Jsou dva typy Škodovkářů - první říká: Škoda je nejlepší, nic jinýho bych nechtěl, druhý říká: Mně to stačí, lepší nepotřebuju.. Osobně si myslím, že je Škodovka pro běžný a klasický ježdění ideální a pokud jsme Češi tak tuplem - prostě to zde má tradici, servis na každým rohu, propagaci, ... troufnu si říct, že běžný řidič nešlápne se Škodovkou vedle - osobně se do této kategorie běžných řidičů řadím i já - Forda nemám proto, že by mi Škodovka nestačila, ale protože se mi prostě její starší modely nelíbí. Někomu je jedno, jak auto vypadá, někdo vyžaduje praktičnost, někdo pohodlí.. mně se auto musí hlavně líbit.. Možná to je tím, že jsem mladej a až budu vozit kida, změním názory
Současně ale dodám, že i když nový Superb považuju za krásný auto, tak kdyby stál vedle novýho Mondea, působí Mondeo (na mě) monumentálněji, majestátněji..
Jinak hodnotit identitu podle součástek a toho, kde se co vyrobilo, je blbina.. Automobilky si samy nevyrábí skoro nic.. Brigádničím ve fabrice (TE Connectivity v Kuřimi) a dělají se tam elektro díly do Bmw, Fordu, Škody, .....Mercedesu, ..........., Opelu, ... Iveca, Vw...mám dojem, že jsem dělal i něco do Rollsa).. Současně je asi pravda, že když Škodu vlastní Němci a sdílí s Vw hodně techniky, primární rozdíl je asi jen v logu atp., což je jen kvůli marketingu v ČR.. Přesto považuju Škodovku za český auto...
Je pravda, že Ford je docela atypická značka, co se týče prodejů - domovina je USA, ale i když neznám tabulky a čísla (jen jsem se letmo podíval na podíly celosvětových prodejů za poslední roky) si dovolím říct, že příjmy za americký a evropský prodeje se Fordu rovnají. Je pravda, že americký a evropský myšlení je diametrálně jiný - ale Toyoty taky vypadají stejně pro Japonce i pro Evropany, atp. Ale taky si osobně myslím, že tento jednotný design Fordu je pořád ještě hledání - pasujeme mi 100% snad jen na to Mondeo.. Jakoby to na ostatní modely bylo tak nějak našroubovaný násilím.. U škodovky to pasuje a všechny modely líp