No právě, dokud to nebude 100% (a to nebude nikdy), tak by to mělo fungovat jen jako upozornění, případně by ten omezovač rychlosti měl jít vypnout. To máš jako s automatickým brzděním, když se auto rozhodne, že se někam nevejde (zúžení na dálnici např.) nebo sledování jízdního pruhu, kdy se řidič pere s volantem, aby nenajebal do ostrůvku, protože značení na silnici je blbě namalované. Všechny tyhle asistenty by měly jít vypnout.
Budoucí vývoj automobilismu
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4753
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Četl jsem to v nějaký recenzi a i sám potvrzuju, že těch chyb to dělá víc... Není to nějaká tragedie, ale:
- jednou mi to po nastartování v garáži a pak asi první 2km jízdy v obci hlásilo omezení na 140
- často to nedetekuje značku označující konec omezení, takže vám tam 70ka svítí ještě kus cesty dál
- sejmulo mi to tuším značku na zadku nakladaku a hlasilo omezení
Sám mam nastaveno jen "varování", prostě obrázek rychlosti, žádný omezení. Přesně z důvodu, že to není spolehlivý. Pokud by auto autonomně řídilo podle tohodle, tak doufám, že by značně rychleji upravovalo data z navigace, páč těch 140 přes obec by asi nepotěšilo
- jednou mi to po nastartování v garáži a pak asi první 2km jízdy v obci hlásilo omezení na 140
- často to nedetekuje značku označující konec omezení, takže vám tam 70ka svítí ještě kus cesty dál
- sejmulo mi to tuším značku na zadku nakladaku a hlasilo omezení
Sám mam nastaveno jen "varování", prostě obrázek rychlosti, žádný omezení. Přesně z důvodu, že to není spolehlivý. Pokud by auto autonomně řídilo podle tohodle, tak doufám, že by značně rychleji upravovalo data z navigace, páč těch 140 přes obec by asi nepotěšilo
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12849
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Pozri sa na casy Felicii s priplatkovymi airbagmi a ABS.
Ano, niektori si ich doplatili. Velmi vela ludi ale pozerala na co najnizsiu cenu.
Znizenie tazkych a smrtelnych zraneni nastalo po povinnych crash testoch, povinnych airbagoch, povinnom ABS. A teraz nastava pravidlo 80/20. Povedzme ze 80% smrtelnych a tazkych zraneni sme eliminovali tymito jednoduchymi krokmi. Dalsich 20% uz idu picoviny typu sledovanie jazdnych pruhov, sledovanie unavy, sledovanie tlaku v pneumatikach, preventivne brzdenie, sledovanie rychlosti, atd.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Neznám ofiko statistiku, ale tak nějak bych předpokládal, že za věci související s bezpečností by si lidi připlatili, i kdyby to nebylo povinně...
Možná se pletu.
Jak píšeš, je k tomu poslední dobou nabaleno spousta věcí, který povinný budou, ale lidi by je nechtěli. Prostě jim to bude vnuceno v rámci nějakýho svatýho boje proti individuálnímu automobilismu nebo co já vím.
I když, možná to vidim fakt blbě. Svýho času jsem kupoval pro manželku skladovou Fiestu, celkem se chvátalo. Příplatek za větší počet airbagů a pár věcí navíc byl 5000,- .. moc jsem to tam chtěl a takový auto nebylo v centrálním skladu vůbec, protože dle prodejce "to nikdo nechtěl" s tímhle příplatkem
Já si tenkrát říkal, to sakra někdo šetří 5000,- na bezpečnosti? Rok 2011.
Možná se pletu.
Jak píšeš, je k tomu poslední dobou nabaleno spousta věcí, který povinný budou, ale lidi by je nechtěli. Prostě jim to bude vnuceno v rámci nějakýho svatýho boje proti individuálnímu automobilismu nebo co já vím.
I když, možná to vidim fakt blbě. Svýho času jsem kupoval pro manželku skladovou Fiestu, celkem se chvátalo. Příplatek za větší počet airbagů a pár věcí navíc byl 5000,- .. moc jsem to tam chtěl a takový auto nebylo v centrálním skladu vůbec, protože dle prodejce "to nikdo nechtěl" s tímhle příplatkem
Já si tenkrát říkal, to sakra někdo šetří 5000,- na bezpečnosti? Rok 2011.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tak omezeni konci i za krizovatkou, to ten mamlas pozná jak?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12849
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ved prave to...
Detske sedacky tiez kupuju vselijake smejdy v Tescu. A vysvetlit, ze podsedak nie je zrovna bezpecny je nadludsky vykon. Ze niekto nepriputa ani dieta, alebo ho vozi vpredu na kolenach je uz na lopatou po hlave.
Takze to nie je len o peniazoch.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4753
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Sám sis odpověděl. Každej má jinou míru toho, co je pro něj bezpečné a jestli to za ten příplatek stojí. Airbagy mají nějakou životnost, myslíš, že je někdo po 10 letech mění?Sentik píše: ↑02.10.2020 10:04 Neznám ofiko statistiku, ale tak nějak bych předpokládal, že za věci související s bezpečností by si lidi připlatili, i kdyby to nebylo povinně...
...
Svýho času jsem kupoval pro manželku skladovou Fiestu, celkem se chvátalo. Příplatek za větší počet airbagů a pár věcí navíc byl 5000,- .. moc jsem to tam chtěl a takový auto nebylo v centrálním skladu vůbec, protože dle prodejce "to nikdo nechtěl" s tímhle příplatkem
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Správně, to si mi připomněl.
Většinou nepozná ani hovno. Čekal bych tam právě zásah z navigace, ale není to ještě vymakaný.
Já tohle v autě "chtěl" vlastně z důvodu, když už jednou za uherák vytáhnu ST za hranice okresu, tak abych hned nepřišel o papíry Aby mne obrázek značky varoval na přehlídnutou 70ku, ale těch chyb je tam tolik, že klasika - člověk otupí a značku na palub. počítači nesleduju.
2Pkadecka:
Rozumím, ale nerozumím tomu, že někdo u novýho auta za /já nevím/ 270k šetří 5k na packetu bezpečnost, to mi hlava nebere.
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23373
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Budoucí vývoj automobilismu
ano, konce omezeni "v krizovatce" to nepozna, protoze mapovy podklad nema informaci, ze projizdis krizovatkou, resp. nepozna rozdil mezi krizovatkou a vyustenim obsluzne komunikace, takze nedela nic
a cteni znacek ze zadi navesu nebo autobusu je klasika ... a taky v primem slunci kamera nebere svetelne znacky nad dalnici ... a v zacatcich pripojovacich pruhu (jeste oddelenych od prubeznych) cte i znacky prubezneho pruhu
a cteni znacek ze zadi navesu nebo autobusu je klasika ... a taky v primem slunci kamera nebere svetelne znacky nad dalnici ... a v zacatcich pripojovacich pruhu (jeste oddelenych od prubeznych) cte i znacky prubezneho pruhu
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12849
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
To ma vacsinou riesit az druhy majitel. Kedze vymena by stala skoro hodnotu auta, kazdy to prekusne. Airbagy buchnu aj na 20 rocnych autach. Mozno niekedy zlyhaju. Ale ked tam nie je nic, nebuchne urcite.
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6580
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tenhle system rozpoznani znacek, omezovani auta nebude nikdy fungovat, pokud nebude vse oznaceno na 100%(znacky cesty atd.), napr. pri nasich oblibenych vsudepritomnych opravach cest, daj znacku 20 a pak jdou domu, jenze pokud tam neni krizovatka tak to pojedem treba 10km 20?
uz ted nabizi Sygic to ledovani chovani na silnici pro pojistovnu a dobrovolne bonzovani pro "mensi" pojistku
uz ted nabizi Sygic to ledovani chovani na silnici pro pojistovnu a dobrovolne bonzovani pro "mensi" pojistku
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
On je ten budoucí vývoj vůbec zajímavej.
Na jednu stranu - možná - povinně omezovat rychlost, vnucovat kde co a na druhou stranu jsou dnes v autech tablety velikosti starých televizí
Ke značkám jak píše Karel ... to se mi taky stalo xkrat, sekaj travu kolem silnice, daj tam značku 30, ale neukončí ji .. a opět, auto na mne svítí až někam nevim kam, že je tam 30ka.
Tam by tedy ani přesný data z navigace nepomohla, je to boj
Na jednu stranu - možná - povinně omezovat rychlost, vnucovat kde co a na druhou stranu jsou dnes v autech tablety velikosti starých televizí
Ke značkám jak píše Karel ... to se mi taky stalo xkrat, sekaj travu kolem silnice, daj tam značku 30, ale neukončí ji .. a opět, auto na mne svítí až někam nevim kam, že je tam 30ka.
Tam by tedy ani přesný data z navigace nepomohla, je to boj
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ty znacky, to nemuze nikdy fungovat. Hlavne ma po znackach cumet ridic a ne auto. To uz lepe funguje v navigaci, pokud se podklady udrzuji aktuální. Zatím teda slychavam, co kdo vse ma za asistenty a na konci je vetsinou dodatek, co vse vypnul
Ale turba si v tech babetach nevypnete, co? (delam si prd.l, kdyby to nekdo nepochopil )
Ale turba si v tech babetach nevypnete, co? (delam si prd.l, kdyby to nekdo nepochopil )
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5329
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Jezdím do 1500 otáček, tak ho vlastně nepoužívám.
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 3669
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ono je to těžký, mrak "asistentů a pomocníků" je v dnešním novým autě at už chceš nebo ne, spousta z nás si vypíná asistent pro jízdy v pruzích, asistent čtení dopravních značek, asistent brutálního snížení spotřeby a záchrany planety jménem S/S, asistent vyhýbacího manévru atd.
No a pak je spousta věcí, za který si jeden rád připlatí a nikdy bych to nevypnul .. například i ten občas otravnej pre-collision assist, případně autonomní brždění. Za to jsem rád a cíleně jsem to chtěl, sice si mi to nikdy nestalo, ale co neni, může bejt .. člověk se začumí na nějakou vybavenější slečnu a neštěstí je na světě. (myslim v podobně pocuchanýho auta, né rozvratu manželství )
Případně parkovací asistenti apod., na jednu stranu jen "frajeřina", na druhou stranu jak je dneska i z blbýho malýho FoFo prd vidět, tak je to fajn.
Takovýhle věci at mi do auta klidně nabízej a já za to budu platit...
No a pak je spousta věcí, za který si jeden rád připlatí a nikdy bych to nevypnul .. například i ten občas otravnej pre-collision assist, případně autonomní brždění. Za to jsem rád a cíleně jsem to chtěl, sice si mi to nikdy nestalo, ale co neni, může bejt .. člověk se začumí na nějakou vybavenější slečnu a neštěstí je na světě. (myslim v podobně pocuchanýho auta, né rozvratu manželství )
Případně parkovací asistenti apod., na jednu stranu jen "frajeřina", na druhou stranu jak je dneska i z blbýho malýho FoFo prd vidět, tak je to fajn.
Takovýhle věci at mi do auta klidně nabízej a já za to budu platit...
Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů