Olej v sání 2.0i ecoboost

Odpovědět
krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2632
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Olej v sání 2.0i ecoboost

Příspěvek od krenda » 04.01.2020 13:56

Při výměně oleje jsem sundal hadici ze škrtící klapky- je pak lepší přístup k olejovému filtru. No hadice i klapka byla od oleje. Tak jsem sundal hadici z turba a ta je suchá a čistá. Jediná možnost kudy se teda může dostat olej do sání je separátor oleje- viz. foto. Teď otázka, jestli má separátor pouštět do sání olej, řekl bych že ne. Mám ho vyměnit nebo přidat "tuningový" separátor?
separátor (2).png
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2969
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Olej v sání 2.0i ecoboost

Příspěvek od jenikHK » 04.01.2020 19:03

On ten separátor není ve své podstatě nic jiného, než labyrint, takže nějaká ta olejová mlha skrz prostě projde...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2632
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Olej v sání 2.0i ecoboost

Příspěvek od krenda » 04.01.2020 19:55

Jestli je to jen labyrint, tak by se na něm nemělo co pokazit, takže olej v sání je pak běžný? Přišlo mi ho celkem dost na škrtící klapce- setřel jsem pár kapek a to se mi moc nelíbí.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Olej v sání 2.0i ecoboost

Příspěvek od TomFocus » 04.01.2020 21:56

Normální to není, nevím na jakém principu pracuje u tohodle motoru separátor (labyrint, membrána). Je možný, že je unavený a nebo tvůj motor začíná ztrácet tlaky a jdou ven přes blok.
Pokud odfuku přidáš další separe zajistis si usazování bordelu všude od ventilů po blok atd.
Poresil bych původní sep.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2969
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Olej v sání 2.0i ecoboost

Příspěvek od jenikHK » 04.01.2020 22:39

Obávám se, že ten separátor je konstrukční dědictví po motorech 1.8/2.0 DURATEC - vizuálně vypadají úplně stejně, jestli se liší, tak leda PCV ventilem a hadicí...
Jenže u původního Duratecu nebylo pár kapek oleje v sání (navíc za klapkou) zásadní problém (nepřímé vstřikování), ale i tak proběhlo několik revizí jak separátoru, tak PCV ventilu...

Čím méně oleje se dostane do sání, tím lépe. Možná by stálo za to zkontrolovat, v jakém stavu jsou kanály sání v hlavě motoru a ventily - a na základě toho se případně vrhnout na upgrade separátoru :idea: :?:
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2632
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Olej v sání 2.0i ecoboost

Příspěvek od krenda » 04.01.2020 22:46

Ztrátu tlaku zatím nepředpokládám, polomotor má najeto zhruba 40tkm. Jak by mohl uškodit přídavný separátor, když pro odvětrání bloku je průchozí a zachytí olej, který propustí origo separátor? Ventily se právě budou teď zanášet, když mi jde nějaké množství oleje do sání a na sacích ventilech se může olej usazovat a zapékat. Samozřejmě raději vyměním origo separátor, jen abych to nedělal zbytečně a ve finále zjistil, že i nový takhle funguje.
Na výměnu separátoru či přidání dalšího separátoru je stejně třeba sundat sání, takže revizi sacích kanálů a ventilů s případným čištěním bych udělal při jedné práci, ať nesundávám sání dvakrát.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Olej v sání 2.0i ecoboost

Příspěvek od vita_k » 04.01.2020 23:21

Co když je to úplně normální?
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Olej v sání 2.0i ecoboost

Příspěvek od TomFocus » 05.01.2020 10:35

krenda... U svého motoru sem se taky s tím ,,něco nadělal,, viz má galérka str. 114,115,212,232. Prvně sem přiřadil svůj výkonej separátor, ale motoru se to nelíbilo (dusil se-zlehka (nebylo to ok), pak sem napojil méně výkonej separátor k filtru vzduchu - to aby odtah par podporovalo sání. Bohužel filtr se špinil a špinila se i váha vzduchu. Nakonec sem koupil orig odlučovač a za něj dal svůj méně výkonej a vyvedl to pod auto - kde odtah podporuje proudění zpod auta a díky mého filtru nic pod autem nekape. Motoru se to líbí a já mám už klid. Prostě v sání nechci bordel z ol.mlhy.

Více zde..https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace ... _id=127179
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2632
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Olej v sání 2.0i ecoboost

Příspěvek od krenda » 06.01.2020 22:24

Díky za bakalářskou práci :palec_nahoru: Dobré počtení.
Ještě teda doplním obrázky k danému motoru 2.0 ecoboost.
Našel jsem i tuningové separátory místo originálního s upraveným labyrintem a PCV ventilem. Hlavně teda v USA a něco i v UK za cca 150liber. U nás samozřejmě nic.
PCV-Crankcase-Vent-Ecoboost-Stratified.jpg
Ecoboost_2.0_separator.png
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
mehturt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2708
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SC
Kontaktovat uživatele:

Olej v sání 2.0i ecoboost

Příspěvek od mehturt » 07.01.2020 15:57

"oil catch can" keby niekto hľadal v eshopoch
2013 Focus kombi
bolo: 2007 Focus kombi 1.6 Ti-VCT Ghia-X
Obrázek

krenda
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2632
Registrován: 25.12.2011 16:56
Bydliště: Novojičínsko

Re: Olej v sání 2.0i ecoboost

Příspěvek od krenda » 07.01.2020 19:15

To najdeš maximálně přídavné separátory- další věc v motorovém prostoru. Těch je samozřejmě plno a kdekoliv k sehnání.
Lepší by bylo něco takového, náhrada originálu: https://www.focusrsparts.co.uk/pcv-baff ... _5940.html
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz

Uživatelský avatar
jenikHK
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2969
Registrován: 10.03.2008 14:30
Bydliště: Praha

Re: Olej v sání 2.0i ecoboost

Příspěvek od jenikHK » 07.01.2020 20:01

A teď je otázka, o kolik je tenhle separátor s většími přepážkami ve skutečnosti účinnější, když jej prodavaji za £150...

Nemyslím si, že by ve vývoji ve Fordu byli takový diletanti, aby stačilo zvětšit přepážky a vyřešilo by to všechny problémy 8)

Osobně se mi teda moc nelíb provedení: našroubovaný přepážky - ale chápu proč (obrobené v kuse by to stálo víc), nemluvě o tom, že i na pár desítek kusů by se to vyplatilo odlít (ale to by zase nevypadalo tak cool).
Hlavně ale, že to je celý v eloxu :roll: (ironie)
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Obrázek

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk4 benzín“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti