Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 25.07.2019 08:43

specializace Motory píše:Jen pro zajímavost motory duratec asi 158 ks a Ecoboostů 88 ks.
Tohle mluvi za vse. Pomer 2:1 pro Duratec, ale kolik jich jezdi? Nejspis vyrazne vice. Zajimave by bylo znat jeste prumerny najezd motoru na GO. To bude neco jako 200tkm vs. 60tkm. A cenu si kazdy muze zjistit na webu tohoto sikovneho cloveka..taky slusny rozdil :-D proste vyber atmosfery ma pro mnoho lidi logicke duvody, porad jsou v necem lepsi a zalezi na preferencich.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5340
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 25.07.2019 13:29

Bez časového rámce je srovnávání těchto dvou čísel zcela irelevantní.

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 25.07.2019 15:11

A taky, že GO u Duratecu se dělá zpravidla proto, že začal trochu papat olej.
Kdežto u Ecoboostu proto, že to celý umřelo.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3701
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 25.07.2019 15:34

Celá tahle diskuze je stejně vlastně úplně bezpředmětná .. atmo motor je u Fordu mrtvá věc. Stejně tak jako u většiny ostatních automobilek ... můžem se pomalu přesunout a hádat do krve ve threadu .. já nevim: Turbo vs Hybrid nebo Turbo vs Elektrika.

Celkem vážně? Kolik let bude ještě trvat než budem s láskou vzpomínat na ty klasický poctivý motory s turbem a jediná volba bude nějaký elektrický vozítko nebo hybrid?
Osobně čekám během pár let poslední výměnu auta za auto s "normálním" motorem a to si ještě budu muset přichvátnout a měnit dřív než bych chtěl ... a atmo? To je historie už dneska.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6598
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 25.07.2019 17:05

Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
jarod72pm
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 2220
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jarod72pm » 25.07.2019 18:44

Myslím že je na tom hodně pravdy Karle. To video to vysvětluje zcela logicky -chcete moderní motor? Dostanete moderní problémy. Atmoška je prostě držák a bezproblémový motor pokud se udržuje :-)
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13062
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 25.07.2019 19:37

Jenže nejede, je to líné a žere to i malé děti kolem cesty. :totlsmile:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 25.07.2019 21:17

Zalezi, co si vyberes za kubaturu. Jasne ze motor s turbem je efektivnejsi. Ale treba o vikendu jsem byl v Krkonosich s prumerem 7.0. Nekolikrat v cervenym a na dalnici 145km/h tacho. Jestli bych s turbem jel o pullitr lepe, to me nevytrhne. Ale resit "moderni" problemy fakt nechci.
Jinak k tomu videu - je pravda, ze průšvih neni v turbu, ale v primem vstrikovani.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 25.07.2019 21:19

Sentik píše:Celá tahle diskuze je stejně vlastně úplně bezpředmětná .. atmo motor je u Fordu mrtvá věc..
Mrtvej je i gramofon. Jenze novejsi/modernejsi neznamena ve vsem lepsi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
finsa
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 655
Registrován: 22.01.2013 13:58
Bydliště: KönigGratz

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od finsa » 26.07.2019 09:29

Atmo je u Fordu stále v kurzu, jen musíte jet do USA a koupit si pořádnej truck, tam je svět stále v pořádku a dá se koupit s 5.0 V8 :D
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.

Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 26.07.2019 10:25

To snad jde jeste i tady ne? :) akorat to neni auto pro rodinu a uprimne zivit to, to taky kazdy nechce :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 26.07.2019 10:33

Stanley_vy píše:Bez časového rámce je srovnávání těchto dvou čísel zcela irelevantní.
S casovym srovnáním by to pro EB vyslo jeste mnohem hure :)
Protoze Duratecy se opravovaly jeste předtím, nez EB vubec vyjelo z fabriky. Zajimal by me docela názor takoveho člověka, ktery ty motory opravuje, zda by ho tato statistika a hlavne prakticke zkusenosti od EB odradily. Muj automechanik, ktery tech motoru rozebral uz taky mraky, me zrazoval od EB a doporucil prave 2.0. Sam jezdil v MK3 3.0 :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3701
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Sentik » 26.07.2019 10:56

Jojo, mě taky pár mechaniků od EB zrazovalo, ještě že jsem je neposlech a nevzal tenkrat znova nějakou 1.6 atmo slabotu.

Bych si sice říkal, jak je úžasný, že následný 3-4 majitel to ocení jak jsem pro něj trvanlivě vybral, ale sám bych v tom autě trpěl. :oops:

Dnešní kupující novych FoFo už jsou tohoto výběru ušetřeni .. a pokud chtěj poctivou starou atmo, tak jak bylo psáno vejš 5.0 V8 v jiných autech v nabídce je. :palec_nahoru:
(počítám, že ta doba ale u nás končí)
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 26.07.2019 11:09

Mně osobně mrzí, že další auto po Mondeu už kvůli motorům nemůže být od Fordu. Půjde cestou Toyoty, Mazdy nebo Suzuki. A nebo zase podědím něco firemního, nabízí se Ford Ranger. A to bych se upřímně ani nezlobil, je s tím docela sranda. A kdo jednou jel v pick upu, tak musí uznat, že není důvod jezdit v něčem jiném :D
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 26.07.2019 13:16

Tak je fakt, ze u FofoIII je to rozhodovani jiny. Ja bych do te 1.6ky asi taky nesel. Jedine snad do te 125hp, ktera se snad u nas ani neprodavala.
Ja az budu vymenovat auto, tak snad TB uz budou vychytany. Novej focus uz je aspon co se tyce rozmeru o dost dospelejsi. Novy Mondeo by na 12tkm rocne byla spis draha sranda :)
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 24 hostů