Má 66ti kilowatová naftová šestnáctistovka DPF?

radek74
Nováček
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 29.11.2016 20:55

Re: Má 66ti kilowatová naftová šestnáctistovka DPF?

Příspěvek od radek74 » 01.12.2016 18:08

ZaQik píše:bud si zaloz galerii nebo si najdi vhodne tema (vlakno)
cesky: dodrzuj pravidla
V poho, OK, klidně to promažte.. Nebo smažte celé..

askovran
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19.09.2016 14:11
Bydliště: Rychvald

Re: Má 66ti kilowatová naftová šestnáctistovka DPF?

Příspěvek od askovran » 03.03.2017 11:33

radek74 píše:Dík za info. Není tu náhodou nějaký nadšenec od Ostravy, který by byl ochotný za nějaký ten bakšiš se na ten Focus kouknout a projet ho? Jde o to, že já diesel nikdy neměl, a vůbec netuším, co je normální projev, a co je třeba pazvuk..
Ahoj, můžem se domluvit. Za rok, co používám toto auto už to mám celkem naposlouchané.

Mám Ford Focus II facelift combi, rok výroby 2010 s DPF (CDPF). 1,6TDCi 66kw. Zakoupil jsem jej 03/2016 v superauta a jsem zatím spokojený. První co jsme provedli byla výměna oleje + filtru, v srpnu pak filtry sání vzduchu + kabinový + palivový. Auto v bazaru mělo najeto 159960km, další výměnu oleje jsme provedli ve 171 000km a další plánuju na 180 000km. Auto jezdí, nic nerachotí, táhne, jak má.

Sem tam proběhne regenerace filtru pevných částic a to tak, že se auto prostě začne chovat "divně". Hluk motoru je podobný prdlému výfuku, spotřeba stoupne, při přeřazování otáčky motoru moc neklesnou a cca po 1-2 minutách jízdy je hotovo. Děje se mi to jednou za cca 850-950km, záleží na ročním období, v zimě to bude asi častější. Když to začne, snažím se mu pomoct podřazením a vytočením otáček do 2500 až 2800. Mám pocit, že pak ta regenerace proběhne rychleji.

Toto je podle mě správné chování celého auta. Čepoval jsem spíše značky (Benzina, Shell, Moll, EuroOil) a nejspokojenější jsem asi s Benzinou a jejich drahou vervou, kde se chvástají, že jejich nafta má cetanové číslo 60. Tak snad je to pravda. S Eurooilem a jejich surovou naftou bez přidané řepky a biosložek jsem též spokojený. Zdá se mi to auto sice pak o cosi lenivější, ale jezdí dobře.

V mrazech -19°C, které byly tuším až teď po novém roce, jsem auto nechal stát od čtvrtka a v neděli večer jsem ho šel s obavami nastartovat, zda to vůbec půjde, protože v pondělí jsem měl jet do práce. Chytnul na druhé protočení. Takže jak nafta, tak baterka a vše kolem zimní zkoušku vydrželo.

Cca 1x za dva měsíce budeme s manželkou jezdit směr Brno, takže za Ostravou zařadím 4. rychlostní stupeň, najedu si rychlost 130km/h a nechám to projet ve vyšších otáčkách cca 20 minut. Je to sice nepříjemný zvuk, jak mám pocit, že spíše motor trpí, ale po zařazení 5. stupně mám pocit, jak by mě něco koplo do zadku (asi tím, že se tam něco pročistilo).

Dostal jsem radu jezdit spíše ve vyšších otáčkách kolem 2 i přes 2000. Takže reálně jezdím 50km/h na 3. Přesedlal jsem z Toyoty Yaris, kde jsem mohl po rovince jet kolem tachometrových 60km/h i na 5., takže jsem docela nechápal. Ráno, když je chladno, jedu spíše v nižších otáčkách (50km/h na 4. ale ručička ukazuje spíše kolem 60km/h. Po zahřátí motoru na provozní teplotu udržuju spíše kolem nebo přes 2000. Za studena to nehoním a po jízdě čekám i minutu nebo dvě, než motor vypnu (aby "doběhlo" turbo).

To je asi tak vše, co jsem si o tom naštudoval a vyzkoušel.

Adam
Askovran - Ford Focus combi 1,6 TDCi, 66kw, r.v. 09/ 2010

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Příspěvek od vita_k » 24.03.2017 06:53

A za toto stále stojí mít naftu s dpf :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Odpovědět

Zpět na „DPF a vše okolo“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů