Atmosféra vs. downsizing motory
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
...
Naposledy upravil(a) smoula dne 26.02.2021 19:22, celkem upraveno 1 x.
- smoula
- Test driver
- Příspěvky: 4355
- Registrován: 21.06.2012 15:24
- Bydliště: Klecany
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
...
Naposledy upravil(a) smoula dne 26.02.2021 19:22, celkem upraveno 1 x.
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Možná to tu už někde je YouTube Video
Vaculíkovy recenze jsou fajn, tak mezi tím blábolením to myslím neuškodí, i kdyby to tu bylo 2x.
Snad už chápou i poslední zastánci starých aut, proč šel vývoj tímto směrem. V moderní době dá 1.0EB tříhrnek ve všem podstatném na prdel starým průměrným atmosférám včetně 2.0i. Lepší výkon ve všech ohledech, lepší spotřeba, stejná ne-li vyšší spolehlivost, jen možná ne tolik blbuvzdorné
Vaculíkovy recenze jsou fajn, tak mezi tím blábolením to myslím neuškodí, i kdyby to tu bylo 2x.
Snad už chápou i poslední zastánci starých aut, proč šel vývoj tímto směrem. V moderní době dá 1.0EB tříhrnek ve všem podstatném na prdel starým průměrným atmosférám včetně 2.0i. Lepší výkon ve všech ohledech, lepší spotřeba, stejná ne-li vyšší spolehlivost, jen možná ne tolik blbuvzdorné
Ford Focus ST 2014
-
- Junior
- Příspěvky: 432
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Proč šel vývoj tímto směrem chápou jistě i zastánci starých aut.
Jen tím nejsou nadšení.
Vyměnil jsem sice Focus ST170 za Fiestu ST, takže 4-válec za 4-válec a dvoulitr atmosférický za 1,6 turbo.
Nestěžuji si, ale kdyby byla možnost mít ten 173 koňový dvoulitr v téhle Fiestě, líbilo by se mi to nejvíc ze všeho.
Ale pořád lepší třeba i 3-válec benzínový, než auto na baterky.
Vývoj šel sice tímhle směrem k elektrice taky (taky chápeme proč, ale nesouhlasíme s prolhanými zdůvodněními tohoto směru), ale zatím to - naštěstí - není nutnost kupovat.
Ale jak říkám - buďme rádi i za benzínový tříválec, hlavně když to není benzínový dvouválec biturbo nebo elektrický pohon...
Jen tím nejsou nadšení.
Vyměnil jsem sice Focus ST170 za Fiestu ST, takže 4-válec za 4-válec a dvoulitr atmosférický za 1,6 turbo.
Nestěžuji si, ale kdyby byla možnost mít ten 173 koňový dvoulitr v téhle Fiestě, líbilo by se mi to nejvíc ze všeho.
Ale pořád lepší třeba i 3-válec benzínový, než auto na baterky.
Vývoj šel sice tímhle směrem k elektrice taky (taky chápeme proč, ale nesouhlasíme s prolhanými zdůvodněními tohoto směru), ale zatím to - naštěstí - není nutnost kupovat.
Ale jak říkám - buďme rádi i za benzínový tříválec, hlavně když to není benzínový dvouválec biturbo nebo elektrický pohon...
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Elektriku bych nezatracoval. Může to být dobrá volba i pro ty, kteří potřebují blbuvzdorné auto na krátké trasy a s turbobenzínem mají nepřekonatelný osobní problém.
Nejspíš kvůli výkonové špičce, nebo zvuku motoru?
Ford Focus ST 2014
-
- Junior
- Příspěvky: 432
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Skvělé reakce na přidání, omezovač nastavený 7.350 a možnost jet 220 - 230 km/h hodiny a hodiny - třeba v Německu mezi druhou a čtvrtou ráno ale při spotřebě 16 l/100 km.
Už ne 230 - 240, protože tam už se motorový olej po pár minutách začne hřát - motor má sice větší výměník olej-voda než původní dvoulitr, ale chtělo by to ještě větší.
Skvělá převodovka Getrag.
Jednoduchá údržba - řemen plus vodící kladka plus napínací kladka za Kč 2.500,-.
Žádné problémy s LSPI - tedy ani rozbité písty, nepřímé vstřikování, takže motor měl celý sací a kompresní zdvih na promíchání benzínu se vzduchem.
U Fiesty jsem vyřešil reakce na přidání, které jsou u turbomotorů takové dietní, jiným mezichladičem, takže už jsou skoro tak pěkné jako u atmosféry.
Bojím se tankovat něco jiného než 100-oktanový OMV benzín a do každé nádrže přidávám VIF na čištění vstřiků a sacích ventilů.
Výkon mám sice na zkalibrované brzdě s dobrou vzduchotechnikou změřený 203,5 koně, ale maximálku mám nižší než jsem měl se 173 koňmi u Focusu.
Ve 210 km/h zařadím šestku a na 220 se dostanu rychle, ale pak už se tomu moc nechce.
Taky mi vadí, že nemám žádné údaje o teplotě a tlaku motorového oleje, které byly u Focusu standardně na přístrojovce. A tady bych chtěl ještě navíc údaje o plnícím tlaku, když je to turbomotor.
Elektrická auta se vyrábí a prodávají už taky 150 let a jistě si zájemce najdou i dnes, ale jako řešní uhlíkové neutrality je to nesmysl a velká lež.
Už ne 230 - 240, protože tam už se motorový olej po pár minutách začne hřát - motor má sice větší výměník olej-voda než původní dvoulitr, ale chtělo by to ještě větší.
Skvělá převodovka Getrag.
Jednoduchá údržba - řemen plus vodící kladka plus napínací kladka za Kč 2.500,-.
Žádné problémy s LSPI - tedy ani rozbité písty, nepřímé vstřikování, takže motor měl celý sací a kompresní zdvih na promíchání benzínu se vzduchem.
U Fiesty jsem vyřešil reakce na přidání, které jsou u turbomotorů takové dietní, jiným mezichladičem, takže už jsou skoro tak pěkné jako u atmosféry.
Bojím se tankovat něco jiného než 100-oktanový OMV benzín a do každé nádrže přidávám VIF na čištění vstřiků a sacích ventilů.
Výkon mám sice na zkalibrované brzdě s dobrou vzduchotechnikou změřený 203,5 koně, ale maximálku mám nižší než jsem měl se 173 koňmi u Focusu.
Ve 210 km/h zařadím šestku a na 220 se dostanu rychle, ale pak už se tomu moc nechce.
Taky mi vadí, že nemám žádné údaje o teplotě a tlaku motorového oleje, které byly u Focusu standardně na přístrojovce. A tady bych chtěl ještě navíc údaje o plnícím tlaku, když je to turbomotor.
Elektrická auta se vyrábí a prodávají už taky 150 let a jistě si zájemce najdou i dnes, ale jako řešní uhlíkové neutrality je to nesmysl a velká lež.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tim neni nadsen zadny rozumne uvazujici clovek. A kdo ma klapky na ocich ted, nejspis prozre az u elektriky. Ale to bude za dlouho. Ty nesmysly, jak se do 10 let nebudou vyrabet spalovaci motory, to je asi tak realny, jako kdyz jsme ve skole malovali obrazky, jak se v roce 2000 bude litat na měsíc.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jenze se podívej, kolik ty elektroauta stoji, to se na jezdeni kolem komina nevyplati, resp. tezko budou lidi ochotni tolik investovat.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tonda-B: fakt je tam nepřímé vstrikovani? 1.6T neni ecoboost?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Junior
- Příspěvky: 432
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To jsem psal pořád o tom atmosférickém motoru.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Junior
- Příspěvky: 432
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Cena pořízení je jen jedna věc.
Další jsou provozní náklady - údaje z Norska ukazují, zejména díky vysokým cenám a opotřebení pneumatik, že nižší provozní náklady jsou jen iluze.
A pokles hodnoty při prodeji po letech další podstatná věc.
Zatím nás politici nutí do koupě něčeho, co nabízí míň za víc.
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jj tam byl 2.0 duratec 110kW se 6kvaltem, super kombinace. 1.6t jiste jede lip, ale...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ja jsem na tohle kratke jezdeni pořídil ojetou Fiestu. Na 5 tis.km rocne je celkem jedno, ze to zere pres 7, jednou rocne olej a filtry za 1200. A tot vse. Těžko tomu muze konkurovat náklady elektromobil, i kdybych tu fiestu koupil jako novou treba za 250 tis.Kc.Tonda-B píše: ↑21.02.2021 13:29Cena pořízení je jen jedna věc.
Další jsou provozní náklady - údaje z Norska ukazují, zejména díky vysokým cenám a opotřebení pneumatik, že nižší provozní náklady jsou jen iluze.
A pokles hodnoty při prodeji po letech další podstatná věc.
Zatím nás politici nutí do koupě něčeho, co nabízí míň za víc.
S posledni vetou stopro souhlasím.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Junior
- Příspěvky: 432
- Registrován: 05.02.2009 23:05
- Bydliště: Praha 10
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
127 kW.
Jede Fiesta opravdu líp?
Zatím nějak jede, uvidíme jak dlouho...
Fiesta ST IV/15 3dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
Dříve:
Focus ST 170 III/02 5dv.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To jsem ani nevěděl, ze delaly i 127kW verze. Tak to pak asi takovy rozdil proti 1.6t nebude. Minimalne to bude zábavnější
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Stanley_vy a 24 hostů