Atmosféra vs. downsizing motory
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A už si jim to napsal do SM , že tam mají chybu v měření ???
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3698
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Balu:
V technickém tématu? A já myslel, že jsme v sekci pokec. Kde se tak nějak kecá o tom, jak jsou na tom atmosféry vs downsizovaný motory.
Máš tu mrak zkušeností od lidí, co ty turba maj. Téměř nikdo si nestěžuje a nebude to jen tím, že to prostě maj doma, ta radost z toho motoru během využití tam opravdu je
To že tobě i 1,5 EB "smrdí", to je v dnešní době smutný, ale ono to vážně nebude tak zlý.
To tady podáváš fakt jak kdyby nějaká 2.0+ atmo byla jediná správná cesta.
Za mně, než 1.6 atmo, tak raději 1.0 EB a než 2.0 atmo, tak 1.5 EB vždy a všude. Ty si kup co chceš.
V technickém tématu? A já myslel, že jsme v sekci pokec. Kde se tak nějak kecá o tom, jak jsou na tom atmosféry vs downsizovaný motory.
Máš tu mrak zkušeností od lidí, co ty turba maj. Téměř nikdo si nestěžuje a nebude to jen tím, že to prostě maj doma, ta radost z toho motoru během využití tam opravdu je
To že tobě i 1,5 EB "smrdí", to je v dnešní době smutný, ale ono to vážně nebude tak zlý.
To tady podáváš fakt jak kdyby nějaká 2.0+ atmo byla jediná správná cesta.
Za mně, než 1.6 atmo, tak raději 1.0 EB a než 2.0 atmo, tak 1.5 EB vždy a všude. Ty si kup co chceš.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Stále obehraná písnička.
Co se třeba konečně vyjádřit k té rozborce škodovky.
Co se třeba konečně vyjádřit k té rozborce škodovky.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Asi všichni tušíte (alespoň to předpokládám), že diskuse tímto stylem vůbec nikam nevede. Všichni jsou ve svých zákopech a na druhou stranu plivou své jedovatosti.
Mám atmosférický dvoulitr, kterého se ještě nehodlám zbavovat, protože slouží k mé spokojenosti. Zkušenost s EB mám osobní, v rodině je čtyřválcový EB 1.5 v Mondeu MK 5. Nebyl sice nový, ale měl najeto jen několik tisíc km, takže je v záruce a to v té nejdelší, jaká jde pořídit. Majitel prostě udělal maximum pro to, že pokud by se něco potento, bude i tak v pohodě. Na důkaz toho, že nejsem ortodoxním zastáncem atmosfér, můžu s klidem říci, že i s těžkým Mondeem tenhle motor cvičí slušně, je tichý, pružný, se spotřebou kolem 8 litrů.
Když se podívám na zdejší ortodoxní zastánce turbomotorů (o 1.5 bych ani netvrdil, že se jedná o downsizing), pak mají auta nová, určitě s prodlouženou zárukou. Pak je velice snadné, až laciné tvrdit, že nic na světě není lepšího než oturbený benzínový motor a kdo má atmosféru je zpustlý, nevzdělaný mastodont, který měl vyhynout už v třetihorách.
Zde v tomto sporu totiž vůbec nejde o to, jestli je ten či onen motor výkonostně nebo uživatelsky lepší, ale o to, jestli bude mít oturbený motor alespoň stejnou životnost jako atmosféra. Myslím to obecně, protože věřím, že se objeví spousta názorů, že tohle nebo tamto se podělalo už po pár tisících km. Ať už je oturbený motor lepší nebo horší, je nepopiratelné, že obsahuje daleko více součástí, které se mohou během let poškodit či opotřebovat. Ani to by nebylo tak dramatické. Vyšší přesnost výroby, tlak na kvalitu, ale bohužel docela zásadně i na náklady přináší svá specifika, která se mohou v dlouhodobém provozu projevit. Vůbec nejhorší vlastností moderních turbomotorů je jejich nízká úroveň "blbuvzdornosti". Většina řidičů nemá technického vzdělání nebo důvěřuje výrobci tak, že provoz a údržba vozidla popsaná v manuálu je alfou a omegou a je třeba vše striktně dodržovat. Asi tušíte, že nejhorší, co lze pro tento motor udělat je, nutit ho pracovat s velkým zatížením v nízkých otáčkách, což v podstatě odpovídá šipkám doporučujícím včasné řazení nahoru. Je to daň zeleným, protože motory mají v tomto režimu nejmenší emise.
