Budoucí vývoj automobilismu

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 28.03.2020 14:20

Ma.rt píše:
Na spotrebu ma dost vliv celni plocha, hmotnost uz to pak moc nezachrani.
8.7 i kdyz s plynem, s tim bych se snad ani nechlubil. Ale treba na kratkych trasach je to hned.
Ty auta nejsou o moc vyšší než malé hatche ze kterých vycházejí. Mezi Fiestou a Pumou je minimální rozdíl. Na spotřeby se může podívat každý na spritmonitoru.
Spotřebou se nechlubím, odpovídala profilu trasy, ale teď jezdím rychleji, vytáčím motor stejně jako předtím a jezdím za tu spotřebu co mám v popisku.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 28.03.2020 14:41

Tady teda smysl turba docela vidim. Mit v zaloze 140kW a jezdit si pod 7 ve stredni tride, to vypada dobre, pokud to bude drzet pohromade. Ve vetsich motorech to asi funguje lepe.

https://svetmotoru.auto.cz/clanek/techn ... a-sam.html
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 28.03.2020 21:07

Je to 1,0L Kamiq :lol:
Když se vrátím k mému bývalému Mondeu, tak to po 260 tis. km na tachometru ( stočeno, kolik??) jezdil při svižné jízdě za 7,6 - 8.3L, při dodržování rychlostních limitů, dovedl i za 6.4L.
To jsem na spotřebě nějaké litrové oturbené malorážky, a co pak, když ty auta naložíme????
A co pak , když ta malorážka bude mít za sebou 260 tisíc, bude na motoru provedena jen výměna spojky, jak u mého dvoulitru?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 666
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 28.03.2020 21:55

čekal jsem, že se tu bude probírat budoucnost a ne historie a staré šroty :D, ale přisadím si taky ještě větším extrémem :)

třetí auto v rodině je Saxo z roku 1996 nalítáno 200k+ výměna tlumičů, svíček, filtrů a olejů proběhla jen jednou :oops: (jinak jen palivo a nic jiného + výměna baterie ..bych zapoměl :) ) a pořád nechce mrcha umřít a jezdí za 6-7 litrů na sto :)
- je fakt, že jsem do něj musel začít tankovat prémiové palivo jinak se občas při 80-90 km/h začalo dusit (vyřešil to plyn až na podlahu) >>> ale dělá to jen když jsem po zahřátí krátce přerušil jízdu a nenechal ho vychladnout + někdy startuji na x-krát a někdy na první(podle počasí)
- trochu zlobí spojka, ale jen vyjímečně (zpátečka a dvojka)
- když je zima, tak drhne centrál ve dveřích na straně spolujezdce
- na své staří i velikost velmi pohodlné sedačky (až na opěrky hlavy, protože při mých 190cm jsou moc nízko ..)
- před půlrokem jsem čučel do chladiče a je tam jen divná hnědá kaše a jinak nic :oops:
- roky ho používám už jen na krátke trasy max. do okruhu 15km práce, nákup potravin(proto tak málo najetých km), ale hlavně to auto absolutně nehnije a není garážované !!

Mazda 6,2 i Škodovka mi hnili a to měli o 10 let míň :) btw bráchovi kvetou i dveře na SuperBovi ... "prémiové" vozidlo ..

už se těším až mi to Saxo umře a seženu si nějaký ojetý malý EV + pokoutně seženu levněji nové články a konečně Saxo důstojně nahradím :) (ani nechci vědět kolik by to auto vydrželo, kdybych se o něj staral :) )

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 28.03.2020 23:00

Když si zobrazím na spritmonitoru mondea s dvoulitrem roky 2001-2007, tak vidím průměr 8.78
Pod 7.3 pouze jeden záznam, jeden!
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 28.03.2020 23:07

Tady nejde o staré šroty, ale o porovnání, jakým směrem vývoj šel. V čem dobře a v čem špatně. A podle něčeho porovnat musíš.
Tady je stále nepravdivě podsouváno, že jsme proti vývoji. Nejsme, ale nebudu jásat nad tím , že to je pokrokový a přitom to stojí za hovno.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

blackbox80
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 666
Registrován: 24.01.2020 17:38
Bydliště: Chrudim/PCE

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od blackbox80 » 28.03.2020 23:36

To chapu :) taky ty preturbene male objemy nemusim, ale z kopecka nebo na rovince to ujde ;) srovnavat tezke auto s lehkym taky neni moc koser navic vim, ze i s nalozenym vozikem a do kopce vetsi objem porad pojede a spotreba nebude o moc vyssi a celkove mi poskytne vyrazne vyssi komfort ..

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 29.03.2020 10:51

321910336 píše:Když si zobrazím na spritmonitoru mondea s dvoulitrem roky 2001-2007, tak vidím průměr 8.78
Pod 7.3 pouze jeden záznam, jeden!
Oni na tom sprintmotoru mají pravdu, tam je započítáno vše do průměru. Mě šel průměr dolů jen takovou blbostí. Dle manuálu, co je pro zdejší většinu bible svatá, je psáno, nastartovat a vyjet. Já jsem obě varianty vyzkoušel, ale jelikož to udělalo na vzdálenosti 13km nižší průměrnou spotřebu o 0,7L, vždy jsem nechal motor na místě trochu prohřát.
A nyní to důležité, u spotřebě co jsem psal, není napsáno nic o průměru, jen v jakém rozmezí se pohybovala spotřeba v danném způsobu jízdy.
Tak pak vznikají dohadovací fámy.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od 321910336 » 29.03.2020 10:59

Ale jediné co se dá trochu porovnat je ten průměr. Předpisově bez kopců umím i pod pět, ale je to úplně irelevantní.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 29.03.2020 11:02

Hele když to hodí do krámu hodí se i jiný fakta :mrgreen:
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2851
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od Ma.rt » 29.03.2020 13:38

Spritmonitor cajk a pak je otázka, proc si někdo koupi benzinovej dvoulitr, ktery mu pri jeho zpusobu jizdy bere 9. Bud jezdi jako prase a nebo nekde stoji v kolonach. S jinym efektivnejsim motorem by nejel taky za 5, ale treba za 7,5. Pokud si ale nekdo poridi atmosku na nejake plynule presuny a nema potrebu litat 180 po dalnicich, tak mu nejaky turbo muze byt u riti, tam ta spotreba uz je podobna, nebo je rozdil do 1l/100km. Kdyz se to prodávalo, usetril hned na kupni cene a o nějakých starostech s karbonem a poddimenzovanych soucastech cte jen na netu. No a ojetiny s atmoskama se moc ani neohrejou.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4779
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od fofok » 29.03.2020 14:11

Tady k tomu vašemu furt omýlanýmu poddimenzování od Vaculíka.

Jaký olej do Škody 1.0 TSI?

Autem s koncernovým motorem 1.0 TSI s částicovým filtrem jezdím převážna

krátké trasy po městě do 5 km a jeden dva dny v týdnu pravidelně 250 km.

Chystám se na první výměnu oleje okolo 3000 kilometrů, jako prvonáplnje.

určeno mazivo OW-20 dle normy 508.00. Je vzhledem k využívání vozu jako rozumná alternativa na internetu doporučovaný olej 5W- 3050400 ?

Daniel Zháněl

Dle výrobce jsou skutečně oba oleje pro motor přípustné. První náplní však je olej VW 508.00, čili SAE OW-20.

Obecné pravidlo říká, že motor se má provozovat na mazivo, na něž se zaběhl. Rady pro volby oleje tak budou vycházet z předpokládaných problémů dané konstrukce při vyšších kilome trových nájezdech. Vaši internetovi
rádci asi narážeji na sníženou kinematickou viskozitu a únosnost olejového filmu při vyšších teplotách. Tomu je však v motoru vše dobře přizpůsobeno a v praxi se u nových turbomotoru nesetkáváme s žádným měřitelným mechanickým opotřebením. Povrchy pístních čepů ze syntetického diamantu či ojničních ložisek z polymeru je účinné chrání i v případě takzvaneho mezního mazání. Tedy žádný z modernich turbomotorů nemá problém s vyběhanými válci, opotřebenými pisty ani volnými „lágry". Naopak obrovskou svízeli je LSPI (Low Speed Pre Ignition - nizkorychlostni klepani). To vyústí minimálně v rozlámané svíčky a výpadek zapalování, často však i v popraskané písty a destrukci motoru. Jev má mnoho příčin, jednou z nich jsou však úsady z motorového oleje a jejich přesné složeni. Moderni formulaci aditiv proti LSPI, která je zakotvena v zadné obecné norme (ACEA, API), je ale součástí poža davku jen normy VW 508.0O. Proto jednoznačně používejte nový olej VW508.00 s visko zitny specifikaci SAE OW-20.


Martin Vaculik, Svět motorů
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 29.03.2020 14:17

fofok píše:Hele když to hodí do krámu hodí se i jiný fakta :mrgreen:
Copak se nehodí do krámu. Když se budu bavit o přubližně stejné spotřebě, začneš tu psát jak je motor živější a lépe akceleruje.
Když jsem vzal plnou a vynuloval PC a jel v popsaném režimu, byla spotřeba v napsaném rozsahu.
Tak jaký krám otevíráš, na masném růžku?
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od ballu » 29.03.2020 14:27

Vaculík :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
děkuji, stačil mě jeho rozebraný moror po 114 tis. km. Pístní čepy po těchto km měli na průměru o
skoro dvě stovky větší průměr.
Motor rozebrán ve vestibulu ŠODA Kosmonosy . :lol:

Ps: že by konečně přiznali, že za destrukci motorů mohou i ty lehkoběžné oleje. :lol:
Naposledy upravil(a) ballu dne 29.03.2020 14:39, celkem upraveno 1 x.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
smoula
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4355
Registrován: 21.06.2012 15:24
Bydliště: Klecany

Re: Budoucí vývoj automobilismu

Příspěvek od smoula » 29.03.2020 14:28

Vaculík je borec!! Na něj my nešahej :wink: A přijde mi, že má víc zkušeností než Ty :-)

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 10 hostů