"P1632 Smart Alternator Faults Sensor/Circuit Malfunction"

Motor, převodovka, DPF ...
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2935
Registrován: 07.03.2011 00:29
Bydliště: Vyškov

"P1632 Smart Alternator Faults Sensor/Circuit Malfunction"

Příspěvek od Stanley_vy » 13.09.2019 13:37

Od středy řeším svítící kontrolku dobíjení. Po nastartování zhasne, ale po chvíli se zase rozsvítí. Auto jezdí, svítí, topí, chladí, vyhřívá, dle měření i dobíjí, ale vypisuje dvě chyby s kódem P1632 k chytrému dobíjení (neočekávaná činnost, nízký výkon). Směřuje mě to proto buď na nefunční regulátor nebo přerušenou kabeláž.

Nicméně jsem vyčetl (ve schematech to nejsem za boha schopný najít), že alternátor má mít konektor se třemi dráty. Já však vidím jen jeden silový kabel a jeden konektor s jediným drátem (modrý s bílým pruhem) vedoucím do svazku směrem k pojistkové skříni.

Chyby jsem vymazal, ale po rozsvícení kontrolky naběhnou znovu.

Dokáže někdo poradit, co ještě zkontrolovat než odvezu auto do servisu?

Uživatelský avatar
bembek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 127
Registrován: 08.05.2014 17:06
Bydliště: KE

Re: "P1632 Smart Alternator Faults Sensor/Circuit Malfunction"

Příspěvek od bembek » 13.09.2019 17:50

Tieto SMART dobíjacie systémy majú kontrolku dobíjania, ktorá signalizuje komunikáciu medzi alternátorom a riadiacou jednotkou motora. Nie samotné dobíjanie. Takže v pohode nastane stav, kedy alternátor dobíja správne, ale z nejakého dôvodu nekomunikuje s PCM a kontrolka svieti. ( napr. vadný regulátor na alternátore..) Nastať môže aj opačná situácia ( a toto by som považoval za absurdnosť tohto systému) že kontrolka nesvieti a alternátor nedobíja. Vodič to zistí až keď nenaštartuje. Takže ak ti svieti kontrolka a dobíjanie funguje chyba je v komunikácii alternátor-PCM. Všetko vlastná, trpká skúsenosť.

edit: Ešte by som dodal, že v prípade straty komunikácie alternátor-PCM prejde dobíjanie do klasického stavu bez SMART funkcie. T.j. dobíja konštantne okolo 14,6V. Čiže de facto to baterke len prospeje.
Naposledy upravil(a) bembek dne 22.04.2020 18:14, celkem upraveno 1 x.
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium Obrázek


MalaTang
Příspěvky: 1
Registrován: 26.11.2019 10:34

Re: "P1632 Smart Alternator Faults Sensor/Circuit Malfunction"

Příspěvek od MalaTang » 27.11.2019 09:09

The sensor (ACS722KMATR-10AB-T) is a detection device that can sense the information being measured, and can transform the sensed information into electrical signals or other required forms of information output according to a certain rule to meet the information Requirements for transmission, processing, storage, display, recording and control.
The characteristics of the sensor include: miniaturization, digitization, intelligence, multi-function, systemization, and network. It is the primary link to achieve automatic detection and automatic control. The existence and development of sensors allow objects to have senses such as touch, taste and smell, and make objects slowly come to life. It is generally divided into ten categories such as thermal sensors, light sensors, gas sensors, force sensors, magnetic sensors, humidity sensors, sound sensors, radiation sensors, color sensors, and taste sensors according to their basic sensing functions. .

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host