problem so štartovaním mondeo mk4
-
- Nováček
- Příspěvky: 56
- Registrován: 18.06.2012 23:35
- Kontaktovat uživatele:
Re: problem so štartovaním mondeo mk4 1.8tdci 92kW
Originál svíčky... tak zrovna u tohohle bych to fakt neřešil... dej tam co tam pasuje a máš to... 1500 Kč úspora... 50%...to je dostatečnej atgument ne? A funguje to skvěle...
Ford Mondeo MK IV ... 1,8 TDCi 92 kW/125k EGR OFF
Kladno a přilehlé okolí...
Kladno a přilehlé okolí...
- Jozef09
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 07.07.2010 12:39
Re: Nestartuje, obcas
diky za radu, ja som s tym skoro rok nemal problem, sem tam, ale nic kriticke a dnes rano sme mali odchadzat na oslavu 50tky a bum, takze cesta sa pravdepodobne rusi, lebo kdes tym pojdem 300km, ma to tam necha a to este len bude sranda.
Ja som bol tiez vtedy v Nitre a hovorili starter, ale nezdalo sa mi to. Ale asi to vyskusam, lebo takto sa fungovat neda.
Ja som bol tiez vtedy v Nitre a hovorili starter, ale nezdalo sa mi to. Ale asi to vyskusam, lebo takto sa fungovat neda.
Ford MONDEo r.v. 2007, 1.8 TDCi, 74kW
- Jozef09
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 07.07.2010 12:39
Re: Nestartuje, obcas
Cez vikend sa mi uspesne podarilo vybrat starter, nejak som sa to snazil cele precistit a on startuje, aj 20x za sebou.... Len pre zvedavost a v pripade nutnosti mam otazku. Pasujú startery aj z inych Mondei do toho mojho? myslim starsie typy pred rokom vyroby 2007, pripadne mladsie 2008-2010 rocniky. Nasiel som totiz vrakovisko, kde ma chlapik 2 nosie Mondea, len pyta za ten starter peknu kvopku penazi, nieze to kupim a nebude to pasovat. Vacsinou pri kupe rovno povedia, ze ak to bude zle, tak hold smula, naspat to neberu...
Ford MONDEo r.v. 2007, 1.8 TDCi, 74kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30.07.2013 22:08
- Bydliště: Odolena Voda
Re: Nestartuje, obcas
Ahojvšem , mám takový problém se startováním! Jak padla teplota k pěti stupňům začal sem hůře startovat na několikrát! Po nějaké době se mi stalo ze sem nenastartoval vůbec! Musel sem roztáhnout nebo stačilo pustit z mírného kopce a hned to chytlo! Ve fordu mi řekli že je to snímač vačkové hřídele a ten vyměnili! Jak naschvál to samo startovalo uz když sem tam jel! Nicméně po výměně to začalo znova po dvou dnech delšího stání! Když auto jednou chytne tak uz jezdím bez jakých koli problémů! Než ho nechám stát třeba deset hodin! Poradíte někdo na co se zaměřit? Děkuji
Ford Mondeo combi 2.0 TDCi 96 kw r.2006
- czmichal
- Nováček
- Příspěvky: 55
- Registrován: 15.04.2013 16:05
- Bydliště: Liberec
Špatné startování 1.8 TDCi 92 kW
Mám problém se startováním a zajímalo by mě, co si o tom myslíte. Jde o Mondeo MK4 1,8 TDCI 92 kW.
Začátkem zimy jsem začal pozorovat špatné startování - s každým stupňem dolů to šlo hůř a hůř. Někde kolem nuly to startovalo třeba až na čtvrté otočení klíčku a třeba po 15 vteřinách po otočení klíčkem. V servisu (neznačkový) vyměnili žhavičky, prý byly všechny KO. První asi 4 dny bylo všechno v pohodě a v mínus 4 stupních to startovalo „hned“. Ale asi 5. den jsem chtěl nastartovat a najednou konec. Startér točil na prázdno a vůbec to nechtělo chytat, jakoby vůbec nešla do motoru nafta. Servisák, kterej to přijel odtáhnout, to pustil z kopce a chytlo to, načež se vyvalil oblak dýmu z výfuku. Stálo to asi 4 dny v servisu, diagnostika házela chybu nějakého čidla. Oni čidlo sehnali z vrakáče (kdyby to čidlem nebylo, abych nevyhodil 8 tisíc za nové) a čidlem to prý nebylo. Tak pak měřili vstřiky a zjistili, že dva vstřiky jsou načatý. Celé to ukončili tím, že mi do nádrže nalili nějaký sajrat na čištění Common railů a odjel jsem domů. Od té doby - asi 3 měsíce - se to chová takto: po delším stání, hlavně v noci, když je chladnejš, startuju sice na první žhavení, ale chytá to špatně - třeba až po 10 vteřinách snažení to naskočí a z výfuku se vyvalí bílý dým, který smrdí jak stará Liazka. Pak je všechno v pohodě. Když už nastartuje, tak to otáčky drží, jízdní výkon v pohodě, vše jak má být. Jakmile se motor trochu ohřeje, tak pak není se startováním problém, třeba i po 3 hodinách stání. Ale další ráno totéž... Když je teplo (třeba 15 stupňů), tak to chytá v pohodě. Ale už se mi asi třikrát stalo, že i s ohřátým motorem to sice chytlo, ale hned to zhaslo. Nechal jsem to chvíli odpočinout a nakonec to vždycky po pár otočeních klíčkem chytlo.
Takže moje laické poznatky a otázky:
- dělá to při studeném motoru a při nižších teplotách
- je divné, že po výměně zhaviček to pár dní šlo v pohodě i v mínusových mrazech, a pak najednou z ničeho nic konec - horší než před výměnou. Ty žhavičky brali z Auto Kelly, takže nejspíš Bosch (jiné v nabídce nemají). Může to být jima, i když jsou 3 měsíce staré? Někde jsem četl, že je lepší dát originál Ford...
- Možná to je malým tlakem paliva... Ta nafta jakoby padá. Takže třeba špatný čerpadlo? To by vysvětlovalo to, jak mi to i s ohřátým motorem sice chytlo, ale hned to zhaslo. Může to být opravdu těma vstřikama, jak mi tvrdí servis? Kdyby to byly vstřiky, neprojevovalo by se to i za jízdy nějak?
- Ta závada, kdy to nestartovalo a já to odvezl na 4 dny do servisu, byla odstrěna tak, že do nádrže nalili čistič Common railů... Je možný, že je někde v palivové soustavě nějakej bordel, kterej občas způsobí malý tlak paliva, a tím pádem to nestartuje, resp. už to tak tak naskočí, ale zase to zhasne? Před rokem v tom servisu měnili palivový filtr a obávám se, že tam dali nějakej Starline (to už nezjistím). Nemůže to být tím? Tankuju výhradně Vervu...
Budu vděčný za jakékoli nápady a doporučení.
Začátkem zimy jsem začal pozorovat špatné startování - s každým stupňem dolů to šlo hůř a hůř. Někde kolem nuly to startovalo třeba až na čtvrté otočení klíčku a třeba po 15 vteřinách po otočení klíčkem. V servisu (neznačkový) vyměnili žhavičky, prý byly všechny KO. První asi 4 dny bylo všechno v pohodě a v mínus 4 stupních to startovalo „hned“. Ale asi 5. den jsem chtěl nastartovat a najednou konec. Startér točil na prázdno a vůbec to nechtělo chytat, jakoby vůbec nešla do motoru nafta. Servisák, kterej to přijel odtáhnout, to pustil z kopce a chytlo to, načež se vyvalil oblak dýmu z výfuku. Stálo to asi 4 dny v servisu, diagnostika házela chybu nějakého čidla. Oni čidlo sehnali z vrakáče (kdyby to čidlem nebylo, abych nevyhodil 8 tisíc za nové) a čidlem to prý nebylo. Tak pak měřili vstřiky a zjistili, že dva vstřiky jsou načatý. Celé to ukončili tím, že mi do nádrže nalili nějaký sajrat na čištění Common railů a odjel jsem domů. Od té doby - asi 3 měsíce - se to chová takto: po delším stání, hlavně v noci, když je chladnejš, startuju sice na první žhavení, ale chytá to špatně - třeba až po 10 vteřinách snažení to naskočí a z výfuku se vyvalí bílý dým, který smrdí jak stará Liazka. Pak je všechno v pohodě. Když už nastartuje, tak to otáčky drží, jízdní výkon v pohodě, vše jak má být. Jakmile se motor trochu ohřeje, tak pak není se startováním problém, třeba i po 3 hodinách stání. Ale další ráno totéž... Když je teplo (třeba 15 stupňů), tak to chytá v pohodě. Ale už se mi asi třikrát stalo, že i s ohřátým motorem to sice chytlo, ale hned to zhaslo. Nechal jsem to chvíli odpočinout a nakonec to vždycky po pár otočeních klíčkem chytlo.
Takže moje laické poznatky a otázky:
- dělá to při studeném motoru a při nižších teplotách
- je divné, že po výměně zhaviček to pár dní šlo v pohodě i v mínusových mrazech, a pak najednou z ničeho nic konec - horší než před výměnou. Ty žhavičky brali z Auto Kelly, takže nejspíš Bosch (jiné v nabídce nemají). Může to být jima, i když jsou 3 měsíce staré? Někde jsem četl, že je lepší dát originál Ford...
- Možná to je malým tlakem paliva... Ta nafta jakoby padá. Takže třeba špatný čerpadlo? To by vysvětlovalo to, jak mi to i s ohřátým motorem sice chytlo, ale hned to zhaslo. Může to být opravdu těma vstřikama, jak mi tvrdí servis? Kdyby to byly vstřiky, neprojevovalo by se to i za jízdy nějak?
- Ta závada, kdy to nestartovalo a já to odvezl na 4 dny do servisu, byla odstrěna tak, že do nádrže nalili čistič Common railů... Je možný, že je někde v palivové soustavě nějakej bordel, kterej občas způsobí malý tlak paliva, a tím pádem to nestartuje, resp. už to tak tak naskočí, ale zase to zhasne? Před rokem v tom servisu měnili palivový filtr a obávám se, že tam dali nějakej Starline (to už nezjistím). Nemůže to být tím? Tankuju výhradně Vervu...
Budu vděčný za jakékoli nápady a doporučení.
Ford Mondeo MK4 combi; r.v. 2008; 1.8 TDCi 92 kW; červená tango
-
- Nováček
- Příspěvky: 141
- Registrován: 05.03.2012 10:35
Re: Špatné startování 1.8 TDCi 92 kW
Batéria je OK ? Odkedy som ja vymenil batériu za silnejšiu BOSCH a všetky 4 žhaviče originál ford naštartujem bez zaváhania vždy a všade na maximálne dve otočenie štartéra, 98% prípadov na jedno otočenie. V akom stave máš EGR, dvojhmotu ?
už bez Forda
- Lishak
- Pokročilý
- Příspěvky: 793
- Registrován: 12.09.2012 16:05
- Bydliště: Kunštát
Re: Špatné startování 1.8 TDCi 92 kW
Jakou má souvislost dvouhmotový setrvačník s chytáním motoru?Ing.King píše:...V akom stave máš ...dvojhmotu ?
Ford Mondeo Turnier '08
Titanium X, 2.0 TDCi 103 kW, Sea Grey
Titanium X, 2.0 TDCi 103 kW, Sea Grey
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Špatné startování 1.8 TDCi 92 kW
Může se špatně(nevyváženě) otáčet motor a čidla jsou z toho zmatený. Ale to by bylo znát za všech jízdních okolností a dalo by se to částečně regulovat startování s vyšláplou spojkou(což nejspíš dělá).
Nemáš netěsnost někde v přepadovém systému nafty? Jestli po delším stání nespadne částečně nafta a čerpadlo si přes přepady necucne vzduch.
Nemáš netěsnost někde v přepadovém systému nafty? Jestli po delším stání nespadne částečně nafta a čerpadlo si přes přepady necucne vzduch.
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Špatné startování 1.8 TDCi 92 kW
Co je tem vstrikum?Filtr starline davaj jen odbornici
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Špatné startování 1.8 TDCi 92 kW
To odborníci bych dal do ovšem do uvozovek
- Lishak
- Pokročilý
- Příspěvky: 793
- Registrován: 12.09.2012 16:05
- Bydliště: Kunštát
Re: Špatné startování 1.8 TDCi 92 kW
Já bez vyšláplé spojky nenastartuju vůbec!lucky.jack píše:...dalo by se to částečně regulovat startování s vyšláplou spojkou...
Ford Mondeo Turnier '08
Titanium X, 2.0 TDCi 103 kW, Sea Grey
Titanium X, 2.0 TDCi 103 kW, Sea Grey
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Špatné startování 1.8 TDCi 92 kW
Ale tady o tebe nejde Tak jasně, že u tlačítkovýho startu to nelze.
- czmichal
- Nováček
- Příspěvky: 55
- Registrován: 15.04.2013 16:05
- Bydliště: Liberec
Re: Špatné startování 1.8 TDCi 92 kW
Baterka je údajně v pořádku - před zimou mi ve Fordu na zimní prohlídce řekli, že je z 80 % v pohodě. S vyšlápnutou spojkou běžně nestartuju, ale i to jsem zkoušel a nepomohlo to. O EGRu a dvojhmotě nic nevím, to zatím nikdo nezkoušel.
A jestli si to pamatuju dobře, tak servisák říkal, že po zkoušce těch vstřiků (vyndal je a zkoušel to s těma nádobkama - prd tomu rozumím) dva „protejkaj“ (nebo propouštěj - nevím, co přesně použil za slovo). A dva jsou prý OK.
Já se s tím závěrem servisu nehodlám smířit - bude to sice asi malým tlakem paliva, ale že by si to žádalo výměnu všech vstřiků a čerpadla za desítky tisíc, jak navrhoval, to mi přijde až moc... A ano, zdá se, že to je opravdu „odborník“ - jezdím k němu odjakživa se Seatem, ale zdá se, že s Mondeem už si moc jistej není. Filtry jsem teď objednal všechny nový přimo forďácký, tak i ten palivák nechám pro jistotu vyměnit.
A jestli si to pamatuju dobře, tak servisák říkal, že po zkoušce těch vstřiků (vyndal je a zkoušel to s těma nádobkama - prd tomu rozumím) dva „protejkaj“ (nebo propouštěj - nevím, co přesně použil za slovo). A dva jsou prý OK.
Já se s tím závěrem servisu nehodlám smířit - bude to sice asi malým tlakem paliva, ale že by si to žádalo výměnu všech vstřiků a čerpadla za desítky tisíc, jak navrhoval, to mi přijde až moc... A ano, zdá se, že to je opravdu „odborník“ - jezdím k němu odjakživa se Seatem, ale zdá se, že s Mondeem už si moc jistej není. Filtry jsem teď objednal všechny nový přimo forďácký, tak i ten palivák nechám pro jistotu vyměnit.
Ford Mondeo MK4 combi; r.v. 2008; 1.8 TDCi 92 kW; červená tango
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Špatné startování 1.8 TDCi 92 kW
Když ti tečou vstřiky, tak to asi moc startovat nebude a jseš si jistý těmi kilometry?
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Lari
- Zkušený
- Příspěvky: 1492
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jihlava
Re: Špatné startování 1.8 TDCi 92 kW
mě to taky před zimou začalo podobně zlobit,tak jsem měřil žhaviče a všechny KO..Dal jsem BERU(ty jsou i v originálu) a od tej doby po problemu..Jestli nezkusit ještě zaslepit EGR..u mondea 2006,když už mělo elektronickej EGR,tak když zůstal nedovřenej,tak taky špatně startovalo nebo vůbec...
Byl-Ford Focus 1,8 TDDi r.v. 2000,16" ALU, xenony,,4el.okna,,BC, webasto, EIBACH,ST170 LOOK, DIGI klima, motor 1,8TDCi 85kW,tempomat,ABS,ASR
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů