Stránka 2 z 3

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 09.07.2013 14:23
od Infinter
Tvl my jsme fakt kocourkov pod*lanej. Všude jinde to funguje, ale tady prostě nemůže. Hlavně že když to přendáš, tak je to taky blbě :irre: :wallbash:

Nechám si udělat napodobeninu (když je v ceně) a uvidím..

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 09.07.2013 17:03
od Vitalish
nemáte někdo zkušenost s tímhle držákem? http://www.vapol.cz/cz/produkt/nosic-th ... kolapevny/

nekejvou s v tom kola? Nemá to světla (dají se dokoupit), nevykostěj mě poliši za to? Nebo spíš možná někdo nahulí do mě zezadu, když neuvidí rozsvícený brzdovky :-/

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 09.07.2013 21:42
od enjoy
Tohle je to samé jako 9708, akorát tohle je pro 3 kola. Problém je v tom, že to není schválené pro provoz v ČR, takže s tím jezdi, ale nesmí se ti stát nehoda, jinak riskuješ, že si toho šikovný likvidátor všimne. Ale to je spíš v rovině teorie. Jinak jsou tyto nosiče velice elegantní řešení, levné a samotný nosič je velice skladný. Každopádně je ale potřeba koupit světelnou rampu, která se trošku humpolácky přidělává látkovými pásky k poslednímu kolu. A vtip na závěr, ani ta světelná rampa nemá schválení pro provoz v ČR :mrgreen: . Je to kdyžtak Thule 976.

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 10.07.2013 18:45
od Vitalish
enjoy:

to potvrzuje moji obavu že bez dokoupených světel je to nepoužitelný :-( a zpráva o homologaci taky nic moc... i tak děkuju za info :-)

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 02.09.2013 10:53
od Infinter
Takže přidávám malý update. Pořídil jsem si nosič Wjenzek Alfa 3+1 (v Chrudimi měli naštěstí 1ks skladem, dali mi ho za internetovou cenu + plastová RZ zdarma. :palec_nahoru: ) - takže jsem ještě před koupí vyzkoušel funkčnost otevírání. Je tam rezerva cca 5 cm od nárazníků, takže bez problémů.

Odjeli jsme s tím trasu Pardubice - Velké Losiny a zpět. Max rychlost 100 km/h, naloženy 3ks kol pro dospěláky. Zatím bez namontovaného 4 tého nosiče.

+ cena (oproti Thule)
+ rychlá montáž (nosiče sám, na kola je lepší dva, nebo se to musí natrénovat)
+ určitě by se vešlo do kufru (nezkoušel jsem)
+ po dotažení šroubu drží nakouli jak hebrejská víra (bez problému se rozhoupe celé auto)
+ na jízdních vlastnostech (1,6 benzín) to pocitově nebylo znát
+ ochranné trubky kolem světel
+ při sklopení naloženého nosiče drží solidně
+ lze naložit/vyložit komplet celý kufr, kočárek jsme vyndali bez problémů (lze projít mezi nosičem a nárazníkem)
+ vzhled
+ naše treková kola lehce přesahovaly obrys auta (táta má o něco větší, ale pořád byla šířka stejná jako auto se zrcátky) - záleží na způsobu narovnání kol

- naskládat tam víc jak 2 ks kol je složitější, hlavně prvních pár pokusu je náročných - musí se najít systém kam šlapky atd. Doporučuju po úspěšným naložení vyfotit na mobil. Výhodou je pokud se dá snížit nebo otočit sedlo.
- když je nasazené kolo, šlapky jdou pootočit jen trošku (držák kola je do oblouku směrem nahoru)
- někomu by se nemuselo líbit dotahování velkým klíčem, ale mě to vůbec nevadilo
- držáky rámů kol se musí občas protáhnout rámem prvního ev. i druhého kola, záleží na velikosti a tvaru rámů (musí se to domyslet dopředu).

Celkově jsou jízdní vlastnosti jsou velmi příznivé, člověk o kolech prakticky neví. Z informací od druhého auta co jelo za námi držely kola dobře, nebylo znát že se nějak výrazně kývou. Odjeli jsme cca 250 km a nebyl jediný problém. Jen mě po tankování překvapila zvýšená spotřeba, ale to není ověřené, vzhledem ke krátké vzdálenosti.

Celkově hodnotím velmi dobře, dal bych 9 z 10. Některé "nešikovnosti" jsou daní za příznivou cenu ;)

P.S: Možná i půl bodík navíc, protože jsme se u nakládání výjmečně nepohádali se ženou (nakládal jsem sám :mrgreen: )

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 02.09.2013 11:31
od enjoy
Jen upozorním, jelikož tyhle nosiče máme dva na půjčovně, tak u jednoho z nich se časem udělala vůle v uchycení oblouku, na kterém jsou přichycená tři upínací ramena s kleštěmi, v těch spodních velkých plastových maticích. Nejspíš to bylo způsobené špatným dotažením těchto matic, nicméně teď už je to zdá se na výměnu, je tam menší vůle a ohnout zpátky tak, aby to bylo bez vůle dobře nepůjde.
Tak jen na toto pozor.
A ještě se vyskytla u nových nosičů závada v tom, že zákazníci strhli tu matici, kterou se přichycuje nosič na tažné zařízení. To ale Wjenzek řeší reklamací během jednoho týdne.

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 02.09.2013 11:59
od Infinter
Díky za tip, pro jistotu to zkontroluju ;)

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 11.05.2016 21:11
od ACAD
Oživím poněkud starší téma.
Doporučíte někdo nosič kol na tažné zařízení?
Potřebuji na 3 kola.
Nepracuje někdo v této branži, kdo by dokázal poradit?
Nebo dokonce nabídnout nějakou zajímavou cenu??
Kamarád mi doporučuje Atera Strada 3M Sport.
Co myslíte? Stojí za ty peníze??

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 11.05.2016 21:21
od enjoy
Asi dotaz pro mě.. :D , tohle mě přímo žíví..
Chceš to s veškerou omáčkou okolo nebo Ti bude stačit, když řeknu, Ateře se obloukem vyhni a kup Thule Velocompact 926? :D . Klidně Ti k tomu řeknu všechno dopodrobna, ale dostanu se nakonec k tomu samému.
Zajímavou cenu taky umím, ale nebude se už moc lišit od nejlevnější ceny, kterou si sám dokážeš najít.

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 11.05.2016 21:35
od ACAD
díky za doporučení.
Poprosím i o tu omáčku, jak píšeš.
Níže kopie mailu, kterou kamarád dostal, když objednal Thule.



Dobrý den,

děkujeme za objednávku, dle tel. rozhovoru věnujte pozornost tomuto
e-mailu, systém Thule Euroway nemůžeme příliš doporučit.

Vámi objednaný systém Thule EuroWay G2 je nízkorozpočtový, tzn. zamykání
máte pouze u jednoho ze tří kol (vnější kolo má zamykatelnou stahovací
růžici, ostatní nikoliv), stahovací páka je celoplastová a kroutí
se při dotahování, systém sklápění nosiče je celoplastový - plastový
zobáček, který zacvakne do plastového okénka - toto celé drží váhu kol.
Nosnost je pouze 51kg bez možnosti rozšíření o další kolo (tedy čtvrté
kolo). Další nevýhodou
je jeho upínání - jednak systém nasadíte na kouli tažného zařízení a
systém Vám padá, resp. nedisponuje rozpěrnými prvky, které by ho udržely.
Z tohoto důvodu tedy musíte systém nasadit na kouli, držet ho v poloze
před stažením (kroutí se Vám na obě strany a padá dolů) + stahovací páka
není plně automatická, ale poloautomatická. Před každým stažením musíte
tzv. aretačním šroubem nastavit polohu páky a přizpůsobit konkrétní kouli
(tzn. držíte systém jednou rukou, pak druhou aretujete a zkoušíte
přednastavit a stahovat páku tak, aby systém již držel). Toto když u nás
zákazníci vidí, tento systém nekupují, resp. jsou mnohdy překvapeni -
produktové video výrobce samozřejmě nevýhody systému nevyzdvihne. Pokud
vozíte na stejném vozidle, nastavovat musíte stejně - při každém stažení
má koule jiný objem ("ohoblování" laku při předchozím stažení, koroze
apod.). Z těchto důvodů Vám Vámi objednaný systém doporučit nemůžeme s
přihlédnutím ke konkurenčním produktům.

Ve stejné cenové relaci Vám doporučím systém Atera Strada 3M Sport:

http://www.nosice-stresni.cz/detail/nos ... rma!!!--1/

Přívlastek "M" znamená vylepšený systém sklápení. U tohoto systému
nabízíme rovněž dopravu zdarma, ale i SPZ, takže se cenově dostanete
velice blízko Thule. Jedná se o německý precizní systém Atera, který není
nízkorozpočtový - resp. sdílí prvky i s nejvyšší řadou Atera Evo apod. Vše
máte zamykatelné, žádné namáhané části nejsou z plastu jako u Thule.
Robustní kovové zuby drží celý systém nesklopený, zvýšená nosnost i
robustnost nosiče hovoří za vše - nosnost systému 68kg!, možnost převozu
elektrokol. Co se týče nasazení na kouli tažného zařízení - je úplně na
jiné úrovni. Přijdete ke kouli - systém nasadíte a i v povoleném stavu
díky rozpěrkám drží na kouli. Tzn. ho nemusíte nesmyslně držet. Pouze
srovnáte s vozidlem ze strany na stranu a plně automatickou páku stáhnete
dolů. Nic nemusíte nastavovat, aretovat apod. Vše je plně automatické a
přizpůsobí se jakémukoliv tažnému zařízení.

Hmotnost systému, jeho skladnost, kvalita a pohodlí při upínání z něj
dělají v podobné cenové relaci tou nejlepší volbou. Thule je absolutně
neporovnatelně horším produktem za stejné peníze. Vámi objednaný systém si
u nás na pobočce, tzn. z řady zákazníků, kteří si systém prohlédnou před
koupí a porovnají mezi konkurenčními produkty, nekupují.

Berte to tedy jako radu a doporučení, jedná se rozhodně o nejprodávanější
model v podobné cenové relaci pro 3 kola.

Případně je možné se zastavit u nás na prodejně, ideálně přímo s vozidlem,
na kterém budete nosič převážet a systémy si sám vyzkoušíte.

Poprosíme tedy o Vaši zpětnou reakci.

V případě jakýchkoliv dotazů jsme Vám plně k dispozici.

S přáním úspěšného dne zdraví
Jiří Čírtek
vedoucí prodeje

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 11.05.2016 22:32
od enjoy
Pan Čírtek mě začíná bavit čím dál víc... :mrgreen: . On se z něj stal totiž hlavní dovozce Atery a dokonce na FOR BIKE v Letňanech ukazoval na Thule nosiči, jak je špatný oproti Ateře. Celé je to o tom, že Atera se prodává za ceny, na kterých je prostě 2x větší marže, než se dá udělat na Thule(obrovská konkurence v ČR tlačí ceny Thule mnohdy až těsně nad nákup). Thule prodejců je tu prostě moc. Což je ale dobře pro tebe jako zákazníka.
Schválně si přečti oba odstavce mezi řádky.. Thule = všechno špatně, Atera = všechno jak od pána boha. Tady asi něco smrdí :mrgreen:
Po pravdě, asi mi uvěříš, když řeknu, že je mi upřímně jedno, co budeš nakonec vozit na svém autě, nijak se mě to osobně nedotýká, ale když vidím takovéhle s prominutím tendenční kecy, mám chuť si ten text půjčit a ukázat zástupci Thule, protože tenhle člověk samozřejmě prodává i Thule a taky z něj dost žije. Vůbec mu nejde o to, doporučit to nejlepší, ale to, na čem má větší zisk. Stačí e podívat na jejich stránky, proklikat se menu a u výběru výrobců nosičů na TZ bude u ATERY (doporučujeme). Prostě to tlačí za každou cenu.

Nicméně, vyjmenované zápory u nosiče Thule G2 jsou u modelu Velocompact 926 zcela odstraněny, je zde možnost adaptéru pro čtvrté kolo, je zde upínací mechanismus, který drží nosič na kouli i v uvolněném stavu, jsou zde všechny ramena uzamykatelná a nosnost je 60kg. Aretační kolečko se nastavuje na jednu kouli pouze jednou a naposled a je to naprostá vychytávka, protože Ti dává možnost nastavit si tlak na páku podle vlastní chuti a vzhledem k nestejnosti průměru koulí máš vždy jistotu pevného úchopu.

A teď si přisadím na Ateru..

mechanismus upevnění na kouli se používáním vymačkává a je neopravitelný(není moje teze, ale uživatelů, kteří si pak radši koupili Thule).
Dosedací plasty pro pneumatiky se musí nastavovat pro každé kolo extra a utahovat se maticí! Což je šílený, ale Atera se toho drží i u střešních nosičů kol.
Odnímání celých ramen, což je podstatná věc, při montáži uchycení kol je složitější(hodně) než u Thule.
Samotná ramena jsou na principu pásků a ne kleští, což je zase princip Atery, který upřímně nechápu. Pásky jdou přestřihnout a kola pápá.. A náhradní pásky? Zapomeň, možná půjdou sehnat celá ramena za ranec.
Samotný nosič je pro mě na úrovni Základní řady Thule a možná ani to ne, spíš bych řekl že je tam, kde Thule bylo před 5 až 10 lety.

Budu rád, když mi uvěříš v tom, že Thule je oproti nejenom Ateře v nosičích kol na TZ i na střechu o krok napřed. Samozřejmě jsou lidé, kteří si svůj nosič Atera, který si koupili chválí. Ale pravděpodobně jen z toho důvodu, že nezkusili Thule a možná, že taky dostali taky takovou masírku od pana Čírtka..

ps: kdyby jsi měl možnost si oba nosiče postavit vedle sebe, garantuju ti, že by jsi si Ateru nevybral. I když pan Čírtek tvrdí, jak od toho zákazníci utíkají a trhají mu z ruky Ateru. Jedno se mu musí nechat, zpracovat zákazníka asi dovede. Bohužel ne pro jeho dobro.

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 12.05.2016 14:13
od ACAD
Díky moc.
Pomohl jsi mi.
V tomhle se vůbec nevyznám. Takže Tvojí rady si pravdu cením.
Dáš mi tedy nějakou cenu?
Rád vezmu od Tebe. Nebo si mám najít v jakémkoli obchodě někde na netu?

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 18.08.2016 16:48
od C-Maxis
Čau, známá hledá nosič (ideálně na 4 kola- skoro dospělá) na auto velikosti Fabie. Kouli to má. Osobně si nejsem jist, jestli 4 kola na kouli jsou SAFE. Nějaký názor? Díky.
Pro Modré, kteří vědí- na Náchodskou to má asi 2 minuty, doporučoval jsem ji nedříve vypůjčení :roll:

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 19.08.2016 13:31
od memento
Ked som robil vodicak pred 35 rokmi, tak ma v autoskole ucili, ze nic mi nesmie branit vo vyhlade dopredu ani dozadu. Toto iste som pocul pri skoleni vodicov referentskych aut pre 10 rokmi - ale tie bicykle za zadnym oknom predsa zavadzaju pri pohlade do spatneho zrkadla. Su tieto nosice vobec povolene?

Re: Nosiče kol na tažné zařízení

Napsal: 19.08.2016 13:38
od C-Maxis
Homologaci mají. Co by se dělo u aut, která mají přepážku? Však máme 2 vnější zrcátka, ne?