Budoucí vývoj automobilismu
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Abych tady nebyl za hejtra, takovýhle auto by většině z nás na denní ježdění do práce a na nákup bohatě stačilo, i ten výkon by mi byl ukradenej (i když teda to zrychlení by byl krutej návrat do roku 1999), ale ta cena.
Podobnej stroj bych si představoval (a to i v dnešní době, kdy vše stojí raketu) za akčních 199 900,- a to včetně SUPER PREMIOVYCH 15" litých kol
Podobnej stroj bych si představoval (a to i v dnešní době, kdy vše stojí raketu) za akčních 199 900,- a to včetně SUPER PREMIOVYCH 15" litých kol
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Veru tak. Keby stalo polovicu, v momente kupujem namiesto Yarisa. Na okresku ide obcas a na dialnicu nikdy.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4753
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Budou dotace...
Na elektroautech je vidět, že automobilky nevyrábějí auta podle toho, co chtějí zákazníci, ale podle toho, co jim někdo diktuje. Musí vyrábět auto na baterky, tak teda nějaké v portfoliu mají. Citigo (za brutálně dotovanou cenu), Fiat 500 electric (benzínový zrušili) a teď tenhle rumunskej krumpl s výkonem jako škoda 100 z automobilového pravěku.
Jen tak mimochodem zaniká segment malých benzínových aut. Malé městské auto s malou spotřebou = nízkým CO2 dávalo smysl, ale konec, nahradit elektrickým ekvivalentem, aby se naplnily kvóty a stálo to bez dotací 2-3x tolik (a ještě na tom nejspíš tratí). Nebo nahradit nějakou krávou typu enyaq, aby se tam vešly větší baterie a aby měl zákazník pocit, že si za mega kupuje kus auta.
Na elektroautech je vidět, že automobilky nevyrábějí auta podle toho, co chtějí zákazníci, ale podle toho, co jim někdo diktuje. Musí vyrábět auto na baterky, tak teda nějaké v portfoliu mají. Citigo (za brutálně dotovanou cenu), Fiat 500 electric (benzínový zrušili) a teď tenhle rumunskej krumpl s výkonem jako škoda 100 z automobilového pravěku.
Jen tak mimochodem zaniká segment malých benzínových aut. Malé městské auto s malou spotřebou = nízkým CO2 dávalo smysl, ale konec, nahradit elektrickým ekvivalentem, aby se naplnily kvóty a stálo to bez dotací 2-3x tolik (a ještě na tom nejspíš tratí). Nebo nahradit nějakou krávou typu enyaq, aby se tam vešly větší baterie a aby měl zákazník pocit, že si za mega kupuje kus auta.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Reanult Clio benzin automat vo vybave 17500€. Yaris hybrid automat samozrejme, ekvivaletna vybava, ovela vyssia bezpecnost, 17800€.
Nevidim dovod na kupu benzinoveho Clia.
Na zamyslenie by bola Dacia Sandero za 14300€.
Nevidim dovod na kupu benzinoveho Clia.
Na zamyslenie by bola Dacia Sandero za 14300€.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 666
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
stránky výrobce
delší Clio od 325 tisíc
Yaris Hybrid od 470 tisíc
v čem spočívá "ovela vyssia bezpecnost" ? jako že Clio se po nárazu rozpadne a Yaris to vydrží ?
delší Clio od 325 tisíc
Yaris Hybrid od 470 tisíc
v čem spočívá "ovela vyssia bezpecnost" ? jako že Clio se po nárazu rozpadne a Yaris to vydrží ?
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ty si vystrihnuta poucka demagogickeho trola. Ja pisem o automate a rovnakej vybave. Ci je problem pochopit 3 riadkovy prispevok? Za cenu od si chod kupit fabiu junior.
Yaris skoncil v crash testoch lepsie. Ma lepsi predkolizny asistent. Automaticke brzdenie napriklad aj na chodcov pri cuvani. Ma centralny airbag.
Yaris skoncil v crash testoch lepsie. Ma lepsi predkolizny asistent. Automaticke brzdenie napriklad aj na chodcov pri cuvani. Ma centralny airbag.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 666
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
napsal jsi
"Nevidim dovod na kupu benzinoveho Clia."
dal jsem ti důvod a tím je podstatně nižší cena za vozidlo >> demagogie příchází z tvého směru, protože Hybrid za 325 nekoupíš a schválně sis nastavil parametry tak, aby to zapadlo do tvého konstruktu a s automatem stojí Clio pod 400 tisíc > stále výrazně levnější (hybridní Clio začíná na 1/2 milionu = 100 tisíc rozdíl)
(je fakt, že díky "sankcím" za emise a dotování Hybridů/BEV se ceny budou více a více sbližovat, ale je fér srovnávat v pokřiveném tržním prostředí ? ) >> už teď je elektřina dražší jak palivo pokud jsme na elektřinu uvalilli stejnou daňovou zátěž ...takže v budoucnu budeme mít ještě dražší auta i jejich provoz, protože už nebudou takové dotace jako dnes a přijde další zdanění jejich provozu a díky tomu budou dražší i produkty, které běžně kupujeme..
" Ma lepsi predkolizny asistent. Automaticke brzdenie napriklad aj na chodcov pri cuvani. Ma centralny airbag."
aha tak super >> "ovela vyssia bezpecnost" >> to je o kolik ?
nj a co když elektronika selže, tak k čemu ti to bude >> není lepší mít pasivní bezpečnost a umět řídit ?
Cena je dle mého podstatný parametr při výběru a kdo cenu neřeší, tak si s velkou pravděpodobností nekoupí malý hybridní vůz..
"Nevidim dovod na kupu benzinoveho Clia."
dal jsem ti důvod a tím je podstatně nižší cena za vozidlo >> demagogie příchází z tvého směru, protože Hybrid za 325 nekoupíš a schválně sis nastavil parametry tak, aby to zapadlo do tvého konstruktu a s automatem stojí Clio pod 400 tisíc > stále výrazně levnější (hybridní Clio začíná na 1/2 milionu = 100 tisíc rozdíl)
(je fakt, že díky "sankcím" za emise a dotování Hybridů/BEV se ceny budou více a více sbližovat, ale je fér srovnávat v pokřiveném tržním prostředí ? ) >> už teď je elektřina dražší jak palivo pokud jsme na elektřinu uvalilli stejnou daňovou zátěž ...takže v budoucnu budeme mít ještě dražší auta i jejich provoz, protože už nebudou takové dotace jako dnes a přijde další zdanění jejich provozu a díky tomu budou dražší i produkty, které běžně kupujeme..
" Ma lepsi predkolizny asistent. Automaticke brzdenie napriklad aj na chodcov pri cuvani. Ma centralny airbag."
aha tak super >> "ovela vyssia bezpecnost" >> to je o kolik ?
nj a co když elektronika selže, tak k čemu ti to bude >> není lepší mít pasivní bezpečnost a umět řídit ?
Cena je dle mého podstatný parametr při výběru a kdo cenu neřeší, tak si s velkou pravděpodobností nekoupí malý hybridní vůz..
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Demagogicky trol.
Ja som si nastavil podmienky: Nepriamovstrekovy benzin, automat, urcita bezpecnostna sada, auto klima, vyhrievane sedacky, parkovacia kamera a senzory.
Ty budes z tych, co nepotrebuju pasy ani airbagy, lebo ty nenarazis.
Ze to nechapes je tvoja obmedzenost.
Ja som si nastavil podmienky: Nepriamovstrekovy benzin, automat, urcita bezpecnostna sada, auto klima, vyhrievane sedacky, parkovacia kamera a senzory.
Ty budes z tych, co nepotrebuju pasy ani airbagy, lebo ty nenarazis.
Ze to nechapes je tvoja obmedzenost.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 666
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
"Ty budes z tych, co nepotrebuju pasy ani airbagy, lebo ty nenarazis."
jo a já jsem demagogický troll jsi fakt marný
jo a já jsem demagogický troll jsi fakt marný
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tvoj argument, ze aktivna bezpecnost a airbagy zlyhaju, tak sa treba naucit soferovat, sa da chapat aj inak, ze?
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 666
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
nechci ti kazit radost, ale airbag i pásy jsou v kategorii pasivní bezpečnost Nevím, co máš za problém, že všude hledáš "čerta" a podsouváš druhým, co nenapsali ...
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2226
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Konečně "normální" cena, sice za "nenormální" auto, ale budiž. Něčím se začít musí.Sentik píše: ↑20.04.2021 07:38 https://www.autorevue.cz/dacia-spring-2 ... data-fotky
Tady máte budoucnost...
450k CZK, 14" kola, výkon 33kW, dojezd 250km.
To se nám ten automobilověj svět za pár let pěkně posral, za půl milionu buď toto a nebo litrovej třívalec....
Ve výbavě mě moc pobavil "omezovač rychlosti", jo, tak bez toho bych to nechtěl, zlvášt když to má z nuly na 100 za asfaltotrhajících 19,1s a maximálku 125.
Zajímaly by mne zde náklady na baterii a zbytek auta. 300/150 ? Je tam 27,4 kWh (nevím tedy jestli s nebo bez tepelného managementu, který se dá ale vyřešit celkem levně - v "podlaze" bateriového packu koluje kapalina kterou auto přihřívá nebo chladí).
Jinak k potřebným "městským" výkonům (vlastní zkušenost auto cca 1,5 tuny):
- na udržování 50km/h po rovině stačí cca 5-7 kW (dle zatížení)
- na udržování 90km/h po rovině stačí cca 20 kW (naložené auto)
- na udržování 90km/h do prudšího kopce stačí cca 40 kW (naložené auto)
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4753
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Renault zoe stojí 900 tisíc a má přesně 2x takovou baterii.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
No jo, ale s tim autem by se asi počítalo i v příměstským provozu a né jen a pouze město a tam jsou hodnoty zrychlení kolem 19s z 0-100 snad až nebezpečný.
Něco takovýho pustit do normálního provozu, to je peklo. Je hezký jak málo stačí na udržování daný rychlosti, ale je potřeba se na tu rychlost taky dostat a to tomuhle autíčku bohužel trvá dýl než průměrně zdatnýmu cyklistovi
Něco takovýho pustit do normálního provozu, to je peklo. Je hezký jak málo stačí na udržování daný rychlosti, ale je potřeba se na tu rychlost taky dostat a to tomuhle autíčku bohužel trvá dýl než průměrně zdatnýmu cyklistovi
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12848
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Do 80km/h to celkom ide. Potom do 100 uz tazsie, lebo maximalka je 125. Podobne aj pri spalovacom motore, cim blizsie k maximalke, tym dlhsie trva kazdy km/h navyse.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] a 22 hostů