Stránka 1 z 1

Senzor součástí minus pólu baterie

Napsal: 21.11.2018 18:35
od 6666667
Mám Fiestu ST ale mají to asi všechny ecoboost motory. Dle ebay je to sensor. Je přímo součástí minus polu baterie má to 2 pin konektor jeden drát jde od plus přes pojistku a druhy jde někam do svazku nejspíš k řj motoru. Mohl by mi někdo znalí říct co to je? Dík
67507.jpg
67507_1.jpg

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Napsal: 21.11.2018 18:37
od ZaQik
senzor dobijeni baterie

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Napsal: 21.11.2018 18:39
od phofy
BMS alias kurvítko :mrgreen: začni asi tady číst http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 3#p1138943

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Napsal: 22.11.2018 10:34
od 6666667
Dík za odkaz na vlákno :palec_nahoru:

Takže když bych to shrnul co jsem vyčetl, jedná se o senzor systému inteligentního dobíjení akumulátoru, který zjednodušeně řečeno funguje tak, že dobíjí baterii přednostně jen při deceleraci, takový pseudo eco systém využívajíce odpadní energie při jízdě. Což má za následek nedostatečné dobíjení a v podstatě permanentní podbití akumulátoru, které může vést (vede) k významnému snížení jeho životnosti.

Řešení:
-Vyndat pojistku (v mém případě odstranit komplet), systém bude v chybě, ale dobíjení bude fungovat normálně tzn. jako ve starších vozech, kdy alternátor drží konstantní napětí něco kolem 14,6-14,8V tedy baterie se dobíjí permanentně.

-Vše nechat tak jak je, pořídit externí nabíječku a čas od času, ideálně stále dobíjet akumulátor do plna.


Pochopil jsem správně :?:

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Napsal: 22.11.2018 10:36
od phofy
Ano, pochopil jsi to spravne :perfect:

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Napsal: 22.11.2018 10:56
od Wolf78
6666667 píše: -Vše nechat tak jak je, pořídit externí nabíječku a čas od času, ideálně stále dobíjet akumulátor do plna.
já to řeším - zakoupená autonabíječka Ctek MXS 5,0 - jednou do měsíce nabíjím baterku do plna . Jednou za 1/2 roku udělám RECOND mode . A nejlepší bude ještě vypnout Stop/Start :wink: , Pojistku jsem nevytahoval :wink:

Napsal: 22.11.2018 11:24
od djdekl
Pred panelakem idealni varianta :-D

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Napsal: 22.11.2018 11:33
od Wolf78
nebudeš tomu věřit ,ale i před panelákem se to dá řešit ,třeba dlouhou prodlužkou (tedy pokud neparkuješ kilometr od domu :lol: ) :wink: nejednou jsem tak nabíjel baterku , než jsem si koupil garáž :wink:

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Napsal: 27.11.2018 08:13
od 6666667
Abych doplnil, po odstranění toho senzoru se rozsvítila kontrolka dobíjení. Altik dobijí permanentně neměnných 13.5V. Což není ideální, ale zajití to, že se nebude brát z baterky. Mám totiž malou závodní baterii v kufru a ten systém by mi ji vycucal jak nic.

Re: Senzor součástí minus pólu baterie

Napsal: 15.03.2019 11:50
od jivo
Napadla mě myšlenka, hodit na pin3 toho dobíjení resistor (potenciometr) a jeho zkratovací tlačítko. Předpokládám, že to měří napětí mezi baterkou a altíkem a to budou malá napětí a potečou skor nulové proudy.
Předpokládám, že auto dobíj do nějaké základní kapacity a poté smart-kurvítkem. Tedy pokud by pokleslo napětí pod 14V, zapnul bych resistor podvrhnul více vybitou baterii. Nemá někdo poznatky, zda je to správné možné řešení? Trvdé odpojení smart-kuvítka asi není řešení.

Ford Galaxy MK3 2014, je zde stené řešení s třípinem 1,2,3 a 3 je napětí 12V?
Kam ten 3.pin vede, jistě lepší napojit v autě než tahat z motoru?
Zde prý již nejde jen vyndat pojistku. Nebo raději odpojit i vodiče 1 a 2?

Já mám auto jako víkendovku, tedy během jednoho až dvou měsíce možá 4-8 krátkýcj jízdl po cca 10km a poté normálně 300-500km + dovolené. Tedy potřebuji před odstavením baterii opravdu dobít jako vypálit více zanesený DPF.

Baterie: viewtopic.php?p=1159986#p1159986
DPF: viewtopic.php?f=168&t=49475

mám 2pin a teda asi bez pojiskty a předpokládám bílej půjde do GEMu. Stále koketuji s myšlenou, tam dát silnější potenciometr a zkusit při dobíjení malinko dát odpor a zkusit vypozorovat, zda by nějaká hodnota nedokázla baterku dobíjet lépe. Nevěřím, že po studeném startu těch 13.8V (ma Convers+) na dobití stačí. Chtěl bych i zablokovat "dobíjení" 12V, tedy vybíjení. Na ekologii typem ušetříte 1l nafty na 1rok mě už možná stálo carsharing, Baumax, kabely, carshering, start, teda cca 2l benálu.