Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
zahri
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 20.02.2014 09:35
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

atmosfera vs. turbo

Příspěvek od zahri » 09.09.2014 18:25

euronormy a inziniery si mozu hovorit co chcu ale objem nenahradis nicim.. otec ma 1.4 astru ja 1.6 focus oba benziny a je to citit.. tam kde ja s autom osadenym 4-5 os idem na 3jku tam fotrik musi roztahovat s 3-5os 2jku
Aktualne vozitko:
bicykel

Ex vozitka:
Ford Mondeo Trend r.v.2009 - Mrazik
Ford Focus ST r.v.2007 - ForeST
Ford Focus TREND-X 1,6b 74Kw r.v.2006 - Galeria: Fifik ala zahri

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: Johnyy Focus(y)

Příspěvek od Nonid » 12.09.2014 17:36

Ono to turbo udela dost velkej rozdil, to si zas nemysli :) Obecne plati to, ze turbo u benzinu dozene cca tretinu objemu, sikovne udelany(jako je u EB motoru) celkem snadno pulku :palec_nahoru: Clenove by mohli vypravet o nahaneni 1.0 EB s 1.6kama 16v :totlsmile:
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
zahri
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 20.02.2014 09:35
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Johnyy Focus(y)

Příspěvek od zahri » 12.09.2014 22:18

to ze turbo nahradi objem moze povedat len clovek co nikdy nesedlal objem.. sorry :nnou:

uvediem zasa priklad z motoriek.. mam 600ccm vysokootackovu moto a kamarat 1300ccm ktora ani zdaleka nejde do tak vysokych otacok.. a skuste hadat ktora moto ma vo vacsine pripadov navrch?
dokonca ani supersport 600 sa na nahac 1300 nechyta.. ono to sice 600 dozenie ale vtedy ked uz to viacmenej nie je treba..

nechcem robit flamewar.. len sa snazim ukazat ze tie 1.2, 1.0 a ine biedy objem nedozenu.. a to som este nepovedal nic o zivotnosti :mrgreen:
Aktualne vozitko:
bicykel

Ex vozitka:
Ford Mondeo Trend r.v.2009 - Mrazik
Ford Focus ST r.v.2007 - ForeST
Ford Focus TREND-X 1,6b 74Kw r.v.2006 - Galeria: Fifik ala zahri

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5087
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Johnyy Focus(y)

Příspěvek od Anduril » 12.09.2014 23:08

A ty uz jsi s nejakym tim turbem jel, nebo tu jen placas obecne kecy? :mrgreen:
Nejak nevidim zadnou souvislost mezi motorka (bez turba, bez ohledu na objem) a auty (jedno s turbem a druhe objemnejsi bez turba treba) ...
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
OndraMT
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 969
Registrován: 14.11.2012 20:53
Bydliště: Olomouc Nova Ulice

Re: Johnyy Focus(y)

Příspěvek od OndraMT » 13.09.2014 08:39

Turbo nahradi objem. Preplnovanim nacpes do maleho objemu stejny objem vzduchu jaky se vleze do vetsiho atmosfericky plneneho motoru.
Srovnavat tady nejakou sestku a trinactku kdyz ani nenapises o jaky motory se jedna taky nema zadnou vypovidajici hodnotu
Ford Kuga ST-Line X 1.5 Ecoboost 110kW 240Nm "poloviční šestiválec" Obrázek
...
Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon po FL, Eibach, Chip
Ford Focus II Trend 1.6 74kW Red Tango před FL

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: Johnyy Focus(y)

Příspěvek od Nonid » 13.09.2014 16:30

Diky OndraMT za spravny vysvetleni :perfect: AZ vyzkousis(a budes s tim umet) nejaky moderni oturbeny benzinaky, tak teprve pak to muzes nejak hodnotit. Ano, turbobenzin popr. turbonaftak samozrejme dodava ten vykon jenom kdyz pracuje turbo... Ale to taky pracuje v PROVOZNICH otackach, takze je to realne vyuzitelny a ne blabol na papire.
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
zahri
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 20.02.2014 09:35
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Johnyy Focus(y)

Příspěvek od zahri » 13.09.2014 22:22

Co sa tyka motoriek a niekto sa vyzna tak som spominal GSX-R, GSR, CB600F, CBR 600RR vs. CB 1300


co sa tyka turbo benzinu tak mam tiez skusenost.. 1.2 TSI od Skodovky.. je to bieda.. to turbo nahradzuje objem akurat ked idu max 2 ludia..

detto 1.6 nafta s turbom.. siel som aj v Skodovackych aj vo Fordackych a tie auta sa prejavuju ako benziny..

papierove cisla cosi povedia.. len netreba pozerat iba na vykon ale aj na krutak a to kedy je maximalna hodnota :ble2:
Aktualne vozitko:
bicykel

Ex vozitka:
Ford Mondeo Trend r.v.2009 - Mrazik
Ford Focus ST r.v.2007 - ForeST
Ford Focus TREND-X 1,6b 74Kw r.v.2006 - Galeria: Fifik ala zahri

Uživatelský avatar
Nonid
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: Johnyy Focus(y)

Příspěvek od Nonid » 13.09.2014 23:30

Spatny motory porovnavej se spatnejma, plus i tohle 1.2 TSI se bohate srovna s klasickou 1.6kou skodovackou... Turbodiesely se obecne chovaj dost jinak v tom, ze jejich jedinej vykon prameni z Turba a mimo nej akorat fajnove drzej rychlost a maj nizkou spotrebu... Turbobenziny maj prave tu vyhodu turba, ktery nahrazuje stlacenim a ochlazenim vzduchu(pres IC) hlavne objem a i kroutak. Mne se ale zda, ze krapet nechapes celou pointu turba :wallbash: Nevadi, nacti o tom neco a pak se muzem bavit v prislusnym topicu.
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
FatBoySlim
Junior
Junior
Příspěvky: 382
Registrován: 18.06.2011 22:23
Bydliště: Děčín

Re: Johnyy Focus(y)

Příspěvek od FatBoySlim » 13.09.2014 23:37

souhlasim se zahrim ,radsi 1.6 bez turba ,nez 1.2 s ;-)
The Northwest Crew© AUTOcombi 1.6 i 74 kW r.v. 2ooo Obrázek

Dříve: Ford Focus kombi MKI 1.8 TDDi r.v.: 2000 - modrá R8

Uživatelský avatar
zahri
Junior
Junior
Příspěvky: 442
Registrován: 20.02.2014 09:35
Bydliště: Žilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Johnyy Focus(y)

Příspěvek od zahri » 14.09.2014 08:07

Nonid> kludne vytvor diskusiu k tejto veci a rad podebatujem.. o turbe co to viem ale studovat som to nestudoval.. vyhody tam iste budu ale nie pre uzivatela ale skor pre vyrobcu o com hovori aj prichod motorky s turbom do seriovej vyroby.. koncom mesiaca ju ma predstavit Kawasaki ako prva co sa seriovej vyroby tyka..

oddeleno do samostatneho vlakna
ZaQik
Aktualne vozitko:
bicykel

Ex vozitka:
Ford Mondeo Trend r.v.2009 - Mrazik
Ford Focus ST r.v.2007 - ForeST
Ford Focus TREND-X 1,6b 74Kw r.v.2006 - Galeria: Fifik ala zahri

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9403
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od phofy » 14.09.2014 09:14

Tak to radši 1.2 s turbem než 1.6 atmosferu. Mám služební fabii 1.2 TSI a už sem sní najel něco přes 100 000km.
Je pravda, že tyhle malý oturbený motory, pak ztrácejí v kopci výkon a je poznat, když je auto plný, nebo prázdný, ale jinak to jede parádně

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5087
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od Anduril » 14.09.2014 09:21

A když nalozis atmosférickou 1.6 tak nepoznas, ze je naložená? Blbost...je to úplně stejné, možná ještě horší.
Zahri: je třeba porovnávat výkonově odpovídající motory. Je jasné, že 1.2T nebude mít na trilitr, ale jako náhrada 1.6 je lepší.. Kroutak nastupuje nízko a drží vysoko, to u te 1.6ky nemáš. A stále nechapu to srovnání motorek...je jasné, ze větší objem ma asi větší kroutak, často i výkon a ze menší bude třeba vice točit, ale vůbec nechapu, jak to souvisí s debatou turbo / bez turba..
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 12876
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od stano. » 14.09.2014 10:04

V inom vlakne zrovnavame 1,0 EcoBoost a 1,8 atmosferu. Bohuzial, atmosfera straca. Jedine, kde by mala navrch, je cez 4000ot/min.

Uživatelský avatar
r0mik
.
.
Příspěvky: 9356
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od r0mik » 14.09.2014 10:53

To jak zpraskalo pri sprintu (kdo dosahne driv 200km/h) BMW M3 3.2 muj focus RS 2.0T nikdy nezapomenu. Jedna u me jen hustoprisne prohrablo jak seplo turbo, dva jen hustoprisne prohrablo a nez se to na trojku posbiralo od tech 3.5tis otacek tak uz BMW melo naskok o 3 auta.
Ano, objem nicim nenahradis :)
Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8442
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: atmosfera vs. turbo

Příspěvek od lucky.jack » 14.09.2014 11:11

Přesunuto do Pokecu
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů