Alternátor

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Alternátor

Příspěvek od Ma.rt » 01.05.2017 21:29

To je docela málo. Aspoň 52Ah bych tam viděl jako optimum.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
pavel85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 159
Registrován: 09.09.2012 22:05
Bydliště: Lichnov okr. Nový Jičín

Alternátor

Příspěvek od pavel85 » 04.05.2018 22:02

Zdravím.
Taky mám problém s altíkem na SCi. Všechno bylo dva dny zpět ok a předevčírem večer jsem cítil po jízdě smrádek z mot. prostoru. Náhodou jsem před jízdou motor trochu poli chladící směsí, tak jsem si říkal že to bude od toho. Druhý den ráno po startu šlo od motoru bzučení. To už jsem zpozorněl, ale potřeboval jsem odjet do práce. Večer to samé. A dnes ráno už nešlo ani odemknout. Na baterce jsem naměřil 2.8V. Po odpojení pomalu lezla nahoru. Mezi kabely od baterie jsem naměřil odpor 70ohm. Takže někde bude asi zkrat. Ale kde? Nebo pouze jen odešel altík? Že by proražená dioda? Dobíjení nesvítilo a normálně vše fungovalo. Předpokládám podle toho smradu, že repase asi nebude to pravé, jestli je načnuté vinutí.
Ale nikde jsem se nedočetl jestli jsou altíky záměnné? Některé e-shopy uvádějí pro všechny motory, jak benzín tak diesel. Tak nevím co koupit. A má tedy sci jiný altík, nebo nemá? Podle mě ne. Myslím že všechny mk3 mají stejné řízení altíku buzením z jednotky,ale nejsem si jistý.

Odesláno z mého G8342 pomocí Tapatalk
Mondeo MK3 Kombi, 2.0 TDCi 96kW, r.v.2005
Mondeo MK3 Kombi, 2.0i 107kW, r.v.2001, GHIA - na prodej

Pavel_t
Nováček
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 28.11.2012 23:18

Re: Alternátor

Příspěvek od Pavel_t » 04.05.2018 22:44

pavel85 píše:Zdravím.
Taky mám problém s altíkem na SCi. Všechno bylo dva dny zpět ok a předevčírem večer jsem cítil po jízdě smrádek z mot. prostoru. Náhodou jsem před jízdou motor trochu poli chladící směsí, tak jsem si říkal že to bude od toho. Druhý den ráno po startu šlo od motoru bzučení. To už jsem zpozorněl, ale potřeboval jsem odjet do práce. Večer to samé. A dnes ráno už nešlo ani odemknout. Na baterce jsem naměřil 2.8V. Po odpojení pomalu lezla nahoru. Mezi kabely od baterie jsem naměřil odpor 70ohm. Takže někde bude asi zkrat. Ale kde? Nebo pouze jen odešel altík? Že by proražená dioda? Dobíjení nesvítilo a normálně vše fungovalo. Předpokládám podle toho smradu, že repase asi nebude to pravé, jestli je načnuté vinutí.
Zalezi kam jste tu chladici kapalinu nalil, alternator je pomerne na rane u nadrzky. Ovsem jestli tam je na motoru ten kryt co tam ma byt, tak je dost nepravdepodobne, ze by se to tam dostalo. Navic vetsina veci v motoru musi pocitat s velkou vlhkosti az primym kontaktem se strikajici vodou. Pokud vim tak "fridex" neni agresivni na izolace apod.

Je moznost pri odpojenem akumulatoru merit odpor a postupnym vyndavanim pojistek, i tech vykonovych mezi nimiz je tusim i aleternator, zjistit kde se ten svod bere. 70 ohmu neni normalni stav.

Nicmene jestli je ten akumulator uz starsi tak bych jej radeji taky vymenil. Pochopitelne po odstraneni zavady.
pavel85 píše:Ale nikde jsem se nedočetl jestli jsou altíky záměnné? Některé e-shopy uvádějí pro všechny motory, jak benzín tak diesel. Tak nevím co koupit. A má tedy sci jiný altík, nebo nemá? Podle mě ne. Myslím že všechny mk3 mají stejné řízení altíku buzením z jednotky,ale nejsem si jistý.
Podle vseho neni zamenitelny i kdyz je hodne shodny. SCi ma i jinou ridici jednotku a to vcetne vyrobce (Bosch). Repase je problem, asi jedine oficial Ford. Dela se to vymenou za jiny repasovany kus. Vetsina dilu je fakt novych, jen na nekterych je videt, ze jsou vyprane v perwollu. Jo a Ford ty repase dela v Polsku... V jakem stavu musi byt alternator, aby jej prijali jako protihodnotu nevim. Predpokladam, ze musi byt kompletni (bez zadniho plastoveho vyfuku chladiciho vzduchu) a nesmi na jeho tele byt videt mechanicke poskozeni branici jeho opetovne montazi. Jak je to se spalenym vinutim nevim ale asi to neni problem, vypada to, ze i to se meni. A spalene diody bych se nebal, jeji vymenu pri repasi povazuji za samozrejmost. Ja mel jen vadnou volnobezku a uz rok jezdim se repasovanym alternatorem.
Mondeo kombi, 1.8 SCi, 9/2004

Uživatelský avatar
pavel85
Nováček
Nováček
Příspěvky: 159
Registrován: 09.09.2012 22:05
Bydliště: Lichnov okr. Nový Jičín

Alternátor

Příspěvek od pavel85 » 05.05.2018 08:33

Tou chladící kapalinou jsem to poli právě na opačné straně,jak jsem sundaval škrtící klapku. Ale teď mne napadlo že jsem byl ještě ten den v myčce a dal jsem i mytí podvozku. Ale přece to nemohlo dodělat altík. A dnes jsem koukal do schémat a pro benzínové motory je tam jen jedno zapojení a v poznámkách je jen kromě 3.0l.

Odesláno z mého G8342 pomocí Tapatalk
Mondeo MK3 Kombi, 2.0 TDCi 96kW, r.v.2005
Mondeo MK3 Kombi, 2.0i 107kW, r.v.2001, GHIA - na prodej

Dave II
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 09.10.2019 18:29

Re: Alternátor

Příspěvek od Dave II » 20.01.2020 18:04

Ahoj fanoušci Fordu
Prosím o info, zda někdo máte někdo zkušenost s následujícím vozidlem.
Moje auto Monde BWY 1,8 Duratec 92 kW 2006.
Kolik naměříte napětí na baterce voltmetrem při běžícím motoru na volnoběh. Faktický test na stejném motoru.
Je řízen alternátor ŘJ nebo je zde ještě regulace přímo a altíku.

Díky DaveII

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti