Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 06.09.2020 11:07

Jo tak to bude ono.
Ja mam na 4 pri 50 spotrebu asi 5 a na 5 pri 90 víceméně to same. 4l/100km nemam po rovine asi nikdy.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 06.09.2020 11:10

A kolik točí motor při té ustálené rychlosti 90 a 110?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 06.09.2020 13:11

Tipuju tak cca 2000 a 2400.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 07.09.2020 18:30

ballu píše: 06.09.2020 11:10 A kolik točí motor při té ustálené rychlosti 90 a 110?
110 na šestku a 90 na pětku- necelých 2500 ot
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 07.09.2020 18:46

To znamená, jak jsem předpokládal, otáčky na spotřebu, ale nevhodné pro motor.
Tento motor, aby neměl mechanické problémy, potřebuje 3000ot a více.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 07.09.2020 21:10

Ma.rt píše: 06.09.2020 11:07 Jo tak to bude ono.
Ja mam na 4 pri 50 spotrebu asi 5 a na 5 pri 90 víceméně to same. 4l/100km nemam po rovine asi nikdy.
Přesněji to není 5,ale 5,3l :D
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5339
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 08.09.2020 06:51

ballu píše: 06.09.2020 07:44 Tady nikoho nezajímá nafta, tady se diskutuje o tom, zda směr vývoje benzínových oturbených babet byl tim správným směrem. Od počátku tvrdím, že ne. Do kastle narvou nadupaný motor, v podstatě vyvinutý pro závodní účely. Na brzdě zjistí, že v určitém režimu má velmi nízkou spotřebu. A již je trhák na světě. Motor velikosti "krabice od bot" výkonem 2,5L atmosféry a spotřebou 4 L.
Najednou se praxí zjistí , že silnice není závodní dráha, motor nejede v režimu, což ho předurčuje konstrukce. Sice výkon nevyužiji, ale ty koně mám a hřeje mně u srdce, jak to málo žere. Nakonec však zjišťuji, že s tou spotřebou to není tak horké jak psali a každý den s obavama sedám k PC, jestli náhodou na ten můj výkvět techniky, není další svolávačka , prostě jak majitelé těchto vozů tvrdí prkotina, výměna polomotoru.
A jak jde čas, začínají i z mého motoru se linout divné zvuky.
Jako tvrdý zastánce těchto motorů, na foru ani čárka a auto jde do světa. Po měsíci pak napíši, v jak suprovém stavu jsem ho prodal za cenu, která se neodmítá, protože potřebuji něco většího, protože budu vozit i psa.
A legenda suprového motoru pokračuje, jen v servisech vědí své.👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Naštěstí můžeš být v klidu, protože si koupíš novou tak maximálně šalinkartu. Ale ta závist, že někdo má na nové auto a nedejbože ho i může vyměnit za větší. Ta vyprodukuje i takové skvosty. Sice jim sám něvěříš, ale vyprodukuješ aspoň kamaráda, který to ví na 100%! :bebng:

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 08.09.2020 07:06

Hodnota tvého příspěvku má hodnotu odpovídajicí pochytaných rozumů pinkla čtvrté cenové, obsluhující ožralé vyškovské lampasáky v důchodě, kteří znají jen UAZ a GAZ.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 08.09.2020 07:09

Dej kontakt do SZ a můžeme popovídat osobně, ať to tu nezasíráme.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6593
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 08.09.2020 07:23

kuci, vy jste ale tvrdy moravsky palice :mrgreen:
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5339
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 08.09.2020 07:35

ballu píše: 08.09.2020 07:06 Hodnota tvého příspěvku má hodnotu odpovídajicí pochytaných rozumů pinkla čtvrté cenové, obsluhující ožralé vyškovské lampasáky v důchodě, kteří znají jen UAZ a GAZ.
Pro hlupáka každý hloupý.
ballu píše: 08.09.2020 07:09 Dej kontakt do SZ a můžeme popovídat osobně, ať to tu nezasíráme.
Máš tady toho o mě dost.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 08.09.2020 07:51

Hezky jsi sám sobě odpověděl.
Tvé arogantní chování koresponduje na synáčka bývalého bolševického aparátníka, nebo lampasáka tamního institutu.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5339
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 08.09.2020 08:01

Zase vedle (nepřekvapivě).

Ať napíšu taky něco k tématu. 1.5 EB 2016 točí při tachometrových 140 km/h cca 2950 ot. Je to pořád málo?

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 08.09.2020 08:14

Málo, moc? O tom to není... Kdo bude jezdit hlavně na spotřebu (nízko) zasere motor karbonem, kdo bude jen točit a točit dočká se brzy poruchy. Zlatý střed je zahřát motor (olej) každou jízdou a šetřit motor tím co je pro něj ideál. Střední otáčky při nízkém zatížení, vyšší otáčky při vyšším zatížením. Vysoká rachlost na těžký kvalt je vyšší zatížení. Ono jde o dlouhodobost motohodin a km.
Buď tohle vše řidič má v sobě (automatické chování dle motoru, auta) nebo používá auto jak má nastaveno..
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5339
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 08.09.2020 08:27

Já reagoval hlavně na toto:

Tento motor, aby neměl mechanické problémy, potřebuje 3000ot a více.

Jinak mám zažito, že studený motor netočím přes 2.500 ot (naftu přes 2000 ot.). Plyn na podlahu samozřejmě až po zahřátí, s EB jen vyjímečně pod 2500 ot. Z lehkou nohou ale není problém jízda kolem 2000 otaček a podle potřeby podřadit.

Moje nejčastější trasa má téměř ideální charakter. Ráno deset km město na zahřátí, pak cca 25 km po dálnici do Brna, tři kilometry plachtění po Ostravské na konec přivaděče a tři km šmrdlaní do centra. Díky tomu, že jsem se naučil vstávat po karanténě o hodinu dřív, jen vyjímečně poskakuju někde v koloně. Po dojezdu po zaparkování jsem měl dnes spotřebu na EB cca 6,3 a na Galaxy se dostanu i 5,5l (no jo, není to vyladěná 1,6 tdci :D :wink: ).

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů