Četnost dobíjení baterie

kulatyctverecek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 27.12.2020 21:10

Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od kulatyctverecek » 27.12.2020 21:25

Ahoj a hezký den ;-) Chtěl bych se prosím zeptat, jak je na tom MK4 2,0 TDi v automatu s vybíjením baterie a jak často musíte dobíjet? Měl jsem dříve MK3 v benzínu a baterii jsem dobíjel jednou za tři roky. Však to auto nemělo v podstatě žádnou elektroniku. Před dvěma lety jsem koupil zmíněné MK4 (r.v. 2011)a baterii bylo třeba dobíjet každý měsíc. Zjistil jsem že je v háji a pořídil úplně novou. Baterie však vždy po cca třech až čtyřech měsících hlásí nízké nabití. I po delší jízdě minutu po vypnutí motoru se samo vypne z důvodu slabé baterie autorádio. Je pravda, že až na letní dovolené a sem tam výlety slouží auto jen k ježdění do práce, nákupy, vožení dětí do školky atd., takže nájezd není moc velký. Je tento stav u daného vozu při daném užívání běžný a je třeba hledal nějaký problém? Děkuji.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od ballu » 27.12.2020 22:09

Uveď počet km mezi starty.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

kulatyctverecek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 27.12.2020 21:10

Re: Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od kulatyctverecek » 27.12.2020 22:28

Obecně tak tři až pět km, což jsou téměř denní popojížďky. Stane se i, že auto několik dní stojí. Pak jsou i jízdy 50 - 150 km, ale to jen párkrát za měsíc.

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od oscaar » 27.12.2020 23:25

Když tam máš víc těch krátkých jízd, při kterých se ti nedobije baterka. Tak jak by po startu měla. Aby se baterií vrátila energie, kterou dá na start motoru. Potřebuje aspoň 40 minut jízdy na dobití a to ti ty 3-5 km nedají. Nehledě na to, že diesel nemá rád krátké jízdy. Teda pokud nemáš bufik a jestli máš DPF, tak si ho akorát ucpeš.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od ZaQik » 28.12.2020 09:40

pri vymenene baterie je potreba udelat reset BMS
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od oscaar » 28.12.2020 10:36

No jestli má aktivní BMS a jestli tam vyměnil normální baterií. Tak nevydrží to soustavné vybíjení a nabíjení. ZaQiku viděl jsem BMS u mondea Mk4 2013, od kdy ho mají, od FL?
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od ZaQik » 28.12.2020 11:00

inteligentni dobijeni u mk4 je v pohode (je u predFL i poFL), zadna prechytrala hruza ... toho bych se nebal ... ale bez resetu BMS to nedobiji spravne
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

kulatyctverecek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 27.12.2020 21:10

Re: Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od kulatyctverecek » 28.12.2020 12:48

Tak o resetu BMS nic nevím. Baterii jsem si nechal měnit v servise. Lze nějak zjistit, zda byl proveden, případně lze jej udělat nyní dodatečně rok po užívání baterie? V dokladu ze servisu je uvedená baterie 77Ah TITAN. O resetu BMS není zmínka, ale třeba to dělají automaticky, nevím. Nešlo však o autorizovaný servis FORD, ale o běžný servis.

Uživatelský avatar
oscaar
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 783
Registrován: 18.10.2011 20:09
Bydliště: Zlín

Re: Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od oscaar » 28.12.2020 13:25

Takže pokud by BMS měl, musel by mít i u - pólu u baterie BMI, jinak by BMS nemohl vědět. Jaká je kapacita baterie?
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver

Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od ZaQik » 28.12.2020 14:35

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

kulatyctverecek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 27.12.2020 21:10

Re: Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od kulatyctverecek » 02.02.2021 00:00

Tak jsem před časem udělal ten reset BMS dle návodu v odkazu. Nevím tedy zda proběhl, ale předpokládám, že ano. V návodu se uvádí, že se čeká dloooouhé vteřiny, než na závěr zabliká kontrolka baterie. Mě problikla ihned po dokončení "mačkací sekvence", asi dvakrát blikla a konec. Žádné potvrzení, nic. Pouze palubní počítač po natankování plné ukazoval dojezd 600km namísto 800 - 900 jako obvykle. Tak možná se vyresetovalo počítadlo a na relevantní údaje si musím počkat po nějakém nájezdu. Podstatné je, že baterie přestala signalizovat nízký stav, aniž bych jí dobíjel, a i v mrazech stále startuje na první dobrou, takže se nejspíše problém vyřešil. Děkuji.

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od fordkuga » 07.02.2021 10:12

Chápu, že pokud dám baterii jiného typu nebo baterii, která má jinou kapacitu, tak je to nutno přes diagnostiku změnit, aby systém inteligentního dobíjení věděl jakou tam má baterii a správně ji dobíjel. Já sám diagnostiku nemám a nevládnu jí. Ale jak jsem dříve na fóru četl, tak diagnostika dává několik možností na výběr typu a kapacity baterie a je nutno "vybrat a zaškrtnout" příslušnou volbu a tím se změní "parametr" pro řízení "inteligentního dobíjení".
Co ale nechápu je to, jak tímto mačkacím postupem se může provést reset BMS. Copak takto auto zjistí, jakou jsem tam dal baterii (její typ a kapacitu)?
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od ZaQik » 07.02.2021 11:18

BMS samo typ baterie nezjisti, protoze typ baterie se dozvi z centralni konfigurace ... BMS si pamatuje chovani baterie podle toho ridi jeji dobijeni, coz znamena, ze pri vymene baterie by BMS melo vsechno zapomenout a zacit si pamatovat znovu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od fordkuga » 07.02.2021 15:12

Díky za vysvětlení.
Místo baterie Varta budu dávat baterii Banner o vyšší kapacitě, která má kupodivu nižší startovací proud.
Takže, když provedu reset BMS tlačítkovou metodou, aniž vím co mám nastaveno v centrální konfiguraci, tak si začne BMS pamatovat od počátku znovu?
To nevadí, že v centrální konfiguraci jsou nastaveny hodnoty pro jinou baterii?
Co se stane pokud reset BMS po výměně baterie neprovedu vůbec? Tak se to BMS bude také učit?
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Četnost dobíjení baterie

Příspěvek od ZaQik » 07.02.2021 16:01

BMS po resetu se zacne ucit/pamatovat znovu
co se stane, kdyz nezmenis typ baterie, to asi nikdo z mistnich nevi ... ford to taky neresi

kdyz neudelas reset BMS, bude se BMS k baterii chovat jako by byla ve spatnem stavu a nebude se korektne dobijet ... osobne doporucuji BMS zrusit, aby do dobijeni vubec nezasahovalo ... navod na zruseni je tu popsan
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „karoserie - mondeo mk4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti