Dobíjení

Motor, převodovka, DPF ...
Moderátor:foki
Uživatelský avatar
phofy
moderátor
moderátor
Příspěvky: 8649
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení

Příspěvek od phofy » 21.07.2020 08:05

Jak víš že tam nemáš BMS?

otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Dobíjení

Příspěvek od otík » 21.07.2020 08:10

Usuzuji tak podle výčtu z VIN (WF0MXXGBWM8Y8420) a podle konfigurace auta (odečteno z ELMConfigu).
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Uživatelský avatar
phofy
moderátor
moderátor
Příspěvky: 8649
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení

Příspěvek od phofy » 21.07.2020 08:12

Ono je mozny, ze ti odchazi altik

otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Dobíjení

Příspěvek od otík » 21.07.2020 08:44

To je docela možné, taky tuším, že to míří za altíkem. Otázka je zda odchází celý jako komplet, nebo jen některá jeho část, která se dá vyměnit.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 18314
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Dobíjení

Příspěvek od ZaQik » 21.07.2020 08:50

nejaky autoelektrikar, co ma zatezovy test pro altiky, Ti to otestuje "na pockani"
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Dobíjení

Příspěvek od otík » 21.07.2020 12:32

jj, vidím to stejně. Dnes po 15h už jsem objednaný na přeměření. Tak pak dám vědět.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

otík
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Dobíjení

Příspěvek od otík » 23.07.2020 08:57

tak autoelektrikář navštíven, borec vytáhl z bloku alternátoru krytku +pólu a připojil k němu a ke kostře voltmetr. Hodnoty byly kolem 13V (13,1-13,5V) a prý dobrý, dobíjení probíhá (auto po ujetých cca 3km a otáčky na volnoběh).
Trochu jsem rozvedl diskuzi co mě trápí, tak mě nabídl repasi a revizi alternátoru a elektriky v autě (rozebrat altík, přesoustružit komutátor, výměna uhlíků, přeměření na stolici, měření ukostření, případné dohledání závady, ...) cenově do 3,5-4tis. Tak do toho asi půjdu, protože elektrika je na tomto jinak super autě prostě problém.
Ještě jsem zkusil připojit diagnostiku Forscan v telefonu (přes FORDiag) a sledovat průběh palubního napětí při normální jízdě do práce a zpět a vůbec to není stabilní. Hodnoty neustále kmitaly v rozpětí 11,5 - 14V, každou vteřinu aspoň 2x změna, při jízdě to bylo spíš blíž k těm 14V, řekněme od 13,5V, ale jakmile jsem zastavil a motor byl na volnoběh, tak jen 11-12,5V, běžel jen ventilátor a rádio.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

cendafren
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 25.03.2011 21:10

Re: Dobíjení

Příspěvek od cendafren » 13.08.2020 19:56

Mám CMAXe 2005, 2L benzin. Měřil jsem nabíjecí napětí a proud a nevím, jestli dobíjení funguje správně? Maximální dobíjecí napětí jsem naměřil 13.24V přímo na baterii. Podmínky: Teplota 30°C, Motor 90°C, Baterie naprázdno před startem 12.6V.

Zde jsou naměřené hodnoty ( proud -bere z baterie, +dobíjí ):

Otáčky Nabíjecí Nabíjecí
1/min napětí (V) proud (A)

Světla, Klima, vyhřívání sedaček, vyhřívání zrcátek, vyhřívané okna obě, prostě vše co jde.
750 12.252V -10A
1500 12.124V -1A
2000 12.120V -1A
3000 12.126V 0A

Světla, Klima, vyhřívání sedaček.
750 13.147V +5A
1500 13.172V +7A
2000 13.180V +7A
3000 13.190V +8A

Nic navíc
750 13.216V +5A
1500 13.230V +6A
2000 13.240V +6A
3000 13.240V +6A
Ford CMAX Titanium, 2005, 2.0 B+LPG 107KW.
Ford CMAX Titanium, 2012, 2.0 TDCI 120KW.

Uživatelský avatar
Tomas_1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 114
Registrován: 30.03.2008 08:13
Bydliště: Trnava

Re: Dobíjení

Příspěvek od Tomas_1 » 27.12.2020 22:31

cendafren: Fú ha, to je potrebné takto pomerať ? Nestačí merať len napätie : batérie / dobíjacie napätie (alternátor) ? Inak toto je "chlievik" pre S-Max.

Tiež sa spýtam. Prišla zima a batérky sa prejavujú v akom sú stave ...

