Zavzdušněný systém posilovače řízení

Motor, převodovka, DPF ...
Moderátor:foki
Odpovědět
otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 161
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Zavzdušněný systém posilovače řízení

Příspěvek od otík » 20.02.2021 20:03

Zdravím,
Loni na podzim jsem byl nucen měnit čerpadlo posilovače řízení. Důvodem byla nefunkčnost/ ztráta posilovacího účinku a časté škubání v řízení, to vše doprovázené kvilivým zvukem z prostoru čerpadla. Závada byla vyhodnocena jako vadné čerpadlo. Domluvili jsme se, že tam nainstaluje nové, ale z druhovýroby. Propláchl několikrát systém, vyčistil sítko v nadržce, naplnil systém novou kapalinou dle fordí specifikace a provedl odvzdušnění.

Posilovací účinek se sice dostavil, ale čerpadlo od někud bere vzduch. Prostě v nádrži to hodně pění. Řízení je takové jakoby gumové, rozhodně není tuhé, každá nerovnost je ve volantu cítit. Reaguje ale přesně, a to i kolem středové polohy. Kapalina neubývá.
Ale čerpadlo dál kvílí, s rostoucími otáčkami motoru je zvuk intenzivnější a to tak, že prehluší zvuk motoru. Nicméně po zahřátí motoru, resp. ujetí cca 10 až 15km se zvuk postupně vytratí až zmizí zcela úplně.
Pokud jsou kola rovně, čerpadlo kvílí o něco méně. Jakmile zatočím na jednu stranu intenzita se zvětšuje. Na volnoběh při točení, ve volantu mírně škube. Od cca 1 500 otáček už je otáčení plynulé.
Takto popsaný stav jsem reklamoval, auto bylo jeden den v servise: vizuální revize těsnosti systému, opět vyměněna kapalina. Poté byl stav krátkodobě lepší, ale druhý den ráno byl stav jako před tím.
Znovu jsem reklamoval, mechanik ale tvrdí, že už netuší, co by to mohlo být. Nicméně zkusí se poradit a na příští týden jsme se dohodli na další kolo.
Když systém odvzdušním bez puštěného motoru, vyjede z tama spousta bublin, až pak už nejdou žádné. Takto odvzdušněný systém vydrží ujetí cca 50 až 100m než se zpátky zavdušní a začne kvílet.
Když jsem sám hledal na netu možné příčiny, našel jsem toto:
- netěsné spoje v potrubí nádrž / čerpadlo (vizuálně není ale žádný únik vidět, ani mastný flek.
- poškozený O kroužek na výstupní tlakové hadici v čerpadle
- zaseklý zpětný ventil v čerpadle
- vadné čerpadlo
- vadný mechanismus řízení / otočný řídící ventil na volantu

Už jsem z toho zoufalý. Obávám se, abych ježděním situaci ještě neshoršil. :nixw:
Díky za tip.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 161
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Zavzdušněný systém posilovače řízení

Příspěvek od otík » 26.02.2021 18:10

... nikoho nic nenapadá? :|
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 161
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Zavzdušněný systém posilovače řízení

Příspěvek od otík » 08.03.2021 19:11

Tak můj příběh má snad šťastné rozuzlení. Po výměně nádržky servo kapaliny je kvílení pryč a systém se přestal zavzdušňovat. Vypadá to, že to bylo zaneseným sítkem a ani přečištění nepomohlo. Zatím tam mám náhradní nádržku a chvilku s tím budu jezdit. Pokud bude stále vše ok, tak tam koupíme originální nádržku.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti