Budoucí vývoj automobilismu
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 676
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
neptal jsem se na sumu, ale jestli seš si jistý tím důvodem, protože na jednu stranu se část peněz vylévá za hranice(USA, RU, OPEC) a na druhou stranu ani Evropa nemá dost nerostných zdrojů ani výrobních kapacit pro elektromobilitu a bude ty peníze stejně lít do Afriky, Číny atd. + některé Evrospké státy i EU přijdou o peníze z ropy ..
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Megatovarne na baterie sa uz planuju a stavaju. Jedna sa realizuje v Polsku. Dalsia by mala vyrast na Slovensku.
Ano, nerastnych surovin je v EU malo. Tiez sa planuje s otvorenim niektorych uz zatvorenych bani aj vdaka tomu, ze ceny niektorych surovin za posledne roky isli prudko hore. Napriklad dovazany kobalt by urcite nebol v sume bilionov eur.
Dovodom som si isty. Hovori sa o tom aj verejne, nie je to nic tajne. Ze to nema titulku na Blesku este neznamena, ze sa to politicky neriesi.
Ano, nerastnych surovin je v EU malo. Tiez sa planuje s otvorenim niektorych uz zatvorenych bani aj vdaka tomu, ze ceny niektorych surovin za posledne roky isli prudko hore. Napriklad dovazany kobalt by urcite nebol v sume bilionov eur.
Dovodom som si isty. Hovori sa o tom aj verejne, nie je to nic tajne. Ze to nema titulku na Blesku este neznamena, ze sa to politicky neriesi.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6600
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
myslim, ze ta tovarna u vas uz jede, koukal jsem na rozhovor a manik tam ukazoval vzorek
https://www.youtube.com/watch?v=k8_rOXDmN-8&t=1344s
jinak v tomhle videu se ukazuje bolest elektroaut, hmotnost, kdy i "nejlepsi" elektroauto na poradny benzinovy auto nema navic snizujici se uroven nabiti clanku snizuje vykon, ovsem tohle nejsou bezna auta
https://www.autoforum.cz/bleskovky/soub ... m-sprintu/
https://www.youtube.com/watch?v=k8_rOXDmN-8&t=1344s
jinak v tomhle videu se ukazuje bolest elektroaut, hmotnost, kdy i "nejlepsi" elektroauto na poradny benzinovy auto nema navic snizujici se uroven nabiti clanku snizuje vykon, ovsem tohle nejsou bezna auta
https://www.autoforum.cz/bleskovky/soub ... m-sprintu/
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
1700kg vs 2400kg... kineticka energia stupa s druhou mocninou rychlosti, hmotnost linerne. Rozdiel sa vyssou rychlostou prudko zvysuje (exponencialne). Chvilu po starte je uz trakcia v podstate dostatocna u vsetkych. Tazke auto ma velku nevyhodu, nech je akekolvek. I ked baterky budu vzdy tazke, lahky elektro nie je (zatial).
Ale toto je najmenej podstatna disciplina pre beznych ludi.
Ale toto je najmenej podstatna disciplina pre beznych ludi.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
http://dsl.sk/article.php?article=24756
Aj za toto mozu elektromobily? Uz aj Hemi atmo sposobuju vypadky elektriny
Aj za toto mozu elektromobily? Uz aj Hemi atmo sposobuju vypadky elektriny
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Běžné lidi zajímá určitě hlavně dojezd. A ten by měl být v budoucnu ještě menší, než dnes. Alespoň to tvrdí šéf Audi:
.....Čeká se na chvíli, kdy budou na trhu akumulátory o vyšší energetické hustotě a takové, které lze rychleji dobít (jakkoli ani to není kvůli limitům elektrické sítě samospásné), šéf Audi Markus Düsmann ale říká, že takový moment nepřijde. A nové elektromobily budou mít naopak baterie ještě menší, než jakými disponují ty současné.
„Dát do auta obří baterky na tisíce kilometrů... Nejsem si jist tím, že tento trend bude pokračovat,“ uvedl šéf Audi. „Později budou menší, protože infrastruktura bude hustší a přibude i zkušeností zákazníků,” dodává. Pokud si nyní klepete na čelo, nejste sami, Düsmann je ale přesvědčen, že baterie, které činí auta většími a těžšími jsou neudržitelné a lidé si zkrátka zvyknou na to, že vůz dobíjejí skoro všude a skoro pořád......
Tady je celý článek: https://www.autoforum.cz/predstaveni/no ... 2102171315
.....Čeká se na chvíli, kdy budou na trhu akumulátory o vyšší energetické hustotě a takové, které lze rychleji dobít (jakkoli ani to není kvůli limitům elektrické sítě samospásné), šéf Audi Markus Düsmann ale říká, že takový moment nepřijde. A nové elektromobily budou mít naopak baterie ještě menší, než jakými disponují ty současné.
„Dát do auta obří baterky na tisíce kilometrů... Nejsem si jist tím, že tento trend bude pokračovat,“ uvedl šéf Audi. „Později budou menší, protože infrastruktura bude hustší a přibude i zkušeností zákazníků,” dodává. Pokud si nyní klepete na čelo, nejste sami, Düsmann je ale přesvědčen, že baterie, které činí auta většími a těžšími jsou neudržitelné a lidé si zkrátka zvyknou na to, že vůz dobíjejí skoro všude a skoro pořád......
Tady je celý článek: https://www.autoforum.cz/predstaveni/no ... 2102171315
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
No prosím, když si k Texasu připočteme ještě kolabující soustavu v Rakousku a taky ve Švédsku, kde energetici prosí lidi "nevysávejte" , tak mě napadlo že až tu budou pouze elektromobily, bude to nepochybně zajímavé. V zimě začne mrznout, což zaskočí překvapené energetiky stejně jako silničáře, no a v tu chvíli se půlka lidí v celé zemi nedostane do práce, jelikož přecpané MHD tomu moc nepomůže. No a protože mám bujnou fantazii, představuji si ještě nebezpečí Covid-3x a všechny ty sardinky v MHD, jak se z toho všichni potento.stano. píše: ↑18.02.2021 07:57 http://dsl.sk/article.php?article=24756
Aj za toto mozu elektromobily? Uz aj Hemi atmo sposobuju vypadky elektriny
No vlastně nepotento, protože v té době už i to MHD bude kompletně závislé na kolabující el.síti
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
K bateriam: Co je na tom prekvapive? Niekedy mali mobily vydrz tyzden, aj dva. Dnes su to v lepsom pripade 2 dni. Nabijacka doma, nabijacka v aute, v praci, uz aj v autobusoch a lavickach su porty na nabijanie.
Ked to bude rovnako aj s autami... Ides do kauflandu nakupit, kludne sa moze pol hodinu nabijat. Na navsteve, v praci, v obchodnom centre...
Len distribuciu a vyrobu bude treba doriesit. Uz to pochopili aj eko uradnici. Ved aj teraz sa caka na posudenie, ci ma EU pocitat s atomovkami ako s CO2 prijatelnou vyrobou, alebo kvoli odpadu sa budu zatvarat aj tie. Vytvori za nejaky dlhodoby plan, a nie len zelene dotacie.
Ked to bude rovnako aj s autami... Ides do kauflandu nakupit, kludne sa moze pol hodinu nabijat. Na navsteve, v praci, v obchodnom centre...
Len distribuciu a vyrobu bude treba doriesit. Uz to pochopili aj eko uradnici. Ved aj teraz sa caka na posudenie, ci ma EU pocitat s atomovkami ako s CO2 prijatelnou vyrobou, alebo kvoli odpadu sa budu zatvarat aj tie. Vytvori za nejaky dlhodoby plan, a nie len zelene dotacie.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
A nemusis mat take nocne mory. To vo Svedsku je len povytahovanie si vhodnych informacii a dofarbenie pribehu od hejterov. Norsko ma najvacsi podiel elektromobilov a zaroven najvacsi podiel vyroby elektriny z obnovitelnych zdrojov. Nadbytok este predava do zahranicia. Finsko tiez exportuje elektrinu. Dansko je neviem ako na tom, nehladal som. To, co bolo v jednom Svedskom meste je podla vsetkeho lokalny problem zanedbania planovania u distribucky, maju nedostatocne dimenzovanu trafo stanicu.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6600
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
stano, vzdyt o tom pisu, ze je to nejsou bezna auta, problem je v tom, ze to je problem i "malych aut" ta hmotnost a pocita se s cenou elektriny dnesni
a ta pujde sakra nahoru a pak se tahle vyhoda straci, dnes je treba jen spotreba bitcoinu a jinych el. men jako spotreba CR za 2 roky, kde je vse ostatni, a kde se vezme ten obrovsky narust, ted to resi Tesla kdy se snazi slevama donutit lidi nabijet v mene frekventovanych casech, kolik procent el.aut to je a kdyz vemu, ze se bude jezdit jen na el. autech kde ji vemou, v Rakousku maj EKOLOGICKOU elektrarnu na spalovani dreva neni lepsi kdyz ten strom stoji? nebo uz jsou pripady, kdy vykaceny les berou i s podlozim az na jil ted je prebytek dreva(kurovec), ale az nebude?? vzdyt je to podobne jako kdyz si koupis ropaka a v okruhu 1000km je jen benzin ci pisek , nebo jak se bude vyvijet doprava kde neni elektrina, parni stroj? Sorry, trochu jsem se rozjel, ale za 10 let to na nas dopadne a resi se jen emise, elektroauta atd. ale nic co tomu pomuze, jen restrikce, povolenky atd. pak ti nejakej zelenej blb zakaze i postavit prizemni baracek, tohle me stve a proto nadavam na elektro, neresi se podstata problemu.
