Stránka 2 z 3

Re: Dobíjení

Napsal: 21.07.2020 08:05
od phofy
Jak víš že tam nemáš BMS?

Re: Dobíjení

Napsal: 21.07.2020 08:10
od otík
Usuzuji tak podle výčtu z VIN (WF0MXXGBWM8Y8420) a podle konfigurace auta (odečteno z ELMConfigu).

Re: Dobíjení

Napsal: 21.07.2020 08:12
od phofy
Ono je mozny, ze ti odchazi altik

Re: Dobíjení

Napsal: 21.07.2020 08:44
od otík
To je docela možné, taky tuším, že to míří za altíkem. Otázka je zda odchází celý jako komplet, nebo jen některá jeho část, která se dá vyměnit.

Re: Dobíjení

Napsal: 21.07.2020 08:50
od ZaQik
nejaky autoelektrikar, co ma zatezovy test pro altiky, Ti to otestuje "na pockani"

Re: Dobíjení

Napsal: 21.07.2020 12:32
od otík
jj, vidím to stejně. Dnes po 15h už jsem objednaný na přeměření. Tak pak dám vědět.

Re: Dobíjení

Napsal: 23.07.2020 08:57
od otík
tak autoelektrikář navštíven, borec vytáhl z bloku alternátoru krytku +pólu a připojil k němu a ke kostře voltmetr. Hodnoty byly kolem 13V (13,1-13,5V) a prý dobrý, dobíjení probíhá (auto po ujetých cca 3km a otáčky na volnoběh).
Trochu jsem rozvedl diskuzi co mě trápí, tak mě nabídl repasi a revizi alternátoru a elektriky v autě (rozebrat altík, přesoustružit komutátor, výměna uhlíků, přeměření na stolici, měření ukostření, případné dohledání závady, ...) cenově do 3,5-4tis. Tak do toho asi půjdu, protože elektrika je na tomto jinak super autě prostě problém.
Ještě jsem zkusil připojit diagnostiku Forscan v telefonu (přes FORDiag) a sledovat průběh palubního napětí při normální jízdě do práce a zpět a vůbec to není stabilní. Hodnoty neustále kmitaly v rozpětí 11,5 - 14V, každou vteřinu aspoň 2x změna, při jízdě to bylo spíš blíž k těm 14V, řekněme od 13,5V, ale jakmile jsem zastavil a motor byl na volnoběh, tak jen 11-12,5V, běžel jen ventilátor a rádio.

Re: Dobíjení

Napsal: 13.08.2020 19:56
od cendafren
Mám CMAXe 2005, 2L benzin. Měřil jsem nabíjecí napětí a proud a nevím, jestli dobíjení funguje správně? Maximální dobíjecí napětí jsem naměřil 13.24V přímo na baterii. Podmínky: Teplota 30°C, Motor 90°C, Baterie naprázdno před startem 12.6V.

Zde jsou naměřené hodnoty ( proud -bere z baterie, +dobíjí ):

Otáčky Nabíjecí Nabíjecí
1/min napětí (V) proud (A)

Světla, Klima, vyhřívání sedaček, vyhřívání zrcátek, vyhřívané okna obě, prostě vše co jde.
750 12.252V -10A
1500 12.124V -1A
2000 12.120V -1A
3000 12.126V 0A

Světla, Klima, vyhřívání sedaček.
750 13.147V +5A
1500 13.172V +7A
2000 13.180V +7A
3000 13.190V +8A

Nic navíc
750 13.216V +5A
1500 13.230V +6A
2000 13.240V +6A
3000 13.240V +6A

Re: Dobíjení

Napsal: 27.12.2020 22:31
od Tomas_1
cendafren: Fú ha, to je potrebné takto pomerať ? Nestačí merať len napätie : batérie / dobíjacie napätie (alternátor) ? Inak toto je "chlievik" pre S-Max.

Tiež sa spýtam. Prišla zima a batérky sa prejavujú v akom sú stave ...

3 ročná batérka v S-Maxe, AGM 70Ah 720A :
... pred naštartovaním / auto stálo min deň 11,7V
... po naštartovaní hneť začne alternátor dobíjať s 14,9V
Tá 3-ročná batérka je na vyhodenie ? Auto nehlási slabú batériu. Po ochaldení, nie je to štartovanie také brrrm, viacej potočí, ale je to v podstate hneť.

Kúpil som si už aj "modernú" nabíjačku Bosch C7. Batériu chcem nabíjať v aute. + pól na batérii dočiahnem s krokodílom. - pól mám dať vedľa čo je tá kostra na blatníku, či čo to tam je /sú tam zapojené hrubé káble/ ??

Re: Dobíjení

Napsal: 28.12.2020 09:38
od ZaQik
muzes dobijet i v aute tak, jak pises

jak to mas s inteligentnim dobijenim? je aktivni? kolik toho za den najezdis a pri kolika startech?

Re: Dobíjení

Napsal: 28.12.2020 10:20
od Tomas_1
Áno, tá inteligencia je určite aktívna.
To auto teraz dosť stálo.
Keď jazdí tak 2-4 km (obchod 2x štart) 2x20km (práca 2xštart).

Ja viem teraz mi poviete, že to je málo, aby sa batéria dobila. Ale kurňa tie vieci nám majú slúžiť a nie naopak 8O

A ten štart/stop sytém vypínam, mám tam na to ešte tlačítko.

Idem to nabiť.

Edit: Jaj ešte, toho S-Maxa mám nabíjať batérku, keď je odomknutý, teda spätné zrkadlá sú vysunuté a palubovka / počítač ide ?
Alebo otvorím si motor a auto zamknem (zhasne palubovka /počítač, spätné sú zatiahunté) ? Či to je jedno ?
V manuále k nabíjačke je písané, že "vypnite zapaľovanie a vozidlo uveďte do parkovacej polohy zatiahnutím parkovacej brzdy".

Re: Dobíjení

Napsal: 28.12.2020 10:23
od ZaQik
to jsou kratke trasy, tim auto nedobijes (ani s deaktivovanym inteligentnim dobijenim, ktere nemas)

Re: Dobíjení

Napsal: 28.12.2020 10:42
od Tomas_1
To by som bol radšej keby tam to inteligentne dobíjanie nebolo a fungovalo to ako na strom aute. Ale skorej to tam bude... keď to je EURO6.

Toho S-Maxa mám nabíjať batérku, keď je odomknutý, teda spätné zrkadlá sú vysunuté a palubovka / počítač ide ?
Alebo otvorím si motor a auto zamknem (zhasne palubovka /počítač, spätné sú zatiahunté) ? Či to je jedno ?
V manuále k nabíjačke je písané, že "vypnite zapaľovanie a vozidlo uveďte do parkovacej polohy zatiahnutím parkovacej brzdy".

Re: Dobíjení

Napsal: 28.12.2020 11:01
od ZaQik
kdyz zamknes, rychleji klesne odber a dobijeni skonci driv

Re: Dobíjení

Napsal: 28.12.2020 13:05
od Tomas_1
Tak Bosch C7 dobíja dosť rýchlo. Po pol hodine je batéria nad 75% (kapacity?) a nabíjacie napätie je 13,25V. Režim 2 (14,7V 7A) pre batérie AGM.

Edit: Kde sa má dať - pól, je to tam označené, taká nálepečka so šípkou. A aj na + na bétérii je tam na to pliešik. Je vidieť, že batéria bola dobíjaná, je to poškriabané. Úžasné budeme dobíjať batérky ako voľakedy, alebo je to príprava na elektro-autá ? :roll: