Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
maxik25
Nováček
Nováček
Příspěvky: 69
Registrován: 14.09.2020 18:45
Bydliště: Mělník

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od maxik25 » 16.02.2021 23:35

a tím se to potvrdilo :roll:
+ FF IV combi ACTIVE 2,0 - 110kW - r.v. 2020
- FF III 1,5 EB - 110kW - r.v. 2017

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 16.02.2021 23:49

Tak ve tvém světě určitě :mrgreen:
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od kPetr » 17.02.2021 00:00

smoula píše: 16.02.2021 18:08 Neskutečné, jaké zvířata dělá z lidí vlastnění starého atmosférického motoru :shocked: :D
Já bych řekl, že zvířata dělá z lidí v poslední době spíš karanténa, Home Off a zkrátka nucený dlouhý pobyt doma v této za*rané době, neboť to už trvá moc dlouho :ble2: .

Než jsem přečetl všechny dnešní příspěvky v tomhle tématu, no pěkná porce :mrgreen: . Já si myslím, že je úplně jedno kdo jakej má v autě motor, každej tam má to, co mu vyhovuje. Důležitější je, kdo sedí za tím volantem :D

Porovnávat výkony je hezké, ale i těm oturbeným oktávkám jsem už mnohokrát se svou obyčejnou atmoškou 1.8 ukázal zadní světla a zmizel jim, když se mě někdo například lepí na zadek nebo mě jinak vytočí. Ford má zase výhodu, že má lepší podvozek. Jinak jasně, že na dálnici mají proti mě ty oturbené octávky úžasné zrychlení a pokud chce a umí to, tak mě natrhne zadek s přehledem. Já třeba musím oproti nim víc řadit, ale mě to baví a tak mě to vůbec nevadí.
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6594
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 17.02.2021 06:42

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ne ... -to-stalo/?
Premyslel jsem, jestli to dat sem, ci do tematu vyvoje, myslim ale, ze to ukazuje "problem" vseobecne, cim novejsi a modernejsi auto, plne elektroniky a buhvi ceho, tim vetsi problem v budoucnu, tenhle clanek ukazuje financni problem se servisem "novych" a nejnovejsich aut, dovolim si rici, ze stara, starsi auta, co tuhle vybavu a eko- elektroniku nemaji, by byl ten celkovy ucet podstatne nizsi. Vim bezpecnost, priroda atd. ale je to preci porad o penezich a nejen o vykonu ci spotrebe. :nixw:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23447
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 17.02.2021 08:01

nechapu, proc si tu nekteri mysli, ze jeho typ motoru je lepsi z duvodu, ze tomu druhemu "ukaze zadni svetla" ... to je vam vsem kolem 20 let? nebo snad druha miza?
ja mam motor takovy, o kterem si myslim, ze me vzdy a vsude doveze (i zpet :) ) v ramci zakonem danych omezeni a mych ridicskych schopnosti :oops:

takze na nasich silnicich s obci za kazdou zatackou je asi uplne jedno, co je pod kapotou :nixw:
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.02.2021 08:11

Presne :palec_nahoru:
Navíc jestli ma auto 80 nebo 100kW, tak ty rozdily nejsou tak velke, aby 20kW navic umoznilo nejake blbnuti navic a predjizdeni je třeba porad dobre planovat.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23447
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 17.02.2021 08:22

Karel2 píše: 17.02.2021 06:42 https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ne ... -to-stalo/?
Premyslel jsem, jestli to dat sem, ci do tematu vyvoje, myslim ale, ze to ukazuje "problem" vseobecne, cim novejsi a modernejsi auto, plne elektroniky a buhvi ceho, tim vetsi problem v budoucnu, tenhle clanek ukazuje financni problem se servisem "novych" a nejnovejsich aut, dovolim si rici, ze stara, starsi auta, co tuhle vybavu a eko- elektroniku nemaji, by byl ten celkovy ucet podstatne nizsi. Vim bezpecnost, priroda atd. ale je to preci porad o penezich a nejen o vykonu ci spotrebe. :nixw:
koukni se, co odeslo:
Nejprve se porouchal plynový pedál, posléze pak čelní stěrače. Následoval katalyzátor včetně dvou lambda sond, potřebná byla revize brzd a airbag vyslal zprávu o svém selhání.

tohle vsechno je bezna vybava, nic extra navic ... chtelo by to videt puvodni seznam oprav, kde vetsinu ceny bude tvorit prace v nemeckem servisu .. proto jsou auta po 150kkm prodavana na vychod ... i v clanku priznavaji, ze do 200kkm to bylo bezproblemove auto
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3699
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 17.02.2021 08:27

kPetr píše: 17.02.2021 00:00 Já bych řekl, že zvířata dělá z lidí v poslední době spíš karanténa, Home Off a zkrátka nucený dlouhý pobyt doma v této za*rané době, neboť to už trvá moc dlouho :ble2: .
:palec_nahoru:
Souhlas, tolik nerváků jsem kolem sebe neviděl už ani nepamatuju ... všem nám to leze na mozek :mrgreen:

Jinak téma samozřejmě o ničem, stejně to tu nikdo nebere vážně, ale zajímalo by mě - zastanci jediných správných a nesmrtelných atmosfér, co půjdete koupit ted, až budete vybírat nový auto?

Jo aha, vrátíme se na začátek, že nový auta jsou pro buržousty a jediny spravny je to 10+ let starý.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5340
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 17.02.2021 08:28

ZaQik píše: 17.02.2021 08:01 ja mam motor takovy, o kterem si myslim, ze me vzdy a vsude doveze (i zpet :) ) :oops:
Já taky. :palec_nahoru:
ZaQik píše: 17.02.2021 08:01 takze na nasich silnicich s obci za kazdou zatackou je asi uplne jedno, co je pod kapotou :nixw:
Ma.rt píše: 17.02.2021 08:11 Presne :palec_nahoru:
Navíc jestli ma auto 80 nebo 100kW, tak ty rozdily nejsou tak velke, aby 20kW navic umoznilo nejake blbnuti navic a predjizdeni je třeba porad dobre planovat.
A proto, jak jsme videli včera v diskuzi, většina dnes raději šáhne po příjemnějším turbomotoru. :wink:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.02.2021 08:47

Sentik píše: 17.02.2021 08:27
kPetr píše: 17.02.2021 00:00 Já bych řekl, že zvířata dělá z lidí v poslední době spíš karanténa, Home Off a zkrátka nucený dlouhý pobyt doma v této za*rané době, neboť to už trvá moc dlouho :ble2: .
:palec_nahoru:
Souhlas, tolik nerváků jsem kolem sebe neviděl už ani nepamatuju ... všem nám to leze na mozek :mrgreen:

Jinak téma samozřejmě o ničem, stejně to tu nikdo nebere vážně, ale zajímalo by mě - zastanci jediných správných a nesmrtelných atmosfér, co půjdete koupit ted, až budete vybírat nový auto?

Jo aha, vrátíme se na začátek, že nový auta jsou pro buržousty a jediny spravny je to 10+ let starý.
Já nevím, jestli to tu čteš, nebo děláš hloupýho. Tady nikdo netvrdí, že atmosféry jsou jediné správné, naopak, druhá strana tvrdí, že atmosféry už dnes nemají opodstatnění. Napíšu to znovu..dřív byl atmobenzín správnou alternativou pro krátké trasy a nízké nájezdy. I přes vyšší spotřebu měl provozní náklady nakonec nižší (už jen díky nižší pořizovačce a dále následným levným servisem), protože pro naftu je tenhle režim (o to víc s dpf) zabiják. Nyní tato alternativa chybí. Díky nesmyslným emisním limitům, jejichž plnění se odehrává jen na papíře (je spousta článků s porovnáním, o kolik vylítl za poslední roky rozdíl mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou), jednoduché levné atmošky skončily. To, že moderní motory s turbem a hlavně s přímým vstřikováním tyhle krátké cesty moc nedávají, o tom se asi dohadovat nemusíme.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3699
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 17.02.2021 08:56

Ma.rt píše: 17.02.2021 08:47.... druhá strana tvrdí, že atmosféry už dnes nemají opodstatnění. ......
Ony hlavně už dneska nejsou...

Proto se tě zeptám znova, páč místo odpovědi se mi dostalo stati úplně o ničem, co bys šel dneska koupit?
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
kingdave
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 25.09.2011 11:30

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od kingdave » 17.02.2021 09:09

Mazda má atmosféry,ne?

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23447
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 17.02.2021 09:12

ford mustang taky :)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.02.2021 09:13

Ty jednoduché asi nejdou a my zastánci tvrdíme, že je to chyba. K ekologii to rozhodně nijak nepřispívá.
Dnes bych si asi vybral 7-místný SMax 2.0 TDCi.
Anebo ten Mustang a jel bych vždycky s nákladem a spolucestujícími nadvakrát :D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od stano. » 17.02.2021 09:14

Akoze nie su? Mazda ma atmo, ale nie jednoduchu. Toyota tiez. Suzuki ma jednoduche atmo v Ignise a Swifte. A potom auta ako Mustang, modely od Dodge, Cadilacu, Chrysleru, dalej Bentley, Ferrari, Lambo, atd.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ozzman a 15 hostů