Systém posilovače řízení

Motor, převodovka, DPF ...
Moderátor:foki
otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Systém posilovače řízení

Příspěvek od otík » 20.02.2021 20:03

Zdravím,
Loni na podzim jsem byl nucen měnit čerpadlo posilovače řízení. Důvodem byla nefunkčnost/ ztráta posilovacího účinku a časté škubání v řízení, to vše doprovázené kvilivým zvukem z prostoru čerpadla. Závada byla vyhodnocena jako vadné čerpadlo. Domluvili jsme se, že tam nainstaluje nové, ale z druhovýroby. Propláchl několikrát systém, vyčistil sítko v nadržce, naplnil systém novou kapalinou dle fordí specifikace a provedl odvzdušnění.

Posilovací účinek se sice dostavil, ale čerpadlo od někud bere vzduch. Prostě v nádrži to hodně pění. Řízení je takové jakoby gumové, rozhodně není tuhé, každá nerovnost je ve volantu cítit. Reaguje ale přesně, a to i kolem středové polohy. Kapalina neubývá.
Ale čerpadlo dál kvílí, s rostoucími otáčkami motoru je zvuk intenzivnější a to tak, že prehluší zvuk motoru. Nicméně po zahřátí motoru, resp. ujetí cca 10 až 15km se zvuk postupně vytratí až zmizí zcela úplně.
Pokud jsou kola rovně, čerpadlo kvílí o něco méně. Jakmile zatočím na jednu stranu intenzita se zvětšuje. Na volnoběh při točení, ve volantu mírně škube. Od cca 1 500 otáček už je otáčení plynulé.
Takto popsaný stav jsem reklamoval, auto bylo jeden den v servise: vizuální revize těsnosti systému, opět vyměněna kapalina. Poté byl stav krátkodobě lepší, ale druhý den ráno byl stav jako před tím.
Znovu jsem reklamoval, mechanik ale tvrdí, že už netuší, co by to mohlo být. Nicméně zkusí se poradit a na příští týden jsme se dohodli na další kolo.
Když systém odvzdušním bez puštěného motoru, vyjede z tama spousta bublin, až pak už nejdou žádné. Takto odvzdušněný systém vydrží ujetí cca 50 až 100m než se zpátky zavdušní a začne kvílet.
Když jsem sám hledal na netu možné příčiny, našel jsem toto:
- netěsné spoje v potrubí nádrž / čerpadlo (vizuálně není ale žádný únik vidět, ani mastný flek.
- poškozený O kroužek na výstupní tlakové hadici v čerpadle
- zaseklý zpětný ventil v čerpadle
- vadné čerpadlo
- vadný mechanismus řízení / otočný řídící ventil na volantu

Už jsem z toho zoufalý. Obávám se, abych ježděním situaci ještě neshoršil. :nixw:
Díky za tip.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Zavzdušněný systém posilovače řízení

Příspěvek od otík » 26.02.2021 18:10

... nikoho nic nenapadá? :|
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Zavzdušněný systém posilovače řízení

Příspěvek od otík » 08.03.2021 19:11

Tak můj příběh má snad šťastné rozuzlení. Po výměně nádržky servo kapaliny je kvílení pryč a systém se přestal zavzdušňovat. Vypadá to, že to bylo zaneseným sítkem a ani přečištění nepomohlo. Zatím tam mám náhradní nádržku a chvilku s tím budu jezdit. Pokud bude stále vše ok, tak tam koupíme originální nádržku.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Únik servo kapaliny

Příspěvek od otík » 25.02.2024 06:57

Zdravím, zřejmě mám někde prasklinu v okruhu servo řízení. Auto Galaxy 2008, 2.2tdci 129kw, klasický hydraulický posilovač. Koupil jsem servo kapalinu a dolil v nádrže po značku Max cca 0.5L. Ale po ujetí cca 10 km chvíli kvileni servo pumpy, a pak už ani to ne a ztuhlo mi řízení a evidentně nefunguje posilovač. Volant jde točit strašně ztuha. Bohužel jsem nyní cca 40km od domu a nádržka úplně suchá. Když auto stojí, tak je pod ním sucho. S autem se jet normálně dá, ale pumpa jede asi na sucho. Jak moc je to pro tu pumpu prosím velký problém? Potřeboval bych dojet domů a pak to ještě hodit cca 10 km do servisu. Zbylo mě cca 0.5L tě servo kapaliny, ale když ji doliju tak do 10km budu ve stejné situaci.
Celé se to stalo zcela nečekaně, večer jsem přijel z práce a vše ok, a ráno při cestě do práce problém.

Díky.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Únik servo kapaliny

Příspěvek od ZaQik » 25.02.2024 07:27

procvicil bych svaly a vyndal velkou pojistku od serva ... svezes se 50km bez posilovace rizeni; jde to, ale mysli na to pred kazdou prudsi zatackou, protoze ji budes muset projizdet v jine stope (nebo pomaleji)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Systém posilovače řízení

Příspěvek od otík » 25.02.2024 08:19

Prudší zatáčky už mám zvládnuté. Horší je parkování a otáčení na místě. To je fakt posilovna.
Kde mám prosím hledat tu pojistku od serva? Jde to i bez nářadí? Mám s sebou je švýcarský nůž.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Systém posilovače řízení

Příspěvek od ZaQik » 25.02.2024 08:30

z boku motorove pojistkovnice je F3 80A ... pokud to nepujde, tak bych se spokojil s F42 10A (nebo alespon rele R7)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Systém posilovače řízení

Příspěvek od otík » 25.02.2024 11:20

Aha, ale já mám je čistou hydrauliku, žádné Elektro.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Systém posilovače řízení

Příspěvek od ZaQik » 25.02.2024 12:00

a cerpadlo hydrauliky je pohaneno cim? naporem vetru? :roll:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Systém posilovače řízení

Příspěvek od otík » 25.02.2024 12:39

Klinovým řemenem společně s alternátorem.
Jak jsem psal jen hydraulika, žádné elektro. Ani kontrolku na přístrojové desce nemám, ani chybu v diagnostice.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 113
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: Systém posilovače řízení

Příspěvek od Pet70 » 25.02.2024 12:52

Vše řešit podle vin nápis edit /napiš/ ho sem a hnedle se bude vědět co tam je a že by jsi neměl olej pod autem se mi nezdá , chvíli to muže téct do manžety ale jednou to i vyteče , je otázka kdy nebo spíš dírka v trubce
Naposledy upravil(a) Pet70 dne 25.02.2024 14:59, celkem upraveno 1 x.

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Systém posilovače řízení

Příspěvek od otík » 25.02.2024 13:20

Moje VIN je: WF0MXXGBWM8Y84206
Přijde mě, že to teče jen když jede motor=běží i pumpa. Ale i po dvou dnech stání je pod autem sucho.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Pet70
Nováček
Nováček
Příspěvky: 113
Registrován: 02.01.2024 09:50

Re: Systém posilovače řízení

Příspěvek od Pet70 » 25.02.2024 14:58

jo je tam klasické olejové čerpadlo na drážkový řemen , musíš hledat kde to teče , je mrak míst odkud to může téct a pokud si s tím jel tak za mě bude čerpadlo KO , je otázka zda ti případné "šponky" už nevletěli do hřebene řízení je to jen můj pohled. :wink:

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23373
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Systém posilovače řízení

Příspěvek od ZaQik » 25.02.2024 15:27

jo, zadna elektrika ... omlouvam se za spatne rady a "vtipy" :oops:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

otík
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 24.07.2017 18:59
Bydliště: ValMez

Re: Systém posilovače řízení

Příspěvek od otík » 25.02.2024 16:14

V pohodě. Už jsem na cestě domů. Těch zbylých 0.5L tam vydrželo as 8km a víc už nic a na benzinkách to bohužel nemají.
Ford Galaxy Ghia, rv 2008, 2.2 TDCi (129kW)

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů