Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2974
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Konik » 17.01.2020 18:45

Ten novy dvoulitrovy ctyrvalec u BMW je taky preplnovany, ale o tom autor pomlcel :arrow: https://www.caradvice.com.au/819876/202 ... der-power/
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 17.01.2020 18:50

Hele Ballu ale tam o masovým nasazování atmosfér nic nepíšou :irre: .Ten dvoulitr v BMW je turbo a ten čtyřlitrovej šestiválec ti do mainstreamovýho spotřebního auta nikdo nedá.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 17.01.2020 19:22

Já vím, ty dva roky je můj odhad. Vše půjde zase do čtyřválců, některé atmosféry, jiné s turbem ale s rozumným plněním, ne na výkon, ale spotřebu. Odhaduji, že dvoulitr nenadupou přes 150 koní. To jsou však jen mé odhady, dle poznatků, co za problémy měla jednotlivá řešení pro snížení emisí.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V


Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 17.01.2020 20:16

Mne se docela libi kombinace primeho a neprimeho vstrikovani. Sice je to zase dalsi složitost, ale problem lspi by to resit melo. Turbo podle me problem neni, pokud konecne prestanou setrit na mechanicke odolnosti.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 04.02.2020 17:47

Jsou tam :)

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 8c86b14d2/

Tak snad nové generace motorů budou lepší, každopádně řešení nových problémů přináší další složitosti. Pořád ale lepší, než slepá ulička elektro.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 04.02.2020 19:17

Dodám, že každý motor má své auto (typ), určení i řidiče.
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicu ... -internetu
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 04.02.2020 20:00

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 04.02.2020 21:16

Jak to tu má někdo v profilu "jen blbec srovnává dvoulitrovou atmosféru s litrovým tříválcem" a stejně by mu Focusáckej litr 92 kW naklepal :D
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
enjoy
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5329
Registrován: 05.02.2013 18:38
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od enjoy » 04.02.2020 21:22

Jakože by mu zaklepaly ventily? :D
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 04.02.2020 21:27

U podtočený atmosféry možná :ble2:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 04.02.2020 21:29

Rekl bych, ze ve stejnych autech kulovy. Kdybych v tom litru nejel, tak bych si myslel totez co Ty.
No a za druhy - jen blbec bere pri hodnoceni motoru jen jeho dynamicke vlastnosti. K cemu mi je, ze je motor pouzitelny od 2 do 4 tisic, to uz je jak nafta, ktera se nyní stava spolehlivejsi. To jsme to s temi turbobenziny dopracovali, co? :-D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 04.02.2020 21:31

No podtocena atmoska to snese mnohem lip nez litr, kde nefouka jeste vrtule. Mne treba motor tahne uz od 1000ot. Tam u litru litaj pisty z bloku :cooler:
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 04.02.2020 21:42

Jak říkám ventily ti za tohle poděkují a je jedno v čem.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 04.02.2020 21:52

Když se podívám na průběh výkonu 1.0 tsi tak má maximum někde za 5000 otáček a drží ho až do konce. Proč by mělo být použitelné do 4000?
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů