Utři mlíčko, slzičky a jdi raději spát, děti již mají dávno spát. Někdo je poloviční pitomec a někdo je pitomec od narození, jen mu to maminka zatajila a on si myslí, že je ten nejchytřejší
Atmosféra vs. downsizing motory
-
- Nováček
- Příspěvky: 69
- Registrován: 14.09.2020 18:45
- Bydliště: Mělník
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
+ FF IV combi ACTIVE 2,0 - 110kW - r.v. 2020
- FF III 1,5 EB - 110kW - r.v. 2017
- FF III 1,5 EB - 110kW - r.v. 2017
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Pred nou? To je v pripade, že by ztraty už byly takové, že je nárůst výkonu nestačí pokrývat, ale to by celej ten agragát musel být asi ze dřeva. Takže ne, naopak se vyplatí kolikrát jít až za Pmax
No zopakoval jsi toho hodně, co už jsem jinak psal.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ted nevim, zda davas jen priklad, ale vyssi kroutak a nizsi otacky muzou znamenat nizsi i vyssi vykon. To zalezi na konkretnich cislech.stano. píše: ↑17.01.2021 20:29A co ked ma vyssi krutak? Ale ma nizsie otacky. Vo vysledku, vykon je aj tak nizsi. Na rovnakej prevodovke, teda okrem specialnych pripadov a teoretickych kotrmelcov, pojde horsie.
Vid kokcafky 1.9 ftedeicku, pycovole tahne vodspoda, ale len 66kW. (navyse aj vysoka hmotnost). Tie vyskolila kdeaka 1.4-1.6 atmosfera.
Tak ono i dnes, kdyz si sednes do oktavky s 1.6 TDI, tak pocitove se to spatny nezda, ale kdyz dojde na to, že ten vykon chces, tak je to spis zklamani. 2.0 TDI uz je fajn.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tak já se přiznám, že teorií krouťák versus výkon jsem se nikdy nezabýval. Každé auto je samozřejmě jiné, jiný krouťák, jiný výkon, jiné zpřevodování. Takže za základ bezpečného a rychlého předjetí považuji to, aby člověk své auto a jeho možnosti poznal, aby věděl, co si s ním může a nemůže dovolit a jaký styl je tedy nejvhodnější. Praxe je praxe, tady žádná teorie nepomůže.
Když jsem měl například Felicii 1.9D , tak výkon ve skutečnosti nic moc ale byla to nafta, takže jízdní styl úplně jiný, protože měla sílu už při nižších otáčkách tak jsem nemusel tak často řadit. Ale pokud jsem potřeboval rychle předjet, určitě to nešlo zrychlit z malých otáček. Navíc tam dobře fungoval omezovač, takže na "dvojku" max. 60km/h, na "trojku" max 90km/h a na "čtyřku" max 120km/h, po dosažení té rychlosti jako když se to začne zbržďovat a víc to prostě nejelo. Tomu jsem musel taky přizpůsobit styl předjíždění a věděl jsem přesně, co si můžu a nebo už nemůžu dovolit. Přeřazení během předjíždění jsem se často nevyhnul. Po 10 letech když jsem přesedlal opět na benzín, tektokrát Fusiona 1.4, musel jsem si zvyknout na úplně jiný styl jízdy.
Nyní aktuálně jezdím s mým Fokusem 1.8 a služebně již sedmým rokem s Dacií 1.2, vystřídal jsem už různých aut docela dost a s každým jsem si styl rychlého a bezpečného předjíždění vychytal, každé je jiné. Sice se snažím o to, abych při předjíždění řadit nemusel, ale někdy i to je nutné, záleží na okolnostech. Živě umím jezdit s každým autem, včetně té Dacie 1.2. Tam je akorát problém, že se množí blbečci, za kterým se táhnu 15km kdy on jede chvíli 60, chvíli 70km v hod. a podobně, no a když se konečně naskytne bezpečná možnost předjetí a dostanu se vedle něj, tak se probudí a úmyslně zrychlí. Kvůli těmto kretenům jsem si u Dacie vybudoval svůj speciální postup, že když vidím že můžu předjet, nechám si od něj větší odstup, podřadím, rychle se rozjedu a blinkr vyhodím až v posledním okamžiku před zahájením předjíždění (samozřejmě neustále sleduji co se dějě za mnou). Ve chvíli, kdy začnu předjíždět jsem už rozjetý natolik, že než ten předjížděný stačí zareagovat, jsem rychle před ním. S Focusem, díky neporovnatelně silnějšímu motoru, si zase s tímhle lámat hlavu až tak nemusím. Prostě s každým autem se předjíždí jinak.
Když jsem měl například Felicii 1.9D , tak výkon ve skutečnosti nic moc ale byla to nafta, takže jízdní styl úplně jiný, protože měla sílu už při nižších otáčkách tak jsem nemusel tak často řadit. Ale pokud jsem potřeboval rychle předjet, určitě to nešlo zrychlit z malých otáček. Navíc tam dobře fungoval omezovač, takže na "dvojku" max. 60km/h, na "trojku" max 90km/h a na "čtyřku" max 120km/h, po dosažení té rychlosti jako když se to začne zbržďovat a víc to prostě nejelo. Tomu jsem musel taky přizpůsobit styl předjíždění a věděl jsem přesně, co si můžu a nebo už nemůžu dovolit. Přeřazení během předjíždění jsem se často nevyhnul. Po 10 letech když jsem přesedlal opět na benzín, tektokrát Fusiona 1.4, musel jsem si zvyknout na úplně jiný styl jízdy.
Nyní aktuálně jezdím s mým Fokusem 1.8 a služebně již sedmým rokem s Dacií 1.2, vystřídal jsem už různých aut docela dost a s každým jsem si styl rychlého a bezpečného předjíždění vychytal, každé je jiné. Sice se snažím o to, abych při předjíždění řadit nemusel, ale někdy i to je nutné, záleží na okolnostech. Živě umím jezdit s každým autem, včetně té Dacie 1.2. Tam je akorát problém, že se množí blbečci, za kterým se táhnu 15km kdy on jede chvíli 60, chvíli 70km v hod. a podobně, no a když se konečně naskytne bezpečná možnost předjetí a dostanu se vedle něj, tak se probudí a úmyslně zrychlí. Kvůli těmto kretenům jsem si u Dacie vybudoval svůj speciální postup, že když vidím že můžu předjet, nechám si od něj větší odstup, podřadím, rychle se rozjedu a blinkr vyhodím až v posledním okamžiku před zahájením předjíždění (samozřejmě neustále sleduji co se dějě za mnou). Ve chvíli, kdy začnu předjíždět jsem už rozjetý natolik, že než ten předjížděný stačí zareagovat, jsem rychle před ním. S Focusem, díky neporovnatelně silnějšímu motoru, si zase s tímhle lámat hlavu až tak nemusím. Prostě s každým autem se předjíždí jinak.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12898
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Mart: Uz od zaciatku celej debaty by pomohlo, keby citas co druhi pisu a potom nereagoval s tym, ze si polovicu veci domyslis.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Sry, ale píšeš voloviny a pak si to prekopavas k obrazu svému. Ja ctu moc dobře, ale Ty motas zakladni veci.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12898
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Hej? Co motam?
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
pravidelný způsob debaty, kde místo odpovědi přijde otázka.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12898
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ked uz dojdu argumenty treba prejst na tupe obvinenia a osobne utoky.
Vidim, ze obhajovanie stareho benzinoveho Mondea 2.0 je spojene aj s dalsimi defektami.
Vidim, ze obhajovanie stareho benzinoveho Mondea 2.0 je spojene aj s dalsimi defektami.
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ale oni ty motory nejsou špatné, jen prostě zastaralé. Doba jde dále a současné generace tříválců s turbem je úplně někde jinde, než před 10 lety, když to začínalo.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6603
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
stejne mne to neda a musim se taky ozvat
atmosfery nejsou zastarale, dnesni mazda ma "nove", ktere diky vetsi kompresi a dalsim vecem splnuji jak emise, tak vykon
Ma.rt a dalsi jen kritizuje tu udajnou vyhodu malych turb, ktera je pekne popsana v tom clanku(vyhody-nevyhody) a ze se starou atmosferou jezdi o malo s vetsi spotrebou nic vic, ale i min , kdyz vemu napr. tu vlastnost vstiknuti benzinu na chlazeni, to snad samo popira usporu paliva, zajimave by bylo, kdyby tyhle veci ten 3hrnek nemel, kolik by pak mel spotrebu?
mala turba jsou podle me slepa vyvojova vetev, uz jen proto, ze to neni prirozeny vyvoj, ale diktat, navic uz tyto motory nejsou sluhy ridicu, ale pany, diktuji si jak s nimi jezdit, pokud v nich clovek pojede na usporu, jak ten motor asi dopadne, dneska bych si uz auto po duchodci s malym najezdem nekoupil, spise od cestaka co to honil na dalnici
atmosfery nejsou zastarale, dnesni mazda ma "nove", ktere diky vetsi kompresi a dalsim vecem splnuji jak emise, tak vykon
Ma.rt a dalsi jen kritizuje tu udajnou vyhodu malych turb, ktera je pekne popsana v tom clanku(vyhody-nevyhody) a ze se starou atmosferou jezdi o malo s vetsi spotrebou nic vic, ale i min , kdyz vemu napr. tu vlastnost vstiknuti benzinu na chlazeni, to snad samo popira usporu paliva, zajimave by bylo, kdyby tyhle veci ten 3hrnek nemel, kolik by pak mel spotrebu?
mala turba jsou podle me slepa vyvojova vetev, uz jen proto, ze to neni prirozeny vyvoj, ale diktat, navic uz tyto motory nejsou sluhy ridicu, ale pany, diktuji si jak s nimi jezdit, pokud v nich clovek pojede na usporu, jak ten motor asi dopadne, dneska bych si uz auto po duchodci s malym najezdem nekoupil, spise od cestaka co to honil na dalnici
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12898
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ako keby armosfery, ci uz priamy alebo nepriamy vstrek, tiez nepouzivali dodatocne palivo na chladenie.
1.0eb ma vodou chladene zvody aj turbo. Nepotrebuje az tak dochladzovat. Preto pod zatazou nezerie aj travu okolo cesty.
1.0eb ma vodou chladene zvody aj turbo. Nepotrebuje az tak dochladzovat. Preto pod zatazou nezerie aj travu okolo cesty.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Sry, ale nejdriv motas tocivy moment a vykon, kdyz si to ujasnime, tak prohlasis, ze jde vlastně o práci. Kdyz se ti to snažím opet vysvetlit, tak se akorat naseres a kopes okolo sebe, ze spatne ctu, cili obviněni z tve strany. Tak co vlastně chces? Nikdo ti atmosféru necpe. Ja jen vysvetluju, proc ji nepovazuji za spatny motor vzhledem k tomu, co vydrzi, jak je jednoducha, jak jede a za kolik.
Myslim, ze dobre to vystihl Karel2, pod to bych se klidně podepsal.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 4803
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Mazda není úplně blbuvzdorná jak si někdo myslí a slepá vývojová větev jsou spíše tyhle skyactive motory, protože nejedou a úsporné taky zrovna nejsou.To už se tu rozebíralo milionkrát stejně kolik různých tipů řidičů v různých režimech jezdí turbama a žádná apokalypsa se nekoná.Moc čtete autoforum a málo jezdíte
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů