Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 05.04.2020 13:30

fofok píše: 05.04.2020 08:43 U tříválce se všeobecně udává úspora 20% celkové hmotnosti oproti čtyřválci.
Tvl se udava :-D jako se udava spotreba? :-D ja nasel hmotnosti, jak jsem napsal? Je to dobre, nebo ne? Jako 12kg na motoru je pro bezne auto nic a záleží hlavně na rozložení hmotnosti.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 05.04.2020 13:32

stano. píše: 05.04.2020 08:37
Ma.rt píše: 04.04.2020 22:29 No ja mel 125ku a nikdy jsem neměl problém se starty v zimě a nikdy jsem v lete nevaril. Na to nemusela byt nejaka nadstandardni pece. Akorat ty motory vydrzely ne moc pres 100 tis.km. Ale to je jina generace motoru. S135/6 pak uz dokázaly bez vetsich problemu dat čtvrt milionu km a dnes to opět oslavujeme, kdyz se tohle podaří :-D
Tiez nebol problem. Ale berme to v porovnani s dnesnymi autami. Dvihnut kapotu, "nacukat" benzin (nie vela, nie malo), vytiahnut sytic, spravna poloha plynu a startovat. Ak nechytilo na 1. krat, davat pozor, ako dlho a kolkokrat tocit, aby sa neprechlastal motor. Naozaj nikdy si nevytahoval a neutieral sviecky? :wink: To vsetko pri -10°C, -15°C. A teraz to porovnaj so startom dnesnych aut.
Ano, vydrz motora je dalsia vec. Vraj stare spolahlive auta...
Ne, svicky jsem nevytahoval. Hlidal jsem si správně nastaveny karbec (s tim se dalo docela hrat) a predstih. Skodule pak chytala na cvrnk. Jasne, vzadu napumpovat benzin jsem musel.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od IvanSt » 05.04.2020 13:55

ballu píše: 05.04.2020 11:49Tím že pokrok je zvyšování výkonu, že v malém motoru zdvihnu výkon 2x , nějak mně pak nesedí to vaše snižování spotřeby.
Proč nad tím nepřemýšlíš tak, že díky tomu potřebuješ na stejný výkon "poloviční" motor? Který je zároveň lehčí a úspornější?

A k těm 250 koním.. Švýcarsko jsem dal i s plně naloženou Fiestou 1.3, ale věř mi, že se silnějším autem se jede mnohem líp a bezpečněji. Spotřeba byla o litr vyšší a cesta o pár hodin kratší. Na ježdění od benzinky k benzince výkon nepotřebuješ, to víme snad všichni.
Ford Focus ST 2014

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 05.04.2020 13:58

Ma.rt píše: 05.04.2020 13:30
fofok píše: 05.04.2020 08:43 U tříválce se všeobecně udává úspora 20% celkové hmotnosti oproti čtyřválci.
Tvl se udava :-D jako se udava spotreba? :-D ja nasel hmotnosti, jak jsem napsal? Je to dobre, nebo ne? Jako 12kg na motoru je pro bezne auto nic a záleží hlavně na rozložení hmotnosti.
Záleží z čeho je blok,hliník je lehčí než litina a novej ecoboost má blok zrovna z litiny a všechny ostatní tříválce jsou bez vyjímky z hliníku.Když ti tady napíše někdo pravdu stejně si z toho uděláš svůj závěr a ani nevíš kolik ten tvůj ingot přesně váží. Obecně jsou dneska auta lehčí což má taky vliv na spotřebu.Nevýhoda lehkých předků oproti ingotům z litiny a čtyřválcům je horší trakce na sněhu a při rozjezdech,ale zase to přispívá lepší ovladatelnosti a rozložení hmotnosti.U fiata 500x třeba rozdíl v hmotnosti litru a nafty je rozdíl 90 kg což mi málo nepřijde.Proto litry jsou schopný jezdit pomalu za to co nafty u některých modelů :palec_nahoru:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 05.04.2020 14:01

IvanSt: jak muzes vedet, s cim kdo ma/nema zkusenosti? To, co píšeš, jsou naprosto bezna auta.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 05.04.2020 14:09

fofok píše: 05.04.2020 13:58
Ma.rt píše: 05.04.2020 13:30
fofok píše: 05.04.2020 08:43 U tříválce se všeobecně udává úspora 20% celkové hmotnosti oproti čtyřválci.
Tvl se udava :-D jako se udava spotreba? :-D ja nasel hmotnosti, jak jsem napsal? Je to dobre, nebo ne? Jako 12kg na motoru je pro bezne auto nic a záleží hlavně na rozložení hmotnosti.
Záleží z čeho je blok,hliník je lehčí než litina a novej ecoboost má blok zrovna z litiny a všechny ostatní tříválce jsou bez vyjímky z hliníku.Když ti tady napíše někdo pravdu stejně si z toho uděláš svůj závěr a ani nevíš kolik ten tvůj ingot přesně váží. Obecně jsou dneska auta lehčí což má taky vliv na spotřebu.Nevýhoda lehkých předků oproti ingotům z litiny a čtyřválcům je horší trakce na sněhu a při rozjezdech,ale zase to přispívá lepší ovladatelnosti a rozložení hmotnosti.U fiata 500x třeba rozdíl v hmotnosti litru a nafty je rozdíl 90 kg což mi málo nepřijde.Proto litry jsou schopný jezdit pomalu za to co nafty u některých modelů :palec_nahoru:
Takže sis odpověděl sam, ze ten hmotnostni rozdil vyrazny byt nemusi. Proto prave ten hlinikovy duratec je jen o 12kg tezsi nez 1.0eb, jak se zda, z toho si mam udelat jaky zaver? U auta velikosti Mondea je to nic.
Mimochodem ted mam asi 200km od natankovani a prumer na PP 6,1, jezdeno po Praze. Stacilo nejezdit s detmi do skoly a na krouzky, nejezdim na nakupy a pomohl i mensi provoz. To jen pro demonstraci, jak to strasne zere :-D
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od IvanSt » 05.04.2020 14:50

