Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6589
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 08.07.2020 07:43

Ja cet nekde nejakou studii o preferencich generaci a tam jim to tak vyslo s vlastnictvim auta. Ale take jezdime o vikendu po akcich a kdyz prijede autem "mladez" do 30, tak vetsinou rodina s detma, ci rovnou 2 generace bez deti, na druhou stranu, bezdetni maji jinou zabavu, jako byt na festivalu Levandule. :D
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od TomFocus » 08.07.2020 08:15

Studie, veřejné mínění, průzkumy všeho druhu :perfect: to patří do jiného vlákna, ale to tu ještě není (manipulace - klam) :mrgreen:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23431
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 08.07.2020 08:34

vlastni zkusenost z rodiny: mladi skutecne po aute netouzi, protoze, kdyz ho potrebuji, si ho pujci od rodicu ... a nenatankovane ho vrati zpet
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od TomFocus » 08.07.2020 08:41

Tak to bývalo i dříve (od války té druhé).
Dnes se proti vlastnictví aut u mladých (18-28) staví víc proměných.
- auta jsou levná, ale složitá technika i na banální opravy samo-domo
- drahý provoz auta (servis) pov. a hav. ručení pro mladé
- levné taxi
- plno aut v rodině (často se dá skočit do mamčiného, taťky, dědy)
- pozdní založení rodiny (tam už auto opravdu nemají jen verní alternativci)
- pohodlnost se starat o věc, která péči VYŽADUJE
Podtrženo sečteno mladí vlastní auta nechtějí vyjde ve studii - a já dodám DOBŘE JIM TAK :mrgreen:
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od smoula » 08.07.2020 08:43

Tak znám i případy, kdy rodiče platí povinné a havarijko, případně půjčí na nové, když se staré auto už nelíbí :mrgreen: A to je u lidí 30+ 8O

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od smoula » 08.07.2020 08:46

TomFocus píše: 08.07.2020 08:41 Tak to bývalo i dříve (od války té druhé).
Dnes se proti vlastnictví aut u mladých (18-28) staví víc proměných.
- auta jsou levná, ale složitá technika i na banální opravy samo-domo
- drahý provoz auta (servis) pov. a hav. ručení pro mladé
- levné taxi
- plno aut v rodině (často se dá skočit do mamčiného, taťky, dědy)
- pozdní založení rodiny (tam už auto opravdu nemají jen verní alternativci)
- pohodlnost se starat o věc, která péči VYŽADUJE
Podtrženo sečteno mladí vlastní auta nechtějí vyjde ve studii - a já dodám DOBŘE JIM TAK :mrgreen:
Ještě ti tam chybí, že většina mladých chce bydlet v centru! Což je kvůli modrým zónám docela problém a pokud bydlí v centru, kde mají všechno kousek, tak auto nepotřebují, protože to pošéfí pomocí MHD

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3692
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 08.07.2020 09:53

Ještě definujte pojem "mladí" :mrgreen:
Jsem to tu psal pár stránek zpátky, že doba se totálně mění .. omladina 18-25 dneska auta jako takový vlastně nechce. Ve velkých městech snad vůbec a když už jo, tak řízení je to poslední co je zajímá. Pokud by to jezdilo "samo" aby se během ty ztraty času dalo mezi tím dělat něco pořádnýho, třeba postovat status na fejzbug :Dancer:, tak je to pro ně jedině dobře.
Nevim jestli je to dobře nebo špatně, doba se prostě mění.

Jinak že rodiče nějak pojištujou auta dětí vidim i v okolí ... jedna známá (stáří cca 24 let) by jinak byla při počtu cca 1 havarie/ rok vícemeně nepojistitelná nebo ne za cenu, kterou by byla schopna uplatit.
Bejt to moje dcera, tak ji koupim radeji ... lístek na bus.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
kPetr
Junior
Junior
Příspěvky: 446
Registrován: 29.05.2013 23:00
Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od kPetr » 09.07.2020 02:03

Sentik píše: 08.07.2020 09:53 Ještě definujte pojem "mladí" :mrgreen:
Jsem to tu psal pár stránek zpátky, že doba se totálně mění .. omladina 18-25 dneska auta jako takový vlastně nechce. Ve velkých městech snad vůbec a když už jo, tak řízení je to poslední co je zajímá. Pokud by to jezdilo "samo" aby se během ty ztraty času dalo mezi tím dělat něco pořádnýho, třeba postovat status na fejzbug :Dancer:, tak je to pro ně jedině dobře.......
Tak to tu mám jeden příklad absolutně světlé výjimky. Mám velmi mladého kolegu, se kterým pracuji a spolu i podnikáme. Před 2 roky na podzim, to mu bylo 18 a půl, jsem ho začal učit jezdit. Měl jít do autoškoly ale za volantem nikdy neseděl, tak měl trému a já jsem ho té trémy zbavil. Když šel na první jízdu v autoškole, měl toho už za sebou dost se mnou a naší služební Dacií. Je neuvěřitelně šikovný na všechno, jak na práci v našem oboru tak na řízení. Stačí mu něco ukázat jednou a tím je to vyřešeno. Jeden den jsem ho učil rozjíždět se do prudkého kopce, tak druhý den mě předvedl, že to hravě zvládne i bez ruční brzdy. A tak bych mohl pokračovat... Autoškolu udělal s mou pomocí "levou zadní" a já mu v den získání ŘP slavnostně předal klíčky od služební Dacie. To bylo loni v lednu. Od té doby kdykoliv jedeme někam spolu, stal se ze mě spolujezdec. I když jsme jeli někam na Moravu a přes Prahu, nechal jsem ho řídit a dělal jsem mu po Praze jenom navigátora.

Loni v létě jsem si konečně pořídil zase Focuse (1.8 benzín) a jezdíme s ním i na své zakázky k zákazníkům. Své vlastní auto jsem nikdy nikomu nepůjčoval, avšak můj kolega je jediná výjimka. Kamkoliv jedeme, za volant usedá automaticky on a já si to jenom vychutnávám. Možná to bude znít blbě, protože je mu teprve 20 let a ŘP má 1,5 roku, ale je to prostě jeden z mála lidí, se kterým jsem absolutně v klidu a rozhodně se nebojím. Když zavřu oči a poslouchám motor, poslouchám jak a kdy řadí atd.., tak si to neskutečně užívám. Má obrovské nadání se s autem skutečně sžít a ovládat ho tak, aby motor udržoval ve výborné kondici. Když ho chválím tak jenom řekne "...takhle jsi mě to naučil".

Auta ho neskutečně baví a řízení si vysloveně užívá. A stejně jako já, má obavy z budoucího vývoje automobilismu, protože klasika je klasika a nějaký elektro eco mobil by nechtěl. Zajímá se o všechno, takže když je potřeba cokoliv na autě udělat, nesmí u toho chybět. Minulý týden jsme měnili přední i zadní brzdové kotouče a destičky na Focusu, mladý kolega to pod mým dohledem udělal z 80% sám, černý od šmíru snad všude i na hlavě :mrgreen: a přitom byl vážně šťastný, jak se nám to povedlo.

Zbláznil jsem ho do modrého oválu, takže před nedávnem koupil C-Maxe. Ovšem je to 2.0 benzín a jak se tu píše, právě i s ohledem že je mladý, tak cena za povinné ručení nás oba málem položila na záda. Já mám 1.8 ale taky ve svých letech mám plno bonusů, takže cena u mě je úplně jinde než u mladého, který začíná se svým prvním autem. Ale to už je život.

To jenom tak, aby řeč nestála. Prostě mezi mladými zřejmě taková světlá výjimka :wink: .
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od TomFocus » 23.07.2020 19:28

FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 23.07.2020 21:15

No,myslím si, že nastává čas EU již zamávat. U nás buzerují ve všem co vymýšli, ale třeba Francie- Korsika, v restauraci jeden záchod pro ženský i pány.
Nějaká norma kachliček a baterií je jim u zadele.
To samé ohledně aut, proč by mně měl nějaký Helmut určovat v čem budu jezdit, kde budu platit.
A z druhé strany mince, není to ještě horší, jak za dob RVHP, kdy tomu veleli Rusi. Když to porovnám, tak komunistobijci mohou tak akorát držet hubu.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3692
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 24.07.2020 09:43

A né, hubu držet nebudem, to se neboj, i když by se to vám komunistům líbilo :mrgreen:
Takový svině jako komunisti tomu dneska ještě pořád nevelí, i když se to k tomu v mnoha ohledech začíná přibližovat, né že né.

Jinak komančové, to je ale pořád uplně jiná liga. To je banda, která se ohání demokracií, když se jí to hodí, ale okamžitě by zavírala za názor, když se to zas hodí jinde. Prostě rudý svině.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13048
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od miki21 » 24.07.2020 10:05

Ale to přece dělají dnešní soudruzi demokraté taky. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 24.07.2020 10:09

Já se jich nezastávám, ale porovnávám. Rusi zakázali vývoj Škoda 1500, aby prodávali Moskviče. A co dělají Němci se Škodovkou, to co Rusi v bleděmodrém.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Sentik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3692
Registrován: 30.05.2018 13:00
Bydliště:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Sentik » 24.07.2020 11:00

Já to právě tak "hrozně" nevidím.
Skodovka je pod němcema na tom tak dobře, jak by jinak sama nikdy nebyla. On asi českej člověk prostě tak nějak potřebuje německý vedení nebo nevím :oops:
A že je drží v nějakých mantinelech? No však na to maj právo, je to jejich :mrgreen: Ale jen at si odboráři ječí víc a víc, třeba to odsud nakonec někam lifrovat začnou ...

A ještě k tomu budoucímu vývoji - to si tu můžeme tak trochu zavěštit. VW vsadil vsechno na jednu kartu, na elektromobilitu. Škodovka bude hrát teda jakou roli? No nějaký levnější skořápky, jako teď akorát asi víc okatě, uvidíme.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 23431
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ZaQik » 24.07.2020 11:10

ballu píše: 24.07.2020 10:09 Já se jich nezastávám, ale porovnávám. Rusi zakázali vývoj Škoda 1500, aby prodávali Moskviče. A co dělají Němci se Škodovkou, to co Rusi v bleděmodrém.
neni - SSSR byla cizi zeme bez vlastnickeho vlivu ... Nemcum ta automobilka patri
----------------
VW si s elektromobilitou dost nabehl a musi se venovat jeji zachrane, tak snad vyuzije skodovku jako prodejce neelektroaut
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: jenikHK a 9 hostů