mm. uz se objevuji zakazy do podzemnich garazi, a chtel bych videt jak si dratove nabiji auto u Kauflandu, kazde co tam stoji ,
jak je velke Norsko oproti jen EVROPE, to tu bude na polich samej solar ci more vrtulniku?
a ta pujde sakra nahoru a pak se tahle vyhoda straci, dnes je treba jen spotreba bitcoinu a jinych el. men jako spotreba CR za 2 roky, kde je vse ostatni, a kde se vezme ten obrovsky narust, ted to resi Tesla kdy se snazi slevama donutit lidi nabijet v mene frekventovanych casech, kolik procent el.aut to je a kdyz vemu, ze se bude jezdit jen na el. autech kde ji vemou, v Rakousku maj EKOLOGICKOU elektrarnu na spalovani dreva neni lepsi kdyz ten strom stoji? nebo uz jsou pripady, kdy vykaceny les berou i s podlozim az na jil ted je prebytek dreva(kurovec), ale az nebude?? vzdyt je to podobne jako kdyz si koupis ropaka a v okruhu 1000km je jen benzin ci pisek , nebo jak se bude vyvijet doprava kde neni elektrina, parni stroj? Sorry, trochu jsem se rozjel, ale za 10 let to na nas dopadne a resi se jen emise, elektroauta atd. ale nic co tomu pomuze, jen restrikce, povolenky atd. pak ti nejakej zelenej blb zakaze i postavit prizemni baracek, tohle me stve a proto nadavam na elektro, neresi se podstata problemu.
mm. uz se objevuji zakazy do podzemnich garazi, a chtel bych videt jak si dratove nabiji auto u Kauflandu, kazde co tam stoji ,
jak je velke Norsko oproti jen EVROPE, to tu bude na polich samej solar ci more vrtulniku?
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12889
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Drevo treba. Ako material, alebo surovinu, napr. na vyrobu papiera. Ten "bordel" co zostane - tenke konare, vetvicky, atd. treba nejako spracovat. Ked hniju v lese, vytvara sa CO2 a nic z toho. Preto to radsej spalit.
A co s tym ma, ze nejaky udereny chce zakazat bungalovy?
To su ako mysliekove pochody, ze nebudem nosit rusko, lebo Babis udrbal na polnej nemocnici par milionov.
Bolo to tu aj doteraz, ale na pandemii sa ukazalo, ze to tu riadia neschopni tupci. A prejavuje sa to vo vsetkych sferach. Takze myslienky, napady, vedecke plany byvaju ok. A potom to dostanu do ruk neschopaci kombinovani so zlodejmi - nevedia to urobit poriadne a urobia len to a takym sposobom, aby na tom nakradli co najviac.
Pred Kauflandom moze byt pozdlz parkovacich miest natiahnuta "lista" a pred kazdym miestom zaveseny kabel a panel napriklad na odpipnutie karty za platbu.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6600
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ty si opravdu myslis, ze aby ta elektrana neco vyprodukovala, nejakej ten megawatik, ze ji staci listi, klesti a podobne?
Spocitej si odber je u 100 aut najednou, to bude u kazdeho Kaufu ci centra atom. elektrarna? pokud to nakrmis klasicky, bez rychlonabijeni tak si nenabijes ani na cestu
neni technologie, neni infrastruktura jsou jen narizeni ohledne emisi ktere drti aut. prumysl, s rychlosti jak se neco prosazuje to ani za 10 let nebude lepsi
Spocitej si odber je u 100 aut najednou, to bude u kazdeho Kaufu ci centra atom. elektrarna? pokud to nakrmis klasicky, bez rychlonabijeni tak si nenabijes ani na cestu
neni technologie, neni infrastruktura jsou jen narizeni ohledne emisi ktere drti aut. prumysl, s rychlosti jak se neco prosazuje to ani za 10 let nebude lepsi
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3701
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Bude třeba to kombinovat s domácím nabíjením, wallbox u kazdyho baraku a tak, pokrok nezastavíš
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- kPetr
- Junior
- Příspěvky: 446
- Registrován: 29.05.2013 23:00
- Bydliště: CZ - Karlovarský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jasně pokrok nezastavíš. Pokud pojedu někam dejme tomu 50km, tak zpátky se dostanu pěšky a nebo budu cestovat půl dne, až se na mě někde dostane řada a než se to pak dobije
FF II 1.8 16V/92kW Kombi r.v.2009
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
------------
Bylo:
Ford Focus 1.6 16V Kombi r.v.2000
2008-2013 Ford Fusion 1.4, najeto 0-98000km bez jediné závady
1998-2009 Škoda Felicia 1.9D Kombi, najeto 0-190000km
1986-98 Wartburg353
1980-86 Škoda 1100MB
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3701
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ano, stejně tak, jako dneska půjdeš pěšky, když zapomeneš natankovat
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 17 hostů