A co to vzít obecně a neupínat se na konkrétní motory?
Dvoulitr v turbu bude taky lehčí než třilitr šestiválec v atmosféře a bude pro něj platit to samé. menší hmotnost, nižší spotřeba a klidně vyšší výkon a takhle to můžeme vzít celým spektrem. :nazdravi:
Proč máš Marty potřebu to pořád okecávat a snažit se dokázat, že to o "až tak moc" není? Někdy třeba ne, jindy je rozdíl velký, ale obecně to tak platí a pokrok a zlepšení tam je :palec_nahoru:
Ford Focus ST 2014

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 05.04.2020 14:58

Mart u malýho auta je 90 kg sakra dost jak sem ti dával za příklad.Podle tvý logiky sto kilo není nic,dva litry spotřeby sem dva litry tam není nic a pak se tady sám chlubíš s pomalu nesmyslnou spotřebou kterou já mám normálně při jízdách po dálnici a po Praze průměrem 80 km/h :palec_nahoru:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 05.04.2020 16:20

IvanSt píše: 05.04.2020 13:55
ballu píše: 05.04.2020 11:49Tím že pokrok je zvyšování výkonu, že v malém motoru zdvihnu výkon 2x , nějak mně pak nesedí to vaše snižování spotřeby.
Proč nad tím nepřemýšlíš tak, že díky tomu potřebuješ na stejný výkon "poloviční" motor? Který je zároveň lehčí a úspornější?
Já bych o tom mohl přemýšlet, ale nemohu, protože v médiích , v manuálech jsem masírován jako prvním argumentem, jak je ten moror úsporný a tím ekologocký.
Jak jsem psal výše, byl by, kdyby jeho účinnost byla přes 60%.
Stále funguje fyzika, aby byl ten deklarovaný a opěvovaný výkon motoru musí se změnit o hodně procent účinnost motoru, aby zůstala nízká spotřeba, v reálu se turbem zvýší o pár procent, ale dle toho že i kuře nehrabe zdarma, množství potřebné na tento výkon tam narve turbo.
A jsme na začátku, sice zmenším motor, ale stejně tam musím turbem narvat stejné množství směsy.......a tak mohu pokračovat stále dokola. :nazdravi:
Naposledy upravil(a) ballu dne 05.04.2020 16:32, celkem upraveno 2 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 05.04.2020 16:24

IvanSt píše: 05.04.2020 14:50 A co to vzít obecně a neupínat se na konkrétní motory?
Dvoulitr v turbu bude taky lehčí než třilitr šestiválec v atmosféře a bude pro něj platit to samé. menší hmotnost, nižší spotřeba a klidně vyšší výkon a takhle to můžeme vzít celým spektrem. :nazdravi:
Proč máš Marty potřebu to pořád okecávat a snažit se dokázat, že to o "až tak moc" není? Někdy třeba ne, jindy je rozdíl velký, ale obecně to tak platí a pokrok a zlepšení tam je :palec_nahoru:
Nemusim nic dokazovat, tak to prostě je. Ty tady porad vymyslis drasticke rozdily, ale ony nejsou. Pokud by se downsizing delal tak, ze by byly nizsi výkony a vetsi spotreba, tak by to bylo divny. Vubec nepolemizuji s vyssi ucinnosti, ale ma to i sva negativa, některá dost podstatna. A bylo by na rozhodnutí spotrebitele, co je pro nej dulezitejsi. Ale tuhle volbu nam urednici vzali z naprosto vylhanych duvodu. Ono zdražení spalováku je jen predstupen jeste nesmyslnejsiho elektra, ktere jeste dlouho levne nebude, tak to bude cenove o trochu mensi facka.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 05.04.2020 16:30

fofok píše: 05.04.2020 14:58 Mart u malýho auta je 90 kg sakra dost jak sem ti dával za příklad.Podle tvý logiky sto kilo není nic,dva litry spotřeby sem dva litry tam není nic a pak se tady sám chlubíš s pomalu nesmyslnou spotřebou kterou já mám normálně při jízdách po dálnici a po Praze průměrem 80 km/h :palec_nahoru:
Jakych 90kg? Rozdil vahy 1.0eb a 2.0 je, zda se, 12kg.
Proc je ta spotreba nesmyslna? Protoze to není tech 9, ktery tu predhazujes? Tak ta tva nákupní taska bude lehci a kolik tam mas kW? 85? Tak by bylo divny, kdyby Ti to zralo vic.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 05.04.2020 16:32

IvanSt píše: 05.04.2020 13:55
ballu píše: 05.04.2020 11:49Tím že pokrok je zvyšování výkonu, že v malém motoru zdvihnu výkon 2x , nějak mně pak nesedí to vaše snižování spotřeby.
Proč nad tím nepřemýšlíš tak, že díky tomu potřebuješ na stejný výkon "poloviční" motor? Který je zároveň lehčí a úspornější?

A k těm 250 koním.. Švýcarsko jsem dal i s plně naloženou Fiestou 1.3, ale věř mi, že se silnějším autem se jede mnohem líp a bezpečněji. Spotřeba byla o litr vyšší a cesta o pár hodin kratší. Na ježdění od benzinky k benzince výkon nepotřebuješ, to víme snad všichni.
Fiestu 1.3 mame jako druhe auto. To nejede ani prazdne a spotrebu to ma jak dvoulitrove Mondeo. Tim ji nechci hanit, jako druhe auto je výborná.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od IvanSt » 05.04.2020 16:56

Ma.rt píše: 05.04.2020 16:24 Pokud by se downsizing delal tak, ze by byly nizsi výkony a vetsi spotreba, tak by to bylo divny.
Tak a teď dávej pozor - pokrok = downsizing, protože vyšší výkon a nižší spotřeba + úspora materiálu/nižší hmotnost.
Tak je to všude přes veškerou elektroniku až po stavebnictví. Tak nevím, proč zrovna tady tak remcáte. Že máš v telefonu baterii, která má vyšší *výkon, je menší a lehčí než ty staré, to jsi rád viď? :palec_nahoru:

Fakt si nedovedu představit, jak by prodejce prodával v téhle době starého dvoulitra v novém autě - no víte paní sice to moc nejede a víc to žere, je to trochu těžké na předek a bude vyšší pojistka, ale je to poctivá atmoška a bude se vám snadněji opravovat :palec_nahoru: Jo a když budete chtít předjet kamion, nebojte se to pořádně podkopat, jinak se na to raději vykašlete a toho kraválu při tom požitku si nevšímejte, možná to i začnete mít s dětmi ráda :lol:

A ballu zase jsem tam dal pro porovnání tu starou atmosféru. Možná bys měl vymyslet něco pořádného, ať to můžeme s novými turby konečně porovnat.

*výdrž baterie lze udávat kapacitou, ale také výkonem po danou dobu
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 05.04.2020 17:09

Ja to nerozporuju. Akorat se to sere (nebo sralo?) zatim moc.
Litr spotřeby je pro me pod rozlisovaci schopnost, co se tyce nakladu. A pozitek z jizdy je pro me u dvoulitru v mnohych situacich mnohem lepší, nez u maleho turba. Na dalnici pres limit ale ne, to uznávám, ja tak ale stejne nejezdim.
Hele a co reknou te pani, kdyz bude chtit litrovej trihrnek, kterej konci tam, kde ten dvoulitr nabira dech? Pani, dle papiru pojedete za 5, v realu za 6 a pul a kamion radeji nepredjizdejte, nebo se zabijete :huraa:
Ty atmosky by se prodavaly v pohode. Levnější vyroba a lepsi spolehlivost, na to spousta lidi slysi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6579
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Karel2 » 05.04.2020 17:46

IvanSt píše: 05.04.2020 16:56 Fakt si nedovedu představit, jak by prodejce prodával v téhle době starého dvoulitra v novém autě - no víte paní sice to moc nejede a víc to žere, je to trochu těžké na předek a bude vyšší pojistka, ale je to poctivá atmoška a bude se vám snadněji opravovat :palec_nahoru: Jo a když budete chtít předjet kamion, nebojte se to pořádně podkopat, jinak se na to raději vykašlete a toho kraválu při tom požitku si nevšímejte, možná to i začnete mít s dětmi ráda :lol:
Taky pouzivas podpasovky ze? Kdy se prestalo s vyvojem atmosfer? Pokud by se do vyvoje dostalo tolik, kolik do dnesnich "ekologickych" motoru, tak jak by asi vypadal, i ja tu daval odkazy na atmosfery s vykonem a splnujici emise. Bohuzel to nebyl motor pro masy. Porad se ptam proc jsou v americe tyhle vysokoobjemove motory, navic v ekologicky zamerene americe? Mne vadi to, ze si clovek nemuze vybrat jaky motor chce, protoze to EU pres nesmyslne ekologicke pozadavky automobilkam stopla. Ale je to tu porad dokola. :dih: Ta blbost dosla tak daleko, ze davali litrovej 3valec do auta velikosti Superbu. Chtel bych videt 100konovej motor po tahani privesu, rekneme po 50k km a 100kon. atmosferu, myslim v plne zatezi a potom rozdelane.

Mm. co ta atmosfera v FFIII? Taky je hlucna?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Mirec.K a 10 hostů