Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Odpovědět
Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od vita_k » 09.01.2019 08:38

Je tam vůbec příprava? Tento motor byl původně bez dpf. Co když je tam jednotka která to neumí. Jako že třeba nemá piny na senzory atp
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
Giggo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1215
Registrován: 06.02.2011 09:43
Bydliště: Praha

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od Giggo » 09.01.2019 12:55

Teda klobouk dolů, před takovou poctivostí.

Chápu jej tak, že DPF by tam měl mít, ale byl odebrán. Přeci jen přidávat jej do motoru, kde vůbec nebyl zamýšlen je hloupost, chybělo by na to více věcí.

Já osobně od chvíle co vím, že vrátím DPF pláču, protože tím naprosto degraduju jinak skvělý a perfektně fungující motor. Tím končí mé žití s Fofíkem, protože už to nebude on :(
Mondik IV. 2011 2.0 TDCi 120kW
dříve FoFo II. 2006 1.6 TDCi 80kW@106kW

PKEnergy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 05.01.2010 16:15
Bydliště: Praha

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od PKEnergy » 10.01.2019 19:31

Zdravím,
potvrzuji podivné chování hodnoty "Distance Until DPF ash full". Po vyčištění originálního filtru (měl najeto cca 160000) a resetu DPF ukazovala "Distance Until DPF ash full" 100000km. Dneska jsem jel se zapnutou diagnostikou a když se hodnota snížila na 98000km tak přeskočila na 395km a pomalu se za jízdy zvyšuje.
Jinak jsem zatím s vyčištěním spokojený, regenerace probíhají po 240-300km. Bez diagnostiky bych regeneraci nepoznal, auto jede úplně normálně.

PKE
aktuálně: Focus combi 1.6tdci, 80kW titanium r.v. 2009
byl: Focus combi 1.8TDDI, 66kW trend r.v. 2002
byl: Escort combi 1,8TD 66 kW Ghia

Uživatelský avatar
focuszdenda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 20.10.2012 22:50

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od focuszdenda » 10.01.2019 20:29

PKEnergy píše:Zdravím,
potvrzuji podivné chování hodnoty "Distance Until DPF ash full". Po vyčištění originálního filtru (měl najeto cca 160000) a resetu DPF ukazovala "Distance Until DPF ash full" 100000km. Dneska jsem jel se zapnutou diagnostikou a když se hodnota snížila na 98000km tak přeskočila na 395km a pomalu se za jízdy zvyšuje.
Jinak jsem zatím s vyčištěním spokojený, regenerace probíhají po 240-300km. Bez diagnostiky bych regeneraci nepoznal, auto jede úplně normálně.

PKE
Zdravím PKEnergy,
tak vidím že není jen můj Focus 1.6 TDCI 80 KW tak divný. Já mám najeto 280 000km a zatím jezdí normálně a pořád pátrám proč se tak děje a zatím nevím. Byl jsem i ve Fordu, ale to byli vyhozené peníze a řekli že je vše vpořádku a jen resetovali znovu DPF a výsledek byl stejný do ujetí 2000km jak u tebe. Ukazoval jsem jim i hodnoty a průběžné vyčítaní jednotky na notebooku jak se to chová a neřekli mi nic že neví. Už jsem byl tak nasr... že jsem si dal inzerát že Focuse prodám, ale moc dobře se mi s ním jezdí tak jsem zase inzerát smazal. Jen se dozvědět proč se tak děje.
---------------------------------------------
Ford Fucus TDCI 1.6 Titanium 80KW rv.2009

PKEnergy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 05.01.2010 16:15
Bydliště: Praha

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od PKEnergy » 11.01.2019 10:48

@focuszdenda
Já jsem si bohužel záznam neuložil, ale viděl jsem jak to z 98000km přeskočilo na 395km. Teď tam je 414km, nesouhlasí to se skutečně ujetou vzdáleností (ujel jsem od té doby cca 50km).
Nijak mi to nevadí, jen je to divné. Koupil jsem 1.6 TDCI 80KW s vědomím, že to není zrovna konstrukční zázrak, ale zatím spokojenost.
Beru to tak, že já si žiju svůj život a fofík zase ten svůj a vzájemně si vyhovujem. On mě odveze kam potřebuju a já mu na oplátku vyměním každý rok olej a pofoukám případnou bolístku (co jde, tak udělám na autě sám). S předchozími auty to takhle fungovalo, teď mám 165000km a doufám že dalších 100000km najedu.
PKE
aktuálně: Focus combi 1.6tdci, 80kW titanium r.v. 2009
byl: Focus combi 1.8TDDI, 66kW trend r.v. 2002
byl: Escort combi 1,8TD 66 kW Ghia

Uživatelský avatar
focuszdenda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 20.10.2012 22:50

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od focuszdenda » 11.01.2019 18:33

PKE,
Já ho kupoval když měl najeto 140000Km v Německu a teď mám najeto 280000Km.Zatím byla vždy spokojenost až při 265000km se zanesl DPF tak jsem koupil nový DPF BM catalysts.který se mi rozpadpadnul .Protože jsem špatně zkontroloval hadičky na snímání tlaku před a za filtrem DPF - byli zteřelí.Potom jsem nechal vyčistit originál DPF co jsem měl předtím v autě a než jsem ho tam dal tak jsem rozebral turbo a vyčistil,rozebral egr a vyčistil,potrubí k egru taktéž vyčistil,demontoval Intercooler,vyzkoušel těsnost trubek od turba a přes Intercooler.Vstřiky nechal dát na testovací stolici - ty jsou ok prý jak skoro nový(před tím než jsem je nechal testovat tak jsem udělal test na autě kolik nafty přepadne přes vstřiky při nastartovaným motoru za čtyři minuty - to vyšlo také dobře.Jinak Intercooler byl čistý asi pět kapek oleje z celého,egr jen začouzený ne zanesený,turbo v pořádku jen se trochu sekali natáčecí klapky v jednom místě.jediné co jsem neměl rozebraná je čerpadlo,ale to ukazuje podle diagnostiky že je dobré.Takže jsem nic nezjisti jen to že když jsem měl nový dpf tak to bylo to samé po ujetí 2000km.Když mám teď vyčištěný ten originál tak také po ujetí 2000 to samé přeskočí na 380km a začne přičítat a tím že mi to u forda znovu resetovali tak jsem zjistil že po resetu byl ještě jiný rozdíl tlaku před a za filtrem než před resetem.A to se z DPF nic nedělalo.Jinak já si dělám vše sám a nemám rád když mi někdo hrabe do auta,ale někdy jsem v koncích tak musím do servisu.S Focusem jsem byl zatím jednou za tu dobu a nepomohlo to.Teď jen doufám že fordík bude jezdit dál.Zatím jezdí dobře,interval regenerace se nemění tak snad to bude dobrý.
---------------------------------------------
Ford Fucus TDCI 1.6 Titanium 80KW rv.2009

PKEnergy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: 05.01.2010 16:15
Bydliště: Praha

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od PKEnergy » 12.07.2019 09:52

Dnešní měření emisí 1.6tdci, 80kW, původní DPF (vyčištěný), 168000km:
Kouřivost povolená: 0.6
Naměřená první měření: 0.00
Naměřená druhé měření: 0.01
O dvě stránky dřív se diskutovalo, jestli stačí jedno měření nebo musí být 4, tak já mám na protokolu dvě měření.

Buď technik nestrčil sondu do výfuku, nebo ten filtr fakt k něčemu je. K technikovi jsem se po měření už nedostal. Před měřením jsem auto pořádně protáhnul - trojka čtyřka max otáčky cca 10km. Naftu beru nejlevnější, přidávám VIF.

PK
aktuálně: Focus combi 1.6tdci, 80kW titanium r.v. 2009
byl: Focus combi 1.8TDDI, 66kW trend r.v. 2002
byl: Escort combi 1,8TD 66 kW Ghia

Deknip
Příspěvky: 1
Registrován: 05.08.2019 07:56

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od Deknip » 05.08.2019 09:17

Zdravím,
nechal jsem si vyčistit filtr. Vozidlo najeto 220 000
Spotřeba o dva litry dolů, akcelerace o hodně nahoru.
Hodnoty čištění jsou tyto:

Průtok vzduchu před: 388m3/h, průtok vzduchu po: 410m3/h
Odpor filtru před: 54mbar, odpor filtru po: 22mbar.

Filtr mi byl předán se slovy, že byl již silně zanesen a nyní je skoro jako nový.

Po namontování byl proveden reset jednotky DPF a všechno v pohodě. Při maximální zátěží (150km/h na 5tku) maximální tlak 9kpa. Volnoběh 0-0,5kpa. Normální jízda okolo 4-5kpa.
A teď k problému:
Od čištění ujeto cca 500km s tím, že první regeneraci proběhla někdy okolo 180-200km, nevím prešně protože jednotku jsem restartoval až další den po pár km jízdy. Ale každopádně se mi dvakrát za sebou spustila regenerace přesně po 165km dle diagnostiky. Trvala cca 5km a proběhla úspěšně.
Očekával jsem regenerace aspoň co 300km a začínám být nervózní.
Styl jízdy: Každý den 20km do práce z toho 14km v kuse bez zastavení rychlostí 100km/h. Zbytek město ale s minimum rozjezdů v podstatě jedu stále po hlavní.

Statickou regeneraci jsem po vyčištění nedělal, přišlo nám to se servisem jako zbytečnost.
Jediné věci co jsem si všiml jsou divné hodnoty EGR ventilu, který se na volnoběh při zahřátí otevírá a zavírá neustále dle hodnoty v % 0-50% a při zátěži max 60%. Není možné, že je i v háji EGR a ovlivňujě tu četnost regenerace? Neměl by se otevírat při zátěží třeba i na 100%? Čistil jsem ho před rokem, a nijak významně nebyl zanesen.
Nebo něco na co bych se měl zaměřit? Byl jsem na emisích ještě před čištěním a auto i tak prošlo bez problému. Filtr se zanášel před čištěním postupně a sledoval jsem jak se regenarece postupně spouštějí častěji a častěji v průběhu 4 let vlastnictví auta a nájezdu cca 80t km

Uživatelský avatar
Airwavemagic
Nováček
Nováček
Příspěvky: 31
Registrován: 12.04.2018 19:18
Bydliště: Němčičky, Prostějov, Urnäsch
Kontaktovat uživatele:

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od Airwavemagic » 05.08.2019 17:47

Možné to je.
Já mám regenerace po cca 350 Km (cca 50 km město, zbytek dálnice) a potom regeneraccca 700 km, ale to je když jedu ČR-Švýcarsko přes Německo (v Německu na tempomat 170km/hod).
Ford S-Max 2.0, 103 kW, r.v. 2006

jardab2
Junior
Junior
Příspěvky: 373
Registrován: 23.01.2020 22:47

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od jardab2 » 18.02.2020 20:27

Tak dnes jsem se tomu behem 2x150 km jizdy (50 dalnice, 100 okreska) vic venoval, koupil jsem ForaScan Lite abych videl vic grafu nez jeden a zobrazit teploty a tlaky. Celou cestu se nedelo nic, tesne pred dojezdem domu pri sjezdu z dalnice asi zacala regenerace - prestal zejmena fungovat EGR ktery jinak velmi poctive recykluje az to se...e, zadnej koncern :-P
Ten algoritmus musel vymyslet uplnej dement, snazil jsem se behem cesty zejmena po dalnici vytvorit pro regeneraci idealni podminky, ve meste to prakticky nejde - nez teplota vyleze vyse, je tu krizovatka, jizda z kopce atp...
Kazdopadne jsem to vzal na Jested a regenerace se asi nejak celkem uspesne povedla, filtr ma misto tragicke tlakove ztraty asi 3x mensi...
Dalsi zahadou je mi prirazeni cidel ve ForScan - je tam varianta pred a za katalyzatorem, za filtrem uz myslim zadny snimac neni. Ten co je oznacen pred katem vykazoval velmi rychlou dynamiku a teplotu 500-600 stupnu na vrcholu, ten co je jako za katem se drzel dole, vylezl sotva k 500... Cekal bych to obracene nebo ne? Nafty to tam cpe asi mraky, dokud byla netesnost priruby za turbem, poznal jsem regeneraci podle strasneho smradu nafty.
Regenerace probiha dost blbe, jak se ubere vykon, tak to asi prerusi, teplota klesne a muze se zacit znova. Treba opel co mam s DPF klidne pridava naftu i pri volnobehu a regeneraci uspesne dokonci. Neni potreba to drzet ve vyssim vykonu celou dobu.
No bude s tim motorem asi jeste sranda (2.0TDCI 100kW, pokud by k tomu mel nekdo nejake detaily, zejmena premyslim, jestli by se nedala regenerace za jizdy ve vhodny okamzik nejak uzivatelsky vynutit, treba simulaci snimace dif. tlaku???)

Marox
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 20.01.2011 15:47

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od Marox » 10.06.2020 23:08

Zdravím,
mám Focus 1,6TDCi/80kW 2006 a upchal si mi DPF. Na voľnobeh mám difer. tlak 1kPa a stále sa opakujú regenerácie DPF, preto som dal DPF vyčistiť. Zariadenie preplachovalo DPF nejakou tekutinou . Pred čistením bol tlak 60kPa, po vyčistení 0kPa. Keď som ho namontoval do auta DPF sa chovalo tak isto ako pred čistením. Známi mi požičal DPF a na voľnobeh som mal tlak 0,2kPa. Týmto som vylúčil inú chybu.
Sú aj iné technológie čistenia DPF napr. ultrazvukom , Advanp... . Cleant... atd.
Máte niekto skúsenosti, ktorá technológia je účinná ?
Ktorý DPF z druhovýroby funguje bez problémov ?

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od vita_k » 03.07.2020 15:19

Mě ty teploty neprekvapuji. Na výstupu nemusí být nutně víc než na vstupu. Proč? Kolik vzduchu se tam dostane aby to slušně hořelo?

Na dálnici se to možná nespustilo, protože to spoléhá na vypálení za jízdy přirozeně.
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12843
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od stano. » 14.11.2020 21:51

Ford Kuga, 2.0 TDCi 100kW bez vaporizeru
Teplota cidla vo vyfuku na dialnici v miernom kopci aj cez 400 stupnov. Inak na rovinke okolo 360. Ryclost nie vysoka, cca 120-130 tacho tempomat. To je normal? Co som zvyknuty zo 103 a 120kW verzii s vaporizerom, tak ledva sa da dostat na 330 stupnov, bezne pod 300. Viem, ze iny filter, inak umiestnene cidlo.

Hlavny problem je ale cidlo diff tlaku. Trubicky k nemu su na velkej casti kovove. Iba kusok pri filtri a pri cidle su gumenne. A su v poriadku. Ustami do nich fuknem a drzim na cidle 80kPa. Ale pri jazde to lieta v meste od 0 do cca 30kPa. Na dialnici 30-80kPa. Cisla sa menia tak rychlo, ze len si vsimam prvu cislicu. Nula pri nizsej rychlosti je cudna, robi to aj pri konstatnej rychlosti na rovine. Na dialnici to nemoze mat 80kPa, ked tolko utlacim ustami.

Cidlo som menil. Nove robi to iste. Filter tam podla vsetkeho je. Ked spustim staticku regeneraciu, tak za filtrom sa vyfuk rozpali do cervena.

Teploty su normalne? Co s cidlom?

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12843
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od stano. » 18.11.2020 16:05

Moze mi niekto prosim so 100kW dvojlitrom pozriet ako sa spravaju hodnoty diff tlaku?
Odpojil som hadicku za filtrom, atmosfericky tlak bol na druhej strane cidla, hodnoty stale lietali, na volnobehu aj nula skocila. Privodny kabel som skusal hybat, bez zmeny.

ica
Nováček
Nováček
Příspěvky: 106
Registrován: 03.02.2010 22:19
Bydliště: BA - SK

Re: Filtr pev.částic u 1,6 80kw ,2,0 100kw tdci+emise od str162

Příspěvek od ica » 18.11.2020 18:25

a riesis aky problem ? mas log z jazdy ?

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host