Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23472
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ZaQik » 13.06.2019 06:45

a pritom z toho linku bylo pro me nejzajimavejsi "V USA kvůli tomu dokonce zavedli novou certifikace nazvanou API SN Plus, která napomáhá minimalizaci LSPI v důsledku použitých detergentů." ... je mi jedno, kde to zavedli, ale ze se konecne nekdo snazi s tim neco delat
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 13.06.2019 12:14

Ja myslim, ze tech snah bylo uz povicero. Snad se to dostane do nejakeho rozumneho stavu (treba uz tam jsme, cas ukaze), ale oni nam urednici vymysli neco jineho :(
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 13.06.2019 19:12

Spíše v tomto tématu šlo o jedinou věc, že je zde hodně zastánců těchto motorů, přitom vše šito horkou jehlou, bez testů následků , které vedou do slepé uličky. Klín je vyrážen klínem, motor složitější a jeho výhody oproti atmosféře jsou jen třeba v +-3000 otáčkach. Mimo ně je na tom atmosféra lépe. Co pak již odzkoušený vodíkový motor? To však impérium těžení ropy se tomu brání.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 13.06.2019 21:59

Vodík: https://www.novinky.cz/auto/507521-vybu ... lanky.html
Strašmě málo stačí a téma vodík je vyřešeno. A můžeme dále bezstarostně pokračovat s produkcí elektro aut, která jsou neškodná i k ledním medvědům.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 13.06.2019 22:30

Z mého hlediska motor bez problémů. Jde jen o bezpečnost paliva, což je menší problém, než vymýšlet tupl hovadinu, aby ta obyčejnáhovadina jela a vydžela.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 14.06.2019 11:31

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 14.06.2019 22:52

No a nyní prosím o vyjádření turbobabetářů k předcházejícímu odkazu. Doufám že po přečtení se sníží počet , kteří mou osobu budou přirovnávat k dinosaurovi.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4802
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 14.06.2019 23:26

Mno řekl bych,že to tu už je a ne jednou neb je ten článek z ledna.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od phofy » 15.06.2019 17:45

1.0 vyšel dobře, já jsem spokojený :Dancer: :Dancer: :Dancer:

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 15.06.2019 19:38

To jsi neviděl ty desítky prasklých plastových trubicek od turba do exp nádoby. Ja bych to kontroloval co týden :)
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9407
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od phofy » 15.06.2019 19:46

:totlsmile: než vyjedu, tak je kontroluji a každých 50km stavím a kontroluji :mrgreen:

Podle mě může takováhle trubička prasknou snad na každým autě a je jedno co v tom má za motor :roll:

Uživatelský avatar
vita_k
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 4026
Registrován: 05.11.2010 17:55
Bydliště: Brno a okoli

Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od vita_k » 15.06.2019 19:56

Mám teď na kanarech pujceny seat 1.4 tsi a dobry. Má to rádce řazení a chce to jako u F jezdit <2000 rpm.
Kolem 3t už nemá hezky zvuk jako mondeo,ale co už. Má to turbo efekt ale dá se odpustit. Jedete to v 5ti lidech dostatečně. Vlastně jen 2 lidi a 3 děti.
Spotřeba 6.4. Nebýt rádce, třeba ty motory pak vydrží? Mě si tento koncept získal
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw

Gossip
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 1116
Registrován: 11.12.2018 23:36

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Gossip » 15.06.2019 20:13

ja toho radce chtel vypnout ale on ukazuje i dolu... takze to zene celkem pomaha aby to neudusila..
Mamka ma tu silnejsi 1.0tsi fabku a taky to docela jelo ...
1.6ku megana sem mel 8let a na vykon sem si taky nikdy nestezoval, jen tomu chybela 6tka tak uz to bylo pri 130 dost hlucne.

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 16.06.2019 09:29

Hodně lidí tu nadává na auta, se kterými pořádně nejela. Ale kolik majitelů turbobenzínů by se vrátila k líné atmosféře?

Na tohle mají fajn názor ženy řidičky. Sice nerozebíraly stovky motorů za Husáka na střední a nepoznají legendárnost atmosféry podle kraválu, který vydává, když se snaží s rodinou předjet kamion do kopce. A už vůbec se netváří jako Fittipaldi, když tam musí ve 110km/h narvat trojku, aby se něco dělo. Ale bez předpojatosti vám řeknou, že benzín nejede, že chtějí diesel. Vysvětlujte jim, že za to nemůže ani tak palivo a jak funguje v motoru turbo.
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6599
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 16.06.2019 10:46

Jo ve 2000ot. i min, tam daji plnej kotel pri predjizdeni a karbonitace je na svete, strasak dnesnich primovstriku. Bohuzel se tady zapomina, co to slovo downsizing vlastne znamena a podle me tam zrovna treba 1,5EB moc nepatri. 3 valec potrebuje nejakou "berlicku" aby vyrovnal sily pro spravny chod motoru, treba vyvazovaci hridel ci upraveny setrval atd. Jenze ty sily se v prubehu zivotnosti motoru meni a tedy to nejde 100% ovlivnit (ty vibrace) konstrukter s tim jiste trochu pocita, ale proste za cely zivot motoru to nejde. No a kde jsou vibrace, tam je zadelano na problem. Pro tohle treba ja nemusim 3 valce. Ivane, rekneme za 20 let tu bude jen elektrika(snad nebude) a jeji mladsi vlastnici budou nadavat na dnesni motory a budou mit stejne argumenty jako Ty dnes, pak mozna uznas i jiny nazor, nez je Tvuj. Dovolim si otazku, proc stara, starsi auta ziskavaji na cene, protoze maji vetsinou linou atmosferu? Proc se davaji do lepsiho stavu, jak kdyz vyjela s automobilky a to maji i velke turbo.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Semrush [Bot] a 27 hostů