Vytáhnul jsem pár obrázků z výše prezentovaného videa
https://www.youtube.com/watch?v=xN7SIHgA3_I
na kterých je vidět, které parametry systém inteligentního dobíjení kontroluje a podle kterých a při splnění jakých dalších podmínek systém řídí nabíjení prostřednictvím regulátoru alternátoru.
Sleduje se např.
• Teplota baterie
• Teplota interiéru
• Zapnutí hlavních svétlometů
• Zapnutí vyhřívání zadního skla
• Poloha škrtící klapky
• Stav nabití baterie
• Stupeň nastavení otáček ventilátoru klimatizace
• Stupeň dávkování palivového čerpadla
• Je stanoveno, za jakých podmínek se zapíná rozmrazování čelního skla – např. při teplotě „vody“ vyšší než 75°C se nezapne vyhřívání čelního skla
• Je naprogramován tzv. měkký start (tzn. po jaké době po nastartování alternátor může začít dobíjet)
Překvapilo mě, že při splnění daných podmínek, zvýšeným napětím dobíjení po stanovenou dobu je prováděna desulfatace baterie.
Jisté ale je, že nabíjení probíhá tak, že baterie je udržována na minimálním možném napětí, stanoveném na 12,1V, což je stav nenabité baterie a alternátor dobíjí teprve, když jsou splněny předem dané podmínky.
Takže pokud před tím, než jste zaparkovali vozidlo, jste nejeli alespoň 3 km z kopce a nebrzdili motorem, tak zaparkujete s baterií, která je nabitá na 12,1V. Píše se, že za takového stavu baterie sulfátuje v závislosti na teplotě již po několika hodinách.
Řešením je deaktivovat inteligentní dobíjení, nebo alespoň 1x měsíčně připojit baterii na „chytrou nabíječku“, která baterii desulfátuje a nabije na plnou kapacitu.