3 ročná batérka v S-Maxe, AGM 70Ah 720A :
... pred naštartovaním / auto stálo min deň 11,7V
... po naštartovaní hneť začne alternátor dobíjať s 14,9V
Tá 3-ročná batérka je na vyhodenie ? Auto nehlási slabú batériu. Po ochaldení, nie je to štartovanie také brrrm, viacej potočí, ale je to v podstate hneť.

Kúpil som si už aj "modernú" nabíjačku Bosch C7. Batériu chcem nabíjať v aute. + pól na batérii dočiahnem s krokodílom. - pól mám dať vedľa čo je tá kostra na blatníku, či čo to tam je /sú tam zapojené hrubé káble/ ??
Ford S-Max II 2.0 TDCI, 2017, 110kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 18314
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Dobíjení

Příspěvek od ZaQik » 28.12.2020 09:38

muzes dobijet i v aute tak, jak pises

jak to mas s inteligentnim dobijenim? je aktivni? kolik toho za den najezdis a pri kolika startech?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Tomas_1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 114
Registrován: 30.03.2008 08:13
Bydliště: Trnava

Re: Dobíjení

Příspěvek od Tomas_1 » 28.12.2020 10:20

Áno, tá inteligencia je určite aktívna.
To auto teraz dosť stálo.
Keď jazdí tak 2-4 km (obchod 2x štart) 2x20km (práca 2xštart).

Ja viem teraz mi poviete, že to je málo, aby sa batéria dobila. Ale kurňa tie vieci nám majú slúžiť a nie naopak 8O

A ten štart/stop sytém vypínam, mám tam na to ešte tlačítko.

Idem to nabiť.

Edit: Jaj ešte, toho S-Maxa mám nabíjať batérku, keď je odomknutý, teda spätné zrkadlá sú vysunuté a palubovka / počítač ide ?
Alebo otvorím si motor a auto zamknem (zhasne palubovka /počítač, spätné sú zatiahunté) ? Či to je jedno ?
V manuále k nabíjačke je písané, že "vypnite zapaľovanie a vozidlo uveďte do parkovacej polohy zatiahnutím parkovacej brzdy".
Naposledy upravil(a) Tomas_1 dne 28.12.2020 10:38, celkem upraveno 1 x.
Ford S-Max II 2.0 TDCI, 2017, 110kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 18314
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Dobíjení

Příspěvek od ZaQik » 28.12.2020 10:23

to jsou kratke trasy, tim auto nedobijes (ani s deaktivovanym inteligentnim dobijenim, ktere nemas)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Tomas_1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 114
Registrován: 30.03.2008 08:13
Bydliště: Trnava

Re: Dobíjení

Příspěvek od Tomas_1 » 28.12.2020 10:42

To by som bol radšej keby tam to inteligentne dobíjanie nebolo a fungovalo to ako na strom aute. Ale skorej to tam bude... keď to je EURO6.

Toho S-Maxa mám nabíjať batérku, keď je odomknutý, teda spätné zrkadlá sú vysunuté a palubovka / počítač ide ?
Alebo otvorím si motor a auto zamknem (zhasne palubovka /počítač, spätné sú zatiahunté) ? Či to je jedno ?
V manuále k nabíjačke je písané, že "vypnite zapaľovanie a vozidlo uveďte do parkovacej polohy zatiahnutím parkovacej brzdy".
Ford S-Max II 2.0 TDCI, 2017, 110kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 18314
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Dobíjení

Příspěvek od ZaQik » 28.12.2020 11:01

kdyz zamknes, rychleji klesne odber a dobijeni skonci driv
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Tomas_1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 114
Registrován: 30.03.2008 08:13
Bydliště: Trnava

Re: Dobíjení

Příspěvek od Tomas_1 » 28.12.2020 13:05

Tak Bosch C7 dobíja dosť rýchlo. Po pol hodine je batéria nad 75% (kapacity?) a nabíjacie napätie je 13,25V. Režim 2 (14,7V 7A) pre batérie AGM.

Edit: Kde sa má dať - pól, je to tam označené, taká nálepečka so šípkou. A aj na + na bétérii je tam na to pliešik. Je vidieť, že batéria bola dobíjaná, je to poškriabané. Úžasné budeme dobíjať batérky ako voľakedy, alebo je to príprava na elektro-autá ? :roll:
Ford S-Max II 2.0 TDCI, 2017, 110kW
Ford Focus II Combi 1.8 TDCI, 2006, 85kW

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host