Stránka 1 z 7

Světlomety (halogeny + LED)

Napsal: 08.02.2015 00:18
od Kaspik
Mondeo je nyní nabízeno ve dvou verzích světel - klasické halogenové bez přísvitu - všem známé, nebo nové "dynamické LED světlomety" (na které teď vídáme reklamu v televizi a na webu :D). Přepínání dálkových světel už je standard ve verzi Titanium + u LED světel. Většina z nás byla asi zvyklá na dva režimy svícení - denní svícení, kdy svítily pouze diody na autě, a pak rozsvícení světel při stmívání a tím rozsvícení koncových světel + interiéru.

To už u nového Mondea neplatí a těch režimů je více, rozdělím je na režimy osvícení auta a na režimy samotných světel.

Osvícení auta:

1. Pouze denní svícení LED páskou pod světlem
2. Pokud se lehce sešeří nebo je větší stín, rozsvítí k LED dennímu i koncová LED světla
3. Pokud se setmí ještě více, ale není pořád tma, denní LED světla pohasnou, zadní zůstanou svítit, a rozsvítí se i normální LED světla
4. Večer, v noci a za úplné tmy se přejde do režimu 4, což je režim 3 + osvětlení interiéru - Mondeo už teď v interiéru nesvítí shodně se světly, ale až když už není vidět, do té doby je interiér pohasnutý i když světla svítí.

V případě svícení denním svícením světla při puštění blinku "zhasnou" (né úplně) jako to má třeba audi nebo jiná vozidla.

Režimy světel:
Ford samotný prezentuje, že mají světla cca 9 režimů. Jedná se o inteligentní rozpoznání toho, kde se Mondeo nachází - ve městě, mimo obec, na dálnici... + toho, jaké je počasí, rychlost a jiné. Světla svítí jinak ve městě s hustým pouličním osvětlením, jinak na vesnici s řidkým, jinak za vesnicí při 60, jinak za vesnicí při 100, jinak na dálnici v pravém pruhu, jinak v levém pruhu. A můžu dosvědčit - jinak při pěkném a jinak při šeredném počasí. Když jsem měl Mondeo na víkend, jeden den bylo normálně, dálková světla svítila daleko i nahoru, druhý den hustě chumelilo a Mondeo dálkovky nasměrovalo vodorovně tak, aby se světlo neodráželo od vloček a nebylo nepříjemné jako třeba dálkovky v mlze nebo podobně, po ustání sněžení světla zase zvedlo. Nejlépe to vysvětlí snad video, které sem sehnal a nahrál na YouTube (první tři vteřiny je obraz rozpadnutý trochu):
YouTube Video


Jak je vidět na videu, světla dynamicky zatáčí do zatáček - a to i dálková, a mnohem výrazněji a do větších uhlů než tomu bylo doposud (vlastní zkušenost).

Za mě osobně to vše korunují "odbíhající" blinky, vypadají naživo fakt skvěle, jen škoda že na ně nenavazují i zrcátka, která by odbíhala postupně taky, udělal jsem i krátké video (studený 2.0 TDCi motor v pozadí), ale v ručním režimu vypnutých světel bohužel není pohaslé denní a trochu to kazí ten dojem...
YouTube Video

Re: Panoramic White

Napsal: 08.02.2015 01:37
od Nonid
Ty ''ubihajici'' blinkry maj nejnovejsi A8ky a je to parada, nemuzu se na to vynadivat. Pritom je to vlastne hrozne jednoduchy :)

Re: svetla

Napsal: 08.02.2015 08:04
od ZaQik
pokud bude auto namrzle, rozehreji si LEDsvetla namrazu? :nixw:

Re: svetla

Napsal: 08.02.2015 08:34
od Dr.Romca
Nenech se mýlit, LEDka aby svítila musí pořád mít příkon jako blázen, zatím se komerčně prodávají LEDky někde kolem max 150lm/W, takže aby měla LEDka těch cca 1800lm , bude muset mít kolem 15W což je uvnitř světla hromada tepla...

Nehledě na další LED potkávačky a další LEDky ve světle...

Re: svetla

Napsal: 08.02.2015 08:41
od ZaQik
v patek stalo auto 15 minut nastarovane a LED obrysovka nic neohrala (venku -8°C) ... a 15W vs. 55W mi prijde dost velky rozdil ... aby k auto nebyl navod "vyjet muzete az po roztati pripadne namrazy na hlavnich svetlometech, jinak neni Vas automobil bezpecny pro provoz"

Re: Světlomety (halogeny + LED)

Napsal: 08.02.2015 09:26
od Kaspik
Tak popravdě romrznutí světel jsem nezkoušel, ale třeba to Ford řeší vyhříváním které se samo spustí stejně jako přední + zadní okno pokud je mráz. :) Druhá věc je možnost, že to není potřeba, protože namrznou málokdy - to by vysvětlovalo, proč jsou světla "zastrčená" pod kapotou, která je lehce převyšuje, ne?

Re: Světlomety (halogeny + LED)

Napsal: 22.11.2016 14:39
od robbert
LED světlomety sklo neohřejí, dokonce nemají ani ostřikovače...

Re: Světlomety (halogeny + LED)

Napsal: 15.12.2016 13:39
od Kaspik
Minimálně aktuální modelový rok se SYNC 3 ostřikovače má. :)

Re: Světlomety (halogeny + LED)

Napsal: 15.12.2016 13:44
od robbert
Tak MR 2017 možná, MR 2016 nemá...

Re: svetla

Napsal: 15.12.2016 14:00
od jarod72pm
Dr.Romca píše:Nenech se mýlit, LEDka aby svítila musí pořád mít příkon jako blázen, zatím se komerčně prodávají LEDky někde kolem max 150lm/W, takže aby měla LEDka těch cca 1800lm , bude muset mít kolem 15W což je uvnitř světla hromada tepla...

Nehledě na další LED potkávačky a další LEDky ve světle...
Ledku jsem zkoušel v potkávačkách na 1400lm a přišla mi lepší na svítivost než Osram Night Breaker
navíc má odvod tepla středem do patice a ven do prostoru krytu světla takže se nepřehřívá a krytu neublíží , momentálně je pro město lepší než xenon akorát ten dosvit je sporný ale před autem a do boků na chodce či značky je bez konkurence.
1800lm ledka je spíš už zbytečnost akorát na blízko oslňuješ pokud je nerovnost vozovky...

Re: Světlomety (halogeny + LED)

Napsal: 15.12.2016 14:11
od Dr.Romca
...lumenů není nikdy dost, pokud LEDka svítí kam má, nemůžeš nikoho oslňovat. Jinak si zjisti, kolik lm maj klasický 55W žárovky (je to mezi 1200 a 1600) A většina xenonů má 2000 - 3000lm na světlo, tak nevím, proč by LEDka 1800lm měla bejt zbytečnost...

Sám jezdím s LEDkama ve fiestě už rok, ano je to lepší než halogen, ale xenony z Mondea Mk4 jsou na tom o dost lépe... Mám téměř každodenní srovnání, teď do práce a z práce jinak než za tmy nejezdím ...

Pro srovnání:
LEDky maj teď běžně 90 - 150lm / W (150lm/W je už fakt top kterej levnej čínskej výrobce nekoupí, tady se bavíme o desítkách dolarů za samotný čip)
Xenony maj cca 70 - 100lm / W

Xenony se používají 35W, takže LEDky by měly bejt na stejnou svítivost tak 25 - 30W

Ty co mám já maj 18W...

Re: Světlomety (halogeny + LED)

Napsal: 15.12.2016 14:17
od jarod72pm
klasické žárovky do auta (H7) mají 900 až 1200 lm ty lepší 1300 a ty TOP kolem 1550lm+- procenta ale víc ne, jak jsem psal ledky co měli 1400lm pocitově svítili líp než teplé klasiky. Sám mám ledky jako denní a svítí pomalu líp jak potkávačky do městského provozu jen ten dosvit tam je upraven na= být vidět.
Pro mě jsou ledky lepší jak xenon ale to je každého subjektivní pocit.Protože ve městě při pouličním osvětlení se výhoda xenonu ztrácí , ten je výborný na neosvětlené silnice za sucha.

Jinak Číňani dnes do ledek třeba H7 dávají philips čipy každý má 5W a 666lm (na jen W=133lm což je plně dostačující) třeba jeden odkaz zde:
http://www.ebay.com/itm/NIGHTEYE-60W-80 ... 3s&vxp=mtr

A to nemám zdaleka nejvýkonnější ledky H7 co se dají u Číňanů sehnat...

Re: Světlomety (halogeny + LED)

Napsal: 15.12.2016 14:23
od robbert
Můžu porovnat LED v Mk V a xenony v MkIV a můžu říct, že za sucha svítí LED lépe, pokud je ale mokro, byly na tom xenony líp... nevím, jestli je to barvou světla, ale když je mokro, tak to světlo se docela "ztrácí"

Re: Světlomety (halogeny + LED)

Napsal: 27.06.2017 21:03
od t.dudis
Ví někdo, jestli jdou osadit světla viz odkaz níže do MK5 Mondea? Ptám se čistě jen ze zvědavosti, protože všude číňan píše plug and play, ale podle mě to asi jen tak nepůjde bez nějakých elektronických úprav.

https://www.aliexpress.com/item/Auto-Pr ... a5f0b0af07

Re: Světlomety (halogeny + LED)

Napsal: 28.06.2017 08:26
od robbert
Pokud chceš přijít o techničák, vřele doporučuji.

Na Mk5 nikdy xenony nebyly, takže pokud nemáš auto s ostřikovači, tak už jen jejich doplnění bude docela výkon...