1,8 92 kW Problém s palivem

Odpovědět
Uživatelský avatar
MH30
Nováček
Nováček
Příspěvky: 130
Registrován: 04.03.2010 12:58
Bydliště: Frydek-Mistek

1,8 92 kW Problém s palivem

Příspěvek od MH30 » 05.12.2015 21:21

Nenašel jsem vhodné téma, takže zakládám nové, případně přesuneme. Prosím o radu:
Auto má cca 160tis, posl. 5 let (cca 95 tis) jsem jezdil většinou na LPG. Před časem nepravidelný chod, ve volnoběhu na 3. válce, upálený ventil na 1. válci, oprava hlavy....Nyní opraveno. Jezdím teď na benzín, ale zlobí mě toto: Když chci po motoru výkon tak netáhne a cuká, jak kdyby mě někdo chytal za zadek... Problém je tím větší, čím méně mám benzínu v nádrži. Např. dneska cesta z Ostravy do Olomouce, při čtvrtině benzínu v nádrži najednou bez výkonu, po dálnici třicítkou, střídavě lepší a horší, místy jízda po krajnici se 4 blinkry.... dojel-doskákal jsem opatrně z Bělotína do Lipníku k první pumpě. Tam jsem dal plnou. Zbytek cesty asi 20 km výrazně lepší i když občas cukání. Cesta zpět občas zacukání a kolem 3500 ot ztráta výkonu, po ubrání plynu lepší, žádný super výkon ale dojel jsem relativně v klidu. Čím to je?
a) bordel nebo voda v nádrži? Může se to projevovat už od 1/4 nádrže?
b) palivový filtr? Ještě jsem ho neměnil, zítra vyměním, ale nevím jestli to bude tím....
c) palivové čerpadlo?

Při plné nádrži je to výrazně lepší, i když se to taky projevuje cukáním. Při čtvrtině nádrže skoro nepojízdné... díky za případné rady.
MONDEO, 1.8 16V, 92kW, combi, 2005, Ghia, od 9/2010 LPG Lovato Easy Fast Smart, toroid 53l
Obrázek LPG

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: 1,8 92 kW Problém s palivem

Příspěvek od Nonid » 05.12.2015 21:59

U Focuse tohle bylo vzdycky zakonite cerpadlo...
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2632
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: 1,8 92 kW Problém s palivem

Příspěvek od krenda » 05.12.2015 22:00

Udělej a+b+c najednou. Budeš mít jistotu. Nádrž dolů, vypláchnout, vyměnit čerpadlo a pak dát nový filtr. Výměna jen filtru ti pravděpodobně nepomůže a akorát si zaneřádíš nový filtr, který pak budeš měnit znovu.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
Zizass
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 552
Registrován: 13.11.2008 16:51
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Příspěvek od Zizass » 05.12.2015 22:29

Tato motorizace má u mondea palivový filtr? U focusu filtr není...
Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836
Obrázek

zeli
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1001
Registrován: 08.01.2011 14:59

Re: 1,8 92 kW Problém s palivem

Příspěvek od zeli » 06.12.2015 11:28

Problemy s vypadkem vykonu se muzou objevovat i pri tretine nadrze, co mam "odzkouseno". Takze ctvrtina nadrze je jasna. Pokud motor pri polovicni a plnejsi nadrzi bezi naprosto (lepe odzkouset delsi pozorovaci dobu) bez problemu, tak je zbytecne menit cerpadlo. Filtr rovnez zbytecnost. Problem je v zanesene nadrzi a hlavne saci sitka kose. Ta sitka je potreba dukladne vycistit (zespodu a vevnitr kose). Samotny vyplach nadrze nestaci :!:
Jo ted ctu, ze to dela problemy i pri plne, takze urcite vymenit i cerpado pri jedne operaci, protoze pri kazde operaci s nadrzi se musi tato sundat. Dbat na dobre vycisteni te nadrze, aby servis "jen" neprohodil cerpadlo.
U forda je saci system na tohle nachylny, takze pozor, co lijes do nadrze. A pri dlouhodobe jizde na LPG je potreba mit tam alespon ctvrtku benzinu a nejezdit se suchou nadrzi.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: 1,8 92 kW Problém s palivem

Příspěvek od lucky.jack » 06.12.2015 13:58

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 62&t=38904
Řekl bych, že totožný problém. Tzn sací koš a s tím spojené čerpadlo...
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Uživatelský avatar
MH30
Nováček
Nováček
Příspěvky: 130
Registrován: 04.03.2010 12:58
Bydliště: Frydek-Mistek

Re: 1,8 92 kW Problém s palivem

Příspěvek od MH30 » 06.12.2015 15:10

Pánové, moc díky za pohotové rady a odkaz na podobný problém.
Na to, abych dneska sundaval nádrž a vyndaval čerpadlo jsem neměl čas ani vybavení. Tak jsem si řekl, že zkusím aspoň ten palivový filtr, když už ho mám koupený...Výměna poměrně snadná. No a co jsem zjistil? Ten starý, když jsem ho vyléval, z jedné strany tekl skoro čistý benzín, z druhé černé svinstvo. Nový filtr, když do něj fouknete z obou stran, odpor je jen malý. Ten starý profouknout pusou nešel ani z jedné strany...Divím se jak mohl nějaký benzín vůbec projít. Auto se výrazně zlepšilo v akceleraci, zkoušel jsem ho prohnat do kopce i po dálnici, jednoznačně lepší. Nevím kde to má omezovač, ale na trojku jsem ho pocítil někde kolem 6 000 ot/min.

V nádrží mám teď asi 3/4, takže netvrdím, že se mi ten problém nemůže objevit znova. V nádrži může být svinstvo, sítko čerpadla může být taky přicpané. Třeba se čištění nádrže a výměně čerpadla nevyhnu, ale zatím mám pocit, že výměna filtru pomohla. Byl tak přicpaný, že tlak benzínu musel být určitě za filtrem menší než je potřeba při větším výkonu motoru. No uvidím, až ubude benzín v nádrži, dám pak vědět.
MONDEO, 1.8 16V, 92kW, combi, 2005, Ghia, od 9/2010 LPG Lovato Easy Fast Smart, toroid 53l
Obrázek LPG

Uživatelský avatar
MH30
Nováček
Nováček
Příspěvky: 130
Registrován: 04.03.2010 12:58
Bydliště: Frydek-Mistek

Re: 1,8 92 kW Problém s palivem

Příspěvek od MH30 » 06.12.2015 17:48

Zeli: Četl jsem tvé starší příspěvky o fci čerpadla., např.
http://forum.fordclubs.org/viewtopic.ph ... &start=140
Takže jsem lecos pochopil, díky. Uvidím, jestli to čerpadlo budu muset čistit nebo ne.

Jinak pro zajímavost, filtr byl logem Ford, takže patrně od výroby. Podélně jsem ho rozřízl. Z vnější strany filtrační vložky byl nalepený černý kal, ale hrubší nečistoty tam nebyly - asi ani být nemůžou, když čerpadlo má také sítko. Pláty filtru byly ale úplně ztvrdlé a lámaly se. Už to byla spíš ucpávka než filtr. Takže nebuďte lajdáci jako já a měňte ho včas.
MONDEO, 1.8 16V, 92kW, combi, 2005, Ghia, od 9/2010 LPG Lovato Easy Fast Smart, toroid 53l
Obrázek LPG

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: 1,8 92 kW Problém s palivem

Příspěvek od Ma.rt » 19.12.2015 22:24

Omezovac je na 6950 ot, pokud vim. Jednou jsem se na nej dostal pri vyjezdu z obce pri predjizdeni do kopce na dvojku, na otackomeru bylo fakt 7000 a bylo to tam pomerne rychle :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk3 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů