Inteligentni dobijeni - mk V

Odpovědět
Uživatelský avatar
FLA
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1385
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovensko

Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od FLA » 21.01.2020 09:08

ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od ACEMajky » 21.01.2020 11:26

To vypada zajimave :)

Objednano z aliexpress - diky
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3913
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od djdekl » 21.01.2020 13:39

u EFB baterek je nizsi napeti bezny... uz jsme to spolu resili jednou.

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od ACEMajky » 21.01.2020 15:10

jj v RS mam tu samou, ale nikde na netu nikde o tomto nepisou - respektive i u EFB uvadej, ze napeti pod 12,5V zpusobuje sulfataci....


Po 12 hodinach odpojena baterka od auta mela 12,58V, po 24 hod ma 12,56V
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od fordkuga » 19.03.2020 20:45

FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od fordkuga » 20.03.2020 16:56

Vytáhnul jsem pár obrázků z výše prezentovaného videa
https://www.youtube.com/watch?v=xN7SIHgA3_I
na kterých je vidět, které parametry systém inteligentního dobíjení kontroluje a podle kterých a při splnění jakých dalších podmínek systém řídí nabíjení prostřednictvím regulátoru alternátoru.
Sleduje se např.
• Teplota baterie
• Teplota interiéru
• Zapnutí hlavních svétlometů
• Zapnutí vyhřívání zadního skla
• Poloha škrtící klapky
• Stav nabití baterie
• Stupeň nastavení otáček ventilátoru klimatizace
• Stupeň dávkování palivového čerpadla
• Je stanoveno, za jakých podmínek se zapíná rozmrazování čelního skla – např. při teplotě „vody“ vyšší než 75°C se nezapne vyhřívání čelního skla
• Je naprogramován tzv. měkký start (tzn. po jaké době po nastartování alternátor může začít dobíjet)
Překvapilo mě, že při splnění daných podmínek, zvýšeným napětím dobíjení po stanovenou dobu je prováděna desulfatace baterie.
Jisté ale je, že nabíjení probíhá tak, že baterie je udržována na minimálním možném napětí, stanoveném na 12,1V, což je stav nenabité baterie a alternátor dobíjí teprve, když jsou splněny předem dané podmínky.
Takže pokud před tím, než jste zaparkovali vozidlo, jste nejeli alespoň 3 km z kopce a nebrzdili motorem, tak zaparkujete s baterií, která je nabitá na 12,1V. Píše se, že za takového stavu baterie sulfátuje v závislosti na teplotě již po několika hodinách.
Řešením je deaktivovat inteligentní dobíjení, nebo alespoň 1x měsíčně připojit baterii na „chytrou nabíječku“, která baterii desulfátuje a nabije na plnou kapacitu.
Přílohy
Snímek obrazovky (61).png
Snímek obrazovky (62).png
Snímek obrazovky (63).png
Snímek obrazovky (64).png
Snímek obrazovky (65).png
Snímek obrazovky (66).png
Snímek obrazovky (68).png
Snímek obrazovky (69).png
Snímek obrazovky (70).png
Snímek obrazovky (71).png
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od fordkuga » 20.03.2020 17:02

Pokračování
Přílohy
Snímek obrazovky (47).jpg
Snímek obrazovky (48).png
Snímek obrazovky (49).png
Snímek obrazovky (51).png
Snímek obrazovky (54).png
Snímek obrazovky (55).png
Snímek obrazovky (57).png
Snímek obrazovky (58).png
Snímek obrazovky (59).png
Snímek obrazovky (60).png
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
fordkuga
Nováček
Nováček
Příspěvky: 73
Registrován: 11.01.2013 19:01
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od fordkuga » 20.03.2020 17:03

..
Přílohy
Snímek obrazovky (45).png
Snímek obrazovky (46).png
FORD KUGA II (DM2), rok výroby 2017, 2.0 TDCi 4x4 (1997ccm\110kW\150HP), motor T7MA

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od ACEMajky » 20.03.2020 17:17

No jo,a le s tim nabijenim jen pri brzdeni a udrzovanim cca na 12,1 sem to mal na RS (do vytazeni pojistky F22 u motoru - ale po 1,5roce uz ej baterka KO a po kazde jizde pripojuju nabijecku - vikendovka)...

Ale na mondeu uz po vyjeti ze salonu se takhle nechova (mondeo rok 2018) - nabiji normalne...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2604
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od Raada » 23.03.2020 14:59

Me by teda zajimalo jak to funguje, protoze v cervnu bude memu Mondeu 5 let a je tam stale puvodni baterka... Zatim teda dobry a snad vydrzi.

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od ACEMajky » 23.03.2020 15:46

Zalezi jak jezdis - me auto stoji treba tyden - a to nabita baterka ma pak 12,1V po tydnu
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

Uživatelský avatar
Raada
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2604
Registrován: 07.09.2008 00:35
Bydliště: Exit 10 na D10

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od Raada » 24.03.2020 11:26

Jo, presne. Vetsinou jezdim mene casto a na vetsi vzdalenosti. Mam druhy, benzinovy auto, se kterym jezdim "kolem komina".

xkendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 31.08.2013 23:00

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od xkendy » 24.10.2021 12:12

Jak spravne na nabijeni v mondeu MK5 ?
Je treba baterii odpojit od vozidla a pak nabijet, nebo lze nabijet i pri pripojenem vozidlu ?
Mam trosku obavy z elektroniky auta, aby mu nabijecka neublizila. Zase na druhou stranu , nevim co to udela s elektronikou auta, kdyz bude auto xxx hodin bez pripojene baterie.
A pokud se ma odpojovat, je treba nejdrive odpojit zaporny pol a pak kladny ze ? (nebo je to jedno a staci odpojit cela svorka z + baterie a nabijecku nacvaknout primo na ten + pol, s tim ze se nabijeckou chytnu na kostru auta pro pripojeni - )

Jaky je tedy spravny postup ?
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000

Uživatelský avatar
Martin89
Junior
Junior
Příspěvky: 439
Registrován: 21.06.2020 17:03
Bydliště: ČB

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od Martin89 » 24.10.2021 15:58

Pokud nejsi panelákovej a máš možnost elektřiny u auta, normálně připoj + na baterku, - na kostru, zamkni auto aby se uspalo a hotovo.
M MK5 132kW AWD PowerShift 2017

xkendy
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 31.08.2013 23:00

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Příspěvek od xkendy » 24.10.2021 16:44

Mam ho v garazi. Takze neni problem mit otevrenou haupnu, spis mi slo o spravny postup, tj. musi ci nemusi se odpojovat auto, aby se nabijenim nezkurvila elektronika v aute.
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000

Odpovědět

Zpět na „motor - mondeo mk5“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti