Stránka 1 z 3

Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 09.03.2019 19:13
od rad2000
Ahoj,
jsem majitelem ff 2008, 18TDCI a rikam, si, ze bych provedl upgrade na FF 2019 s motorem 110kw 1.5l eco boost.

Auto jsem si projel a libi se mi. Akorat je otazkou, co ocekavat za mozne problemy s timhle motorem oproti tomu, co mam ted. Napadaji me 2 - prvni je "normovana" spotreba oleje (v soucasnosti s dieslem zadny olej neprilivam a menim po cca 20kkm) a ten druhy problem je karmonizace motoru.

Nevite, jake mohou byt problemy s timhle motorem? Auto bych si chtel zajet a ponechat dele nez je zaruka...a chtel bych vedet, s cim pocitat.

Moc diky, r

Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 09.03.2019 19:19
od kozelos
Jestli se ptáš na novy trivalec, tak myslím, že ten tu ještě nikdo nema..

Kazdopadne soudě dle 1.6EB a 1.5EB čtyřválec je především důležité sledovat hladiny oleje a chladící kapaliny..

Re: Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 09.03.2019 19:41
od TomFocus
Nevite, jake mohou byt problemy s timhle motorem? Auto bych si chtel zajet a ponechat dele nez je zaruka...a chtel bych vedet, s cim pocitat.

:dih:

Re: Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 09.03.2019 23:13
od rad2000
kozelos píše:Jestli se ptáš na novy trivalec, tak myslím, že ten tu ještě nikdo nema..

Kazdopadne soudě dle 1.6EB a 1.5EB čtyřválec je především důležité sledovat hladiny oleje a chladící kapaliny..
Ahoj,
jakou mas spotrebu oleje v obou motorizacich EB? cca...?

Diky, r

Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 10.03.2019 08:47
od kozelos
Procti si tu témata o obou motorech, určitě si nějaký obrázek uděláš. Ja mam 1.5 rok, najeto 16000, zatím nic neresim,z vyroby tam bylo oleje vic a mam zatím po jedny vymene

Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 10.03.2019 10:33
od hudyss77
Mám 1.6 a olej neubývá, ještě jsem nedoléval. Měním po 10tis.

Re: Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 10.03.2019 14:57
od hunger
Spotřebu oleje u tý 1.5 3 válci neřeš, po 4000 km neubývá, spotřeba kolem 7 litrů při hodně svižný jízdě. Ale byl s nim nějakej problém, přehrávali mu soft PCMky za nějakej "americkej" Jinak ta rezonanace z podpalubní desky je způsobená nějaky špatně navrženým držákem potrubí a ford to mění.

Re: Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 25.06.2019 10:33
od BoBik_CZ
Otázka na spolehlivost 1,5EB tříválec je hlavně trošku předčasná. Ten motor se ještě neprodává ani jeden rok.

A srovnání s předchozím 1,5EB nebo dokonce 1,6EB je úplně mimo mísu. Jsou to naprosto odlišné motory.

Nicméně já se nového Focusu trošku bojím. Pořebuju nové auto, Focus jako takový se mi líbí a šel bych do něj. Jsou tady ale dvě "ale":
1. Tříválcové šílenství. Litr chápu, je to bohužel odraz dnešní eurodoby. Ale s tou 1,5 je Ford papežštější než papež . . .
2. Nějak tomu autu nevěřím. Minulá generace nebyla v prodejích kdovíjak úspěšná a já mám strach, jestli na konstruktéry nenastoupili cifršpióni s požadavky na šetření. Podotýkám, že tohle je čistě moje doměnka.

Re: Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 25.06.2019 11:42
od hunger
Doměnka sice hezká, ale vzhledem k tomu že novej focus je současně i náhrada za mondeo tak trochu mimo.... první na čem by se šetřilo by byly měkčené plasty stejně jako u 2 a 3. generace focusu, tady máš celý dveře z měkčenýho plastu stejně jako u mondea. Jinak ten 1.5l 3 válec má slušnej zvuk dobře jede a vůbec nebrzdí motorem (prostě jako by měl volnoběžku), takže spotřeba je hodně slušná.

Re: Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 26.06.2019 07:56
od BoBik_CZ
No tak s tou náhradou za Mondeo fakt nevím. Jednak se Mondeo zatím prodává a vzhledem k tomu, že je čerstvě faceliftované, tak se ještě pár let určitě prodávat bude. Jestli ho pak zaříznou, to nevím. Jisté indicie ovšem v tomto směru jsou.

Ovšem, kdyby měl být Focus náhradou za Mondeo, tak by musel být v první řadě srovnatelný s Passatem, Insignií, Mazdou 6 atd. A to při veškerých sympatiích k novému Focusu opravdu není.

Mno a k tomu šetření: jak říkám, nevím. Opravdu jen moje doměnka. Ale nemyslím si, že by šetřili na viditelných místech. Zejména, když interiér minulé generace byla dost kritizovaná věc.

Re: Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 31.07.2019 08:33
od merlog
Ford dal do těhle motorů kombinaci přímého a nepřímého vstřikování. Takže je tam alespoň nějaké omývání ventilů a teoreticky by se neměly tak zadělávat karbonem. Uvidíme, jak to bude účinné.
Fokusa s tímto motorem mám zatím necelé dva měsíce (předtím FF2, TiVCT) a je to neskutečný výkonový rozdíl.

Re: Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 07.08.2019 09:11
od mildorf
zdar merlogu,

chci se tě zeptat, případně i ostatních právě s ohledem na to, že ecoboost má i nepřímý vstřik, jak je to s aditivací benzínu...snad toto téma nepatří jinam...samozřejmě aditivací se nic nezkazí, ale jde mi o to, zda když budu tankovat např. efectu od benziny, která používá z výroby jako aditivim vif, neznám ale poměr množství, jaké je přidáno, + ecoboost kombinuje přímý i nepřímý vstřik, tak jestli ještě dodateční lití vifu není nošeím dříví do lesa....má někdo podloženou odpověď?

jinak čekám na výrobu taky 1.5 ecoboostu, už mě srvběj nohy...:-) říkáš, jezdí dobře,jo? :-)
díky...

Re: Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 12.09.2019 09:45
od merlog
V návodu je přímo zakázané používat nějaké aditiva. Asi spíš myslí něco jako VIF apod.
Zatím mám nalítáno 5000Km. Hladina oleje zatím beze změn. Všimnul jsem si, že se na koncovce výfuku trochu usazují saze. Těžko říct, jestli je to stylem jízdy, motorem s malým počtem km, nebo olejem...

Re: Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 12.09.2019 17:14
od 321910336
Na litru mám taky očouzenou koncovku.

Re: Ecoboost 1.5l, 110kw, 3 valce - spotreba oleje, karbon?

Napsal: 28.10.2019 16:37
od Johnnie07260XFVC
Ahojte,
taktéž mám nový 1,5l motor ve FF IV Active hatchback . Auto mám 18 dnů a najeto 1 100 km. Přecházel jsem z FFII 1.6 16V a rozdíl ve výkonu je markantní, jak už někdo psal výše. První jízda z autosalonu měla 330 km a jel jsem ji přesně za 6.0l, což mě na syrový motor velmi mile překvapilo. Aditiva nedávám, tankuji Vervu 100. Dokonce mi v servisu Ford řekli, že tankovat kvalitní palivo je důležitější jak měnit olej :D Spotřebu oleje zatím neřeším, kontroloval jsem stav po 1000 km a vše OK.
Budu rád, pokud bychom sdíleli zkušenosti s tímto motorem, protože jej asi po ČR zatím moc nejezdí.