Já nemám problém s turbomotorem Ecoboost, já mám problém s použitým turbomotorem Ecoboost, protože je náchylný na způsob zacházení a to u běžného ojetého auta bohužel nelze nijak ověřit. Mluvím o ojetinách proto, protože jsem doposud kupoval starší auta s pěknou výbavou za lepší peníz, než nový sociál. Už i z toho důvodu, že nové auto ztrácí v prvních letech více na ceně.
Chtěl bych se zeptat ortodoxních zastánců turbomotorů, zda by mi někdo z nich upřímně odpověděl, zda má nové auto bez rozšířené záruky a zda ho někdo chce vlastnit déle, než je doba jeho sjednané záruky. Za opravdového a přesvědčeného zastánce kvality těchto motorů totiž považuji jen toho, kdo si tento motor koupí po druhém nebo třetím majiteli. Těm ostatním, kteří mají své přesvědčení vyfutrované prodlouženou zárukou, a po ní auto prodají, totiž moc nevěřím. Takovej frajer bych uměl být taky....
Takže pokud se ptáte jaký motor bych si pro příští auto vybral, pak by to byl nejspíše čtyřválcový 1.5 Ecoboost. Bohužel výběr auta bude podstatně větší dobrodružství s nejistým koncem, a to mě na tom všem vadí nejvíce....
Mám atmosférický dvoulitr, kterého se ještě nehodlám zbavovat, protože slouží k mé spokojenosti. Zkušenost s EB mám osobní, v rodině je čtyřválcový EB 1.5 v Mondeu MK 5. Nebyl sice nový, ale měl najeto jen několik tisíc km, takže je v záruce a to v té nejdelší, jaká jde pořídit. Majitel prostě udělal maximum pro to, že pokud by se něco potento, bude i tak v pohodě. Na důkaz toho, že nejsem ortodoxním zastáncem atmosfér, můžu s klidem říci, že i s těžkým Mondeem tenhle motor cvičí slušně, je tichý, pružný, se spotřebou kolem 8 litrů.
Když se podívám na zdejší ortodoxní zastánce turbomotorů (o 1.5 bych ani netvrdil, že se jedná o downsizing), pak mají auta nová, určitě s prodlouženou zárukou. Pak je velice snadné, až laciné tvrdit, že nic na světě není lepšího než oturbený benzínový motor a kdo má atmosféru je zpustlý, nevzdělaný mastodont, který měl vyhynout už v třetihorách.
Zde v tomto sporu totiž vůbec nejde o to, jestli je ten či onen motor výkonostně nebo uživatelsky lepší, ale o to, jestli bude mít oturbený motor alespoň stejnou životnost jako atmosféra. Myslím to obecně, protože věřím, že se objeví spousta názorů, že tohle nebo tamto se podělalo už po pár tisících km. Ať už je oturbený motor lepší nebo horší, je nepopiratelné, že obsahuje daleko více součástí, které se mohou během let poškodit či opotřebovat. Ani to by nebylo tak dramatické. Vyšší přesnost výroby, tlak na kvalitu, ale bohužel docela zásadně i na náklady přináší svá specifika, která se mohou v dlouhodobém provozu projevit. Vůbec nejhorší vlastností moderních turbomotorů je jejich nízká úroveň "blbuvzdornosti". Většina řidičů nemá technického vzdělání nebo důvěřuje výrobci tak, že provoz a údržba vozidla popsaná v manuálu je alfou a omegou a je třeba vše striktně dodržovat. Asi tušíte, že nejhorší, co lze pro tento motor udělat je, nutit ho pracovat s velkým zatížením v nízkých otáčkách, což v podstatě odpovídá šipkám doporučujícím včasné řazení nahoru. Je to daň zeleným, protože motory mají v tomto režimu nejmenší emise.
Já nemám problém s turbomotorem Ecoboost, já mám problém s použitým turbomotorem Ecoboost, protože je náchylný na způsob zacházení a to u běžného ojetého auta bohužel nelze nijak ověřit. Mluvím o ojetinách proto, protože jsem doposud kupoval starší auta s pěknou výbavou za lepší peníz, než nový sociál. Už i z toho důvodu, že nové auto ztrácí v prvních letech více na ceně.
Chtěl bych se zeptat ortodoxních zastánců turbomotorů, zda by mi někdo z nich upřímně odpověděl, zda má nové auto bez rozšířené záruky a zda ho někdo chce vlastnit déle, než je doba jeho sjednané záruky. Za opravdového a přesvědčeného zastánce kvality těchto motorů totiž považuji jen toho, kdo si tento motor koupí po druhém nebo třetím majiteli. Těm ostatním, kteří mají své přesvědčení vyfutrované prodlouženou zárukou, a po ní auto prodají, totiž moc nevěřím. Takovej frajer bych uměl být taky....
Takže pokud se ptáte jaký motor bych si pro příští auto vybral, pak by to byl nejspíše čtyřválcový 1.5 Ecoboost. Bohužel výběr auta bude podstatně větší dobrodružství s nejistým koncem, a to mě na tom všem vadí nejvíce....
- Konik
- Test driver
- Příspěvky: 2974
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Příbram
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Kupoval jsem nove auto se standardni 2letou zarukou. Po 5 letech mam najeto 113 tis. km. Jedinou zavadou za celou dobu byl uvolneny drzak katalyzatoru, ktery rezonoval (oprava za 200 Kc). Auta se v dohledne dobe zbavovat nebudu a uvazuju, ze bych si ho nechal min. dalsich 5 let.
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3698
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Za sebe můžu říct, že jsem auto samozřejmě bral s nejdelší možnou zárukou, úplně stejně tak, jako jsem to udělal u 1,6 atmo - z jednoho prostýho důvodu - podělat se může naprosto všechno, statisticky to může padnout na každýho (atmo nebo EB) a ta cena prodloužený záruky byla v poměru k ceně auta pakatel, doslova.
Takže argument "vám s dlouhou zárukou se to machruje", nechápu. Bral bych to takhle s jakymkoliv motorem. At už bych si auto plánoval nechat 2 roky (líp se to prodává) a nebo bych si ho planoval nechat do nevím kdy.
A k druhý otazce, nekoupil bych si olítaný auto po 2/3. majiteli žádny, ani takovy ani makový, prostě žádný. Protože prostě netušim, jak se k tomu ten předchozí choval a nehodlám to zjistovat Ten kdo do takovyho kupu jde neni podle mne zastance kvality, ale hazarder, nebo vyhledavač adrenalinu
Jinak souhlasim, že se tu motáme v kruhu, ale co, je to holt pokec. Tady se furt předhazuje, že ten se bojí tohodle, ten by si nekoupil tohle. Osobně mám pořád ty FoFo oba, s tou atmo jezdím nerad a naštěstí moc nemusim, je to fakt hlučný slabý auto a o tý spolehlivosti se stejně bez jasných dat nějakých reklamací / problemu muzeme jen dohadovat
Takže argument "vám s dlouhou zárukou se to machruje", nechápu. Bral bych to takhle s jakymkoliv motorem. At už bych si auto plánoval nechat 2 roky (líp se to prodává) a nebo bych si ho planoval nechat do nevím kdy.
A k druhý otazce, nekoupil bych si olítaný auto po 2/3. majiteli žádny, ani takovy ani makový, prostě žádný. Protože prostě netušim, jak se k tomu ten předchozí choval a nehodlám to zjistovat Ten kdo do takovyho kupu jde neni podle mne zastance kvality, ale hazarder, nebo vyhledavač adrenalinu
Jinak souhlasim, že se tu motáme v kruhu, ale co, je to holt pokec. Tady se furt předhazuje, že ten se bojí tohodle, ten by si nekoupil tohle. Osobně mám pořád ty FoFo oba, s tou atmo jezdím nerad a naštěstí moc nemusim, je to fakt hlučný slabý auto a o tý spolehlivosti se stejně bez jasných dat nějakých reklamací / problemu muzeme jen dohadovat
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Stále nevidím vyjádření k motoru škodovky po 100 tisících. Tam není třeba se dohadovat, tam jsou čísla daná Vaculíkem.
Nejen zde, ale i na jiných fórech se vede taková to debata.
Proč nevylosují jedno auto z bazaru, které rozeberou. Když mohli motor rozebrat a vážit díly na usazeniny karbonu, s použitím aditiva a bez něj, nebyl by problém i tento test.
Když se tímto dokáže, že jsem kecal, všem se omluvím. Zatím jsem názoru, jakého jsem. Kdyby neměli máslo na hlavě, dávno ten test byl. Automobilky moc dobře vědí, jakou životnost má jednotlivý díl. Z peněz na vývoj padne nejvíce na testování životnosti, aby věděli, kde to odrbat.
Nejen zde, ale i na jiných fórech se vede taková to debata.
Proč nevylosují jedno auto z bazaru, které rozeberou. Když mohli motor rozebrat a vážit díly na usazeniny karbonu, s použitím aditiva a bez něj, nebyl by problém i tento test.
Když se tímto dokáže, že jsem kecal, všem se omluvím. Zatím jsem názoru, jakého jsem. Kdyby neměli máslo na hlavě, dávno ten test byl. Automobilky moc dobře vědí, jakou životnost má jednotlivý díl. Z peněz na vývoj padne nejvíce na testování životnosti, aby věděli, kde to odrbat.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1660
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Já to sice takto doslova nenapsal, ale vystihuje to skutečnostSentik píše: Takže argument "vám s dlouhou zárukou se to machruje", nechápu.
Mě šlo o to, že statisticky je prodej nových aut daleko za ojetými a tím se člověk nesmí divit, že ostatní jsou skeptičtější k novým motorům, protože jdou do daleko větší nejistoty než ti, kteří si kupují auta pouze nová, tzn. že kdybych byl v tvé kůži, měl bych podobné názory, protože riziko je minimální. Bohužel tenhle styl vlastnictví auta si každý dovolit nemůže, to bychom neměli průměrné stáří auta kolem 15 let.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23441
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
prodlouzenou zaruku maji od MY2016 snad vsichni - jednak je to diky marketingu nosovickeho konkurenta a pak hlavne jeji "prodavani za 0CZK" dealery, protoze se zacalo ve velkem mluvit o problemech motoru v FF3 RS a 1.6EB
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Wolf78
- Pokročilý
- Příspěvky: 623
- Registrován: 27.10.2012 10:01
- Bydliště: Mladá
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
ty se nikomu omlouvat nemusíš , stačí když přestaneš štěkat jako malej ratlík za plotemballu píše:Když se tímto dokáže, že jsem kecal, všem se omluvím.
Auto jsem kupoval s 5 letou zárukou v základu a 2 roky jsem si dokoupil už jen tak pro radost (cena + 2 roky = 5500kč ) .
Většinou auto prodávám po mém nájezdu 100 tis.km což je cca 5-6 let od koupi a jestli jej prodám či nikoliv ještě nevím , jelikož nevím co bude za 5-6 let . Ale když to vidím nyní tak si ho klidně nechám , jelikož má vše co potřebuji výkon motoru , "spotřeba" (u nafty byla lepší ,ale ... ) , kromě vyhřívaného volantu (což nepotřebuji) ve FULL výbavě tak co si od auta ještě přát .
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
Je - Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
Byl - Ford Ka TITANIUM - 51kW
Byl - Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
Byl - Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
Byl - Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3698
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jemar:
Já vím,
osobně jsem byl skeptickej jak u atmo, tak u EB, takže záruku samozřejmě co nejdelší
Šlo mi spíš o to, že nákup po 2-3. majiteli s vysokým nájezdem už je opravdová loterie a je uplně jedno jestli půjde o atmo nebo o turbo. K turbu se někdo mohl chovat lidsky a naopak atmo mohlo vlastnit prasácký hovado, víš jak to myslím.
Jinak prodloužená záruka se i v roce 2017 dokupovala na 5/7 let, rovnou na 5 ji davali až cca od pulky roku 2017. Osobně jsem bral maximum, 7 let. I kdybych prodával, tak at se ta babeta nevysype novému majiteli Nebo spíš pokud vysype, at mu to zadarmo opraví.
Já vím,
osobně jsem byl skeptickej jak u atmo, tak u EB, takže záruku samozřejmě co nejdelší
Šlo mi spíš o to, že nákup po 2-3. majiteli s vysokým nájezdem už je opravdová loterie a je uplně jedno jestli půjde o atmo nebo o turbo. K turbu se někdo mohl chovat lidsky a naopak atmo mohlo vlastnit prasácký hovado, víš jak to myslím.
Jinak prodloužená záruka se i v roce 2017 dokupovala na 5/7 let, rovnou na 5 ji davali až cca od pulky roku 2017. Osobně jsem bral maximum, 7 let. I kdybych prodával, tak at se ta babeta nevysype novému majiteli Nebo spíš pokud vysype, at mu to zadarmo opraví.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A co čekáš to je klasika a ještě vymyslí nějakou teorii relativity o testuWolf78 píše:fofok píše: místní hateři budou dělat jako by nic
Můžete se konečně oba dva vyjádřit k těm hodnotám testu.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 4797
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
A proč?Ty sem furt cpeš něco čemu nerozumíš ani ty sám,tak sem dej odkaz na ty jiný fora,kde to taky řešej.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jestli jsi přečetl , co jsem napsal já i s hodnotama, tak každý soudný člověk usoudí, že o tom asi něco vím. Jen ty jsi se pěkně odhalil, děláš tady machra , druhé urážíš, a sám znáš kulové hovno.
A stejně na tom je vás tady více, jak to nemá klávesy, jste v řiti, jen rýpete a urážite lidí, kterým nesaháte ani po kotníky.
A stejně na tom je vás tady více, jak to nemá klávesy, jste v řiti, jen rýpete a urážite lidí, kterým nesaháte ani po kotníky.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů