Stránka 6 z 7

Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 21.01.2020 09:08
od FLA

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 21.01.2020 11:26
od ACEMajky
To vypada zajimave :)

Objednano z aliexpress - diky

Napsal: 21.01.2020 13:39
od djdekl
u EFB baterek je nizsi napeti bezny... uz jsme to spolu resili jednou.

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 21.01.2020 15:10
od ACEMajky
jj v RS mam tu samou, ale nikde na netu nikde o tomto nepisou - respektive i u EFB uvadej, ze napeti pod 12,5V zpusobuje sulfataci....


Po 12 hodinach odpojena baterka od auta mela 12,58V, po 24 hod ma 12,56V

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 19.03.2020 20:45
od fordkuga

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 20.03.2020 16:56
od fordkuga
Vytáhnul jsem pár obrázků z výše prezentovaného videa
https://www.youtube.com/watch?v=xN7SIHgA3_I
na kterých je vidět, které parametry systém inteligentního dobíjení kontroluje a podle kterých a při splnění jakých dalších podmínek systém řídí nabíjení prostřednictvím regulátoru alternátoru.
Sleduje se např.
• Teplota baterie
• Teplota interiéru
• Zapnutí hlavních svétlometů
• Zapnutí vyhřívání zadního skla
• Poloha škrtící klapky
• Stav nabití baterie
• Stupeň nastavení otáček ventilátoru klimatizace
• Stupeň dávkování palivového čerpadla
• Je stanoveno, za jakých podmínek se zapíná rozmrazování čelního skla – např. při teplotě „vody“ vyšší než 75°C se nezapne vyhřívání čelního skla
• Je naprogramován tzv. měkký start (tzn. po jaké době po nastartování alternátor může začít dobíjet)
Překvapilo mě, že při splnění daných podmínek, zvýšeným napětím dobíjení po stanovenou dobu je prováděna desulfatace baterie.
Jisté ale je, že nabíjení probíhá tak, že baterie je udržována na minimálním možném napětí, stanoveném na 12,1V, což je stav nenabité baterie a alternátor dobíjí teprve, když jsou splněny předem dané podmínky.
Takže pokud před tím, než jste zaparkovali vozidlo, jste nejeli alespoň 3 km z kopce a nebrzdili motorem, tak zaparkujete s baterií, která je nabitá na 12,1V. Píše se, že za takového stavu baterie sulfátuje v závislosti na teplotě již po několika hodinách.
Řešením je deaktivovat inteligentní dobíjení, nebo alespoň 1x měsíčně připojit baterii na „chytrou nabíječku“, která baterii desulfátuje a nabije na plnou kapacitu.

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 20.03.2020 17:02
od fordkuga
Pokračování

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 20.03.2020 17:03
od fordkuga
..

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 20.03.2020 17:17
od ACEMajky
No jo,a le s tim nabijenim jen pri brzdeni a udrzovanim cca na 12,1 sem to mal na RS (do vytazeni pojistky F22 u motoru - ale po 1,5roce uz ej baterka KO a po kazde jizde pripojuju nabijecku - vikendovka)...

Ale na mondeu uz po vyjeti ze salonu se takhle nechova (mondeo rok 2018) - nabiji normalne...

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 23.03.2020 14:59
od Raada
Me by teda zajimalo jak to funguje, protoze v cervnu bude memu Mondeu 5 let a je tam stale puvodni baterka... Zatim teda dobry a snad vydrzi.

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 23.03.2020 15:46
od ACEMajky
Zalezi jak jezdis - me auto stoji treba tyden - a to nabita baterka ma pak 12,1V po tydnu

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 24.03.2020 11:26
od Raada
Jo, presne. Vetsinou jezdim mene casto a na vetsi vzdalenosti. Mam druhy, benzinovy auto, se kterym jezdim "kolem komina".

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 24.10.2021 12:12
od xkendy
Jak spravne na nabijeni v mondeu MK5 ?
Je treba baterii odpojit od vozidla a pak nabijet, nebo lze nabijet i pri pripojenem vozidlu ?
Mam trosku obavy z elektroniky auta, aby mu nabijecka neublizila. Zase na druhou stranu , nevim co to udela s elektronikou auta, kdyz bude auto xxx hodin bez pripojene baterie.
A pokud se ma odpojovat, je treba nejdrive odpojit zaporny pol a pak kladny ze ? (nebo je to jedno a staci odpojit cela svorka z + baterie a nabijecku nacvaknout primo na ten + pol, s tim ze se nabijeckou chytnu na kostru auta pro pripojeni - )

Jaky je tedy spravny postup ?

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 24.10.2021 15:58
od Martin89
Pokud nejsi panelákovej a máš možnost elektřiny u auta, normálně připoj + na baterku, - na kostru, zamkni auto aby se uspalo a hotovo.

Re: Inteligentni dobijeni - mk V

Napsal: 24.10.2021 16:44
od xkendy
Mam ho v garazi. Takze neni problem mit otevrenou haupnu, spis mi slo o spravny postup, tj. musi ci nemusi se odpojovat auto, aby se nabijenim nezkurvila elektronika v aute.