nejlepší, co mohou autu dát. Praxe je však někde jinde, což hlavně ti, co nevědí ani kama se olej leje nejvíce vyskakují a mlátí manuálem o stůl. Když se zeptám, tak o motoru vědí kulové ,proč to tak je.
Trochu to popíši proč se dospělo k oleji A1.
Byla snaha co nejmenšího odporu kluzných částí a tím zmenšením ekologických norem. Staré motory měly větší vůli mezi pístem a válcem, protože se počítalo s tepelnou diletací materiálu pístu. Píst byl vyráběn eliptický a kuželový, měřený ve třech bodech. Po zahřátí na pracovní teplotu se srovnal na přesný válcovitý tvar. Proto byla nutnost většího filmu oleje na stěnách válců, pro zatěsnění větší vůle. Jelikož byl vyvínut materiál Invar, který se do pístů zalévá, tak se vyrušila tvarová diletace a píst ve válci může mět vůli jen 0,02mm a je vyráběn přesně válcovitý. Tím pádem "může" ne musí být použít olej s menším filmem A1 jak je to vtloukáno do hlavy manuálem. Problém však narůstá se zvyšující zátěží a teplotou, což v letních měsících se projevuje větší spotřebou oleje, pazvuky z motoru a chvilkovým projevem jako že nějak motor ztrácí výkon. On totiž nemaže a to je ta příčina pozdějších projevů i bez zátěže. Co se týče zvýšené spotřeby PHM při 5W-40 je blbost na entou. Olej 5W-30 A1/B1 má jen o 2% vliv na spotřebu ale dle etalonu a tím je olej 15W-40????? se kterým se lehkoběžnost porovnává, což asi kolik bude mít rozdíl při porovnání s 5W-40???, který má molekulárně snížen třecí odpor a je v odporu stejný jako A1. Asi nula, nula prd, hlavně že valí všem šruby do hlavy. A to je ta teorie a praxe, kterou nikdo z manuálistů vysvětlit nedovede.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
.....
Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
-
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 19.09.2011 08:31
Re: Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
Tak co ten olej? Bylo to tím? Přestalo to klapat?PaWel píše:Freaky, já to psal už do sekce mot. olej... ale zopáknu to Já to nevydržel a plácnul tam tu 5W40 už asi před měsícem A JE KLID!!! Jestli Tě to zase zlobí, plácni ji tam raději hned!
FoFo II | 1.8 Duratec HE 16V 92kW | 2006
- PaWel
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 19.06.2009 17:41
- Bydliště: Moravskobudějovicko
Re: Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
Bylo, teď cca po půl roce ježdění s 5W40 to občas malinko cvrdlikne, ale jen po delší jízdě a fakt jen velmi málo, musí být absolutní ticho, rádio OFF. Zřejmě je to tím, že je olej možná už maličko zdegradovanej (a možná je to i normální nebo nějaká kladka), celkové zlepšení 95%. Celou zimu si motor jen ševelil a necvrdlikalo vůbec nic, každopádně jsem MOC SPOKOJENEJ
Nyní FORD MONDEO hatchback: 2.0 Duratec HE 107kW, 10/2010
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
-
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: 19.09.2011 08:31
Re: Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
A předtím to bylo slyšet i přes rádio?
Byl jsem s tím ve Fordu a tam mi řekli, že to je detonační spalování a že asi je to špatnej benzín. Jenže tankuju akorát OMV/Shell (obyč - VPower moc ne), tak se mi to nezdá A prostě se mi nechce věřit že to je "zdravej zvuk".
Byl jsem s tím ve Fordu a tam mi řekli, že to je detonační spalování a že asi je to špatnej benzín. Jenže tankuju akorát OMV/Shell (obyč - VPower moc ne), tak se mi to nezdá A prostě se mi nechce věřit že to je "zdravej zvuk".
FoFo II | 1.8 Duratec HE 16V 92kW | 2006
- PaWel
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 19.06.2009 17:41
- Bydliště: Moravskobudějovicko
Re: Duratec HE 1.8 - divný zvuk - ventily?
Před tím to bylo safra slyšet i přes rádio !!! Jaký máš olej nyní?
Nyní FORD MONDEO hatchback: 2.0 Duratec HE 107kW, 10/2010
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
Před FORD MONDEO sedan: 1.8 Duratec HE 92kW, 10/2003
Před MAZDA 323f BG GT: 1.8 DOHC 16V/96kW, 11/1991, červená, šíbr, křídlo, komplet v el. výbavě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti