Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 08.07.2019 14:26

No dobrý.Tak sis zamachroval a teď sem hoď nějakej ten odkaz.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 08.07.2019 14:35

Nevím jaký odkaz máš na mysli, ale vím, kam míříš.
Nejprve si přečti , to co jsem napsal o jiných fórech. Také tam jsou dva tábory......já to nenajdu, můj 30 let starý PC to nezvládne.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 08.07.2019 14:44

ballu píše:Stále nevidím vyjádření k motoru škodovky po 100 tisících. Tam není třeba se dohadovat, tam jsou čísla daná Vaculíkem.
Nejen zde, ale i na jiných fórech se vede taková to debata.
Právě nikde jsem neviděl,že by někdo rozporoval Vaculíkovi míry jenom tady.Tak chci aby si sem hodil odkaz,kde to taky řeší.Jinak považuji tuhle debatu že šuplérou za ukončenou,nevěřím,že sis toho všiml jenom ty.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jarod72pm » 08.07.2019 14:48

Takže jako laik který preferuje atmošku 1.6 bych se chtěl teda zeptat pokud pořídím motor 1.0 EB tak krom města kde bych měl asi jezdit úsporněji ,uvezu stejně na kombíku při podobné spotřebě na dálnici. Co teda za ty km vy co s tím máte naježděno (s 1.0 EB) co speciálně musíte dodržovat oproti atmosféře aby motor vydržel vysoký nájezd? Nebo je to jedno a záleží jaký motor od výroby si "vylosuju" a jak se třeba k tomu choval předchozí majitel? Nebo jsou ty motory odolnější? Už teda by bylo fain se po x stránkách nějak dobrat v výsledku -děkuji (určitě to zajímá víc lidí)
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 08.07.2019 18:02

ballu píše:Stále nevidím vyjádření k motoru škodovky po 100 tisících. Tam není třeba se dohadovat, tam jsou čísla daná Vaculíkem.
Nejen zde, ale i na jiných fórech se vede taková to debata.
Proč nevylosují jedno auto z bazaru, které rozeberou. Když mohli motor rozebrat a vážit díly na usazeniny karbonu, s použitím aditiva a bez něj, nebyl by problém i tento test.
Když se tímto dokáže, že jsem kecal, všem se omluvím. Zatím jsem názoru, jakého jsem. Kdyby neměli máslo na hlavě, dávno ten test byl. Automobilky moc dobře vědí, jakou životnost má jednotlivý díl. Z peněz na vývoj padne nejvíce na testování životnosti, aby věděli, kde to odrbat.
Fofok, již mě neser, zase jsi něco pŕeorat.
Čteš někde, že píši o řešení rozborky motoru. Píši že na toto téma turbobabet a starší motory se vedou debaty i jinde.
Uvědomí si že to je můj chleba přes 40 let, tak mě to okamžitě trkne, že není něco OK. Kalkulačku pak potřebuji na přesnou hodnotu podvodu.
Motor má mít vůli 0,04 mm , při maximálním opotřebení 0,09mm. A po 100 tisících dle nich bez opotřebení měl 0.85 , druhý 0.109 a třetí válec 0.09 mm
To, že si toho nikdo nevšiml, tady to jen potvrzuje moje slova. Ti co nejvíce na fórech rozumují, jsou schopni si šroubovákem vypichnout oko, né tak spočítat uložení . Nehledě na to, že i rozdíl tolerance výbrusu mezi válci má stanovenou hodnotu z důvodu vyvážení pístu ohledně kliky....
Jestli má zájem kontrolol Barum Jarod , ať ti to přepočítá, že mám pravdu. Stále více mě tady utvrzujete, že tak akorát PC, to vám tu jde, ale strojařina, což vlastně motor je, je vám na míle vzdálená. Proto je mě jasné, proč se uchylujete k urážkám. To je jediný, na co se tady zmůžete.
Naposledy upravil(a) ballu dne 08.07.2019 19:30, celkem upraveno 2 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 08.07.2019 19:25

Už ho někdo vypněte prosím :)
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 08.07.2019 19:26

ballu - nerozčiluj se , rupne ti cévka a seš na prkně , nestojí to za to :cooler: :lol:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 08.07.2019 19:38

Nic mě nerupne, jen mě je líto kluků, kteří se chtějí něco zdovědět, a čtou místo toho přiblblé kecy technických trotlů.
Výsledek je znám, na technický dotaz odpoví, jako debil největšího kalibru s mentální podtextem.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3669
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 08.07.2019 19:44

2 jarod:
Takže k tématu (na Balua reagovat raději nebudu, nechci tady nikomu přivodit infarkt, fakt ne...)
S 1.6 atmo mám naježděno desítky tísíc, s 1.0 EB kombi o podobným výkonu daleko min, ale taky dost - s tou 1.0 se jezdí líp, nevím proč by se toho člověk měl pořád tak bát.

A ohledně chování se k autu, vždyt to tu řešíme denně. Já a ostatní kolegové se k tomu chováme s rozumem, ale řeknu ti i toto, člověk od kterýho mívám tu 1.0 EB se k tomu chová jako prase. Doslova. Neřeším prkotiny jako že auto se má taky někdy umejt, at uz od soli nebo prostě aby vypadalo. Ale .. Dochlazování? Nezná. Nějaký velký zahřejvání než tomu naloží? Nezná. To auto musí pod jeho rukama nohama trpět.
Auta máme stejně starý (2 roky), on má najeto tušim 40+k km, za dva roky. Pokud vím, tak jezdí jen na výměny oleje.

Kupovat auto bych po něm nechtěl, ale vše drží.
Spotřeba je pod tou 1.6kou, výkon je lepší, Kolik to vydrží při jeho způsobu využití netušim a nechám se překvapit.

Já jen že většina lidí nejsou magoři jako já a někteří tady, autem jen na nezasolenou silnici, zchlazovat, nehonit studený, jen kvalitní palivo atd atd.,.. a stejně mu ta 1.0EB jezdí a jezdí.
EDIT: Tak jsem to jen ověřil, 2,5 roku má ... 74kW EB, najeto 47 000. Auta ho nezajímaj, tak to tu číst snad nebude, aby se na mne nezlobil :mrgreen:
Naposledy upravil(a) Sentik dne 08.07.2019 19:47, celkem upraveno 1 x.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 08.07.2019 19:46

IvanSt píše:Už ho někdo vypněte prosím :)
ballu píše:
ballu píše:Stále nevidím vyjádření k motoru škodovky po 100 tisících. Tam není třeba se dohadovat, tam jsou čísla daná Vaculíkem.
Nejen zde, ale i na jiných fórech se vede taková to debata.
Proč nevylosují jedno auto z bazaru, které rozeberou. Když mohli motor rozebrat a vážit díly na usazeniny karbonu, s použitím aditiva a bez něj, nebyl by problém i tento test.
Když se tímto dokáže, že jsem kecal, všem se omluvím. Zatím jsem názoru, jakého jsem. Kdyby neměli máslo na hlavě, dávno ten test byl. Automobilky moc dobře vědí, jakou životnost má jednotlivý díl. Z peněz na vývoj padne nejvíce na testování životnosti, aby věděli, kde to odrbat.
Fofok, již mě neser, zase jsi něco pŕeorat.
Čteš někde, že píši o řešení rozborky motoru. Píši že na toto téma turbobabet a starší motory se vedou debaty i jinde.
Uvědomí si že to je můj chleba přes 40 let, tak mě to okamžitě trkne, že není něco OK. Kalkulačku pak potřebuji na přesnou hodnotu podvodu.
Motor má mít vůli 0,04 mm , při maximálním opotřebení 0,09mm. A po 100 tisících dle nich bez opotřebení měl 0.85 , druhý 0.109 a třetí válec 0.09 mm
To, že si toho nikdo nevšiml, tady to jen potvrzuje moje slova. Ti co nejvíce na fórech rozumují, jsou schopni si šroubovákem vypichnout oko, né tak spočítat uložení . Nehledě na to, že i rozdíl tolerance výbrusu mezi válci má stanovenou hodnotu z důvodu vyvážení pístu ohledně kliky....
Jestli má zájem kontrolol Barum Jarod , ať ti to přepočítá, že mám pravdu. Stále více mě tady utvrzujete, že tak akorát PC, to vám tu jde, ale strojařina, což vlastně motor je, je vám na míle vzdálená. Proto je mě jasné, proč se uchylujete k urážkám. To je jediný, na co se tady zmůžete.
A proč si to teda nenapsal normálně hned na začátku.Ušetřil by si osm zbytečnejch stránek vlákna :dih:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6579
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 08.07.2019 20:11

Jo to mas pravdu, tady je marne se snazit technicky popsat, ze za 100kkm je divne nulove opotrebeni, coz jsem poukazoval ja a ballu to vzal do detailu i s cisly a peprneji to okomentoval. Co vypadlo z vas? Ja uz nejsem tak zaprisahlej odpurce malych 3 hrnku, ale beru to z technickeho hlediska. To se opravdu zmuzete jen na tohle? Tady tech par stranek nejde o nazev tematu, ale o ten test a ze to nejak nesedi. Kdy z vas vypadnou nejaka cisla, nebo aspon co je ve zhodnoceni od ballua spatne. To si nemuzete opravdu odpustit ty ubohe narazky a vyplodit neco k veci? Tady se nema opravdu cenu vyjadrovat. Vite co je na tom nejvic k smichu? Ani jeden z vas ten spominanej 3hrnek a s najezdem 100kkm+ nema.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 08.07.2019 20:42

a proč to ballu nesepíše a nekontaktuje autora článku ? s odpovědí se pak může pochlubit zde . Rád si to přečtu :wink:

Je zajímavé , jak se téma otočí , předtím se porovnávala 1,0 EB - 2,0 atms a nyní se řeší odchylka měření někde v časopise při rozborce 1,0 TSi , co bude příště ?
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 08.07.2019 22:20

Ty uz to taky fakt nehul... ja daval jen priklad vasi demagogie, jak si tu pochvalujete motory jen proto, ze maji turbo a rikate, ze atmosfery nejedou. Tak te to asi dost nasralo, ze to tu meles podesate. A jestli jsi takovy inteligent, tak bych taky rad vedel, co mas za argument proti tomu, co psal Ballu. Blbe kecat umi kazdy... ale on aspon napsal jasna cisla.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 08.07.2019 22:50

Wolf78 píše:a proč to ballu nesepíše a nekontaktuje autora článku ? s odpovědí se pak může pochlubit zde . Rád si to přečtu :wink:

Je zajímavé , jak se téma otočí , předtím se porovnávala 1,0 EB - 2,0 atms a nyní se řeší odchylka měření někde v časopise při rozborce 1,0 TSi , co bude příště ?
Proč, protože ten argument šel z váší strany, úspěšných majitelů turbobabet.
Opakuji po třetí , ale jemněji, nic nepiši , většího aktivního technoču..ka jsem nezažil.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 08.07.2019 23:46

hele blbe Ma.rt - jaký čísla chceš ?? když je ballů tak dobrý , tak ať konfrontuje autora tvrzení ve SM :wink: rád si to přečtu co bude psát protistrana . ( já ten článek nepsal , tak se k tomu nebudu vyjadřovat )
Ma.rt píše: ze maji turbo a rikate, ze atmosfery nejedou.
oni opravdu nejedou :totlsmile: to jsou zkušenosti BLBE :wink:

ballu - prosim tě ,pro tvé zdraví - nerozčiluj se, jebne ti a už to nerozchodíš a nedočkáš se toho ,až se bude jezdit elektro-auty a ty nebudeš mít co komentovat :lol: jelikož už to nebude mít 4 ani 3 válce a bude to mimo tvůj obor :wink: a nebudeš mít co měřit šuplerou
ballu píše:většího aktivního technoču..ka jsem nezažil.
- já ho zažil a jmenuje se ballu :palec_nahoru:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 11 hostů