Senzor součástí minus pólu baterie

Motor, převodovka, řízení, nápravy, ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Senzor součástí minus pólu baterie

Příspěvek od 6666667 » 21.11.2018 19:35

Mám Fiestu ST ale mají to asi všechny ecoboost motory. Dle ebay je to sensor. Je přímo součástí minus polu baterie má to 2 pin konektor jeden drát jde od plus přes pojistku a druhy jde někam do svazku nejspíš k řj motoru. Mohl by mi někdo znalí říct co to je? Dík
67507.jpg
67507_1.jpg
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 16769
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Příspěvek od ZaQik » 21.11.2018 19:37

senzor dobijeni baterie
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.


Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Příspěvek od 6666667 » 22.11.2018 11:34

Dík za odkaz na vlákno :palec_nahoru:

Takže když bych to shrnul co jsem vyčetl, jedná se o senzor systému inteligentního dobíjení akumulátoru, který zjednodušeně řečeno funguje tak, že dobíjí baterii přednostně jen při deceleraci, takový pseudo eco systém využívajíce odpadní energie při jízdě. Což má za následek nedostatečné dobíjení a v podstatě permanentní podbití akumulátoru, které může vést (vede) k významnému snížení jeho životnosti.

Řešení:
-Vyndat pojistku (v mém případě odstranit komplet), systém bude v chybě, ale dobíjení bude fungovat normálně tzn. jako ve starších vozech, kdy alternátor drží konstantní napětí něco kolem 14,6-14,8V tedy baterie se dobíjí permanentně.

-Vše nechat tak jak je, pořídit externí nabíječku a čas od času, ideálně stále dobíjet akumulátor do plna.


Pochopil jsem správně :?:
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Uživatelský avatar
phofy
moderátor
Příspěvky: 8340
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Příspěvek od phofy » 22.11.2018 11:36

Ano, pochopil jsi to spravne :perfect:

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 624
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Milowitz

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Příspěvek od Wolf78 » 22.11.2018 11:56

6666667 píše: -Vše nechat tak jak je, pořídit externí nabíječku a čas od času, ideálně stále dobíjet akumulátor do plna.
já to řeším - zakoupená autonabíječka Ctek MXS 5,0 - jednou do měsíce nabíjím baterku do plna . Jednou za 1/2 roku udělám RECOND mode . A nejlepší bude ještě vypnout Stop/Start :wink: , Pojistku jsem nevytahoval :wink:
Je - Ford Focus III combi ST-Line 134kW/151kW Bluefin r.v.2018
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -85kW/92kW ,r.v.2007
Byl - Ford Focus I combi 1,8-16v -85 kW LPG ,r.v.2000
Byla - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v -76kW LPG ,r.v.1990

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2934
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 22.11.2018 12:24

Pred panelakem idealni varianta :-D

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 624
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Milowitz

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Příspěvek od Wolf78 » 22.11.2018 12:33

nebudeš tomu věřit ,ale i před panelákem se to dá řešit ,třeba dlouhou prodlužkou (tedy pokud neparkuješ kilometr od domu :lol: ) :wink: nejednou jsem tak nabíjel baterku , než jsem si koupil garáž :wink:
Je - Ford Focus III combi ST-Line 134kW/151kW Bluefin r.v.2018
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -85kW/92kW ,r.v.2007
Byl - Ford Focus I combi 1,8-16v -85 kW LPG ,r.v.2000
Byla - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v -76kW LPG ,r.v.1990

Uživatelský avatar
6666667
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 698
Registrován: 06.05.2011 17:25
Bydliště: od Olomóce
Kontaktovat uživatele:

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Příspěvek od 6666667 » 27.11.2018 09:13

Abych doplnil, po odstranění toho senzoru se rozsvítila kontrolka dobíjení. Altik dobijí permanentně neměnných 13.5V. Což není ideální, ale zajití to, že se nebude brát z baterky. Mám totiž malou závodní baterii v kufru a ten systém by mi ji vycucal jak nic.
Byl Focus ST225-TimeAttack Brno 2:32
Byla Mazda RX-8-CrashAttack Brno 0:00
Je Fiesta ST180 new project

Uživatelský avatar
jivo
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 116
Registrován: 19.02.2019 21:35
Bydliště: Někde mezi D0

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Příspěvek od jivo » 15.03.2019 12:50

Napadla mě myšlenka, hodit na pin3 toho dobíjení resistor (potenciometr) a jeho zkratovací tlačítko. Předpokládám, že to měří napětí mezi baterkou a altíkem a to budou malá napětí a potečou skor nulové proudy.
Předpokládám, že auto dobíj do nějaké základní kapacity a poté smart-kurvítkem. Tedy pokud by pokleslo napětí pod 14V, zapnul bych resistor podvrhnul více vybitou baterii. Nemá někdo poznatky, zda je to správné možné řešení? Trvdé odpojení smart-kuvítka asi není řešení.

Ford Galaxy MK3 2014, je zde stené řešení s třípinem 1,2,3 a 3 je napětí 12V?
Kam ten 3.pin vede, jistě lepší napojit v autě než tahat z motoru?
Zde prý již nejde jen vyndat pojistku. Nebo raději odpojit i vodiče 1 a 2?

Já mám auto jako víkendovku, tedy během jednoho až dvou měsíce možá 4-8 krátkýcj jízdl po cca 10km a poté normálně 300-500km + dovolené. Tedy potřebuji před odstavením baterii opravdu dobít jako vypálit více zanesený DPF.

Baterie: viewtopic.php?p=1159986#p1159986
DPF: viewtopic.php?f=168&t=49475

mám 2pin a teda asi bez pojiskty a předpokládám bílej půjde do GEMu. Stále koketuji s myšlenou, tam dát silnější potenciometr a zkusit při dobíjení malinko dát odpor a zkusit vypozorovat, zda by nějaká hodnota nedokázla baterku dobíjet lépe. Nevěřím, že po studeném startu těch 13.8V (ma Convers+) na dobití stačí. Chtěl bych i zablokovat "dobíjení" 12V, tedy vybíjení. Na ekologii typem ušetříte 1l nafty na 1rok mě už možná stálo carsharing, Baumax, kabely, carshering, start, teda cca 2l benálu.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV

Odpovědět

Zpět na „Motor + Podvozek“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti