Atmosféra vs. downsizing motory
- finsa
- Pokročilý
- Příspěvky: 655
- Registrován: 22.01.2013 13:58
- Bydliště: KönigGratz
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Už snad budou vychytaný? Vždyť Ford vyrábí ecoboosty v různých variantách už snad 10 let
FF II FL 1.6 16V kombi Panther Black
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
Fiesta MK5 1.4 16V Ghia nebo také nákupní taška na kolečkách.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Zrejme ani to nestaci. Co me pobavilo, zrychleni pres 10s a pri bezne jizde spotreba 7. Vim, ze Mondeo V je tezky jako krava, ale kde je ten prinos? Akorat se spotřebou jsem na tom o pul litru hure a to nejspis diky mym nekterym kratkym trasam do skoly, ci jen k metru. Na motor se nesahlo a jedina zavada byl praskly drat v sedacce
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/fo ... -tragedie/
https://www.autoforum.cz/zajimavosti/fo ... -tragedie/
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Být tam starý dvoulitr, měli by spotřebu nad devět i na tom jejich okruhu, stejně jako ty by ses dostal s moderním motorem a tvým stylem jízdy níž než oni. To přeci není těžké konečně pochopit.
Mondeo sice není auto úplně pro mě, už předchozí generace byla dobrá, ale tahle se mi líbí moc. Škoda vyškrtnutí silnějších motorizací. Těch cca 120kW a 250nm je pro takové auto opravdu minimum.
Mondeo sice není auto úplně pro mě, už předchozí generace byla dobrá, ale tahle se mi líbí moc. Škoda vyškrtnutí silnějších motorizací. Těch cca 120kW a 250nm je pro takové auto opravdu minimum.
Ford Focus ST 2014
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Nemuzes vytrhnout z kontextu jen motor, na vyber mam teoreticky to, co mam, nebo MKV s 1.5EB, pokud chci rozumny benzin. Celkove je to jaksi postavene na hlavu. Daji tam radoby silny eco motor a pridaji par stovek kg vahy. Výsledek je, jak jsem popsal a jeste se to docela sype. Takze proto jsem fakt rad za to, co mam. Vubec nepopiram, ze 2.0 by v tom byl za 9 a jelo by to hur. Ale to neni realna varianta.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- enjoy
- Test driver
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Dneska jsem muj stary a lenivy atmosfericky motor trochu protahnul cestou do Mirakula a musim rict, ze me to auto porad bavi a to hlavne ve spojeni s timto motorem. Ten charakter tam proste je
Cestou zpatky me hodne udivilo, ze za me prifrcela Brera, tak jsem ji pustil, protoze jsem si rikal, ze tu V6 zlobit nebudu(ale pak jsem uvidel ocouzene kocovky, takze to byl diesel-jsem netusil, ze nekdo kuloval Breru v dieselu). Pak se to ve zuzeni nejak pomychalo a byl zase za mnou. Po konci zuzeni jsem z Montyho vypraskal vsechny kone(asi neni uplne normalni davat dvojku v 80 . Ale tohle auto si vezme fakt hodne, neni naopak problem podrazovat do jednicky v 50) a Brere jsem se vzdaloval. Coz fakt nechapu. Ale potesilo.
Trosku zpet k veci... downsizing proste neni evoluce, ale politicky diktat. Sami vyrobci aut by timto smerem urcite nesli, to snad nemuze poprit ani IvanST nebo Wolf78(ten ted doopravdy nemuze).
Mne by to nevadilo, kdyby ale rekli hele, je to nutny, protoze veverkam a zajickum se spatne dycha... ale ne, oni nam tvrdi, ze tohle je cesta, ze tohle je lepsi. Tak to sorry jako.
Cestou zpatky me hodne udivilo, ze za me prifrcela Brera, tak jsem ji pustil, protoze jsem si rikal, ze tu V6 zlobit nebudu(ale pak jsem uvidel ocouzene kocovky, takze to byl diesel-jsem netusil, ze nekdo kuloval Breru v dieselu). Pak se to ve zuzeni nejak pomychalo a byl zase za mnou. Po konci zuzeni jsem z Montyho vypraskal vsechny kone(asi neni uplne normalni davat dvojku v 80 . Ale tohle auto si vezme fakt hodne, neni naopak problem podrazovat do jednicky v 50) a Brere jsem se vzdaloval. Coz fakt nechapu. Ale potesilo.
Trosku zpet k veci... downsizing proste neni evoluce, ale politicky diktat. Sami vyrobci aut by timto smerem urcite nesli, to snad nemuze poprit ani IvanST nebo Wolf78(ten ted doopravdy nemuze).
Mne by to nevadilo, kdyby ale rekli hele, je to nutny, protoze veverkam a zajickum se spatne dycha... ale ne, oni nam tvrdi, ze tohle je cesta, ze tohle je lepsi. Tak to sorry jako.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jak pises...tohle jsou prvni motory, ktere jsou na zakazku urednika. Automobilky by tohle samy nevyrabely. Uz jen proto, ze se jim to slusne prodrazuje.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To auto ma nejvetsi handicap ne v motoru, ale v tom, ze tam neni šestka. Jinak bych ten pullitr spotreby vuci 1.5tsi smaznul jak nic (a ano, to je muj pullitr rozdilu, oni by v tom jezdili jinak )
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6599
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Marty ted jsi presne popsal problem"starsich" aut. ""6"" je velkym problemem pro jizdu na dalnici. Ja vzdycky "radsi" nekoukal na spotrebu na dalnici a zrovna ted mam podle PP 8,5(takze 9) za cca 250km. Jenze tocit 4-5 i vic se na spotrebe opravdu ukaze. Treba Corolla s 1,6 (135 koni), ale s 6 st. prev. je na tom podstatne lip. Tohle je taky jedna s poslednich moznosti na koupe atmosfery v novem(zapomenuta skladovka, pokud uz neni pryc) aute. Kdyz uz jsem u Toyoty, zajimalo by mne proc je hybrid 1,8 atmo a proc neudelaj hybrid s tim 1,2turbo? Mm. tenhle hybrid se docela popisuje jako jeden s nejlepsich a nejkvalitnejsich na trhu.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jenze ja na dalnicich moc nejezdim. A ja predpisy dodrzuju, takze za 4000 se nedostanu. Atmo opravdu neni primarne na dalnice a pisu to tu od začátku, ze clovek musi vybirat motor dle sveho jizdniho režimu. A jsou 6kvalty, kdy ta 6ka je dlouha jak 5ka v mondeu. Ten dvoulitr nemá uplne nejkratsi kvalty v porovnání s jinými auty.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Co se tyce toho hybridu, mam dojem, ze ta atmosféra se da naladit na vyssi ucinnost nez turbomotor, ale pouze v uzkem spektru otacek. Coz u hybridu s cvt nevadi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jednak vyšší účinnost a nedokážu si moc představit to připojování motoru s turbem, tam by byla hodně velká prodleva než by se turbo roztočilo. Celkově mi přijde že hybridy jsou pro motor vetší zlo, než malé turbo. Když si vezmu, že bych od domu vyjel na elektřinu, v kopci přidal a naskočil úplně studenej motor a ještě musel podat nějaký výkon. Jsem zvědavý na životnost u Hondy kde motor funguje jako generátor a pořád se vypíná a zapíná.
enjoy: Nebyla ta brera modrá? Známej z Prahy ji má, v naftě .
enjoy: Nebyla ta brera modrá? Známej z Prahy ji má, v naftě .
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ja s tim jel a je to hrozna nuda ... proste neni nad spalovak a saltpaku
Ta atmosfera umi byt ucinna okolo 2500 ot.a to je videt i na PP, ze se spotreba mota kolem 5 na čtyřku i petku.
Ta atmosfera umi byt ucinna okolo 2500 ot.a to je videt i na PP, ze se spotreba mota kolem 5 na čtyřku i petku.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Marty přesně.Ma.rt píše:Co se tyce toho hybridu, mam dojem, ze ta atmosféra se da naladit na vyssi ucinnost nez turbomotor, ale pouze v uzkem spektru otacek. Coz u hybridu s cvt nevadi.
Vyrobit lehčí menší motor s vyšší účinností. Ušetřit materiál a energii a ponechat či dokonce zvednout výkon, to je evoluční cíl všude přes IT, stavebnictví,...enjoy píše:Trosku zpet k veci... downsizing proste neni evoluce, ale politicky diktat. Sami vyrobci aut by timto smerem urcite nesli, to snad nemuze poprit ani IvanST nebo Wolf78(ten ted doopravdy nemuze).
Mne by to nevadilo, kdyby ale rekli hele, je to nutny, protoze veverkam a zajickum se spatne dycha... ale ne, oni nam tvrdi, ze tohle je cesta, ze tohle je lepsi. Tak to sorry jako.
Veverky a zajíce beru spíš jako věc druhou. Ekology (a přehnané filtry/špunty v autě) moc nemusím, ale asi je s tím potřeba taky něco dělat, i když bych viděl hlavní cestu jinde.
Už jsem se ptal kdysi - kam jinam by se měly spalovací motory vyvíjet? Nechme stranou poruchovost, protože ta nebude nikdy nulová a diskuze by zase utekla jinam. Čistě technologicky..
Ford Focus ST 2014
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5340
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Proč? Vždyť největší zdejší atmo guru jezdí max na čtyřku.Ma.rt píše:To auto ma nejvetsi handicap ne v motoru, ale v tom, ze tam neni šestka. Jinak bych ten pullitr spotreby vuci 1.5tsi smaznul jak nic (a ano, to je muj pullitr rozdilu, oni by v tom jezdili jinak )
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 20 hostů